Help! Ik wil stoppen met groeien, nu!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:22

MoonChloe schreef:
_Hyperion_ schreef:
Het is maar net waarover je druk maakt....als je bedenkt dat er mensen zijn die een gelukkig leven leiden met een serieuze handicap (verlamd, blind, doof-stom of whatever...) dan ga je wel relativeren...

Tegenwoordig schrijven wij gelukkig gewoon 'doof' i.p.v 'doofstom'.

Oh...okee, dat wist ik niet.
Maar het is toch niet per definitie zo dat dove mensen ook "stom" zijn...waarmee ik bedoel dat ze dus niet goed kunnen praten (laat dat duidelijk zijn...)... Dus hoe verwoord je dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:22

Je bent echt niet de enigste,

ik ben 1.80 en of ik uitgegroeit ben weet ik niet. Ik ben 16jaar en telkens als mensen mij weer zien zeggen ze; wat ben jij gegroeit zeg! Of dat vervelend is? Afentoe, ik ben zelf niet de dunste dus zouden ze het dan over mijn lengte of mijn breedte hebben denk ik dan? Maar gelukkig ben ik niet te zwaar voor mijn lengte dus dan houd ik het er maar bij dat ze me groot geworden vinden in de lengte.
Ik rijd op een kleine ijslander , maar wat er wel echt helemaal niet uit ziet ( vind ik ) . Omdat ik zo lang ben, en dat paardje wat kleiner is dat helaas geen mooi beeld. Maarja, het is gewoon voor recreatie.
Hoewel ik wel mijn zoektocht heb gestart naar een paard om te rijden. Omdat het echt steeds ongemakkelijker word.
Maar je bent echt niet de enigste en mannen vinden het meestal nog wel mooi een lange vrouw! :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:23

Ghostattack schreef:
Geef maar een beetje aan mij :)) Ik zou best langer willen zijn, ben namelijk maar 1.58m :')

Hier ook zou ook wel wat langer willen zijn :)))

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:34

De huisarts wilde mij toen ik 7 was al groeiremmers geven, want ik zou over de 2.00 meter worden als ik zo bleef groeien. Was altijd de grootste van de klas. Met mijn 9 wilde hij dat nog steeds want ik zou tussen de 1.90 en 2.00 meter uitkomen. Mijn ouders wilden het niet, dan wordt ze maar zo groot, want ze konden ook niet zeggen wat het effect van het groeiremmiddel zou zijn. Nu heel blij dat ze me niks gegeven hebben want ben eindelijk maar 1.72 geworden.
Zou liever 1.85 zijn dan 1.55

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:46

Ik zou graag lange benen hebben en toch net minstens de 1.70 halen hoor!
Rontgenfoto's zijn niet altijd juist. Bij mij voorspelden ze dat ik 1.62 ging worden en ben nu 1.69.
Maar goed, iedereen heeft wel zijn voor- en nadelen, wees blij dat je groot bent, dat is (vind ik persoonlijk, niet aanvallend bedoeld naar iemand) toch net iets mooier dan heel klein!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:58

_Hyperion_ schreef:
MoonChloe schreef:

Maar het is toch niet per definitie zo dat dove mensen ook "stom" zijn...waarmee ik bedoel dat ze dus niet goed kunnen praten (laat dat duidelijk zijn...)... Dus hoe verwoord je dat dan?

Doof = doof, of je nou gebarentaal gebruikt of praat / lipleest, 10 dB minder gehoorverlies hebt dan de andere dove. Het heet gewoon 'doof'.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:05

ik ben niet lang maar mijn zoon van 12 jr is nu al 180cm met schoenmaat 45/46

en tuurlijk voor een jongen is lang mooi, maar nu is het erg vervelend
met kleding kopen bv,kleding die hij past is volwassen kleding,kleren van een 12 jarige is veel te klein
hij steekt overal een kop bovenuit, is voor hem [ die nu al in de puberteit komt met puistjes :+ ] echt niet leuk

en groeiremmers geven ze niet :n
toen hij 4 was zijn er foto`s van zijn handen gemaakt om te kijken of er een groeistoornis was, maar nee hij word gewoon rond 2 meter
toen geschat op 205cm

hij is daar ook echt niet blij mee, word altijd ouder ingeschat
dat is weer leuk als je 15/16 bent maar niet op de lagere school

de mensen worden allemaal steeds groter. :j

JuliaMaria

Re: Help! Ik wil stoppen met groeien, nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:08

