schrale lippen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:58

_Tara_ schreef:
Honing is goed voor heel veel dingen :j Kun je ook op wondjes smeren zodat ze beter en sneller genezen.

dat zou ik denk ik constant van mijn lippen aflikken als ik het op mijn lippen zou smeren :')

Ik smeer altijd vaseline, in die kleine potjes, en dan de roze. Werkt heel goed :)

Anoniem

Re: schrale lippen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:30

Die roze werkt juist dus niet, ik gebruik hem altijd als gloss omdat 'ie wel mooi is, maar ik krijg er echt geen zachte lippen van.. geef mij dan maar de groene, of de blauwe.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:32

Gewoon een vaseline werkt bij mij het beste ik heb de blauwe of groene.
Bij labello krijg ik het idee dat ik moet blijven smeren om mijn lippen zacht te houden, ze drogen veel sneller uit.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:20

Mijn lippen kunnen binnen 5 minuten opeens helemaal open liggen, terwijl er daarvoor niets aan de hand was.
Als ik droge lippen heb, smeer ik vaak wat hydraterende crème erop (gewoon nivea crème) en dan als dat is ingetrokken een laag vaseline (niet de rosy lips ofzo, voor veel werkt die maar bij mij droogt het juist uit) er overheen. De crème hydrateerd je lippen, en de vaseline houd dat vast. Dit werkt voor mij echt prima. Ik doe het wel alleen als mijn lippen echt heel droog zijn, anders smeer ik gewoon vaseline.

Ik heb eens blistex geprobeerd, maar dat prikte echt vre-se-lijk.
Labello droogt bij mij ook alleen maar uit.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:49

je kan zelf ook een lipcrubje maken. Honing & suiker, even mengen, en dan op de lippen met je vingertop smeren en beetje scrubben.
Dan kan je het heerlijk van je lippen likken, en je hebt zijde zachte lippen :j

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:39

Voordat je gaat slapen, zachtjes met je tandenborstel eroverheen... Zodat de velletjes er wat af gaan en de doorbloeding goed op gang komt. Daarna insmeren met vaseline o.i.d. zodat het mooi vettig is. Volgende ochtend is het meestal een stuk beter.

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:45

uierzalf! Dat werkt heel goed, gewoon zo'n oranje ijzeren pot. Ik heb in de winter vaak een gescheurde mondhoek die dan elke keer dat je wat eet, praat, gaapt oid weer stuk gaat. Van alles geprobeerd en laatste redmiddel was de uierzalf, ik smeerde het ook direct op mijn lippen en dan het liefste voordat ik naar bed ging (lik je het er ook nietaf). Werd 's ochtends wakker met hele zachte lippen èn de gescheurde mondhoek was weer heel!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:00

oh vreselijk, ik ken het probleem.
Ik heb het ook met handencreme, als ik eenmaal daar mee begin...

Ik hoor hier nu wel wat merken lippenbalsem voorbij komen die ik niet ken, ga ik ook eens proberen!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:59

Vroeger had ik hier ook altijd enorm veel last van en dan werd mijn hele huid rond mijn lippen ook schraal.
Onder me neus trok het gewoon helemaal door echt vreselijk, met die koud kon ik er soms wel om janken :')
Zins ik van mijn verkoudheid af ben gaat het al 10x beter, maar ik smeer het hele jaar door labello en zins dien gaat het goed.
Ik heb er totaal geen last meer van gehad.
maar inderdaad eerst dacht ik ook dat het alleen maar erger werd van die labello, maar ik ben blij dat het nu helpt.

Ja zo min mogenlijk slikken haha dat probeerde ik toch altijd maar ik deed het zonder dat ik het door had gewoon telkens weer :')