Moe, koud en haaruitval, arts heeft geen idee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:28

Miriam91 schreef:
Mando: ik weet mijn waarde eigenlijk niet precies. Hematoloog zei dat het goed was, neem aan dat die het wel weet?
.

Vaak is wat voor een Hematoloog goed is misschien niet voor jou goed.
Een normaal mens behoort tussen de 0.4-4 TSH in te zitten... als jouw schildklier niet goed werkt en bv als waarde 5 heeft kan jij je daar niet goed bij voelen.... en kan de arts zeggen dat het wel goed is....
Ook omdat je veel vage klachten heb die best herkenbaar zijn...

Vraag eens of hij je wilt prikken op TSh-T4-T3 en B12.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:32

Vraag de waarden van je schildklier eens op?
Huisartsen en internisten zeggen heel snel dat die waardes goed zijn. (boven 5)
Maar zijn vaak al achterhaalde waardes die wetenschappelijk in andere landen al lang zijn aangepast.
Enkele bijgeschoolde artsen in nederland houden de nieuwe waardes aan.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:07

14 oktober heb ik weer een afspraak bij de hematoloog. Vorige week bloed laten prikken op hb, ferritine, cytomegalie en lyme. De arts heeft niet gebeld dus neem aan dat er niets uit gekomen is. Als ik er weer ben gaan we doorspreken hoe nu verder. Ik zal dan ook de waardes vragen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:26

Heb je al eens eens dunne of dikke darm onderzoek gehad?
Soms is een darmziekte ook moeilijk vast te stellen.
Ik had toen ik zo oud was dezelfde klachten als jij en ik kon maar drie dagen per week werken.
Ik was altijd erg moe en had vaak vage buikpijnklachten.Soms ging het een tijdje goed.Ik heb toen onderzoeken gehad waar niet meteen iets uitkwam.

Op mijn 31e had ik uitgezaaide darmkanker.
Vaak een gevolg van een darmziekte die niet behandeld wordt.Na een jaar of tien kan het boosaardig worden(bij mij was dit het geval)
Blijf gewoon op je hoede als er veranderingen zijn en denk niet dit hoort bij mijn lichaam,ik moet er maar mee leren leven.(mijn fout)

Ik wil je beslist niet bangmaken,maar je erop wijzen.Kanker is niet meteen waar je van uit gaat,ik deed dat ook niet,maar ik was dus ook nog erg jong toen ik het kreeg.

Sterkte ermee!Ik hoop dat het iets onschuldigs is.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:28

Nee heb nog nooit zo'n onderzoek gehad. Misschien dat het wel gaat komen als er weer niets uit het bloedonderzoek komt. De arts moet toch wat doen en mijn veranderde ontlastingspatroon komt toch ergens vandaan. In een PB werd nog coeliakie geopperd maar omdat ik eigenlijk geen darmklachten heb qua pijn lijkt mij dat niet zo waarschijnlijk. Maar misschien toch goed om uit te zoeken want voor alsnog ben ik een raadsel.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:49

Miriam91: topic is niet meer heel nieuw, maar ben toch benieuwd of je ondertussen verder bent gekomen?

Jou 'klachten' komen mij namelijk erg bekend voor..

- haaruitval (vrij erg)
- vermoeidheid
- altijd koud, vooral handen
- darmklachten (al heel mijn leven)
- slap/duizelig

Sta nog niet op het punt om naar de dokter te gaan, maar misschien als ik jou verhaal zo lees is het toch geen slecht idee. Alles bij elkaar is het toch wel echt vervelend aan het worden...

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:57

Mando schreef:
Miriam91 schreef:
Mando: ik weet mijn waarde eigenlijk niet precies. Hematoloog zei dat het goed was, neem aan dat die het wel weet?
.

Een normaal mens behoort tussen de 0.4-4 TSH in te zitten... als jouw schildklier niet goed werkt en bv als waarde 5 heeft kan jij je daar niet goed bij voelen.... en kan de arts zeggen dat het wel goed is....

Sommige artsen houden zelfs een tsh van 0.4 - 5 aan.

Ik had 4.2 dus geen schildklier probleem.
En al jaren klachten.

Tot ik een artst trof die vertelde dat ze in het buitenland waardes aan houden van 0.4 - 2.5 /3
Ik heb medicijnen gekregen en ik voel me nu langzaamaan op knappen.
Dus die goede waardes waren niet goed en achterhaalt.

Mando

Re: Moe, koud en haaruitval, arts heeft geen idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:17

Ik voel me ook beter bij een tsh van 0.5 dan bij 3.5.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 13:41

Ondertussen ben ik nog geen steek verder. Laatst weer bij de hematoloog geweest. Bloeduitslagen van lyme en cytomegalie waren negatief en verder was alles weer goed. Hematoloog zei ik weet het niet meer, heb alles gedaan wat ik kan dus ik stuur je terug naar de huisarts.

