Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:Bedenk wel dat wiet een drugs is he, het lijkt me niet gezond als jij of jouw vriend hiermee door blijft gaan. Met een jointje onderdruk je het probleem alleen maar, je verhelpt het niet. Je vriend is zichzelf niet als hij blowt, dat lijkt me persoonlijk heel vervelend.
Je moet ook indenken dat het niet normaal is om elke dag thuis te blowen, je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is maar het is niet gezond, het is slecht voor je hart en voor je hoofd, dus probeer het alsjeblieft niet goed te praten.
Kostolany schreef:Ik denk dat je als je wil stoppen langere tijd weg moet uit je vaste omgeving en uit de buurt van je vriend. Als je het 3 weken wel lukt om niet te blowen en je komt op het randje dat het niet meer lukt ga dan bij je ouders slapen als dat kan tijdelijk. Zodat je even alle stress die je hebt kwijt bent en rustig af kan bouwen. En als je denkt dat het weer gaat ga je terug en tja test je jezelf weer of je sterk genoeg wordt om te weigeren een blow te pakken. Je moet ruggegraad gaan krijgen om te weigeren. Heb je zwak moment zoek een andere afleiding om te doen. Stap dan in auto en rijdt naar je paard of ga de hond uit laten hoe laat ook in de dag/nacht;)
Elke keer als je de behoefte hebt aan een blowtje stop je het geld dat je eigenlijk kwijt zou zijn aan wiet in een spaarpotje. Dat is extra stimulans bij dipje als je dan ziet hoeveel geld je hebt zonder wiet. En dat je dan straks als je echt van het blowen af kan blijven jezelf iets leuks cadeau kan doen. Of samen iets te betalen van een weekendje weg met je paard ofzo:) Zorg dat je vriendin in de buurt heb dit je op de vingers tikt bij een zwak moment.
En toch proberen ook je vriend mee te laten doen met stoppen want samen sta je veel sterker hoe moeilijk het voor hem ook mag zijn.
Neem aan dat je ouders weten dat je blowt? Zo niet..vertel het ze en laat ze je helpen het af te leren. Dat is een extra stok achter de deur.
Vriendin woont helaas ook 10km verderop en gaat nu een drukkere periode tegemoet.
sharoontje schreef:TS: Goed bezig![]()
Joolien: Je loopt er wel zo op te hameren, maar als de vriend van TS echt niet wil, dan wil hij het niet. Iemand die verslaafd is moet zelf willen stoppen en niet voor een ander...Dan kun je hoog of laag springen...
Niet kwaad bedoelt hoor, maar mijn ervaring is zo...
Kwanyin schreef:Misschien is het ook een idee ts, om elk centje wat je normaal gezien zou hebben uitgegeven om te kunnen blowen, in een glazen spaarpot te stoppen? Werkt misschien ook motiverend om te zien wat je er gewoon al mee zou uitsparen, en jezelf voorneem met het gespaarde geld uiteindelijk iets anders leuk te kopen?
! Succes ermee, zet eens alle voor en nadelen van stoppen met blowen op een rijtje
. Bijv, voordelen; niet meer stinken naar rook/wiet?, meer geld over enz..
Caye schreef:takkie_muis schreef:mijn broer is ook gestopt , zijn tanden zijn helemaal naar de knoppen. zijn maten blowen maar hij kan er gewoon bij zitten.
en idd hij is zomaar gestopt echt super knap van hem
Dank denk ik dat hij andere drugs heeft gebruikt
Weet er alles van met ervaring. ( niet van de tanden) maar wel wat drugs doet