Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CoolCorrie schreef:Degene die dit spul elke dag drinken, kunnen jullie wel zonder deze drankjes ?
Maw lukt het jullie om een dag, een week geen energydrank te drinken. En niet zeggen van ja, maar doe het dan ook eens een keer, en let eens op jullie lichamelijke reacties als jullie het niet drinken. En jullie gedachtes erover.
Want energydrankjes zijn net zo als sigaretten, drank en bepaalde medicijnen. Hoe meer je lichaam er van neemt, hoe minder je merkt wat het doet, en hoe meer je nodig hebt.
Het is niet voor niets dat sinds enkele jaren deze drankjes in sommige landen al verboden is voor jonger dan 16 jaar.
CoolCorrie schreef:Degene die dit spul elke dag drinken, kunnen jullie wel zonder deze drankjes ?
Maw lukt het jullie om een dag, een week geen energydrank te drinken. En niet zeggen van ja, maar doe het dan ook eens een keer, en let eens op jullie lichamelijke reacties als jullie het niet drinken. En jullie gedachtes erover.
Want energydrankjes zijn net zo als sigaretten, drank en bepaalde medicijnen. Hoe meer je lichaam er van neemt, hoe minder je merkt wat het doet, en hoe meer je nodig hebt.
Het is niet voor niets dat sinds enkele jaren deze drankjes in sommige landen al verboden is voor jonger dan 16 jaar.
soms een keer met vrienden is niet erg denk ik dan ofzo joyce2 schreef:Ik drink het zelden, vroeger dronk ik het na en tijdens feestjes, of ik nam in de kroegen een rode wodka redbull, maar het is meuk! De smaak van de meeste merken is prima, maar ik kan ook zat andere lekkere drankjes drinken, die minder slecht voor mij/mn gebit zijn. Energy krijg ik er niet van, dus dat is een extra reden voor mij om het te laten staan.
Ik vind het ook belachelijk om te zien dat al die jongeren constant met zo'n blikje energy in hun hand lopen. Het lijkt wel of ze het stoer vinden en dat ze het gevoel ehbben dat ze er niet bij horen als ze het niet drinken... Of is iedereen tegenwoordig er soms aan verslaafd?!
@Love_western: wat heeft B12 met energydrank te maken?
CoolCorrie schreef:Vitamine B12 komt alleen voor in voedingsmiddelen van dierlijke afkomst, zoals vlees en zuivel.
Drink dan meer melk, of eet joghurt, is een stuk gezonder.

Dan heb ik vaak wel last van niet kunnen slapen en zo'n zenuwachtig gevoel in mijn boek... Verder drink ik het eigenlijk bijna nooit. 
(meer dan 6 a 7 blikjes op een dag soms
) Nu niet echt meer omdat er zoveel suiker inzit. Maargoed. Ik snap niet dat het ' stoer ' zou moeten zijn. Ik vind het vooral lekker. Soms neem ik het, meer als zoetig tussendoortje.
Heb wel eens gehad dat ik niet kon slapen en dat ik na het nuttigen van een blikje energy zo in slaap viel.