de pil versus condoom...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:37

Haha ik moet zeggen dat uitlekken op het toilet vind ik dan ook echt een groot voordeel :D (en gelijk het enige haha)

Ik vind het een vervelende onderbreking, ze passen niet goed (misschien een maat groter proberen maar heb eigenlijk niet het idee dat vriend zo machtig groot is hoor) en ze zijn laatst dus 2 x in 1 'stoeipartij' gescheurd... daar krijg je ook wel de hik van.

Voor TS: http://www.anticonceptiepil.nl/content/ ... piraal.asp

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:38

Qimm schreef:
hier gaat het al ruim 6 jaar goed met condoom
De hormonen in anticonceptie zijn niet zo heel geschikt voor mij dus dit bleef over en ik moet zeggen, ik vind het dikke prima. Het enige wat ik mis dat je vooral bij slaperige ochtendseks eerst werkelijk wakker moet worden om hem om te doen. Maar verder vind ik het niets storen. meestal doen we hem samen om en is het gewoon onderdeel van het vrijen. Bovendien het vorzichtig doen zolang hij nog niet om is (dus beide ondergoed nog aan) is ook wel spannend hoor. Het het aller aller belangrijkste:

NIET MEER UITLEKKEN OP HET TOILET! :D

alleen geen seks is 100% betrouwbaar tenzij je het maria-verhaal gelooft natuurlijk ;)

Voor het zingen de kerk uit :') Niks geen uitlekken haha

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:40

hier is nog nooit een condoom gescheurd, ik vraag me dan ook af hoe mensen dat voor elkaar krijgen.

Groot voordeel aan condooms dat (behalve misschien latexallergie) er geen gezondheids bezwaren zijn. De pil is zeker bij lang gebruik gewoon erg ongezond...

@ monica, dan het leukste missen zeker? nee dank je :P

monica08

Re: de pil versus condoom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:40

& dan de kans groter maken op een zwangerschap? :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:41

monica08 schreef:
Qimm schreef:
De hormonen in anticonceptie zijn niet zo heel geschikt voor mij dus dit bleef over en ik moet zeggen, ik vind het dikke prima. Het enige wat ik mis dat je vooral bij slaperige ochtendseks eerst werkelijk wakker moet worden om hem om te doen. Maar verder vind ik het niets storen. meestal doen we hem samen om en is het gewoon onderdeel van het vrijen. Bovendien het vorzichtig doen zolang hij nog niet om is (dus beide ondergoed nog aan) is ook wel spannend hoor. Het het aller aller belangrijkste:

alleen geen seks is 100% betrouwbaar tenzij je het maria-verhaal gelooft natuurlijk ;)

Dat lijkt me pas een vervelende onderbreking....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:43

monica08 schreef:

grapjas, als je echt denkt dat voor het zingen de kerk uit gaan een goede anticonceptie is zou ik maar heel dankbaar zijn dat het goed is gegaan tot nu toe...

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:44

Wendy schreef:
monica08 schreef:

Dat lijkt me pas een vervelende onderbreking....

_/-\o_

Toch, voor mij is een condoom echt niks. Ik vind dat dus wel écht een storende onderbreking.

Over schadelijk gesproken, is een morning after pill dat niet dan? (Geen verstand van hoe slecht alles eigenlijk voor je is...)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:45

Qimm schreef:
monica08 schreef:

grapjas, als je echt denkt dat voor het zingen de kerk uit gaan een goede anticonceptie is zou ik maar heel dankbaar zijn dat het goed is gegaan tot nu toe...

Nou inderdaad....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:46

CarmN schreef:
Over schadelijk gesproken, is een morning after pill dat niet dan? (Geen verstand van hoe slecht alles eigenlijk voor je is...)

ook niet een van de gezondste dingen om in te nemen :n iets wat zo grondig je hormoonsysteem op de schep neemt is gewoon niet goed voor je

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:51

Als je geen oestrogenen mag, dan kun je ook iets nemen met enkel progestagenen zoals het hormoonhoudend spiraaltje (Mirena), de implanon (staafje in je arm), prikpil of de minipil (cerazette). Als je helemaal geen hormonen mag, dan is de keuze inderdaad wat beperkter.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:55

Qimm schreef:

:n nee hoor, ik heb seks gebruik geen condoom, slik geen pil, helemaal niks. Ben niet zwanger en heb geen enge ziektes en beide gaat ook niet gebeuren.

wat te verklaren valt dat ik en m'n partner beide vrouwen zijn :Y) + allebei getest zijn

bestaat er trouwens niet zoiets als een vrouwencondoom?
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 23-08-11 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:57

Kwam net toevallig dit topic tegen.

