de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:42

ik ga dit volgen :D ik wil ook graag 10 kilo kwijt, maar op 1 af andere manier wil het niet lukken, dus moet ik mezelf schop onder de kont geven.

ik neem wel s'ochtends en tussende middag een shake, smiddags fruit/ meusli reep en s'avond normale maaltijd, niet teveel aardappelen, meer groente en in de avond crackertje of fruit.

melissa_b

Re: de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 01:44

Hier nog een die met je meedoet!!
Heb een zadel die mij beter staat als ik wat strakker ben, en ja... Net vakantie gehad hihi slappe smoes he! Alles is ook zo lekker...

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 04:10

Hihi en ik ben ook bezig sinds zondag! bezig met het Caveman dieet en heb zelfs een coach/trainer.
Mijn tip: Eet geen koolhydraten samen met eiwitten en vetten. Zo is fruit dus helemaal niet zo goed voor je als lijkt, zitten veel zuren en suikers in! Koolhydraten zitten in aardappelen,brood, crackers enz. Is dus ook niet echt goed voor je. Sávonds alleen maar vlees met groenten! En gaan sporten natuurlijk ;) ik heb woensdag mijn eerste sportdag onder begeleiding!

Suc6 +:)+

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 04:13

Ow en ik eet op een dag 6 maaltijden om de 3 uur, dit is meestal:

Kwark, komkommer, noten, tonijn in water, kip of kalkoen stukjes, sla met carpaccio, gebakken of gekookte eieren etc en sávonds dus gewoon groente met vlees en de vlees dan gebakken in roomboter! ook drink ik 2,5 liter water per dag en geen sapen en frisdranken meer, zo slecht voor je!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 05:52

Vlees bakken in olie is beter toch?

Ik maak veel gerechten met kip :)

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 06:17

Ik denk dat een strengdieet voor mij niks is. :o Zeker omdat ik er dan hier vrijwel alleen voor sta.
En mijn moeder niks apparts wilt koken helaas. Dus moet ik het doen met een minder ''strengdieet''.
Ben nu iig al een half kilo kwijt! :D Jammer dat alleen dat de eerste kilootjes zo snel gaan! :=

Dames die echt een dieet volgen: petje af voor jullie hoor!
Succes allemaal! +:)+ *\o/*

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 06:41

Volgens mij is roomboter beter, tenminste, dat zegt mijn coach ;) haha...

Ik hoef het gelukkig niet alleen te doen want mijn vriend doet mee en we wonen samen dus dat is lkkr makkelijk! kan me voorstellen dat als je het alleen moet doen dat je het zwaar hebt!!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:43

En vergeet het sporten niet. :) Gezond eten + sporten zal veel meer resultaat boeken dan alleen gezonder eten.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:46

lor1_1984 schreef:
MoonChloe schreef:
Dat zijn wel veel crackers, ik neem aan dat je geen droge crackers eet? (Wat voor crackers zijn het eigenlijk?)
Cup a soup is niet echt heel erg gezond. En 1 bakje yoghurt voor 's morgens vind ik wel nogal karig.

knackebröd met smeerkaas of smeerworst.
en wb de yoghurt:
ik heb tot vandaag zo'n 13 jaar niet of nauwelijks ontbeten, dus een kom yoghurt is dan mooi om mee te beginnen. :j

Ik kan in de ochtend ook moeilijk eten, of ik moet spugen of ik krijg het er niet door heen. Je kan als je net als ik er moeite mee heb drinkt ontbijt nemen en dan als tussendoortje 1 boterham met mager beleg of cracker( volkoren). 's ochtends yoghurt (mager) is helemaal niet erg, yoghurt geeft een vol gevoel... Yoghurt is daarnaast voedzaam. Lekker in combinatie met bv verse appel, banaan, rode bessen, frambozen, aardbeien, bramen of kersen. Je kan Yoghurt ook combineren met een plak roggebrood met honing... de hoeveelheid is wel belangrijk 250 tot 400 gram... Het is makkelijk toe te voegen bij caloriearm dieet of koolhydraatarm dieet.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:48

Kimberleij schreef:
Vlees bakken in olie is beter toch?