Kom net van de huisarts maar die had de brief van de hematoloog nog niet gehad maar was wel blij om me te zien. Hij was blij dat er niets gevonden was (je wilt niet weten waar ik aan dacht toen ik je instuurde). En gelukkig hebben we de pathologie uitgesloten. Nou ja, ik ben natuurlijk blij dat er niets gevonden is want van een bloedziekte ed wordt ik ook niet vrolijk maar zit nu wel op het gebied van waar komen dan GVD die klachten van. Ik wordt er ontzettend moedeloos van. Hematoloog klopte zichzelf nog net niet op de schouder zo goed vond hij dat ie zijn werk had gedaan. Ja leuk voor jou maar ik voel me niet beter.

Nou stelde de huisarts voor om volgende keer (als de brief er dus wel is) te kijken naar hoe mijn leven nu is en hoe het voor de klachten was. Nou denk ik zelf dat hij (en dat was ook de richting die de hematoloog instuurde) denkt aan psychisch ofzo. Nou, kan ze snel uit de droom helpen maar psychisch voel ik me prima. Ben blij met mijn leven en heb niets te klagen, geen zorgen, pieker niet etc. Dus ben benieuwd wat uit die afspraak komt.

Ik heb al mijn labuitslagen opgevraagd bij de hematoloog en kreeg een formulier thuisgestuurd waar nog niet alle waarden op staan. Maar even een greep:
VitB12 = 195
Foliumzuur = 27,9
Ferritine = 17 (na 6 weken ijzerpillen, begon op 2)
HB = 7,9

Mijn ouders (en ik eigenlijk ook) denken dat de pathologie nog niet uitgesloten is. Mijn klachten komen het meest in de buurt van een schildklier probleem. Nou zei een collega van mn vader laatst dat zij is ingestuurd naar een of andere arts die ondanks goede bloedwaarden toch een probleem had ontdekt. Dus eigenlijk wil ik verder kijken dan mijn bloedwaarden. Geen idee wat ze nog kunnen doen, ik ben geen arts, maar dat verzint de huisarts dan maar. Maar die vond het beter om het eerst zelf te onderzoeken. Ik heb een paar vaste klachten gehad zoals moeheid (daarbij slap), haaruitval en altijd koud. Daarbij nog wisselende klachten zoals duizelig, buikklachten, afvallen etc. Maar die verdwenen na een aantal dagen/weken weer.
Mijn recente klachtenlijst: Moeheid, haaruitval, altijd koud, vergeetachtig (concentratieproblemen), ander ontlastingpatroon en ontzettend droge huid.
Dit zijn klachten die al langer bestaan. Ondertussen heb ik 6 maanden klachten en wordt ik moedeloos dat er steeds maar geen oorzaak gevonden wordt.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:01

Jeetje wat een nare klachten heb je.
Aan de ene kant fijn dat er geen afwijkingen zijn gevonden in het onderzoek door de hematoloog, aan de andere kant misschien frustrerend, omdat je nu nog steeds niet weet waar je aan toe bent.
Misschien is het wel een prettig idee om een secon-opinion aan te vragen bij een andere hematoloog/internist.
Als daar niets uit komt moet je mss verder kijken. Sommige klachten kunnen niet verklaard worden door een lichamelijke oorzaak. Ipv van het verder zoeken naar een oorzaak helpt dan vaak zoeken naar iets om de last van die klachten te verlichten.
Veel suc6!

PS: Ik denk dat de hematoloog/internist en ha meer weet over medische klachten, dan bokt. Hoe goed bedoeld ook de adviezen. Je hebt meer aan een arts (dat is mijn mening ;-))

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:06

Mando schreef:
Miriam91 schreef:
.

De huisarts krijgt de uitslagen ook en die zal wel zeggen wat er wel of niet goed is. de waardes worden zelfs opgerekt tot 5 als normaalwaarde.

En als TSH toch abnormaal is wordt er vanzelf getest op T3 en T4.
Je recente klachten lijst vind ik niet echt passen bij een schildklierprobleem.
Moeheid zou bij een hypterioïde aandoening wijzen en afvallen weer bij een hyperterïodie. Dus als je daaraan denkt moet je vragen om te prikken voor schildklier aandoeningen. Vaak heb je dan ook een opgezette schildklier (zit rondom je adamsappel) en kun je dan zien als je slikt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:07

B12 van 195 is ook niet hoog, ondanks dat er als referentiewaarde vaak 111 aangehouden worden. 10 weken lang elke week een B12 injectie en kijken wat er dan gebeurt lijkt mij geen slecht idee. Kwaad kan het niet, duur is het ook niet.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 14:09

