Jeuk bij schaamlippen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:05

Lactacyd word door dokters en artsen ten strengste afgeraden! Dat zou ik dus ECHT niet proberen. Zeker niet als blijkt dat je een schimmelinfectie hebt. Ikzelf denk aan een schimmelinfectie, daar moet je echt mee naar de dokter, ik spreek uit ervaring. := Je kunt er heel veel topics over vinden op bokt! Sterkte ermee in ieder geval!

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:13

Je klachten kunnen ook veroorzaakt worden door hormonale disbalans. Ik heb in het verleden deze klachten veel gehad, ik heb me toen laten onderzoeken en het bleek geen Soa of schimmelinfectie, het kan dus ook met hormonen te maken hebben of, zoals eerder genoemt met bepaalde stof van ondergoed. Goed dat je het hebt laten nakijken door je arts, stertke ermee!

LadyMadonna

Re: Jeuk bij schaamlippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:18

Jeuk zonder verdere klachten is vaak een verlaagde zuurgraad. Een vriendin van mij heeft dit gehad en moest tampons met yoghurt inbrengen. Klinkt heel erg ieuw (en ik eet dus nooit geen yoghurt meer ;) ) maar ze was er in 2 dagen vanaf :j

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:20

Als je een schimmeltje hebt :D vraag dan je dokter om fluconazol ( een tablet) en niet om al die creme's, al werken die ook prima maar das zeg maar minder prettig in je ondergoed.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:22

Tampon met yoghurt helpt erg goed! Heb het ook een keer gedaan.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:25

Heb je mosselen op? :+
Schijnt dat je daar ook wel eens jeuk van kan krijgen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:26

Die glijmiddel die je uitgeprobeerd hebt, toevallig durex? Tijdens een voorlichtingsavond ooit eens te horen gekregen dat durex vaak dat soort klachten en zelfs schimmelinfecties veroorzaakt..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:29

heb je ruige/harde sex gehad? het kan zijn dat je een beetje kapot bent gegaan en dat dat nu aan het helen is :o
boven aan je vagina zou door scheren kunnen komen, maar ik weet niet of je dat doet.. :+

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:31

stoer schreef:
Als je een schimmeltje hebt :D vraag dan je dokter om fluconazol ( een tablet) en niet om al die creme's, al werken die ook prima maar das zeg maar minder prettig in je ondergoed.

Ehm, na zon tablet zag ik er vanonderen uit als een bouvier die yoghurt had gegeten :x (was in de "er zit aar dus dat moet" periode) :o

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:33

Je heb ook creme die prima werkt hoor, heb het ook wel eens gehad (bij mij begon het met een ander syptoom) gewoon even 2 dagen erop smeren en klaar is kees, kun je zo bij de apotheek halen hoef je ook niet langs de dokter.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:37

Ik heb ook regelmatig een schimmelinfectie, heel fijn zo'n overgevoelige doos waardoor ik bij het minste of geringste jeuk krijg. Lactacyd gebruik ik ook niet meer aangezien dat blijkbaar meer kwaad als goed doet.
Overigens hoef je vaak niet eens langs de dokter, want vaak krijg je als je even belt al wat mee. Ik heb al eens pillen gehad en creme. T werkt allemaal wel, maar de pillen nog het beste.
Klinkt een beetje als een schimmeltje. Dus zou gewoon even bellen of je daar misschien nog wat voor kan krijgen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:07

PussInBoots schreef:
stoer schreef:

Ehm, na zon tablet zag ik er vanonderen uit als een bouvier die yoghurt had gegeten :x (was in de "er zit aar dus dat moet" periode) :o

Bedankt, ik ben een beeldenker af en toe :')

Maar iedereen is anders, dus wat voor mij werkt, blijkbaar voor de ander niet..
Zou wel de huisarts bellen, want jeuk is echt niet fijn.. :n

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:31

PussInBoots schreef:
stoer schreef:

_O- _O-

Denk dat je daktarin bedoelt, die stop je er vanonder in en de fluconazol van boven :D

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:35

Trouwens niet met yoghurt aan de gang hoor. Degenen die er baat bij hebben gehad hebben mazzel gehad :D
Schimmels zijn gek op yoghurt en de kans dat je er door de yoghurt van onder als een ontplofte naaktkat/cavia uitziet is redelijk groot.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:28

Was je je ondergoed wel op 60 graden??

Schijnt dat anders de bacterien niet dood gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:35

Vreemd jammes, bij die vriendin van mij was het juist tegen een schimmel ;?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:44

daNiielle_ schreef:
Was je je ondergoed wel op 60 graden??

Schijnt dat anders de bacterien niet dood gaan.

Vast een hele stomme vraag, maar krimpt je ondergoed dan niet? :')

Ik heb een lage weerstand (door overige medische problemen) en daardoor snel last van een zuurgraad die over de zeik is. Wat dan weer een schimmelinfectie als gevolg heeft. Ben er zelfs voor naar het ziekenhuis geweest, en naast een zware hormooncreme heb ik niets wat werkt. Die creme werkt ook niet optimaal en mag hem ook niet veel gebruiken omdat hij te zwaar is -O-.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:48

DarkDreamer schreef:
Vast een hele stomme vraag, maar krimpt je ondergoed dan niet? :')

Ik heb een lage weerstand (door overige medische problemen) en daardoor snel last van een zuurgraad die over de zeik is. Wat dan weer een schimmelinfectie als gevolg heeft. Ben er zelfs voor naar het ziekenhuis geweest, en naast een zware hormooncreme heb ik niets wat werkt. Die creme werkt ook niet optimaal en mag hem ook niet veel gebruiken omdat hij te zwaar is -O-.