Ik maak veel gerechten met kip :)

vlees veelal vermijden, moeilijk verteerbaar.
Kip en andere soorten mag je gewoon eten

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:54

lovelygirly schreef:
Ik denk dat een strengdieet voor mij niks is. :o Zeker omdat ik er dan hier vrijwel alleen voor sta.
En mijn moeder niks apparts wilt koken helaas. Dus moet ik het doen met een minder ''strengdieet''.
Ben nu iig al een half kilo kwijt! :D Jammer dat alleen dat de eerste kilootjes zo snel gaan! :=

Dames die echt een dieet volgen: petje af voor jullie hoor!
Succes allemaal! +:)+ *\o/*

streng dieet hoeft nog geen eens....
in principe mag je alles eten... Dames als jullie willen afvallen dan moet je een week lang bijhouden wat je normaal gesproken eet... Om af te vallen moet 500 kcal eraf halen van wat jij normaal gesproken eet... verder heb je gezonde tussendoortjes die weinig tot niets met je lichaam doet, maar gewoon je mond vult als je het nodig heb...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:58

Saskiaatje schreef:
En vergeet het sporten niet. :) Gezond eten + sporten zal veel meer resultaat boeken dan alleen gezonder eten.

bewegen is belangrijk om af te kunnen vallen, maar sporten is nooit bewezen dat je daar van afvalt...het is belangrijk dat je 5x een half uur in de week beweegt, je kan daarbij denken aan intensief schoonmaken, niet persé sporten... Bij sporten verbrand je wel vetten maar je spiermassa wordt zwaarder... je hebt op een gegeven moment andere voeding behoefte nodig...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:10

Kimberleij schreef:
ik ga dit volgen :D ik wil ook graag 10 kilo kwijt, maar op 1 af andere manier wil het niet lukken, dus moet ik mezelf schop onder de kont geven.

ik neem wel s'ochtends en tussende middag een shake, smiddags fruit/ meusli reep en s'avond normale maaltijd, niet teveel aardappelen, meer groente en in de avond crackertje of fruit.

is dit jouw shake dieet? wat voor shake? Als je wilt afvallen moet je gebruik maken van eiwitshakes met 200 ml melk, eiwitten stimuleren vetverbranding. Daarnaast ochtend visolie en vitamine capsule nemen.... Ik heb hier weinig verstand van... maar ik weet dat dit ook schematisch is vast gesteld...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:11

Ik doelde ook niet zo zeer op sporten an sich, maar inderdaad het bewegen. :j
If I may, ik raad seks aan, dat is echt verschrikkelijk goed voor de lijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:18

MoonChloe schreef:
Dat zijn wel veel crackers, ik neem aan dat je geen droge crackers eet? (Wat voor crackers zijn het eigenlijk?)
Cup a soup is niet echt heel erg gezond. En 1 bakje yoghurt voor 's morgens vind ik wel nogal karig.

Nouja yoghurt met muesli dan weer niet. Daar kan ik de hele ochtend beter op teren dan op 2/3 boterhammen..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:28

Ik vind yoghurt met muesli een prima ontbijt, ik ben 20 kg afgevallen met o.a. yoghurt als ontbijt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:34

Ja ik vind het ook echt meer dan prima, ik doe er vaak dan nog wat fruit door heen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:36

Ik wil ook wel wat kilootjes eraf hebben..Alleen lukt niet zo makkelijk.

Moet 's ochtends zeker 2 boterhammen naar binnen werken, en yoghurt met iets erin
kan ik soms helemaal niet verwerken word er spontaan kotsmisselijk van..Kauwen op mn Yoghurt... :=

Ik moet minimaal op 6 a 9 boterhammen per dag rekenen als ik ga werken..
En heb als tussendoortje sinds kort Worteltjes.. :9

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:39

Brood an sich is niet slecht voor je hoor, het ligt er natuurlijk ook aan wat je erop doet.
En je moet wel luisteren naar je lichaam. Afvallen, maar tegelijkertijd elke dag energietekort hebben werkt ook niet. :n

Ik eet overigens m'n yoghurt met een scheutje Karvan Cevitan en Special K.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:45

ik ga dit ook even volgen.
wil toch wel wat kilo's kwijt.

sefanja, ik heb je een PB gestuurd.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:47

Nou meid, wat goed van je!

Ik wens je héél veel succes de komende tijd.
En dit gaat je gewoon lukken!

Zet 'em op!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 10:57

Tot nu toe mag ik mezelf van de gelukkige prijzen die het gewicht cadeau krijgt dus niet te zwaar wordt van mezelf. Ondanks dat ik bevallen ben van een kindje.