Ik heb even in je profiel gespiekt en het lijkt me niet storend hoor! :j

Jij hebt geen brede schouders (dus vast ook geen brede heupen) dus dan kan je het heel goed hebben en kan het juist heel elegant zijn. Veel Nederlandse vrouwen van die lengte zijn ook breed (dus brede mannenschouders, brede heupen, geen taille etc.), dan wordt het lomp. Bij jou vind ik het juist wel sieren. :)

MiesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:31

Bedankt voor alle reacties. :)

JuliaMaria schreef:

Jij hebt geen brede schouders (dus vast ook geen brede heupen) dus dan kan je het heel goed hebben en kan het juist heel elegant zijn. Veel Nederlandse vrouwen van die lengte zijn ook breed (dus brede mannenschouders, brede heupen, geen taille etc.), dan wordt het lomp. Bij jou vind ik het juist wel sieren. :)

Oke dat is wel fijn om te horen!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:37

JuliaMaria schreef:

Dat heb ik dus! :Y) Brede schouders en brede heupen, maar dan wel weer hele slanke enkels/polsen/ onder benen en armen.
Lekker uit-verhouding haha.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:41

_Hyperion_ schreef:
MoonChloe schreef:

Doof = doof, of je nou gebarentaal gebruikt of praat / lipleest, 10 dB minder gehoorverlies hebt dan de andere dove. Het heet gewoon 'doof'.[/quote]

Jongens doofstom is toch dat je niet kan horen en niet praten. Vroeger zei men altijd doofstom en vroeger was het gebaar ook doofstom. Maar doofstom klinkt niet leuk, en het is best logish dat als je doof dat je dan niet kunt praten. Dus het is overbodig om er stom achter te zetten.

TS ik zou ook groeiremmers vragen !
Harstikke logish dat je het vervelend vind.
Zelf ben ik 1,75 vind ik al te groot. :p
Maarja misch kun je Dan wel model worden :p

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:19

in een blad stond ook een keer een meisje dat wou stoppen met groeien en bij haar hebben ze in beide knieen een gaatje geboord zodat haar benen dan stoppen met groeien.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:42

Ts je mag best even klagen hoor :(:)

Tja het is nou eenmaal zo dat sommige kleine mensen graag groter willen zijn, en grote mensen graag wat kleiner.
Net als dat mensen met stijl haar graag krullen willen en andersom.
Zo is er altijd wel iets :)

Ik merk echter wel dat de maatschapij en dan voornamelijk de vrouwen steeds langer worden. Zo'n 10 jaar geleden viel ik met mijn 1.70 nog onder de "lange" mensen. Maar inmiddels is dit allang niet meer zo.

Ik merk het ook met mijn korte pootjes, geen fatsoenlijke broek meer te vinden die niet ingenomen hoeft te worden.

Zo baal ik er enorm van dat ik band/draad haar heb, haar waar je geen hol mee kunt. Niet verven, krullen of wat dan ook.
Nou moet ik zeggen dat ik daar nu ook geen behoefte aan heb. Maar helaas zit het jong grijs worden in de familie, en het idee dat ik het dus nooit zou kunnen verven vind ik enorm vervelend. Zal er maar mee moeten leven.

Probeer er het beste van te maken zou ik zeggen.
Groeiremmers zou ik niet doen. Oud basisschool vriendinnetje heeft ze ook gehad, en die heeft heel veel problemen met haar hormonen gehad.
Oke, ze is niet boven de verwachte 2 meter uit gekomen, maar ze zou het nooit weer doen.
Ze is nu 1.90 ofzo, en basketbalt op heel hoog niveau :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:21

Allereerst, vervelend dat je er zo mee zit :(:) Maar je bent heus niet de enige die lang is, mensen worden over het algemeen steeds langer. Een uitzondering ben je dus zeker niet!

