Stoppen met blowen, maar vriend niet, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stoppen met blowen, maar vriend niet, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:50

mijn broer is ook gestopt , zijn tanden zijn helemaal naar de knoppen. zijn maten blowen maar hij kan er gewoon bij zitten.

en idd hij is zomaar gestopt echt super knap van hem

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:08

Ik heb in mijn tienerjaren dag in dag uit geblowt. Waar een wil is, is een weg... Het begon met mooidoenerij en erbij horen, maar later werd het een echte verslaving... Veel sores in die periode; het verzet naar mijn ouders, geen respect, diefstal maar ook fysiek en lichamelijk ed.. Kortom veel mee gemaakt... Ik ben van de ene dag op de andere dag gestopt, maar voorafgaand wel iets mee moeten maken om te realiseren waar ik mee bezig was... één van mijn klasgenoten lag te sterven in mijn armen (drugs en alcohol)... Ik had toen een relatie met een blower. Om kans van slagen (te stoppen) en geen terug val te krijgen, relatie verbroken. Het doet heel even heel veel pijn, je krijgt wat strijd met jezelf ed. Mijn ouders waren eerst niet op de hoogte, mijn vader had wel een vermoeden gezien "zijn stuff" continu verdween, later samen geblowt. Door combinatie stoppen, ervaringen, fysiek en lichamelijk besloten om maatschappelijke werker op te zoeken, tot op de dag van vandaag zo blij dat ik het juiste heb gedaan.... Ik kan oprecht zeggen dat ik na sessie maatschappelijke werker erg trots op mijzelf ben... Echter zijn mijn lichamelijke klachten wel terug gekomen, maar ook daar vind je uiteindelijk weer een oplossing voor (dagelijks pijn)...

SAnonima222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 09:11

Jeetje sefanja, dat is niet niks.

De eerste pogingen dacht ik echt van: nu ga ik stoppen, dat gaat me helemaal lukken! Nu wil ik wel stoppen (maar dus ook weer niet, dus ga het nu ook niet proberen) maar heb het idee dat het toch weer gaat mislukken.
Vind het ook heel erg tegenover mijn ouders. Elke keer dat ik blij aan kom met dat ik ga stoppen om vervolgens een paar weken later weer te zeggen: 'ach ja, ik wil zo veel wat niet gebeurt'.

Wil dus dat de eerstvolgende poging ook de laatste is. Wil het daarom goed aanpakken en dus geen halve pogingen doen als de wil er toch niet 100% achter zit.

Vind het ook heel erg knap van de mensen die zo op één dag gestopt zijn! Mogen erg trots op zichzelf zijn :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:22

TS, ik herken het verhaal van je vriend wel een beetje. Ik heb een ex die al vanaf zijn 10de blowt om zijn geest rustig te houden. Als hij een paar dagen niet blowt gebeuren er levensgevaarlijke dingen. Het klinkt misschien vreemd, maar stoned is hij op z'n best! Dus ik denk niet dat je je vriend moet laten stoppen met blowen, hij zal waarschijnlijk ook op z`n best zijn als hij heeft geblowd.
Wat jou betreft, ik denk dat je heel veel doorzettingvermogen nodig hebt, en zoals je zelf al aangeeft, je vriend in het beheer stellen. Hij kan je dan tegenhouden als jij graag een jointje wil roken, zodat je het niet in je eentje hoeft te doen!

Succes meid. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:38

Bedenk wel dat wiet een drugs is he, het lijkt me niet gezond als jij of jouw vriend hiermee door blijft gaan. Met een jointje onderdruk je het probleem alleen maar, je verhelpt het niet. Je vriend is zichzelf niet als hij blowt, dat lijkt me persoonlijk heel vervelend.
Je moet ook indenken dat het niet normaal is om elke dag thuis te blowen, je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is maar het is niet gezond, het is slecht voor je hart en voor je hoofd, dus probeer het alsjeblieft niet goed te praten.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:49

Ik denk dat je als je wil stoppen langere tijd weg moet uit je vaste omgeving en uit de buurt van je vriend. Als je het 3 weken wel lukt om niet te blowen en je komt op het randje dat het niet meer lukt ga dan bij je ouders slapen als dat kan tijdelijk. Zodat je even alle stress die je hebt kwijt bent en rustig af kan bouwen. En als je denkt dat het weer gaat ga je terug en tja test je jezelf weer of je sterk genoeg wordt om te weigeren een blow te pakken. Je moet ruggegraad gaan krijgen om te weigeren. Heb je zwak moment zoek een andere afleiding om te doen. Stap dan in auto en rijdt naar je paard of ga de hond uit laten hoe laat ook in de dag/nacht;)

Elke keer als je de behoefte hebt aan een blowtje stop je het geld dat je eigenlijk kwijt zou zijn aan wiet in een spaarpotje. Dat is extra stimulans bij dipje als je dan ziet hoeveel geld je hebt zonder wiet. En dat je dan straks als je echt van het blowen af kan blijven jezelf iets leuks cadeau kan doen. Of samen iets te betalen van een weekendje weg met je paard ofzo:) Zorg dat je vriendin in de buurt heb dit je op de vingers tikt bij een zwak moment.

