Pil-probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Re: Pil-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:30

Ik heb helaas een tijd terug door 'het bloeden' teveel bloed verloren elke maand. Waardoor er bloedarmoede is ontstaan. Was geen pretje..
Daarna er weer opgekrabbeld met foliumzuur en ijzer. Ook meteen overgestapt op een lichtere pil (microgynon ofzo.. hete dat toen) En zodoende slik ik in eigen voorbehoud langer door.
Daar is niks ergs aan, alleen per mens verschilt het! Iedereen is anders natuurlijk.

Ik heb nooit ergens last van. Niet opgeblazen, niet humeurig .. en geen doorbloedingen. Prima toch? :) Ik ben er tevreden mee zo tenminste haha

Het kan zijn als je voor de eerste keer langer door slikt wel een doorbloeding krijgt. Als dit bij 1 keer blijft is er geen probleem. Gebeurt het vaker dan moet je gaan informeren naar een andere pil bij je huisarts.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 16:01

@Focussed: verder ben ik wel erg tevreden met mijn pil hoor, volgens mijn dokter is het ook een goede pil :+
Ik heb Gestodelle :j

Dat programma ken ik ook, vrouwen die zwanger zijn en dat niet weten :=
En ja, tienermoeders, dat is té erg voor woorden, domme (en lelijke :=) kinderen dat daar tussen zitten :+
De pil nemen is niet moeilijk, tis gewoon even ingewikkeld hoe je verder moet na zo'n ongelukje zoals ik deze ochtend heb voorgehad :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:04

Maak je niet druk TS. Helemaal niet als je toch geen vriendje hebt. No problems....

Ik slik geen pil meer. Ik gebruik nu de Nuva-ring. Ideaal!

Overigens 'slik' ik nu amper nog door (met de Nuva-ring kun je ook door'ringen'). De eerste keer dat ik dan weer ongesteld moet worden ben ik het EN te laat EN veel te lang. Vind het maar 100x niets. Dus bij mij gewoon (met uitzondering als het echt niet uitkomt) gewoon elke maand ongesteld worden. Plus dat het voor mij toch een kleine 'zekerheid' is. En ja ik weet dat het geen 100% zekerheid is.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:06

Ik ook hoor, Rowo. Vind het elke keer weer 'spannend' ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:07

_Noor schreef:

Ik dacht dat ik de enige was :o

Als je dan die verhalen hoort van gewoon 'ongesteld' blijven tijdens zwangerschap en bijv. al 7mnd zwanger en dan pas merken. T zal maar zo zijn en het zal je maar gebeuren :\ Nu zal dat op mijn leeftijd en in mijn situatie niet meer zo'n ramp zijn, maar kz it er niet op te wachten :n
Laatst bijgewerkt door rowo op 25-08-11 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:07

Focussed schreef:
ZarcoTje schreef:
Oh, mij is altijd verteld geweest dat het heel slecht is als je je pil blijft doornemen.
Neem ze enkel door als ik op vakantie ga of zelfs voor de weekenden dat ik wedstrijd heb :') (geen zin om 5 x op en af naar het toilet te lopen :+)

Maar doornemen helpt niet echt 100% bij mij, ik blijf toch nog steeds een klein beetje bloeden :?

Dan is je pil wss te licht, welke heb je?

Ik bleef ook een beetje bloeden bij het doorslikken (doorbraakbloeding) nu ik een iets zwaardere pil heb is dat weg!
Overigens vind ik zo lang doorslikken dood eng, bang dat ik zwanger ben en er na 6 maanden pas achterkom ofzo :')

Dan heb je vast wel een beetje een toeter :+.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:11

Oh, dat heb ik ook zo vaak. Nog nooit een probleem mee gehad haha.
Mij is altijd verteld dat het niks uit maakt als je hem door slikt. Ik doe het
ook altijd 1 keer achter elkaar aan. Dan ben ik maar 1 x in de 6 weken ongesteld
ipv 1 x per 3 weken hahaha.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:13

Ze zeggen altijd wel dat het geen kwaad kan, maar toch kan ik me dat niet geheel voorstellen. Je verstoord toch een natuurlijk proces van een menselijk lichaam....

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:20

Citaat:
Ze zeggen altijd wel dat het geen kwaad kan, maar toch kan ik me dat niet geheel voorstellen. Je verstoord toch een natuurlijk proces van een menselijk lichaam

Er is niks natuurlijks aan je cyclus als je hem regelt met de pil, dus er valt ook niks te verstoren dan hoor. Door de hormonen hou je je lichaam voor de gek.
Ik slik hem ook altijd door en laat het komen zodra ik een doorbraakbloeding heb. Dat is zo 1x in de 10 maanden.
Dit allemaal op aanraden van mn HA.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:18

rowo schreef:
_Noor schreef:

Ik dacht dat ik de enige was :o

Als je dan die verhalen hoort van gewoon 'ongesteld' blijven tijdens zwangerschap en bijv. al 7mnd zwanger en dan pas merken. T zal maar zo zijn en het zal je maar gebeuren :\ Nu zal dat op mijn leeftijd en in mijn situatie niet meer zo'n ramp zijn, maar kz it er niet op te wachten :n

Van die verhalen krijg ik ook de zenuwen! Toen ik Pfeiffer was was ik opeens veel minder ongesteld, maar 3 dagen en minder dan ik gewend was. Meteen alle alarmbellen af en testje gekocht maar negatief (pfieuw, zit er ook echt niet op te wachten) en de dokter zei dat het goed kon komen dat het door m'n Pfeiffer kwam dat het veel minder was.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:28

Ik wil net zeggen, het is allemaal geen echte ongesteldheid. Maar het maakt niks uit. Ieder zijn eigen, de een voelt zich er wel prettig bij en de andere niet.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:39

hier nog een die wel eens een tijdje door slikt..
maar ben als ik dan stop altijd wel erg blij als ik het word..
denk ook wel eens wat nou als je wel ongesteld word en toch zwanger bent, maar daar wil ik niet te veel over nadenken mag toch hopen dat je dan toch iets merk aan je lijf?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:45

Ik slik mijn pil ook door tot aan een doorbloeding, dit op aanraden van de HA.

TS; Je kan hem idd morgen avond gewoon weer slikken, zolang je hem maar elke dag slikt is er niks aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:44

Gezien het centrale topic, zet ik hier een slotje.