Ook ik ben lang, 1.80m. Ben dol op hakken en draag die ook gewoon. Niet hoger dan 10 cm, want als ik over de 1.90 ga wordt het wel heel erg lang :)) Heb een pony van 1.55, haar zoon is 1.65m geworden. Op beiden pas ik goed. Maar dat zijn ook wel Tinkers, dus wat mijn merrie in de hoogte 'mist' heeft ze dubbel aan breedte :)) Als ik uit ga kom ik over het algemeen wel jongens tegen die korter zijn dat ik ben, nou ja, so be it. Er zijn gelukkig ook genoeg leuke jongens en mannen die 1.85m en langer zijn :D

Ik heb wel brede schouders maar 'normale' heupen en ook zeker wel een taille. Helaas wel gespierde bovenbenen door paardrijden en fietsen. Daardoor heb ik voor m'n benen een broekmaat groter nodig dan voor m'n taille -> altijd een riem nodig.

Groeiremmers zou ik ook niet snel aan beginnen :n

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:28

Ik ben op dit moment 1.79(,2 :')) en ik ben 13 jaar.
Ik heb godzijdank m'n groeispurt al gehad, dus ga nog een paar centimeter doorgroeien.
Ik ben nu 11 cm groter dan mijn moeder, 14 cm kleiner dan m'n vader en met m'n broer scheel ik een cm of 5.
Ik heb met 42/43, dat is nog wel het vervelenste(in de zomer draag ik Birkenstocks en in de winter gympen, laarzen zijn er nauwlijks).

Ik hoef niet te stoppen met groeien, maar toen ik naar de brugklas ging voelde ik me heel groot :')

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:30

Ik wil ook stoppen met groeien. ik ben helemaal niet groot maar wil graag nog een heeeeule tijd op me pony passen ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:32

Ik zie in je profiel een hele mooie meid hoor :) Als iemand zegt 'Zo, die is lang' bedenk je dan dat dat ook positief bedoeld kan zijn!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:26

Tot mijn 14e zat ik qua lengte altijd in de middenmoot. Ik ben daarna als een dolle gaan groeien en ben nu 1,81 m. Ik draag hakken, ben gezegend met een goed verdeeld postuur!
Kleding kopen vind ik wel lastig. Zie ik een leuke broek, 9 van de 10 keer is die te kort. Dat geldt ook voor jurkjes, met name de zomerjurkjes. Ach, er is zat te koop! Je moet alleen even weten in welke winkels er rekening wordt gehouden met de lange vrouw.
Tot mijn 15e wilde ik ook een andere haarkleur. Ik ben van nature een rooie. Ik werd vroeger altijd nageroepen (tomaat, vuurtoren, bleekscheet, sproetentroel etc). Nu? Nu verf ik mijn haar om zo dicht mogelijk bij mijn originele kleur te blijven! Mijn jongens hebben beide mijn haarkleur meegekregen en ik ben er apetrots op.
TS: Geniet gewoon van je "aparte" lengte, er zijn genoeg mensen die jaloers op je zullen zijn!

elyse14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:27

ik ben 16 en 1.84.
ik heb op zich geen moeite met lang zijn alleen het is soms wel irritant dat je altijd de grootse bent van je vriendengroep.
en als ik hakken aan heb zeggen mensen ook vaak: je bent al zo lang en waarom draag je dan ook nog eens hakken (?), en dan heb ik wel zo iets van, ja-hallo, dusss... omdat ik al groot ben mag ik geen hakken aan ofso,maar ik heb zoiets van ik vind het zelf mooi staan, dus laat ze maar lu_llen ;)

maar ik vind het wel irritant dat ik ook een grote schoenmaat heb,
ik snap ook wel dat een maatje 35 niet staat bij iemand van 1.84, :+
hihih

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:50

Groot zijn het is wat.....