En toch proberen ook je vriend mee te laten doen met stoppen want samen sta je veel sterker hoe moeilijk het voor hem ook mag zijn.

Neem aan dat je ouders weten dat je blowt? Zo niet..vertel het ze en laat ze je helpen het af te leren. Dat is een extra stok achter de deur.

SAnonima222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:57

Joolien schreef:
Bedenk wel dat wiet een drugs is he, het lijkt me niet gezond als jij of jouw vriend hiermee door blijft gaan. Met een jointje onderdruk je het probleem alleen maar, je verhelpt het niet. Je vriend is zichzelf niet als hij blowt, dat lijkt me persoonlijk heel vervelend.
Je moet ook indenken dat het niet normaal is om elke dag thuis te blowen, je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is maar het is niet gezond, het is slecht voor je hart en voor je hoofd, dus probeer het alsjeblieft niet goed te praten.

Daar zeg je wel iets Joolien. Ik blow al een tijdje dagelijks (ong. 2 jaar) (of iig bijna dagelijks) en in mijn vriendengroep is het ook niet onbekend. Voor ons is het dus ook vrij 'normaal' en kan wiet niet zo ontzettend veel kwaad (als je verder geen aanleg hebt voor dingen als paranoia, schizofrenie etc.).
Mijn vriend blowt denk ik al zo'n 7 jaar als het niet meer is. Voor mij is hij dus wel zichzelf als hij blowt, en minder zichzelf als hij niet blowt.

Ik zie blowen (in mijn geval) dus als een vermindering van de kwaliteit van m'n leven, niet zozeer als een gezondheidsgevaar.

SAnonima222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 11:02

Kostolany schreef:
Ik denk dat je als je wil stoppen langere tijd weg moet uit je vaste omgeving en uit de buurt van je vriend. Als je het 3 weken wel lukt om niet te blowen en je komt op het randje dat het niet meer lukt ga dan bij je ouders slapen als dat kan tijdelijk. Zodat je even alle stress die je hebt kwijt bent en rustig af kan bouwen. En als je denkt dat het weer gaat ga je terug en tja test je jezelf weer of je sterk genoeg wordt om te weigeren een blow te pakken. Je moet ruggegraad gaan krijgen om te weigeren. Heb je zwak moment zoek een andere afleiding om te doen. Stap dan in auto en rijdt naar je paard of ga de hond uit laten hoe laat ook in de dag/nacht;)

Elke keer als je de behoefte hebt aan een blowtje stop je het geld dat je eigenlijk kwijt zou zijn aan wiet in een spaarpotje. Dat is extra stimulans bij dipje als je dan ziet hoeveel geld je hebt zonder wiet. En dat je dan straks als je echt van het blowen af kan blijven jezelf iets leuks cadeau kan doen. Of samen iets te betalen van een weekendje weg met je paard ofzo:) Zorg dat je vriendin in de buurt heb dit je op de vingers tikt bij een zwak moment.

En toch proberen ook je vriend mee te laten doen met stoppen want samen sta je veel sterker hoe moeilijk het voor hem ook mag zijn.

Neem aan dat je ouders weten dat je blowt? Zo niet..vertel het ze en laat ze je helpen het af te leren. Dat is een extra stok achter de deur.

Bedankt voor je berichtje!

Ik ben inderdaad al een paar keer naar m'n ouders gegaan om het stoppen te vergemakkelijken. Of thuis gestopt en na 2 weken naar m'n ouders. Dit vergemakkelijkte het wel een stuk. Mijn ouders weten inderdaad dat ik blow.

Helaas geen auto en 15km fietsen naar m'n paard. Maar kan natuurlijk altijd een stuk met de hond gaan wandelen :) Vriendin woont helaas ook 10km verderop en gaat nu een drukkere periode tegemoet.

Dat van dat geld is ook een goeie! Al wel eerder bedacht, maar nooit uitgevoerd. Stom eigenlijk!

Heb er weer een paar goeie tips bijgekregen, ga het denk ik maar eens op een rijtje zetten in een tekstbestand. Bedankt iedereen!

SAnonima222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:59

Vandaag is het zover! Ik ben gestopt =)

Heb mezelf voorgenomen lekker veel met de hond te gaan wandelen, te ontspannen en het huis maar weer eens op orde brengen. Op dagen dat ik veel tijd heb ben ik van plan uitgebreid te koken, vind ik leuk het is lekker en dan is vriendlief ook meteen vrolijk alsie dan thuiskomt^^

Voor de mensen die het willen volgen zal ik updates plaatsen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:04

Klinkt goed :-)

Je kunt je updates ook gelijk gebruiken als een soort van 'logboek' om zo te kijken wanneer het goed gaat en wanneer je een zwak moment hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:06

Succes. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:07

+:)+ Ik ben al fan van je!

