Energy drank (golden power, redbull, bullit)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:51

Degene die dit spul elke dag drinken, kunnen jullie wel zonder deze drankjes ?
Maw lukt het jullie om een dag, een week geen energydrank te drinken. En niet zeggen van ja, maar doe het dan ook eens een keer, en let eens op jullie lichamelijke reacties als jullie het niet drinken. En jullie gedachtes erover.
Want energydrankjes zijn net zo als sigaretten, drank en bepaalde medicijnen. Hoe meer je lichaam er van neemt, hoe minder je merkt wat het doet, en hoe meer je nodig hebt.
Het is niet voor niets dat sinds enkele jaren deze drankjes in sommige landen al verboden is voor jonger dan 16 jaar.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:51

Ik vind het heerlijk, maar beperk me wel tot 2 blikjes per dag, waarom? nou omdat ik anders zo de hele dag door drink , glas water doet het ook.
Energie: nee helemaal niet
verslavend naja best wel hihi althans ben er goed aan gewend om sochtens eerst mn blikje te drinken en de 2de als ik van werk kom , even lekker relax met mn blikje

@pentax, cola en sinas 7up is ook ongezond als je het zo gaat bekijkehn

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:52

Ik vind ze heerlijk!!! Maar... Krijg er echt pukkels van... Ben erg gevoelig voor dingen met veel suiker en vet en sinds ik gestopt ben met het drinken hiervan, zijn de pukkels ook minder geworden...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:53

CoolCorrie schreef:
Maw lukt het jullie om een dag, een week geen energydrank te drinken. En niet zeggen van ja, maar doe het dan ook eens een keer, en let eens op jullie lichamelijke reacties als jullie het niet drinken. En jullie gedachtes erover.
Want energydrankjes zijn net zo als sigaretten, drank en bepaalde medicijnen. Hoe meer je lichaam er van neemt, hoe minder je merkt wat het doet, en hoe meer je nodig hebt.
Het is niet voor niets dat sinds enkele jaren deze drankjes in sommige landen al verboden is voor jonger dan 16 jaar.

Denk ook dat het inderdaad verslavend is, daarom verbied ik mezelf om het buiten examen te drinken.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:55

Ik drink het af en toe omdat ik het lekker vind, maar het schijnt heel ongezond te zijn dus drink ik het maar matig :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:59

Snap niet dat mensen die troep uberhaupt willen drinken.... Uit onderzoek is gebleken dat het hartvaatstelsel van iemand die een uur geleden een blikje heeft leeggedronken, dan heel sterk in de buurt komt van het hartvaatstelsel van iemand met een hartvaatziekte. Oftewel: Je bloedplaatjes worden direct kleveriger wat na veelvoudig gebruik voor stollingen kan leiden.

*Bron doet het helaas niet, vreemd genoeg*

Daarnaast is het heel slecht voor je gebit (suiker en zuur), heeft het negatieve invloed op mensen met gedragsproblemen, versterkt het stemmingswisselingen en zo kan ik nog even door gaan. Vieze troep..

En daar lopen verdorie kinderen van 10/12 mee de winkel uit...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:00

oOoKellyoOo schreef:
Ik vind het heerlijk, maar beperk me wel tot 2 blikjes per dag

Dat vind ik eigenlijk nog steeds erg veel.... :o

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:11

Ik drink het omdat ik het lekker vind. En dan vooral die van de Lidl en echte Red Bull. :) Maar eigenlijk drink ik het bijna nooit meer, juist omdat het zo ongezond is.. Ik krijg er trouwens totaal geen energie van. Wordt er eerder moe van dan extra wakker. :')

MightyJoe

Re: Energy drank (golden power, redbull, bullit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:13

Ik lus het wel maar ik vind het zo chemisch smaken en het is ongezond.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:17

Ik vind het lekker, maar drink het niet meer. Ik word er heel erg moe van en krijg hartkloppingen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:19

ik drink het heel weinig, omdat ze zeggen dat het niet goed voor je is.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:22

CoolCorrie schreef:

Hetzelfde geldt eigenlijk voor koffiedrinkers, ik denk dat dat dat er nog veel meer zijn. :=

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:27

CoolCorrie schreef:

ja hoor ik kan zeker wel een week/maand zonder die drankjes. heb het nu al super lang niet meer op, en wil dat eigenlijk zo houden :) soms een keer met vrienden is niet erg denk ik dan ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:34

joyce2 schreef:
Ik drink het zelden, vroeger dronk ik het na en tijdens feestjes, of ik nam in de kroegen een rode wodka redbull, maar het is meuk! De smaak van de meeste merken is prima, maar ik kan ook zat andere lekkere drankjes drinken, die minder slecht voor mij/mn gebit zijn. Energy krijg ik er niet van, dus dat is een extra reden voor mij om het te laten staan.

