Klachten na aanrijding op 4-7-2011

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: Klachten na aanrijding op 4-7-2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:54

Misschien toch vragen voor een scan of foto's in het ziekenhuis?

Door een ongelukje tijdens paardrijden was mijn nek dubbelgeklapt.
Op 'normale' foto's was niks te zien, dus geen breuk ofzo.
Toen wouden ze kijken of er iets was met mijn spieren omdat de klachten (spierpijn in schouders en nek) bleven.
Ze spoten een soort kleurstof bij mijn spieren (niet een heel prettig gevoel, maja) en toen werd het zichtbaar dat er in zowel linker als rechter nekspier klein scheurtje zat.

Met juiste medicatie en fysio zijn de klachten nu weer weg, alleen is mijn linker nekspier wat korter geworden maar dat is verder niet hinderlijk.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:00

blondies: Bedankt voor je reactie.
Ik heb nog geen andere fysiotherapeut bezocht, maar dit komt omdat ik van mijn huisarts moest stoppen met therapie.
Mijn huisarts was er ook absoluut NIET blij mee dat de fysiotherapeute gekraakt heeft, hij heeft ook direct een brief geschreven waar in zou staan dan dit zeker niet meer mag worden gedaan.

Ik kan niet zeggen dat ik bij bepaalde houdingen meer pijn krijg, ik vind het ook vrij onvoorspelbaar.
De pijn is er vaak ook ineens, en dan is het alweer te laat natuurlijk.
Nu bijvoorbeeld voel ik weer een zeurende pijn in mijn bovenrug.
Ik heb geen info gekregen over hoe ik mijn nek moet gebruiken, wel willen ze op mijn werk iemand een keer met mij mee laten lopen ( ook een therapeut ), die gaat dan kijken hoe mijn werkhouding is, en wat ik hieraan nog kan verbeteren/veranderen.

Ik voel heel af en toe tintelingen in mijn handen, maar geen pijn ofzo.

Astaloca: Cesar therapie ken ik niet, daar is ook nooit over gesproken.
Ik ga zometeen op google kijken wat dit precies in houdt.

AGarcia: ik weet niet of een foto/scan nu nog veel zin zal hebben, maar ergens ben ik hier wel benieuwd naar.
Maar mijn huisarts blijft herhalen dat ze hier eigenlijk nooit iets op kunnen vinden.
Fijn dat het bij jou wel beter gaat nu, met de juiste medicatie en fysio.
Mag ik vragen welke medicatie je gebruikt ?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:46

Laat je alsjeblieft doorverwijzen naar een neuroloog, het slechtste wat je bij een mogelijke wiplash kan doen is naar een fysiotherapeut (of andere peut) gaan en je laten kraken daar kan je een hoop mee beschadigen. Een neuroloog kan op basis van je klachten bepalen of je wel of geen whiplash hebt.

Astaloca

Re: Klachten na aanrijding op 4-7-2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:54

cesartherapeut kraakt niet ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:10

Het gaat erom dat er een "peut" aan je zit terwijl je niet weet wat er wel en niet kapot is. Daar kun je een hoop kapot mee maken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:10

:j
Polly schreef:
ik zou bellen voor de manueel.. maar daar loop ik al jaren bij en ik vind het geweldig

ik loop indd ook al een hele tijd bij de manueel therapeut en ben blij dat ik er nog steeds kom. :)

maar eerste waar ik aan dacht was een whiplash, hebben ze ook al een foto oid gemaakt?

lijkt me dat ze dat eerst doen, als je een aanrijding hebt gehad :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 06:28

sunshine schreef:
AGarcia: ik weet niet of een foto/scan nu nog veel zin zal hebben, maar ergens ben ik hier wel benieuwd naar.
Maar mijn huisarts blijft herhalen dat ze hier eigenlijk nooit iets op kunnen vinden.
Fijn dat het bij jou wel beter gaat nu, met de juiste medicatie en fysio.
Mag ik vragen welke medicatie je gebruikt ?

Gewone pijnstilling die ik alleen hoef in te nemen als ik er last van heb :) ik kan zo 1,2,3 niet op de naam komen, maar zal vanavond even voor je kijken als je wilt? ik moet nu namelijk naar stage :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:19

Ik heb je ge PB't, op een foto is een whiplash niet te zien, een whiplash is namelijk niet aantoonbaar op een foto. Je klachtenpatroon kan wel overeen komen met een whiplash en die moet dan ook op die manier behandeld worden.

Door massage en bezoeken aan chiropracticus komt het niet goed en zul je alleen nog maar meer last behouden. Je spieren zijn al genezen van de klap maar je hersenen blijven "pijn" uitstralen. Dit noem je chronische pijn (pijn die langer dan 3 maanden manifesteert nadat je fysiek geen aantoonbare schade meer hebt heet chronische pijn) Het gebiedje in je hersenen waar je de pijn registreert is dan overbelast. Daar moet je mee aan de slag en niet de spieren maar blijven masseren.

Als je hier vanaf wilt moet je op zoek naar een fysiotherapeut die hiermee om kan gaan. Vaak zijn die te vinden in revalidatie centra dus vraag een verwijzing aan je arts. Daar wordt je grondig onderzocht en op een passende manier behandeld waardoor je leert om te gaan met je lijf en je na een paar maanden weer fit rond huppelt!

Veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt! Maar ga a.u.b. niet meer naar die fysiotherapeut, hij/zij maakt meer kapot dat je lief is!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 14:00

Sorry voor mijn late reactie...

Ik ben van de week weer bij de huisarts geweest, en hij zegt dat het wel erg lang duurt, maar dat hij niet veel meer kan doen.
Een nekkraag bijvoorbeeld raad hij af, een zachte nekkraag zou sowieso al geen steun geven, en dan kom je bij een " harde " nekkraag uit maar dan kun je helemaal niets meer.

Een neuroloog vond hij niet zo nodig, want die zou mij ook door gaan sturen naar een fysiotherapeut.

Ik heb nu andere medicijnen mee gekregen, Meloxicam 7,5mg, waar ik 1x per dag 2 tabletten van moet innemen gedurende 10 dagen.
Maar als ik perse wil mag ik alsnog naar de neuroloog.

Mijn huisarts heeft graag dat ik een afspraak maak bij mijn "oude" fysiotherapeute, ik zie daar het nut totaal niet van in als ik eerlijk mag zijn en dat heb ik ook gezegd.
Toch vind hij het raadzaam een afspraak te maken, ik twijfel nog want ik heb het gevoel dat ik daar maar heen moet gaan omdat er geen andere " oplossingen " zijn...
Ook heb ik gevraagd hoe het zit met het sporten ( ik deed voorheen aan hardlopen ), en als ik wilde mocht ik dat voorzichtig gaan oppakken en zelf kijken hoe ver ik kan gaan.
Het zou in ieder geval geen kwaad kunnen aldus mijn huisarts....
Ook geeft hij aan dat het probleem in de " banden " zit, en dit sowieso heel erg langzaam geneest.

Bij de fysiotherapeute waar ik trouwens eerst kwam, zit ook een manueel therapeut, en hij is degene die mij toen gekraakt heeft.

Ketaki: er is geen enkele foto of scan gemaakt bij mij.

Fred_Kroket: Ik ga vandaag op je PB reageren :j