Is er wel vooruitzicht dat ze nog beter word?
Mijn moeder had ook kanker wat met hormonen te maken heeft, ze heeft nog nooit in haar leven gerookt dus daar kwam het niet door.
@Hyperion, ja het is niet zo zeer het feit dat ze gestorven is aan die ziekte, het is het verdriet wat ik steeds opgekropt heb wat me nog steeds dwars zit.
Daardoor raak ik ook prikkelbaar.....Inderdaad door mezelf voorbij te lopen ben ik ook bijna altijd moe, de ene dag iets meer als de andere. Maar ik weet al wel dat als het in het koppie niet goed zit het lichaam daardoor protesteerd.
Ik ga met je tips aan de slag, alleen meestal ben ik niet alleen thuis en kan ik me niet laten gaan.
Als ik dan een keer alleen ben heb ik naderhand altijd een afspraak waardoor ik niet met een jank gezicht wil lopen...
Maar het moet er inderdaad wel uit.....
@Kentaro, bedoel je Reikie ontvangen of zelf gaan geven?
Dat binnen houden gaat vanzelf, kan er niks anders van maken......
Ik ga wel proberen om het vaker los te laten gaan.
@Brankaz, fijn dat het bij jou wel allemaal meteen goed op gang kwam, hier had ik zo'n domme huisarts die zei dat ik depressief was en ik geloofde dat ook nog....
Maar dat was het niet, ik zat gewoon stuk van het verdriet en het mezelf voorbij lopen.....
L*lhannes dat hij het niet door had!
Klopt dat de rouw al een beetje begint als je te horen krijgt dat er niks meer aan te doen is, en je moeder (of vader) zo zien aftakelen is ook zeer zeker niet prettig!
Wat dat betreft is ineens weg zijn wel heel erg fijn voor de persoon zelf.....
@Beauty26, ik heb ook een foto van mijn moeder in de woonkamer staan, en op mijn slaapkamer ook eentje. Verder hecht ik geen waarde aan spullen als herinnering, ze zit in mijn gedachten...
Ik draai altijd als ik de was op aan het ruimen ben de muziek van de crematie, ik krijg dan wel een brok in mijn keel maar echt laten gaan kan ik dan niet....
Vandaag bij de psycholoog wel flink moeten huilen, volgens mij leest ze hier mee want ze begon vandaag zelf over dat we flink aan rouwverwerking moeten gaan werken. Toch maar weer een nieuwe afspraak gemaakt.
@Quartel, het is ook nog niet echt lang geleden maar wel te lang om nog zo heftig verdriet te hebben...
Vind ik zelf dan toch....
Ik zal er uiteindelijk wel mee leren leven, daar ben ik niet bang voor...
Maar het verdriet moet uit mijn lijf anders kom ik niet verder....
@Rumay, boos ben ik ook een hele tijd geweest, kon mn moeder wel schieten!
Maar dat kwam omdat we hadden afgesproken dat ze na haar overlijden een teken zou geven dat ze er nog is. Dat heeft ze nooit gedaan (kan misschien ook wel helemaal niet
) en dat nam ik haar kwalijk.Gelukkig heb ik dat al wel van me af weten te zetten!
Ik zit soms ook gewoon tegen haar foto te kletsen, soms helpt dat en soms niet.
Jij bent al jong beide ouders kwijt dan zeg!
@Meggiemeg, ik denk het wel dat het doordat het zo lang speelde voor mij heftiger is.
Het is niet alleen het verdriet wat er zit maar ook dat ik me jaren veel te ver voorbij ben gelopen...
De mooie herinneringen zijn er genoeg, maar ik ben ook realistich genoeg om haar niet heilig te gaan verklaren...elke gek zijn gebrek zeggen ze hier altijd, en zo is het ook want ze had ook heus net als iedereen minder goede dingen..
@Marleen_usar, dank je!
Ik moet nog gaan zoeken, had er nog geen tijd voor gehad....
@Pascal, 2 jaar is dan ook nog kort eigenlijk he...
Lijkt me echt verschrikkelijk om ze redelijk gezond naar de ok te laten gaan en dan niets meer terug zien....
Zo onwerkelijk lijkt me.....
Wat dat betreft ben ik heel erg dankbaar dat ik toch best er naar toe geleefd heb en dat ik al ouder was.
Ze is zelf 63 jaar geworden en ik was 38, ze heeft mn trouwen meegemaakt en mijn kinderen een aantal jaren. Toch had ze die helemaal groot moeten zien worden.....maar ja het is niet anders.
@LisaD, toevallig begon de psych vandaag zelf over rouwverwerking en dat we daar mee aan de slag moeten. Vond ik wel heel erg fijn!
Als jij je verhaal kwijt wil dan doe dat gerust he!
Meer als een oogpotlood gebruik ik niet dus kan niks weg sminken. Maar je hebt wel gelijk, daar moet ik eigenlijk schijt aan hebben.