Ik vind het ook belachelijk om te zien dat al die jongeren constant met zo'n blikje energy in hun hand lopen. Het lijkt wel of ze het stoer vinden en dat ze het gevoel ehbben dat ze er niet bij horen als ze het niet drinken... Of is iedereen tegenwoordig er soms aan verslaafd?!

@Love_western: wat heeft B12 met energydrank te maken?

Door mijn b12 te kort heb ik nogal vaak van die momenten overdag dat ik moe ben. Drink ik een blikje dan is het over.
Dus het zorg net voor dat kleine beetje extra energie

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:38

Vreselijk lekker! Monster energy <3 Krijg er zelf alleen geen energy van, drink het dus omdat het lekker is. Ik drink ze niet vaak maar een keer in de zoveel tijd sla ik een stuk of 6 blikjes in en die zijn dan ook erg gauw op :=

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:39

Vitamine B12 komt alleen voor in voedingsmiddelen van dierlijke afkomst, zoals vlees en zuivel.
Drink dan meer melk, of eet joghurt, is een stuk gezonder.

Energiedrank (250 ml) 80 gemiddeld (verschilt per merk)
Kop koffie 70 gemiddeld (40-100 mg afhankelijk van de sterkte)
Paracetamol-cafeïne tablet 50
Tablet anti-griepmiddel 25 - 50
Kop thee zwarte thee: 30 - 40; groene thee: 20-30
Reep chocolade 30
Glas cola (250 ml) 25 (10 mg per 100 ml)
Kop kruidenthee 0 - 30
Kop cafeïnevrije koffie 2 - 4
Glas cafeïnevrije cola 0
Glas up-drink 0

Elk blikje van 250 ml Rud Bull bevat ongeveer 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en 80 mg zuivere cafeïne. Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee a drie blikjes cola (33 mg / 0,33 liter). Red Bull bevat onder andere de stof pantotheenzuur.

Red Bull is een grote kop sterke koffie met 4 suikerklontjes, een beetje melk (bcomplex) en de taurine van thee. Pak je liever een kop koffie, is goedkoper.
Laatst bijgewerkt door CoolCorrie op 22-08-11 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:43

Ik ivnd energy ook lekker, maar ik kan er echt niet van slapen. ik drink het bijna nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:44

CoolCorrie schreef:
Vitamine B12 komt alleen voor in voedingsmiddelen van dierlijke afkomst, zoals vlees en zuivel.
Drink dan meer melk, of eet joghurt, is een stuk gezonder.

Maar gaat lastig als mijn lichaam dat niet opneemt :D
Heb het nu redelijk op peil omdat ik mijzelf elke week injecteer. En daarbij zwaar ijzer te kort.
Dus voor die momenten dat ik mij voel inkakken neem ik even een blikje en dan houdt ik het wel vol.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:44

Vitamine B12 wordt soms toegevoegd aan die blikjes helaas. Als je een vitamine B12 tekort hebt, dan hoor je gewoon injecties te krijgen en geen energiedrank te drinken. Vitamine B12 tekort is slecht voor je lichaam en een blikje energy lost dat niet op, het zorgt er alleen voor dat je de symptomen misloopt.

Ongezonde troep is het, vind het ongelooflijk om jonge kinderen al met blikjes van die zooi rond te zien lopen.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:46

Ik drink het alleen samen met rode wodka. :Y) Dan heb ik vaak wel last van niet kunnen slapen en zo'n zenuwachtig gevoel in mijn boek... Verder drink ik het eigenlijk bijna nooit.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:59

Ik drink het heel soms maar dan alleen Bullit. Red bull (light) vind ik echt vies smaken. Als je het met mate drinkt vind ik het wel kunnen.

