Hoe huilbui stoppen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Hoe huilbui stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:19

In een relatie hoor je jezelf niet te veranderen, hou dat goed in de gaten. Je bent zoals je bent, je moet niet gaan veranderen voor een relatie.

Natuurlijk kun je je aanpassen maar tot op een zeker niveau.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:20

Heel herkenbaar dit.

Ik probeerde ook altijd de dingen zo te zeggen dat ze goed binnenkwamen, ook al was het iets negatiefs. Als het dan toch verkeerd binnenkwam begon ik aan mezelf te twijfelen: heb ik het wel goed gezegd? klopt het wel wat ik zei? zeur ik misschien teveel? etc. etc.

Heb nu 2 jaar met m'n vriend, wonen 1 jaar samen en begin het nu dan eindelijk door te krijgen. Ipv beredeneren waar de grens ligt, hoeveel je je aan moet passen etc. doe ik dat nu op gevoel.

Goeie communicatie is heel belangrijk bij mij, dus als hij expres kwetsende dingen zou zeggen, zou mijn vriend toch echt even in de stront mogen zakken en ga ik lekker iets voor mezelf doen.
Ik heb niet zo lang geleden al z'n troep op zijn helft van het bed gegooit, mijn huis werd er schoner van en zijn kant viezer. Niet mijn probleem. (Was in een ruzie, geen goeie manier om opruimen te motiveren ofzo)

Probeer gewoon eerst dingen voor jezelf te doen, en daarna pas aan je vriend te denken. Geloof me, daar wordt je relatie alleen maar beter van. Anders geven jullie allebei teveel van jezelf weg, zonder het gevoel te hebben hetzelfde terug te krijgen. (Je krijgt het wel, maar op een andere manier dan je geeft, dus herken je het vaak niet)