doet bloedprikken pijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyloe

Re: doet bloedprikken pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:59

Ik heb het nog nooit laten doen, maar ben echt bang als het ooit eens moet dat ik van me graatje ga.. Kan al niet tegen bloed en dan het idee dat ze gaan prikken enzo.. Brr..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:03

Je voelt het bijna niet. Ik had vel te veel stampij gemaakt om niks, moest alleen wel een andere kant op kijken want was even vergeten dat ik niet zo goed tegen bloed kon. :o

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:04

Vertel dat je het eng vindt en laat je lekker afleiden.
En richt je op het voldane gevoel dat je zult hebben als het achter de rug is!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:04

Het bloed gaat gewoon in een buisje. Je heb niet eens door dat het van jezelf is. Al dat gemiep over pijn en naalden.... maar ondertussen wel onder de tattoos of piercings zitten :7

Edit: niet gericht op TS hoor....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:06

Nee doet niet zeer. :) Alleen wel irritant als zo'n mens 10x verkeerd prikt, dat voelt niet fijn. :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:16

Nee hoor, voel je weinig van :)

Ik moet ongeveer elke 2 maand bloed laten prikken, en het heeft nog geen 1 keer pijn gedaan... het voelt alsof iemand een scherp potloot tegen je huid duwt, meer niet.
En als de naald er inzit voel je het al niet meer, alleen het prikken zegmaar.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:31

Ja hoor, het doet vreselijk pijn! ik adviseer je dan ook om iemand mee te nemen wiens hand je kan fijnknijpen en iets tussen je tanden te doen om op te bijten.... :+

serieus, nee hoor, het valt reuze mee..gewoon ontspannen en als je het eng vind niet naar de naald kijken.
't is zo gebeurt ;)

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:42

Oke, ondanks mijn enorme naalden/ader fobie, doet het absoluut geen pijn! :')
Maar goed, ik ben echt gevaarlijk met een naald in mn arm.. Ik moet mezelf echt aanspannen, om niet uit te halen! :roll:

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:45

ik krijg liever een prik dan dat ik mn teen stoot..

nee ben in mn zwangerschap VAAK geprikt.. en ook wel een keertje mis.. ( oa met het infuus ) arts zich verontschuldigen sorry dat ik je zo pijn moet doen maar hij is mis..

eh lieve arts?? welke pijn bedoel je eigenlijk ?? die van de weeen ? of van dat infuus ?? haha *\o/*

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:49

Gewoon even aangeven dat je het eng vindt. dan proberen ze daar rekening mee te houden. En het hangt er wel van af wie er prikt. Bij de ene prikker voel je er meer van als bij een andere. Pijn nee, dat doet het niet. het is even een naar gevoel.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:54

Sodeletuut schreef:
Nee doet niet zeer. :) Alleen wel irritant als zo'n mens 10x verkeerd prikt, dat voelt niet fijn. :P

daar moet je niet van uit gaan,. Haha
Nee de pijn valt reuze mee, nou ja pijn?? welke pijn? ik ben die pijn nog niet tegen gekomen!
Gewoon je arm ontspannen, komt het allemaal wel goed :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:56

Normaal gesproken niet.
Ik heb 1x gehad dat ze met een of ander groen rond dingetje waar een naald in zat priktte... Op het moment van prikken had ik al zoiets van AU!, vervolgens kon ik nog net uitbrengen: Ik wordt zo licht in mn hoofd... En het volgende moment was ik weg ;)
Verkeerd geprikt dus, hijs fijn ;)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:15

Ik heb altijd gezegt dat wanneer ik bloed moest prikken ze me onder narcose moesten brengen :+ omdat ik het zo eng vond. Vorig jaar moest ik dus ook bloedprikken en het heeft me totaal geen pijn gedaan!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:20

Gewoon even de andere kant opkijken en het is zo gebeurd.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:26

Sodeletuut schreef:

Inderdaad.. verkeerd prikken en het raar vinden dat er geen bloed uit komt. Nee PANNENKOEK je zit er naast. Als ze goed prikken voel je niks :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:51

Als ze goed prikken voel je helemaal niets maar ik heb slecht vindbare aderen of iets dus bij mij kunnen ze hem niet vinden dus prikken ze aardig vaak mis.. Maar dat gebeurt bijna nooit bij andere mensen....

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:29

Ik voel er niks van, kijk altijd gewoon mee met wat ze aan het doen zijn. Als ik opzij kijk heb ik niet eens in de gaten dat ze bezig zijn. Je voelt wel 'iets', maar komt niet eens in de buurt van pijn ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:33

En TS: zit je arm er nog aan? :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:35

geerte schreef:
Als ze goed prikken voel je helemaal niets maar ik heb slecht vindbare aderen of iets dus bij mij kunnen ze hem niet vinden dus prikken ze aardig vaak mis.. Maar dat gebeurt bijna nooit bij andere mensen....

Goede tip, voor het bloedprikken er iets warms opleggen zoals een kruikje oid. Dus als je in de wachtkamer zit, moet je de prikplek alvast verwarmen :)
Dat doen ze bij mij altijd met infuusprikken omdat ze anders echt niets kunnen vinden. Bloedprikken zijn ze iets handiger in omdat ik weet waar ze moeten prikken :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:39

Ik ben ook panisch voor naalden en moest 2 weken geleden ook voor het eerst bloed laten prikken. Maar het viel reuze mee. :+ Het was echt 1 seconde en toen was het al voorbij. :+ Vond het interessant om te zien hoe ze die buisjes vulde. :=

(infuusnaalden zijn klóte en daar ben ik dus echt heel bang voor...en ik ben 9x geopereerd.)

En een tattoo laten zetten is niet te vergelijken hoor. :') (Heb er 5 geloof ik)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:43

Yep, het doet zeer. Maar niet erg en vooral heel kort. Dus idd even wegkijken, je arm onspannen en zo gebeurt, desnoods in gedachten droogoefenen voor je volgende rijles of wedstrijd (bijv hoe rijdt ik de perfecte volte, beenhulp/zithulp/teugelhulp, compenseren voor uitzwaaiende voor of achterhand etc). Voordat jij je oefenvolte in gedachten hebt gereden is het prikken al klaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:45

Infuus aanleggen en bloed prikken zijn niet te vergelijken qua gevoel. Kijk zelf even naar je elleboogholte waar je je ader het beste kunt zien, die arm bied je aan, even ontsmetten, band om je bovenarm, vuist maken, mini prikje, vuist ontspannen en klaar is kees.
Echt helemaal niets om bang voor te zijn.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:46

nee hoor valt echt reuze mee :D
Al geweest TS?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:48

Neem aan dat je nu wel geweest bent :) ?

Ik heb hele slechte ervaringen met bloedprikken. Ik val altijd (bijna) flauw, echt heel vervelend :+ Maar ben niet anders gewend, kan niet tegen ziekenhuisdingen _/-\o_

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:48

vuurneon schreef:
geerte schreef:

Goede tip, voor het bloedprikken er iets warms opleggen zoals een kruikje oid. Dus als je in de wachtkamer zit, moet je de prikplek alvast verwarmen :)
Dat doen ze bij mij altijd met infuusprikken omdat ze anders echt niets kunnen vinden. Bloedprikken zijn ze iets handiger in omdat ik weet waar ze moeten prikken :)

bedankt voor de tip die ga ik de volgende keer even proberen :D