Geen idee, niet gemerkt tot nu toe.
Even testen met 1 onderbroek, niet gelijk je hele collectie erin gooien dan. :D
Dure kanten lingerie kan het volgens mij niet zo goed hebben.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:50

_O- _O- _O- Sorry, maar die reacties hier zorgen voor een ehmm lachwekkende stemming :') Krijg er gelijk aparte beelden bij :')

Maar goed, nu even serieus, ik gebruik wel Lactacyd, maar dan de mouse, heb ik wel baat bij. Ik kreeg standaard na m'n menstruatie een schimmelinfectie, waarom? Ik kan niet tegen tampons én niet tegen maandverband... Lang leve het spiraal en dus al 4 jaar niet ongesteld geweest nu! Overigens krijg ik het ook nadat ik AB kuur heb moeten slikken voor bijv. een keelontsteking ofzo... Hij's fijn!

De eerste keer dat ik het had, begon hetzelfde als bij jou. Jeuk, maar niet constant en verder geen alarmerende geurtjes ofzoiets. Toch was het wel een infectie :j De eerste keer dat je vermoed dat het dat is, moet je wel naar de dokter, er wordt dan een uitstrijkje gedaan en dan weet je 't gelijk. Mocht je het daarna nog krijgen, is een telefoontje vaak al genoeg. Ik kreeg eerst altijd een creme, die moest je 3 dagen inbrengen. Daarna kreeg ik capsules, die moest je ook in brengen, stuk makkelijker en minder zooi, maar toch ook wel een oude onderbroek aan doen hoor!

Maar het kan ook zeker zo zijn dat je gewoon een irritatie hebt door het glijmiddel of iets te enthousiast aan het sporten bent geweest :') Om het zeker te weten zou ik toch even naar de HA gaan, als het wél een schimmel is, wordt ie niet makkelijker te bestrijden als je te lang wacht...
Succes ermee!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:52

Maggie_Eddy: Zelfs als je niet lang wacht kan een schimmeltje lastig te bestrijden zijn, dus ik zou hoe dan ook gewoon direct naar de dokter gaan als er iets gaat jeuken van onder :=.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:54

Ik denk ook een schimmelinfectie. Dat jeukt verschrikkelijk en je hoeft ook geen meer afscheiding te hebben als anders. Schimmelinfectie kan overgedragen worden van man op vrouw en andersom. Maar kan ook heel goed een hormonale oorzaak hebben. Zwangere vrouwen kunnen vaak ook last hebben van schimmelinfectie aan/in/rondom hun vagina. Errug vervelend! (Spreek uit ervaring). Tijdens de zwangerschap mag je niet alle middelen gebruiken. Maar als je niet zwanger bent, dan zijn er genoeg medicijnen om t probleem te verhelpen/te genezen.
Idd zuurgraag op peil houden en niet met Lactacyd, overmatig veel zeep oid, wassen, dan vergroot je de kans op t ontstaan van een schimmelinfectie, omdat door de veranderde PH de weerstand daar omlaag gaat.
Even naar de HA, die herkent t meteen!

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:58

DarkDreamer schreef:
Maggie_Eddy: Zelfs als je niet lang wacht kan een schimmeltje lastig te bestrijden zijn, dus ik zou hoe dan ook gewoon direct naar de dokter gaan als er iets gaat jeuken van onder :=.

Ik weet, daarom heb ik ook staan; niet makkelijkER ;) Heb er helaas veel te veel ervaring mee :')

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:59

Maggie_Eddy schreef:
DarkDreamer schreef:

Ik weet, daarom heb ik ook staan; niet makkelijkER ;) Heb er helaas veel te veel ervaring mee :')

Ik ook :=. Ziekenhuis in en uit geweest en niets helpt. Echt om te janken. :+

no_merci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:00

Beentjes maar even wijd <<)

(dan zou ik hopen dat het een lekker ding is! <<) )

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:23

DarkDreamer schreef:
Maggie_Eddy schreef:

Ik ook :=. Ziekenhuis in en uit geweest en niets helpt. Echt om te janken. :+

En weet je wat nou het ergste is? Ik heb het gekregen IN het ziekenhuis! De allereerste keer! Hij's fijn! Ik lag daar toen vanwege Pfeiffer en een dikke lymfeklierontsteking tegelijk. Had uitdrogingsverschijnselen, dus moest aan het infuus. Daar werd ook mijn AB door toegediend, aangezien ik niks door m'n keel kon krijgen. Bloedje heet die week, laatste week van de zomervakantie. Airco die niet naar behoren werkte, en jawel hoor, ik moest toen zo nodig ongesteld worden. Was nog niet aan de pil ofzo dus kon ook niks 'regelen'. Geen tampons daar, alleen van die mega lappen maandverband gevallen... := Affijn, flink verminderde weerstand natuurlijk, en aan de AB én bloedje heet... broei broei... En bedankt...:+ :7