Spontaan misselijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Re: Spontaan misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:12

Ik wordt gelukkig niet overal misselijk van, kan gewoon eten/drinken wat ik wil zonder daar last van te hebben. Het speelt gewoon 'in eens' 's avonds / 's nachts op (zonder directe aanleiding zoals bijv pil/voedsel/drinken oid).

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:13

Maaikee43 schreef:
Even naar de HA misschien?

Typfout _O-

je had DA geytped, he?! :Y)

TS: kan echt vanalles zijn, bloed laten prikken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:13

Maar echt verstopping heb je dus nog niet gehad? Zolang het er maar een beetje zacht uitkomt is het wel goed.
Wat als je de pil nu in de ochtend bij het ontbijt gaat nemen? Dat kan ook wel wat uitmaken :)

Ceriadwen: nee klopt, je kan het verschil ook niet altijd zien. Maar echt ongesteld worden kan nu eenmaal niet meer. Het kan er wel sprekend op lijken en je gaat natuurlijk ook niet alles onder een microscoop leggen om te zien of er ook baarmoederwandweefsel bij zit haha :P (ook lekker smakelijk...)

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:14

mrjlnx schreef:
Hier ook een periode gehad. Ongeveer een half jaartje geleden.Ik werd overal kots misselijk van, en dit duurde wel 1 a 2 maanden. Ik hoefde niet overtegeven, daar ben ik niet zo'n held in. Maar was wel
ontzettend beroerd. Alles stonk ook ontzettend, ik ben ook niet naar de huisarts gegaan omdat ik steeds dacht dat het weer beter ging een paar dagen en dan kwam het weer. Nu heb ik al een hele poos nergens meer last van. Vervelend wel, maar bij mij is het dus overgegaan.

Hier ook geen zwangerschap dus misschien valt het bij jou ook allemaal wel mee :) Sterkte er mee!

Dit heb ik ook.. Alles stinkt. Mn vriendje word er doodziek van hahaha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:16

Ik bleek overigens een voedselintolerantie te hebben waardoor ik vaak misselijk en mij beroerd voelde (ging wel samen met een feestje in de darmen :+), sinds ik bepaalde dingen laat staan kan ik gewoon weer plat liggen s nachts zonder spuugzak :P

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:19

Uh nee niet echt :p Maar mijn wonder der natuur mompelt nu iets van "ongesteld zijn zal nooit meer hetzelfde zijn". Anyways... ik vloeide gewoon dik 5 dagen. Maar dat had weer te maken met de pil en een foutje in mijn eigen lichaam (NEE ik bedoel NIET mijn kind!)en dat soort grappen. Voor mijn gevoel was ik ongesteld en was ook echt in en in teleurgesteld met mezelf dat ALS ikd an toch ongepland zwanger was, dat ik in ieder geval het respect van mijn baarmoeder had horen te krijgen om 9 maanden rust te verdienen. Helaas, praktijk wees anders uit.

Maar goed.. ik kwam er achter doordat er ineens melk ging lekken ( wist ik veeeeeeel, schrok me dood). En toen is er maar even geluisterd en een echo gemaakt om te zien WAAR dat kind dan zou zitten ( 49 kilo en maatje 28 spijkerbroek).

Gewoon ff langs de dokter.. als het al een aantal maanden aan de gang is.. dan is het waarschijnlijk toch al niet meer te zien in een gewone huis tuin en keuken test.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:21

vanLotje; dat dacht ik ook, DA _O- ! Bloed laten prikken heb ik een tijdje terug wel gedaan ivm dat ik vaak ontzettend moe ben (Dit speelt al heel lang dus zou niet in verband kunnen staan met een eventuele zwangerschap want dan had ik inmiddels allang een baby uit gepoept moeten hebben _O- ). Maar niet hiervoor dus.