Heel goed dat je stopt, ik wens je héééél veel succes en vooral veel sterkte en wijsheid. Laat maar eens zien dat JIJ de baas bent over je eigen lichaam en nièt die rommel! *\o/*

En als het moeilijker gaat of je hebt even terugslag, post het hier dan maar neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:07

IS er niet nog een mogelijkheid je vriend te laten stoppen? Dat zou helemaal fijn zijn lijkt me.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:30

TS: Goed bezig _/-\o_

Joolien: Je loopt er wel zo op te hameren, maar als de vriend van TS echt niet wil, dan wil hij het niet. Iemand die verslaafd is moet zelf willen stoppen en niet voor een ander...Dan kun je hoog of laag springen...
Niet kwaad bedoelt hoor, maar mijn ervaring is zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:30

sharoontje schreef:
TS: Goed bezig _/-\o_

Joolien: Je loopt er wel zo op te hameren, maar als de vriend van TS echt niet wil, dan wil hij het niet. Iemand die verslaafd is moet zelf willen stoppen en niet voor een ander...Dan kun je hoog of laag springen...
Niet kwaad bedoelt hoor, maar mijn ervaring is zo...

Dat snap ik, maar als zij stopt is het voor hem dan geen motivatie om ook te stoppen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:27

Heel veel succes TS!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:10

Snap eigenlijk niet dat er eigenlijk door veel mensen zo makkelijk wordt gedaan over die troep.
Veel verslaafden zijn ooit begonnen met "een beetje "blowen.
Stoppen met die troep, er is geen enkele goede reden om het te blijven roken.
TS succes.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:13

Misschien is het ook een idee ts, om elk centje wat je normaal gezien zou hebben uitgegeven om te kunnen blowen, in een glazen spaarpot te stoppen? Werkt misschien ook motiverend om te zien wat je er gewoon al mee zou uitsparen, en jezelf voorneem met het gespaarde geld uiteindelijk iets anders leuk te kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:15

Kwanyin schreef:
Misschien is het ook een idee ts, om elk centje wat je normaal gezien zou hebben uitgegeven om te kunnen blowen, in een glazen spaarpot te stoppen? Werkt misschien ook motiverend om te zien wat je er gewoon al mee zou uitsparen, en jezelf voorneem met het gespaarde geld uiteindelijk iets anders leuk te kopen?

Dat lijkt me een hele leuke motivatie!!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:28

Goed van je zeg :)! Succes ermee, zet eens alle voor en nadelen van stoppen met blowen op een rijtje ;). Bijv, voordelen; niet meer stinken naar rook/wiet?, meer geld over enz..

SAnonima222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 07:37

Bedankt voor alle berichtjes, wordt zelfs een beetje vrolijk van al dat gejuich :D

Het gaat heel goed, heb er eigenlijk niet zoveel problemen mee (dat komt vast nog wel) en heb mezelf gisteren lekker getrakteerd op een dagje uit met een vriendin. Wat nieuwe kleren en sieraden gekocht, oooh wat was dat leuk. Zó lang niet geshopt! Had er het geld nooit voor, dat ging letterlijk in rook op.

Ik mag m'n vriendin bellen als ik het er moeilijk mee heb maar als ze dan niet opneemt zal ik me wenden tot bokt^^

@Joolien: vriend is er inderdaad niet klaar voor om te stoppen. Daarbij wil ik dat eigenlijk ook niet want als de één dan de fout in gaat, trekt ie de ander mee.
Maar hij zal uiteindelijk toch buiten moeten gaan blowen, en dan is het al heel wat minder relaxed dus minderen zal hij waarschijnlijk wel. Vooral als het winter is ~~}>

Heb er vertrouwen in!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:45

takkie_muis schreef:
mijn broer is ook gestopt , zijn tanden zijn helemaal naar de knoppen. zijn maten blowen maar hij kan er gewoon bij zitten.

Dank denk ik dat hij andere drugs heeft gebruikt :o

SAnonima222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 19:19

Caye schreef:
takkie_muis schreef:

Dank denk ik dat hij andere drugs heeft gebruikt :o

Dat denk ik ook, want door blowen vallen je tanden niet uit. Moet je het toch meer in de richting van coke, pep of crack zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:15

nope alleen wiet , maar er is ook aanleg voor en die combi viel wat verkeerd. tanden zijn verrot en geregeld trekken ze wat

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:37

Dat komt echt niet van de wiet ;) Weet er alles van met ervaring. ( niet van de tanden) maar wel wat drugs doet