Bovenbenen, hoe train ik die nou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 19:49

oh_oh schreef:
Hardlopen absoluut! Ik doe het nu 4 maand en de kilo´s vliegen eraf. Mijn benen zijn super slank gespierd! En ik had altijd aanelkaar kletsende dijen. Mijn kont is gelift en ik heb zelf spierbulten op mijn schenen :D

@ Robin_s: Mijn kuiten hadden eerder een L maat nodig, nu heb ik S!! Ik heb vandaag mijn eerste paar leren rijlaarzen gekocht met een smalle schacht.

Wow wat een motiverende reactie :P klinkt echt geweldig! Ik ga mijn trainingsschema meteen verdubbelen!! haha
Mag ik vragen hoevaak jij loopt, en hoelang en hoe snel dat dan ongeveer is?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:00

Spinning!! Doe ik ook en buiten de spinning(probeer 2x per week) fiets ik nog 20 km op een dag.

Ik ben nu ook wat aan het afvallen en alles komt weer wat in model zeg maar :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:01

ik ben aan het wandelen, bijna elke dag in een stevig tempo zo'n 5/6 km. Is dat ook goed dan? Hardlopen vind ik nog wel heftig :+

kaas_

Re: Bovenbenen, hoe train ik die nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 15:45

Ik ben nu met het keukentrapje aan de gang, maar ik vraag me wel af hoevaak ik dan zulke oefeningen moet doen? dus 20x achter elkaar of meer?

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:45

Ik zweer ook bij hardlopen :j. Ik heb echt een figuur met smalle taille en daarna een uitloop van heupen, bovenbenen en kont. Als ik ga eten word ik een blanke Antilliaanse zeg meer.

Let ik op mijn voeding is mijn gezicht snel weg, mijn taille en borsten ook maar die onderste helft grrr. Sinds ik hardloop gaat die onderste helft mooi in verhouding mee :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:48

kaas_ schreef:
Ik ben nu met het keukentrapje aan de gang, maar ik vraag me wel af hoevaak ik dan zulke oefeningen moet doen? dus 20x achter elkaar of meer?

Je kunt een muziekje opzetten en een heel nummer deze oefening doen. Als je je benen gaat voelen, dan ga je nog net even door en dan stoppen. Na het "steppen" even een paar rondjes door de woonkamer "wandelen" om je benen weer rust te geven. ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:51

Wat doen jullie met voetbal dan? Ik voetbal al 4 jaar, maar wil mijn bovenbenen nou niet bepaald gespierd noemen :')

Touwtje springen is volgens mij ook erg goed, erg intensief ook.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:49

Vorige week heb ik ondervonden dat je met galoptraining (lange stukken in verlichte zit in een stevige galop) ook je bovenbeenspieren aan het werk zet :=

Verder ben ik met hetzelfde figuur 'gezegend' als boomerang, ik loop ook een aantal keer per week hard om dit in model te houden :) Eerst 6km lopen en dan nog even hetzelfde rondje fietsen

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:35

oh_oh schreef:
Hardlopen absoluut! Ik doe het nu 4 maand en de kilo´s vliegen eraf. Mijn benen zijn super slank gespierd! En ik had altijd aanelkaar kletsende dijen. Mijn kont is gelift en ik heb zelf spierbulten op mijn schenen :D

@ Robin_s: Mijn kuiten hadden eerder een L maat nodig, nu heb ik S!! Ik heb vandaag mijn eerste paar leren rijlaarzen gekocht met een smalle schacht.

Oke dus dat hardlopen werkt dus echt wel zo te zien. Maar als ik, met flinke aan elkaar kletsende dijen en de rest ook wel :o :o :( , wil gaan hardlopen.... Hoe pak ik dat dan het beste aan ?? zowiezo 's nachts :') ..... Iemand tips ??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:51

capopjekop schreef:
Wat doen jullie met voetbal dan? Ik voetbal al 4 jaar, maar wil mijn bovenbenen nou niet bepaald gespierd noemen :')

Touwtje springen is volgens mij ook erg goed, erg intensief ook.

Met de voetbal training,veel lopen,veel korte sprintjes en dan goed afzetten steeds.Je gaat constant heen en terug sprinten,dat voel je in het begin heel goed in je bovenbeen spier.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 09:33

Hardlopen wil ik ook proberen, weet alleen niet of ik dit vol ga houden omdat ik het na 2 keer niet meer leuk vind en dan zo lui ben om het niet meer te doen. :n

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:37

kaas_ schreef:
Hardlopen wil ik ook proberen, weet alleen niet of ik dit vol ga houden omdat ik het na 2 keer niet meer leuk vind en dan zo lui ben om het niet meer te doen. :n

Ja dat gevoel ken ik, ik ben er ook bang voor. Misschien ga ik het proberen met 1 van onze honden, misschien valt het dan niet zo op ook :D .

Waarom ben ik niet gezegend met een lichaam ala ....... ja noem eens wat ..Beyonce ???

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:09

QueenD schreef:
kaas_ schreef:

Ja dat gevoel ken ik, ik ben er ook bang voor. Misschien ga ik het proberen met 1 van onze honden, misschien valt het dan niet zo op ook :D .

Waarom ben ik niet gezegend met een lichaam ala ....... ja noem eens wat ..Beyonce ???

Die heeft van zichzelf volgens mij ook best stevige dijen hoor. En die traint er ook hard voor denk ik! :)
Maarja topic is een beetje dood, ik ben iig nog steeds aan het wandelen.

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:10

Skeeleren, helpt dat :) ?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 20:10

ik zit nu 2 maanden op de sportschool en dat gaat echt lekker
ik ben al 7,4 kilo afgevallen!!!
ik doen dan zo een 30 minuten crosstrainer
45 minuten lopen op loopband en dan wel een beetje stevig doorstappen
dan nog een half uur (lig)fiets
en mijn krachttraining
benen willen nog niet echt die hebben het altijd nog zwaar maar merk aan mijn kleding
dat het goed gaat heb en stapel merk spijkerbroeken in de kast (al jaren) die ik altijd tot mijn boven benen
kreeg maar nu gaan ze aan en dicht alleen zit het nog wat te strak
dus moet nog ff door
ik hoop volgend jaar zomer mijn streefgewicht te hebben
ik dieet niet er bij anders ging het vast nog harder
ik hou de calorien bij die verbrand op de sportschool
en dat is tussen de 700 - 1100 per keer aan cardio
en dat zo een 3-5 keer in de week
en dan daar boven op nog een half uur drie kwartier krachttraining
kost me alleen wel zo een 3 uur in de sportschool per keer(met pauzetje)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:06

Cowgirl schreef:
Spinning!! Doe ik ook en buiten de spinning(probeer 2x per week) fiets ik nog 20 km op een dag.

Ik ben nu ook wat aan het afvallen en alles komt weer wat in model zeg maar :D

ik kom even het topic weer wakker maken! :D
Ik ga ook beginnen met spinning!
ben benieuwd hoe snel het gaat , om de kilotjes er van af te krijgen, ik ga dan 2x in de week een uur aan spinning doen,
en daar naast nog 5x in de week fanatiek paardrijden en skeeleren! :D