Maandlenzen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:18

Ik ben normaal heel erg van de B-merken, maar met mijn lenzen niet... Ik heb eerst opticien lenzen gehad en toen jaren lenzen van de Kruidvat. Een paar jaar geleden kreeg ik steeds vaker last van branderige ogen, aanslag op mijn lenzen en zelfs af en toe ontstekingen. Ik ben toen toch maar naar de opticien gegaan en nu kan ik eigenlijk alleen de allerduurste, heel erg zuurstofdoorlatende, lenzen nog maar in. Dat scheelt echt veel geld met 'gewone' lenzen, ook die van de opticien. Ik heb er dus toch wel spijt van dat ik zo gierig ben geweest!
De logica van zonnebloem18 snap ik wel, zo denk ik ook altijd, maar het gaat dus niet altijd op. Tenminste, ik geloof wel dat er niks mis mee is bij Kruidvat/Hema etc., het voldoet aan alle eisen, maar ook niet meer dan dat. Als je zelf standaard ogen hebt is daar niks mis mee, maar als je iets minder standaard bent wel en het is de vraag op welke manier je daar achter komt.
Wat betreft vloeistof: ik kan mijn (2 week) lenzen eigenlijk alleen maar met opticien vloeistof tot het eind toe fris houden.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:19

Vloeistof van de kruidvat kan echt geen kwaad hoor. Tenzij je er niet tegen kan, maar dat kan net zo goed bij een vloeistof van de opticien zijn ;) Dat ligt er niet aan of het duur of goedkoop is. Dat ligt aan je eigen ogen. Even proberen dus.

Ik had eerst ook dure vloeistof, daarna overgestapt naar kruidvat, geen verschil :)
Had ook zachte lenzen.

Nu helemaal geen lenzen meer, en geen bril! Ideaaaaal :))

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:19

Ik heb zachte maandlenzen die ik bij de opticien koop en ik koop er ook vloeistof bij die zij aanraden. Ik heb mijn lenzen nu een jaar en al een aantal verschillende vloeistoffen gehad. Sommigen bleken toch niet goed bij mijn ogen te passen en nu heb ik er eentje die wel fijn is. Ik ben blij dat ze dat zo goed voor me controleren en uitzoeken, als ik ergens last van krijg ga ik ook meteen naar de opticien die dan kijken of het aan mijn lenzen of aan mijn vloeistof ligt. Ik zou nooit vloeistof kopen bij Kruidvat o.i.d., je weet nooit of dat wel goed is voor je ogen.

InekeH87

Re: Maandlenzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:45

Ik koop ook de lenzenvloeistof bij de opticiën,met goedkopere vloeistof van een ander merk krijg ik al snel erg last van mijn ogen en dan kan ik mijn lenzen echt geen maand dragen. Ik heb dan wel speciale lenzen, ook van die extreem hoog zuurstofdoorlatende lenzen en ze zijn van een ander materiaal gemaakt dan normale zachte lenzen. Dit omdat ik voor de gewone lenzen allergisch werd :(, met lenzenvloeistof is het net zo. De goedkope vloeistoffen geven bij mij allergische reacties, alleen die van de opticien niet.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:57

Ik koop mijn lenzen gewoon bij de opticiën, vloeistof krijg ik er gratis bij dan. :) Ik heb heel snel ontstoken ogen en ik heb bovendien ook cilinders in beide ogen, waardoor ik niet zomaar een stel lenzen kan kopen. Ook met vloeistof ben ik heel voorzichtig, ben zuinig op m'n ogen en met goedkope vloeistof zijn ze meteen ontstoken..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:05

Ik heb zachte maandlenzen bij de opticien, daar koop ik ook direct mijn lenzenvloeistof. Ik heb wel eens (voor nood op vakantie) goedkope Kruidvat of Etos vloeistof gebruikt, maar merkte meteen dat deze van mindere kwaliteit is.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 00:03

Heb mijn lenzen opgehaald, had er vloeistof bij gehad:d

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:52

Vanillia schreef:
Waarom zou je in godsnaam niet de vloeistof van je opticien nemen? Echt, je hebt maar 2 ogen, ben er dan ook alsjeblieft zuinig op en bezuinig niet op zulke dingen!

Inderdaad, kan ook niet geloven dat je moeder zoiets aanraadt :n.