Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ranna schreef:Depressie heeft heel vaak geen geestelijke oorzaak maar is vaak een gevolg van een voedingsstoffentekort.
Als je bepaalde voedingsstoffen niet of te weinig binnenkrijgt kan je lichaam bijv. te weinig serotonine aanmaken. Dat is een stofje dat maakt dat je je goed voelt en goed kunt slapen. Ik noem maar een dwarsstraat.
Al denk je goed en gezond te eten, doordat een heel aantal stoffen niet meer in onze voeding zit krijg je ze ook niet binnen en loop je tekorten op zonder dat je het weet.
Het is echt de moeite waard om dat eens door een kundig iemand na te laten kijken.
Sterkte.
geerke schreef:ranna schreef:Depressie heeft heel vaak geen geestelijke oorzaak maar is vaak een gevolg van een voedingsstoffentekort.
Als je bepaalde voedingsstoffen niet of te weinig binnenkrijgt kan je lichaam bijv. te weinig serotonine aanmaken. Dat is een stofje dat maakt dat je je goed voelt en goed kunt slapen. Ik noem maar een dwarsstraat.
Al denk je goed en gezond te eten, doordat een heel aantal stoffen niet meer in onze voeding zit krijg je ze ook niet binnen en loop je tekorten op zonder dat je het weet.
Het is echt de moeite waard om dat eens door een kundig iemand na te laten kijken.
Sterkte.
klopt, alleen schrijven de artsen liever een anti depressiva voor dan een vitamine en mineralen supplement en een gezond dieet.
Vooral magnesium is heel belangrijk.
Maar anti deprissiva's brengen de pharmaceutische industrie meer op.
Een uurtje je een beetje down voelen zou ik niet scharen onder een depressie.
Een depressie is en langere periode je down voelen,z'on maand of 6 ,en ook nergens zin in hebben en dus ook niet gezond eten.
En daar word het niet beter van.
De bijwerkingen van anti depressiva's zijn trouwens depressies.
ranna schreef:Geerke, je hebt helemaal gelijk.
Met 'een kundig iemand' bedoel ik zelf dan ook geen huisarts hoewel ik er van overtuigd ben dat het gros echt mensen wil helpen, maar ze leren gewoon veel te weinig over voeding.
Artsen leren over ziekte en pharmaceutische middelen, ze leren niets over gezondheid en voeding.
Ts: Als je je ouders kunt overtuigen je eens mee te nemen naar een orthomoleculair therapeut zou dat heel fijn zijn!
Afhankelijk van hoe jullie verzekerd zijn krijg je een deel terug van de ziektekostenverzekering maar dat kun je zo nakijken.
Laat je niet een depressiva aanpraten. Als je je niet lekker of ziek voelt is dat niet een tekort aan chemische stoffen, het is een tekort aan goede voedingsstoffen waarop je lichaam reageert.
Artsen leren ook over voeding hoor, en al zeker over gezondheid 

xTammyy schreef:Weer bedankt voor de reacties.
Ik was 13 denk ik, of misschien wel 12, inderdaad erg jong maar omdat er toen een aantal dingen gebeurden werd ik echt depressief. Ik werd gepest op school, overal buiten gesloten, thuissituatie was bagger (heb nu nog steeds geen goede band met mn ouders) en raakte mn verzorgpony kwijt. Daarbij nog wat dingen in de familie en als je dan ook nog alleen maar slechte cijfers op school krijgt.. Nee zeker geen fijne tijd en wil er het liefst ook niet meer te veel aan denken want ik hoopte eigenlijk dat ik die tijd had afgesloten, ben er ook meerdere keren met een vertrouwenspersoon over wezen praten en die heeft me enorm veel geholpen. Niet dat ik daar alles aan heb verteld, bijvoorbeeld dat ik wel eens op t randje stond van ik wil niet meer verder maar toch.
Tot nu toe is het langste dat een keer terug kwam meer dan een week me weer zo voelen.
Leentje_ schreef:Let op met wat je daar zegtArtsen leren ook over voeding hoor, en al zeker over gezondheid
En nav bloedtesten kan een arts imo bepaalde tekorten aan voedingsstoffen opsporen, dus is het raadzaam om eerst naar een arts te gaan, zeker !
Vind ik dat artsen enkel antidepressiva moeten schrijven en daarmee klaar, neen zeker niet. Maar antidepressiva is vaak echt wel een belangrijke stap in dat proces. AD gecombineerd met therapie
Het nut van AD is uiteraard al zeer lang bewezen .. Weet je trouwens hoe AD werkt ? Anders is dat best wel interessant om eens op te zoeken
De meeste AD zorgen niet voor 'een of ander chemisch stofje' in je lichaam .. maar daar ga ik hier niet verder over uitweiden, kun je allemaal wel opzoeken moest het je interesseren
ranna schreef:Depressie heeft heel vaak geen geestelijke oorzaak maar is vaak een gevolg van een voedingsstoffentekort.
Sterkte.
dennisje schreef:het kan idd terug komen ja
maar ts je bent pas 15 en er staat een aantal jaar geleden dat kan dan nooit echt een depressie zijn geweest.
je kan je ook negatoef voelen dat is vaak in de pubertijd.
depressie is dan toch heel wat anders
dennisje schreef:ik ben er mee bekent maar ze roepen tegenwoordig te snel ik ben depresief ook artsen roepen het te snel
iedereen voelt zich wel is negatief of zelfmoord pogingen maar dat heeft niks met depressie te maken.
Toen ik 12-13 was had ik ook zo'n periode waarin ik dacht dat ik depressief was, toen ik op m'n 20e een echte depressie kreeg (gediagnosticeerd door psychologen) kwam ik er pas achter dat een depressie iets heel anders is dan je een periode poedersuiker voelen.