Vanaf de kleuterklas tot het éérste middelbaar was ik altijd de grootste van de klas.
Op mijn 5 de had ik schoenmaat 35 Mijn juffrouw van de kleuterschool paste in mijn schoenen, ( zielig ) :o |( :j .
op mijn 7de schoenmaat 37 en was ik even groot als mijn juffrouw :o :') .
Ik werd ook altijd ouder geschat, wat ik absoluut niet leuk vond. Mensen kijken je toch anders aan en behandelen je ook als ouder persoon.
Op mijn 12de was ik 175 en een hoofd groter dan mijn eigen moeder :P . Wat vrij belachelijk stond op de communi foto's.
GELUK ben ik na mijn 12de bijna blijven steken in de hoogte en gestopt op 177 ongeveer. *\o/*

Nuja groot zijn heeft nog steeds zijn nadelen, met voornaamste een vriendje ( want 90% is gewoon kleiner, zeker als ik hakken aanheb). En de paarden natuurlijk. Heb nu een 3jaar en dat is mijn eerste zelf gefokte veulen geweest. Moet ik ze wegdoen omdat zei maar 160 is. En dat past gewoon totaal niet. En daar komt nog eens bij dat ik niet de magerste ben (kan wat aan veranderen natuurlijk).
Maar zoals eerder gezegt het heeft ook voordelen. Je ziet veel meer , en je straalt op een manier ook gezag uit naar mensen gewoon omdat je groter bent.

Dus TS , leuk is het niet altijd, maar meid maak je er niet te druk om. Als je wat ouder wordt ga je meer de voordelen gaan zien , dan de nadelen. :D :(:)

MiesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 17:04

Bedankt voor alle reacties. :)

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:41

Ik ben gestrand op 1.80. Zou eerst 1.95 worden, heb groeiremmers gehad.
Deze hadden erg nare bijwerkingen, zo ben ik bijvoorbeeld in de eerste maanden dat ik ze gebruikte van 50 naar 75 kilo gegaan. Destijds was ik 1.72. Ik heb deze groeiremmers een hele tijd moeten gebruiken en had vrijwel dagelijks hoofdpijn, waarbij aspirine of paracetamol niet hielp. Daar kwam ook nog bij dat ik elke maand heel erg ongesteld was waar ik elke maand ziek van was. Ik heb eigenlijk alleen maar nare herinneringen aan de groeiremmers, toen ik er mee mocht stoppen ben ik binnen 3 maand van 77 kilo naar 63 kilo gegaan, wat was dat heerlijk! Nu heb ik weer een normaal postuur en ben dus gestrand op 1.80. Ben blij dat ik niet 1.95 ben geworden, maar ben ook erg blij dat ik het slikken van die r*otmedicijnen achter de rug heb! Heb nu nogsteeds veel last van hoofdpijn/migraine, dat is sinds die medicijnen dus zo geweest, maar heb gelukkig nu wel goede migrainemedicijnen die mijn leven een stuk fijner maken.
Rij op dit moment een hafje van 1.45 ongeveer, ben eigenlijk wel iets te lang maar hij is sterk en ik ben niet zwaar dus dat kan prima ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:20

Ik heb de laatste tijd ook een groei spurt...
zelfs na een week zegt mijn vader dat ik weeeeer groter ben geworden...
ik ben nu iets kleiner dan 1,70..
ik hoop ook dat ik op tijd stop! :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:11

Ik hoop juist dat ik nog even doorgroei, ik ben nu zo'n 1.60/1.61 en baal er echt van -O- Ben altijd overal de kleinste. Maar ik ben al 15 dus ben bang dat ik mijn hele leven altijd overal de kleine dwerg zal zijn..... (oke ik ben een beetje gedeprimeerd over dat gezeur over mooie lange benen :O )

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:18

mimeslosydy schreef:
Ik hoop juist dat ik nog even doorgroei, ik ben nu zo'n 1.60/1.61 en baal er echt van -O- Ben altijd overal de kleinste. Maar ik ben al 15 dus ben bang dat ik mijn hele leven altijd overal de kleine dwerg zal zijn..... (oke ik ben een beetje gedeprimeerd over dat gezeur over mooie lange benen :O )

Misschien dat je nog een of twee centimeter bij krijgt...

Toen ik 15 was baalde ik ook echt van mijn lengte (161/162) alle vrienden van mij staken boven mij uit. Nu nog steeds hoor maar ben nu wel tevreden met mijn lengte. Ik ben niet te klein. Er zijn veel mensen die even groot zijn als ik.
Vergeet ook niet dat als je bijv. in Italië bent, dat je groot bent :Y) Zat eens in groep met allemaal buitenlanders en ik was 1 van de langste bij de vrouwen :P