Ik mag ook geen anticonceptie middelen met hormonen
en heb een ouderwets 'koperspiraaltje' en ik kan je
zeggen... hij doet goed zijn werk ;)

In het begin wel last gehad met mn menstruatie maar dat gaat
nu wel weer goed.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:58

Maartje1990 schreef:
Qimm schreef:

:n nee hoor, ik heb seks gebruik geen condoom, slik geen pil, helemaal niks. Ben niet zwanger en heb geen enge ziektes en beide gaat ook niet gebeuren.

wat te verklaren valt dat ik en m'n partner beide vrouwen zijn :Y) + allebei getest zijn

Hahah :') Alleen zal de dokter lesbisch worden niet snel voorschrijven

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:58

@ maartje: grapjas :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:03

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:05

vrouwencondooms zijn van die pedaalemmer zakken :+

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:09

Dat ze maar snel de mannenpil op de markt brengen :j

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:15

lesilla schreef:
Dat ze maar snel de mannenpil op de markt brengen :j

Nee, want de man heeft niet de stress om zwanger te worden dus zal daar waarschijnlijk minder stipt in zijn dan vrouwen.

Pedaalemmerzakken... _O-

Nu on-topic: Ik ben er geen fan van.
Mocht er iets fout gaan, dan is er dus gelijk de kans dat je zwanger bent. Dan zou het voor mij alleen zijn in combinatie met een ander anticonceptiemiddel.
Gezien dat voor jou niet mogelijk is, is een condoom natuurlijk een goede uitkomst.
Maar wat als hij scheurt, afglijdt...?? Daar moet ik niet aan denken!!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:18

Qimm schreef:
vrouwencondooms zijn van die pedaalemmer zakken :+

pedaalemmerzakken zijn kleiner :')
Ik zou naar de huisarts gaan en vragen wat de mogelijkheden zijn denk ik.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:18

@danielle: en wat is het grote verschil dan met bijvoorbeeld vergeten de pil in te nemen? Daar kun je immers meteen ook een zwangerschap aan over houden....

Ik ben het met je eens dat de mannenpil waarschijnlijk geen succes wordt... ik denk om dezelfde reden als dat veel mannen zich niet willen laten steriliseren.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:20

hehe en dan zeggen je ouders altijd wel een condoom gebruiken he :P
lees hier dat er weinig mensen ze gebruiken en terecht echt pestdingen zijn het en ze passen vaak niet,
ik heb gewoon de pil en er gaat tot nu toe niks fout.* klopt even af*

ik slik hem ook altijd door
alleen wil ik zelf ook even van de pil af even helemaal geen hormonen in mn lichaam.
maar condooms hell no ~~}>

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:24

Qimm schreef:

_/-\o_

en toch doe ik daar niet aan mee, aan condooms.
Ja, eerste paar keer wel, maar pfff.
En dan scheurt er eentje, hupsakee, mag je midden in de nacht naar de apotheek. Toen nog rijbewijsloos dus "Schat, haal jij je moeder?"
Heb bovendien het 'geluk' dat huidig vriendjelief boven de standaard zit, dus soms is zelfs maatje groter maar net gepast. Hebben we niets aan natuurlijk. Dan maar stipt dat pilletje pakken :j

Ik heb gelukkig wel nergens last van ... Maar als je weet waar het aan ligt, aan welk hormoon bedoel ik dan, zoek je toch iets zonder dat hormoon?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:26

Wendy schreef:
@danielle: en wat is het grote verschil dan met bijvoorbeeld vergeten de pil in te nemen? Daar kun je immers meteen ook een zwangerschap aan over houden....

Ik ben het met je eens dat de mannenpil waarschijnlijk geen succes wordt... ik denk om dezelfde reden als dat veel mannen zich niet willen laten steriliseren.

Zoiets heb je zelf in de hand, ik neem iedere dag op hetzelfde tijdstip mijn pil in.
Ben hem in jaren nog nooit vergeten. En als dat zo zou zijn, dan neem ik ook de moeite om een tijdje geen seks te hebben.
Een condoom dat scheurt heb je niet zelf in de hand, dat vind ik het vervelende eraan.

dennisje

monica08 schreef:
Qimm schreef:

uitlekken ohh god komt hier bekent voor :') _O-
mijn vriend roept ook altijd dat, dat veiliger is maar ik roep weer er zit altijd weer sperma bij
zegt hij weer ja maar dat is minder dus raak je niet zo snel zwanger :')
tot ik dalijk zwanger ben raar he haha

ashley1

Daarom stelde ik al een paar keer het koperspiraaltje voor ;) als je geen hormonen mag/wilt.

Ik heb eerst ook de mirena-spiraal gehad (hormonen) en wil ook ff van die hormonen af dus we gebruiken nu condooms.. zucht.. wat een ellende.