Vuurneon; verstoppingen niet nee, vroeg of laat komt het er gewoon uit :)) !
Ik neem aan dat ik dan pas bij de volgende strip 's ochtends zou kunnen beginnen?
Ik heb trouwens ook het idee dat ik gewoon ongesteld wordt, al was de laatste wel anders maar dat komt naar mijn idee omdat ik toen voor het eerst 2 strippen achter elkaar slikte. Normaal slik ik telkens 1 strip en dan een stop week (nu ook weer) maar toen dus niet.

Voedselintolerantie, wat is dat? *gaat googlen*

Edit; het is nu zo'n 2 - 3 maanden aan de gang geloof ik (zou ik dan nog een gewone test kunnen nemen?*

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:23

Ben je niet gestressed voor de dag voor morgen?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:25

Nee, niet naar mijn idee. Dan zou het onbewust moeten zijn.. Maar als het onbewust is lijkt het me niet dat het 'zoveel' kan doen? Dat ik er zo beroerd van wordt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:29

Voedselintolerantie is het niet kunnen verteren van bepaalde enzymen, hangt meestal samen met een allergie :)

Ik zou wel wachten tot de pilstrip is afgelopen inderdaad voordat je het even uittest in de ochtend. Kan echt schelen :j

Onbewuste stress doet veel met je hoor :j Kan ook je hele lichaam ontregelen. Helemaal tijdens vakantietijd, omdat je dan toch een heel ander ritme hebt en daardoor meer kunt malen oid. (bv erge drukte voor de vakantie, kan pas tijdens de vakantie op gaan spelen maar dan leg je de link niet meer naar de drukte van voor de vakantie).

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:31

Ik heb even gegoogled op voedselintolerantie.
Er zijn wel een aantal dingen die ik niet teveel zou mogen eten. (Chocola, eieren, cola, koffie, varkensvlees). Ik mag het dus wel eten, maar het liefst zo min mogelijk.
(Ik had altijd erge eczeem aan mijn handen. Toen kwamen we er dus achter dat het hiervan kwam. Ik heb het toen een tijdje helemaal niet gegeten oid en toen ging het eczeem geheel weg. Nu eet ik zo af en toe een chocolaatje oid).
- Overigens heb ik veel last (gehad) van migraine, moeheid, psychise problemen en had een depressie.
(Dit zijn enkele 'symptomen' die bij het stukje van voedselintolerantie stonden).

In de tijd dat ik die producten gewoon at en dronk had ik géén last van deze beroerdheid.
Laatst bijgewerkt door Bloempotje op 22-08-11 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:31

Ceriadwen schreef:
vuurneon schreef:
Als je zwanger bent, ben je natuurlijk ook niet écht ongesteld... t zijn dan doorbraak cq.innestel bloedingen die je misleiden waardoor je denkt dat je ongesteld bent.

Maarre ik heb nog geen antwoord op mijn vraag TS: is je stoelgang verder wel normaal? :)

Nouuuu... ik was voor mijn gevoel normaal ongesteld hoor. De vergelijking slagaderlijke bloeding heb ik maandelijks en toen ook. Ben alleen niet op het briljante plan gekomen om het te filteren en te zien of het menstruatie was of iets dat er op leek :p

hahaha ieuw :') ik lig even in een deuk om je uitspraak het te filteren haha :P
maar idd bij mij leek het ook alsnormale ongesteldheid :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:34

Kunnen best naweeen zijn van alle psychische problemen: dat is immers niet in 1 keer weg...
Dat in combi met wat producten die niet lekker op de maag liggen.

Maar goed, je kan altijd even langs de dokter. Ik vond de dietiste erg handig voor adviezen etc :j Misschien nog bij de HA een allergietest laten doen? (ik had 5 jaar terug namelijk ook geen last van een appel, maar nu wel: allergie was in een paar jaar tijd enorm verergerd)
Verder, lekker blijven sporten, wandelen, bewegen! Is goed voor de geest :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:40

Dietiste zie ik persoonlijk niet zo zitten :o. Ben altijd te licht geweest en ben nu eindelijk op goed gewicht, maar ben bang dat ze er nóg meer kilo's aan wil werken dan en dat zie ik niet zitten :o . Ben overigens ook allergisch voor appel :P .

