ik zou gewoon zo snel mogelijk een afspraak maken, als het ochtendurine kan zijn dan is dat mooi, maar hoeft niet beslist. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Hadden ze geen ochtendurine voor nodig om te besluiten dat het serieus was
. 
twinducklin schreef:Wat hierboven naar bij geschreven werd, dat huisartsen je door laten lopen totdat je eigen huisarts dienst heeft is echt niet goed. De blaasontsteking kan verergeren naar een nierbekkenonsteking en zelfs nierfalen geven.
Heb er toen echt flinke last van gehad.
In middag urine zitten te weinig nitraten om gemeten te kunnen worden.lucifertje schreef:Veel water drinken en veel plassen hoe pijn het ook doet.
biewie schreef:Ik was vorig weekend ook weer eens de sjaak...gelukkig kreeg ik via de huisartsenpost telefonisch een recept. Omdat ik het wel vaker gehad heb herken ik het onmiddelijk. Ik heb daarom een paar 'noodpillen' (gespaard na vorige kuren) en dan neem ik er gelijk 1. Dan ben je gelijk van je klachten af en heb je kans dat het wegblijft. Helaas werkte dit laatste x niet dus het kuurtje maar netjes afgemaakt.
) in haar tweede jaar geneeskunde met een stuk of 400 studenten testen deed, was zij een van de enige twee (!) die nog voor geen enkele antibiotica resistent was. Kijk hier dus heel goed mee uit. Kwanyin schreef:Als het antibiotica is ALTIJD volledig uitnemen, ook als de ontsteking al een tijdje weg is. Inderdaad, zo een kuur niet afmaken kan je heel erg in de problemen brengen, en het overgrote merendeel van de bevolking is sowieso al resistent geworden voor vele vormen antibiotica. Toen mijn nicht(beetje gezondheidsgoeroe) in haar tweede jaar geneeskunde met een stuk of 400 studenten testen deed, was zij een van de enige twee (!) die nog voor geen enkele antibiotica resistent was. Kijk hier dus heel goed mee uit.
biewie schreef:Ik was vorig weekend ook weer eens de sjaak...gelukkig kreeg ik via de huisartsenpost telefonisch een recept. Omdat ik het wel vaker gehad heb herken ik het onmiddelijk. Ik heb daarom een paar 'noodpillen' (gespaard na vorige kuren) en dan neem ik er gelijk 1. Dan ben je gelijk van je klachten af en heb je kans dat het wegblijft. Helaas werkte dit laatste x niet dus het kuurtje maar netjes afgemaakt.
Fenny schreef:Maar wat ik niet snap; hoe kan het dat het bij sommigen zo lang duurt voordat ze een antibiotica kuur krijgen? Bij mijn dokter is het zo dat ik 's ochtends (voor 10u volgens mij) een potje urine breng, tussen de middag kan bellen hoe of wat en dat er dan eventueel 's middags een kuur voor me klaar ligt ... Als ik blaasontsteking heb, dan zit ik er niet echt om te springen om nog 2 dagen te moeten wachten!