Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Plien91 schreef:Hebben jullie erg hard water? Dat hadden wij namelijk thuis en zowel mijn vader als ik (beide behoorlijk eczeem, hij nog veel erger dan ik) hadden na het douchen altijd heel veel jeuk, echt vreselijk. We hebben nu een waterontharder, een klein dingetje wat tussen de mengkraan en de doucheslang zit en wat het water filtert en onthardt. Het helpt écht!
Maar dat is nu direct geen oplossing. Heb je antihistaminica in huis?
pmarena schreef:Let ook op dat je niet te warm water gebruikt tijdens het douchen , want hoe heter , hoe meer de huid daar op kan reageren met jeukAls je kort en lauwwarm baddert kan dat enorm veel schelen.
En wat je voor de grap ook eens kan proberen : eet en drink eens een weekje geen melkproducten en / of zo weinig mogelijk suikers. Misschien scheelt dat dan wel aanzienlijk of is de jeuk zelfs weg

Als jeuk zo niet minder wordt (de mentholgel is weer uitgewerkt, dus zo nog maar keer smeren) vlieg ik even naar stal toe.
zodat ik voor volgende keer iets heb wat direct oplost MiniMaxi schreef:Wat bij mij enorm goed werk voor mn rare allergieplekken is simpelweg een coolpack op de jeukende plekken leggen (was advies van mijn huisarts omdat geen middeltje wilde werken)
bij mij is het altijd maar op 1 lichaamsdeel tegelijk dus dat is met 1 grote coolpack goed te overlappen...
ladypaard schreef:pmarena schreef:Let ook op dat je niet te warm water gebruikt tijdens het douchen , want hoe heter , hoe meer de huid daar op kan reageren met jeukAls je kort en lauwwarm baddert kan dat enorm veel schelen.
En wat je voor de grap ook eens kan proberen : eet en drink eens een weekje geen melkproducten en / of zo weinig mogelijk suikers. Misschien scheelt dat dan wel aanzienlijk of is de jeuk zelfs weg
Het grappige is dat ik al vond dat ik niet zo heel warm douche (maar ga s proberen of het nog wat minder warm kan). Qua zeep en shampoo gebruik ik al Dermolin (voor de overgevoelige en allergische huid, vrij van parfum en zeep, hypoallergeen).
verder reageer ik sterk op melk dus mijn dieet bevat al zo weinig mogelijk melkproducten. Maar moet wel zeggen dat nu ik alleen thuis ben ik wat sneller een toetje pak en wat meer suiker binnenkrijg. Dus misschien is dat wel de reden waarom het zo lang blijft aanhouden
Zie ook al dat het niet door de hardheid van het water kan komen![]()
@Morganlefay: bedoel je terwijl je nog nat bent? en wat is het verschil met erna erop smeren? dat je dan het overtollige meteen weghaalt?
Want vind olie smeren altijd zo vies voelen, maar als je zo het overtollige redelijk kunt weghalen...
@ smotz: dermalex al wel s eerder geprobeert, geen effect. (weet alleen niet welke variantding)
maar Traumeel, zeg dat effe eerder, dat heb ik nog wel in de zadelkast staanAls jeuk zo niet minder wordt (de mentholgel is weer uitgewerkt, dus zo nog maar keer smeren) vlieg ik even naar stal toe.
Denk dat ik morgen toch maar even HA bel, want eigenlijk is dit een beetje te gekzodat ik voor volgende keer iets heb wat direct oplost

Heb ze toen maar bij de apotheek gesteld (en natuurlijk was het niet direct doorgestuurd, dus apotheek kon voor mij weer naar de HA bellen
)
Avelienvd schreef:Niet lachen maar: Aambeienzalf, voornamelijk de lidocaine levomonthol werkt goed.
Bij algemene apotheek te halen vaak, dus voor nu helpt het iet maar misschien morgen wel...

ladypaard schreef:jippie, waar ik al bang voor was gebeurde ook. Ben afgescheept met cematogrolcreme. Terwijl ik tegen de assistente had gezegt dat ik alles wat ik in huis had al had geprobeerd (waaronder deze en soortgelijke creme). Dus stond net bij de apotheek, heb t maar niet meegenomen. Vind dat zonde. Wil meteen even doorlopen naar HA is ie dicht. Dus zo nog maar een keer heen. (en dan nu met een lijstje met jullie opties).
grrr assistente had blijkbaar haar dag niet, nou ik ook niet want heb halve nacht wakker gelegen van de jeuk
edit: en ze had echt haar dag niet, toen ik zei dat die creme niet zou werken keek ze me aan, en zei dat het als bodylotion moest gebruiken/ insmeren (nadat ik al had gezegt dat ik dat al eerder had geprobeerd). Toen eindelijk na lang zoeken kreeg ik levocetirizine actavis tabletten voorgeschreven, maar de vragen die ik had hierover kreeg ik maar rare antwoorden opHeb ze toen maar bij de apotheek gesteld (en natuurlijk was het niet direct doorgestuurd, dus apotheek kon voor mij weer naar de HA bellen
)
Maar goed hopelijk wordt de jeuk nu minder.
Plien91 schreef:ladypaard schreef:jippie, waar ik al bang voor was gebeurde ook. Ben afgescheept met cematogrolcreme. Terwijl ik tegen de assistente had gezegt dat ik alles wat ik in huis had al had geprobeerd (waaronder deze en soortgelijke creme). Dus stond net bij de apotheek, heb t maar niet meegenomen. Vind dat zonde. Wil meteen even doorlopen naar HA is ie dicht. Dus zo nog maar een keer heen. (en dan nu met een lijstje met jullie opties).
grrr assistente had blijkbaar haar dag niet, nou ik ook niet want heb halve nacht wakker gelegen van de jeuk
edit: en ze had echt haar dag niet, toen ik zei dat die creme niet zou werken keek ze me aan, en zei dat het als bodylotion moest gebruiken/ insmeren (nadat ik al had gezegt dat ik dat al eerder had geprobeerd). Toen eindelijk na lang zoeken kreeg ik levocetirizine actavis tabletten voorgeschreven, maar de vragen die ik had hierover kreeg ik maar rare antwoorden opHeb ze toen maar bij de apotheek gesteld (en natuurlijk was het niet direct doorgestuurd, dus apotheek kon voor mij weer naar de HA bellen
)
Maar goed hopelijk wordt de jeuk nu minder.
Fijn dat je, ondanks een hoop gedoe, uiteindelijk antihistaminica hebt gekregen. Wordt de jeuk al minder nu je een tablet hebt genomen?
ladypaard schreef:bigone schreef:
Is Dermolin ook vrij van parabenen? Daar zijn blijkbaar ook veel mensen gevoelig voor.
yep, is hypoallergeen
bigone schreef:Hypoallergeen wil niet zeggen dat er geen parabenen inzitten. Hypoallergeen wil alleen zeggen dat er weinig tot geen allergische reacties optreden bij dit middel. Er moet echt op de verpakking staan dat het vrij is van parabenen.ladypaard schreef:
yep, is hypoallergeen