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:06

Rijk aan ijzer zijn: vlees(waren), graanproducten, brood (volkoren, rogge), zilvervliesrijst en volkoren deegwaren, noten, peulvruchten en appelstroop. Verder is het belangrijk tijdens de maaltijd voedingsmiddelen te gebruiken die rijk zijn aan vitamine C (fruit, groente, vruchtensap), omdat vitamine C de ijzeropname verbetert. Vermijd echter koffie en thee tijdens de maaltijd, omdat deze de ijzeropname juist weer kunnen verminderen. Caffeiine vermindert dus het opnemen van ijzer uit je voeding.

Energiedranken in combinatie met alcohol zorgt ervoor dat het lichaam een vitamine b tekort krijgt, omdat deze vitamines versneld worden afgebroken.

Over energiedrank wordt vaak gezegd dat het een aanslag is op de gezondheid (hart en bloedvaten). Uit Australisch onderzoek bleek dat al na één suikervrij blikje van 250 ml Red Bull de "kleverigheid" van de bloedplaatjes toenam, waardoor het risico van stolselvorming toeneemt.[15]. In een publicatie over energiedrankjes van het Duitse Rijksinstituut voor Risicobepaling worden hartritmestoornissen, toevallen, nierfalen en overlijden genoemd na het drinken van energiedrankjes. Hoewel een oorzakelijk verband met het drinken van energiedrankjes onduidelijk is, raadt dit instituut mensen met hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten voorzichtigheid aan bij het drinken van energiedrankjes totdat er grotere studies naar dit mogelijke verband zijn uitgevoerd.[16] Door het National Poisons Information Centre in Ierland zijn in de jaren 1999-2005 zeventien gevallen geregistreerd van verwardheid, tachycardie (versnelde pols) en insulten na het drinken van energiedrankjes, waaronder twee met dodelijke afloop[16].
Daarentegen zitten er ook veel b-vitamines en taurine in energiedranken die een positief effect op de gezondheid kunnen hebben en mogelijk een prestatieverhogend effect hebben, dat echter te verwaarlozen is vergeleken met de werking van de cafeïne. Het is niet zo dat de toegevoegde vitamines het nadelige effect van de cafeïne en de suiker compenseren. Opvallend is dat thiamine (vitamine b1) in de drankjes ontbreekt. Thiamine is essentieel bij het metabolisme van koolhydraten, dus de verwerking van de in energiedrank aanwezige suikers door het lichaam. Veelvuldig gebruik van energiedranken, koffie en of alcohol kan zorgen voor uitdroging en voor een tekort aan thiamine.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:08

Ik drink ze tijdens examens (wakker blijven/ worden) of na korte nachtjes, als ik weet dat ik geen powernapje ga kunnen doen. Bijvoorbeeld: avond ervoor tot 2 op café gezeten en dan 's ochtends om 6 uur een ballon moeten volgen, en dus rondrijden met een camionette + aanhangwagen. Dan wil ik toch dat stukje wakkerder zijn.
Helaas voor mij, als verstokt koffiedrinker (lees: op m'n gemakje 4 grote mokken) helpen ze soms minimaal.

Denk dat eerder de suiker me wakker houdt dan de cafeïne :')

Lightversies kan ik niet drinken, dan kan ik de volgende dag niet recht lopen van de buikpijn.
Sja.

Merk wel dat ik er genoeg water moet bijdrinken, zoals bovenstaande post helpt, omdat ik anders uitdroog :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:09

Ik heb het gedronken, en als het voorbij komt neem ik eens een blikje. Maar zal het niet snel kopen nee. Kreeg er geen boost van, kon er alleen niet van slapen (ben ik sowieso gevoelig voor haha). Dronk het alleen omdat het lekker was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:29

ik dronk het vroeger echt extreem veel :') (meer dan 6 a 7 blikjes op een dag soms :') ) Nu niet echt meer omdat er zoveel suiker inzit. Maargoed. Ik snap niet dat het ' stoer ' zou moeten zijn. Ik vind het vooral lekker. Soms neem ik het, meer als zoetig tussendoortje.

Verder hebben ze geen effect op me :) Heb wel eens gehad dat ik niet kon slapen en dat ik na het nuttigen van een blikje energy zo in slaap viel.

Ben ook nooit verslaafd geweest, kon er zo mee stoppen zonder issues. En ergens he, denk ik dat er heel veel voedingsstoffen zijn met schadelijke bijwerkingen (denk aan alle e-nummers en zulke zooi) maar dat deze gewoon een stuk bekender zijn... :P