Ik eet eigenlijk de hele dag door kleine beetjes. Een grote maaltijd ineens lukt me niet eens. Beweeg veel en actief maar niet bewust sporten. Doe paardrijden fanatiek en verder stap ik naar de winkel op de fiets of lopen samen met mijn kindje en man. Thuis moet ik de paardenwei onderhouden en elke avond ben ik wel iets aan het doen. Of ga maar hooi inkopen en dus in en uit laden enz. Dat is mijn sporten:)

Drink zelden frisdrank (koolzuur zit vaak in de weg) en drink juist veel water met siroop van af jong al. snoep weinig en als ik al iets snoep is het vaak fruit of beschuitje ofzo gezond snoepen:_) Eten ik eet altijd alles al vers vanaf jongsaf al. Mijn kindje krijgt dat ook mee..geen potjes gewoon zelf koken en verschillende smaken leren kennen niet door elkaar prakken.

Ik denk helaas vaak ook dat het een stukje aanleg is of je slank kan blijven of aanleg hebt naar maatje meer. Soms kan je er weinig aan doen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:01

Grappig, ik ben gisteren ook weer eens begonnen :D .

Ik heb 2 jaar geleden het South Beach dieet gevolgd waarmee ik 8 kilo afgevallen ben. Ik ben 1.75m en woog toen 74 kilo. Nu zit ik op 80,5kg en wil ik er ook weer wat kilootjes af. Mijn paard is al sinds bijna 11 maanden geblesseerd waardoor ik niet meer echt heb getraind, en dat merk ik nu wel. Ik ben goed op gewicht gebleven tot ik dit jaar weer langzaam in gewicht toenam :( .

Nu moet ik echt weer wat gaan doen, want ik voel me gewoon niet lekker zo. Ik heb echt van die zadeltasjes gekregen en een buikje, en dat moet weer weg.

Ik ga grotendeels het Beau Monde dieet volgen. 6 x per dag eten, zo min mogelijk koolhydraten, 3 x per dag fruit in de vorm van frambozen, kiwi en madarijn. Tussendoortjes van gekookt ei enzo. En savonds groenten met kip/vis/vlees. Het is niet superstreng en ik las er goeie dingen over, dus ik dacht.. kom ik begin hier eens mee :D . We zullen zien.....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:06

amyve schreef:
Ik ben een week terug begonnen met het diëten, ben inmiddels bijna 3 kilo kwijt! *D
Maar ik kreeg hier thuis ook wel heel vaak te horen dat ik een paar kilo's mag verliezen, dus dat was de aanzet. :)

Ik vind dit voor een week héél veel, je zou maximum een halve kilo per week af mogen vallen...grote kans dat het er gewoon dubbel zo hard bijkomt.

Diëten wil niet zeggen alles weggooien en van de ene op de ander dag niets anders meer dan zeer weinig en mager en veel sport te doen. En dat doen veel mensen. Ja, dan val je lekker af maar het moment dat je weer eens stopt komt het er gewoon terug bij want dan slokt het lichaam alles op wat het krijgt. Doe het gewoon rustig aan zodat je lichaam ook tijd heeft om zich aan te passen aan het nieuwe regime. Je mag gerust nog heel veel eten, alleen in de vorm van gezonde dingen dan. En als het met een gezond eetpatroon en gezonde sport niet lukt om af te vallen, is het handig om ergens bij een ervaren iemand (bv: diëtiste) wat tips te aan haal :-) . Liever dat dan op het internet, waar je wordt doodgegooid met zogenaamde goede adviezen waarmee je je lichaam eigenlijk alleen uithongert of die gewoon niet helpen.

Ik volg geen dieet maar mijn gezond ( :P ) verstand en ben op die manier op een maand tijd 4 kilo kwijt.

Ik vind er trouwens ook niks mis mee met na acht uur te eten, heb recent ook ergens gelezen dat het niet bewezen is dat dit slecht zou zijn.

Dagmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:24

Ik ben ook weer begonnen! Wil er zo'n 10 kilo af. Vorige week begon ik met 68 kilo met een lengte van 1,70m en dit moet terug naar 58. Afgelopen week was er 1 kilo af. Ik tel gewoon kilocalorieen, hou me niet echt aan een dieet. Als tip heb ik dat zoute popcorn lekker en best verantwoord is. En als je 's avonds nog wil snaaien, kun je best je tanden al poetsen ofzo :D