Ik ging ook voor een second opinion naar de huisarts. Maar die wil eerst zelf verder kijken en is er ook aardig van overtuigd dat alle pathologie afgestreept kan worden. Mocht hier weer niets uitkomen laat ik me niet van het kastje naar de muur sturen. Dan sta ik er op dat ik wordt ingestuurd naar een academisch ziekenhuis.
Zit ook te denken aan een homeopatisch arts misschien, maar wil eerst dit nu afwachten.
Verlichten van de klachten wordt ook bij CVS gedaan, maar bij mij is nog niet uitgesproken dat ik dat heb. Meisje van mijn studie zei dat ze ook een periode heel moe was geweest rond haar eindexamen. Zij is toen ingestuurd naar een psycholoog omdat ze ook zoveel piekerde en slecht sliep. Maar dat is bij mij allemaal niet aan de orde. Ik slaap 10 uur per nacht en merk aan mijn lichaam dat het meer nodig heeft. Maar ook al slaap ik 15 uur per dag, dan nog slaap ik als een blok.
@ Fred_Kroket: op mijn formulier staat als referentiewaarde 0,35-4,5 Dat is dus wat mijn hematoloog aanhoudt. Helaas staat mijn waarde er niet bij. Ik ga nog eens bellen dat ik AL mijn labuitslagen wil hebben. Adamsappel vind ik vrij groot bij mij, maar mn ouders zien geen verschil.
@ Lalidan: hematoloog houdt als referentiewaarde 130-550 aan, dan zit ik inderdaad niet heel hoog. Maar denk niet dat het voor HA laag genoeg is om gelijk met injecties te beginnen..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:11

Gewoon om vragen, desnoods zeuren. Is heel wat goedkoper, sneller en minder invasief dan welk ander onderzoek dan ook. Dat zou hem toch aan moeten spreken. Bovendien zijn er heel veel gevallen bekend die met een B12 van dit niveau al wel klachten hebben.
Ik zou het in elk geval eens aankaarten als ik jou was, ik vind je klachtenpatroon namelijk wel opmerkelijk.

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:14

denk eens aan de ziekte van lyme'?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:18

Ter ondersteuning zou je eens kunnen kijken wat een acupuncturist voor je zou kunnen doen, zodat je je wat beter voelt?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:21

Lyme is uitgesloten met de reguliere test.
Accupunctuur heb ik aan zitten denken, net zoals homeopaat eigenlijk. Maar toch eerst maar het proces in reguliere geneeskunde doorlopen. Wel heb ik afgelopen week een voetreflexmassage gehad, kijken of dat wat helpt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:22

Hoi ts, ik zou je niet kunne helpen bij je probleem.
Ik heb ook een hele tijd last gehad van vermoeidheid, altijd koud en daarbij geringe haaruitval en een hle droge huid. Wilde de hele dag slapen het liefst.
Ik ben er zonder verdere onderzoeken volledig vanaf gekomen en kwam erachter dat het bij mij lag aan een hele ongelukkige tijd en uitdroging.
Ik wil je wel even meegeven dat 15 uur per dag slapen ook niet gezond is.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:24

Ik weet dat zoveel slapen niet gezond is. Maar ik merk aan mijn lichaam dat het nodig is. Ik doe het ook liever niet maar anders krijg ik enorme hoofdpijn, ga ik dan nog niet slapen dan val ik gewoon in slaap. Kan er niets aan doen dus. En na zoveel uur slapen wordt ik nog niet uitgerust wakker.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:26

Laatst bijgewerkt door AaronYve op 21-10-11 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:29

Welke Lyme test heb je gehad? Je hebt verschillende met verschillende betrouwbaarheid

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:32

Hematoloog zei dat het lang was, maar als je het nodig hebt moet je het doen. Maar toen waren de onderzoeken nog in volle gang. Mijn lichaam heeft die uren slaap gewoon nodig. Doe ik dat niet dan merk ik dat meteen. Cholesterol gehalte weet ik niet, kan ik weleens laten prikken
Welke lymetest weet ik niet. Gewoon aangevraagd bij de hematoloog in het ziekenhuis. Zal wel de reguliere test zijn dan?

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:37

Het B12 gehalte is moeilijk vast te leggen en zegt vaak niets, volgens mijn internist. Ik zou vragen of je eens een kuurtje mag. 10 shots( om de 3 dagen 1). Ik knap er altijd weer heel goed van op. Krijg een shot elke 2 maanden, misschien binnenkort iedere maand. Baat het niet, dan schaat het niet.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:38

heb er ook last van.... echt afschuwelijk !!!!!!!!!!
HB & ferritine komen niet omhoog, omdat ik hondsberoerd word van de ijzerpillen. ik slik nu ijzerpillen van t kruidvat ( dat is een lager percentage) en dat gaat beter.
ijzertekort heeft absoluut te maken met vermoeidheid en haaruitval.
je kan bij een dermatoloog vragen om een middel die dat tegengaat en in de tussentijd zorgen dat je ijzer & vitamine nivo omhoog gaat.

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:38

hoi,
dan raad ik je echt bioresonantie aan!!!!!!!!!!!!
ik had zelf ziekte van lyme en ik ben er nu vanaf. Die kunnen erachter komen wat je hebt. en meestal ook behandelen.