Hoe gaat zon allergietest in zijn werking dan :) ? En hoe zou ik dat eventueel kunnen aanvragen?

En als het 'naweeen' zouden zijn; in die tijd heb ik nooit last gehad van misselijkheid ervan. Ja, misschien héél licht dat ik het niet kan herinneren, maar hier voel ik me gewoonweg echt ontzettend beroerd bij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:44

Allergietest kan op 2 manieren: of ze nemen wat bloed af of je krijgt een krasjestest waarbij ze druppels met allergenen op je huid leggen en dan met een klein krasje in je huid maken.
Maar bloedafname is gebruikelijker :)

Dat je niet tegen appel kan, kan bv samenhangen met graspolallergie. (waardoor je vooral in de graspolperiode heftiger reageert op de appel dan in bv de winter)

Gewoon langs je huisarts gaan en dan krijg je wel een briefje voor de bloedafname :)

Dieetiste heeft bij mij niets over het gewicht gezegd, ben niet eens gewogen want ik kwam immers om een hele andere reden :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:50

Graspolallergie, is dat hetzelfde als hooikoorts? Dat heb ik namelijk ook haha!

Ah okee :j ! Ik kwam ook ooit bij een psycholoog voor iets heel anders, daar werd niet zozeer op ingegaan maar meer om 't feit dat ik volgens haar anorexia zou hebben (wat dus niet het geval was/is)..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:53

Yep, dat valt onder de verzamelnaam van hooikoorts :P
Dat kan best verergerd zijn en dan kun je best op meerdere dingen slecht reageren :) En ja, dat maakt je misselijk en beroerd :P
Dietiste kan je daar vaak wel bij helpen om dingen uit te sluiten waar je wel of niet op reageert. Tenminste, ik vond het zeer zinvol. Keurig even lijstjes bij langs gegaan en daardoor snapte ik ook beter waarom ik op bepaalde dingen reageer :)

Dus zo gek is het niet om toch maar even langs de huisarts te gaan :) Even laten testen en dan even verder kijken :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:59

Ja inderdaad. Hardstikke bedankt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:01

Heel erg graag gedaan! :)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:01

Ik volg even...ik heb nu ook al enkele 2 maanden dat ik me misselijk voel opgeblazen.
Het was even beter maar gisteren bijvoorbeeld kwam het weer fel op. Het is overigens in de 2 maanden niet weg geweest die misselijkheid en dergelijke, wel geminderd. Ik heb het ook meestal s'avonds en ik neem mijn pil s'ochtends. Ook eet ik na 21.00u niets meer. Ik heb mijn regels nog steeds regelmatig, al duren ze minder lang als anders en voelen ze anders aan, maar dat is psychologisch, ik denk er te veel over na en beeld me dan dingen in.
Ik heb al een allergietest laten doen bij de HA, hier kwam niets uit(lichte allergie voor katten en lavendel maar dat wist ik al) en ook heb ik een zwangerschapstest gedaan(anderhave maand geleden)...deze was negatief, dus ik opgelucht...maar de symptonen blijven...dus denk dat ik ook nog eens een test ga doen...

Sorry voor het lange verhaal...:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:05

Heb ik ook een tijdje gehad. Probeer eens om na je avondeten niets meer te eten, wellicht wordt het dan minder :) ?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 16:29

Bedankt voor de tip, ik zal het is proberen! Maar bedoel je daarmee enkel 'eten', of ook drinken? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:30

's avonds alleen lichte dranken nemen zoals water of thee :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 16:39

Okee, ik zal het is proberen :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:46

xChantal94 schreef:
Bedankt voor de tip, ik zal het is proberen! Maar bedoel je daarmee enkel 'eten', of ook drinken? :)

Vooral het eten, maar ook rekening houden met drinken ;) Idd alleen water of thee..