Een rust gevend pilletje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:46

Kanelly schreef:
Gewoon even om een oxazepammetje vragen :j
In tegenstelling tot Colway, merk ik helaas in de praktijk alleen maar dat ze de benzo's voorschrijven als smarties, ik gok dat je ze zo meekrijgt.

Promethazine kan ook werken, maar in mijn ervaring is een pammetje ff wat sneller.
(promethazine is een antihistaminicum met als bijverschijnsel versuffing)

n.b. vraag er anders 2, sommigen mensen knallen dwars door oxazepam heen, of het geeft juist een averechts effect. Kan je bijv. eerst even op een avond testen met een halve.

Afhankelijk per arts inderdaad, ik kreeg met heel veel moeite en overtuiging temazepam 10mg toen ik echt een periode serieuze slaapproblemen had (o.a. vanwege vreselijke schouderpijnen)

Vindt het echt slecht als artsen die zooi gemakkelijk meegeven...

(al zou het in dit geval natuurlijk wel fijn zijn voor TS)

idd 2 vragen, aan 1 heb je mogelijk net niets

Anoniem

Re: Een rust gevend pilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:48

ik had valeriaan voor mn rijexamen gebruikt. moet je wel een hogere dosis nemen dan aangegeven... vind ik :P

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:42

Ik heb ooit propranolol meegekregen. +:)+

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:52

Letsdunit schreef:
Ik heb rustgevend van A.Vogel Extra sterk, vind het beter werken als Oxazepam.

check! heb het ook gebruikt, werkte prima! oxazepam en diazepam kreeg ik angstaanvallen door :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:56

Omdat ik geen pillen van de dokter wou ivm enigzins depressief zijn heb ik valeriaan gehaald(ook advies van de HA om iets anders te proberen dan wat hij zou voorschrijven)
Potje bij AH, 2 pillen per dag. Werkt bij mij wel goed. Was vorige week gestopt en toen ging het niet goed. Toch maar weer wat gehaald en nu gaat het weer beter.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:03

sefanja schreef:
marleen_usar schreef:
Ik bel volgende week de H.A om een rust gever te vragen,het gaat om een tandarts behandeling.Ik wil weten wat nou echt goed werkt, en dan bedoel ik een pil.Zelf ben ik al zweverig genoeg dus daar hoef ik geen tips over te krijgen.

dormicum moet je dan vragen

Zou ik niet doen.. Maar zal je waarschijnlijk ook niet krijgen. Mijn ervaring met dormicum is dat mensen daar best heftig op kunnen reageren en ook niet helemaal goed op de benen kunnen blijven staan. Oxazepam is wel goed.

K_W_P_N_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:06

nou oxazepam is ook niet zo goed hoor, het is tevens verslavend bij vaker gebruik. Het geeft ook meer bijwerkingen dan een rustgevende pil die je bij de tuinen kunt halen, werkt vele malen beter en je kan nog kiezen ook. én je hebt nauwelijks/geen bijwerkingen. Succes iig!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:46

K_W_P_N_ schreef:
nou oxazepam is ook niet zo goed hoor, het is tevens verslavend bij vaker gebruik. Het geeft ook meer bijwerkingen dan een rustgevende pil die je bij de tuinen kunt halen, werkt vele malen beter en je kan nog kiezen ook. én je hebt nauwelijks/geen bijwerkingen. Succes iig!

Dit is voor eenmalig gebruik. En ja, de zogenaamde 'pammetjes' waar oxazepam ook onder valt staan er om bekend verslavend te werken. Maar ik denk dat dat bij eenmalig gebruik niet zo'n vaart zal lopen. Dit zal eerder het geval zijn als mensen het voor langere tijd in gaan nemen (denk aan slaapmedicatie). Mijn ervaring was dat oxazepam regelmatig eenmalig voorgeschreven werd voorafgaand aan een staaroperatie (lokaal verdoofd).
Goed was dus misschien niet het juiste woord in mijn vorige post. Ik denk dat het verder ook aan de HA is wat hij eventueel zal voorschrijven.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:20

Vaak schrijven ze in dit soort gevallen diazepam voor zelfde soort middel als oxazepam.
MAAR houdt er wel rekening mee dat het niet verstandig is zelf naar de tandarts te rijden met de auto je weet niet hoe je reageert op het middel en je reactievermogen KAN behoorlijk beinvloed worden. Officieel mag je ook niet rijden als je zo'n soort middel op hebt!

Groetjes genja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:51

Diazepam? Lijkt me sterk... Is veel sterker en heeft meer een verslappende en sederende dan angstdempede werking ;-)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:17

Kanelly schreef:
Diazepam? Lijkt me sterk... Is veel sterker en heeft meer een verslappende en sederende dan angstdempede werking ;-)

Tja sorry maar het is echt zo! ben apothekersassisitente en als je een receptje van de tandarts ziet voor iets rustgevends is het 9 van de 10x toch echt diazepam en dan 1 uur voor de behandeling innemen. Ook bij speciale angstandartsen heb het niet zelf verzonnen maar echt praktijkervaring diazepam werkt niet iets sneller als oxazepam.
En het is een benzodipazepine dus heeft net las oxazepam een angsdempende werking.

Groetjes genja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:13

Ja het zal best, jij ziet de recpeten :+
Maar vind het heel apart, omdat het zo sterk spierverslappend is (Stesolid ;) ) en de halveringstijd zo hoog is (veel meer dan 12 uur).

Kortwerkende als Oxazepam of Xanax bijv. zijn dan logischer (vind ik :+)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 01:55

Letsdunit schreef:

ik heb die ook en ben er heel tevreden over, ik word van oxazepam wel heel duf, bij rustgevend ben ik nog steeds alert maar heel kalm.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:21

Als ik jou was zou ik iets homeopatisch zoeken. Je weet nooit wat de tandarts gaat doen en wat hij daarvoor gebruikt.
Ik gebruik ook pilletjes van Dr. Vogel en die werken goed.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:02

genja schreef:
Kanelly schreef:

Tja sorry maar het is echt zo! ben apothekersassisitente en als je een receptje van de tandarts ziet voor iets rustgevends is het 9 van de 10x toch echt diazepam en dan 1 uur voor de behandeling innemen. Ook bij speciale angstandartsen heb het niet zelf verzonnen maar echt praktijkervaring diazepam werkt niet iets sneller als oxazepam.
En het is een benzodipazepine dus heeft net las oxazepam een angsdempende werking.

Groetjes genja

Mm, ik denk dat het dan misschien ook een beetje verschilt per (tand)arts? Ze hebben misschien ook hun voorkeur en redenen waarom ze bepaalde medicatie voorschrijven?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:08

mijn tandarts adviseerde ook diazepam

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:46

Letsdunit schreef:

Dat werkt super! En is niet van dat chemische troep

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 06:29

Bedankt voor alle tips, ik heb 6 Passiflora genomen van Vogel. Zag er erg tegen op toen de tijd daar was, maar kon er over praten.Ze waren echt super,alles wat ze deden werd uit gesproken.Het viel reuze mee,moest alleen contant betalen omdat het niet mijn eigen tandarts is.dat hadden ze nog gezegd van te voren,maar ik wasd zo opgelucht toen het voor bij was, dat zo naar buiten liep en gister avond er achter kwam dat ik niet betaald had (haha).