barbar schreef:@DDW1190, ik zeg dat het kan variëren.
er is 2 jaar geleden of zo een TVprogramma geweest over CVS en daar was daadwerkelijk een dame die al uitgeput raakte van bijv de trap oplopen en zat een groot gedeelte van de dag in een rolstoel, ze kon wel lopen maar daar werd ze snel heel moe van.
Er bestaan inderdaad mensen met CVS die niks meer kunnen (zo ook een vriendinnetje van me die minstens 23 uur per dag op bed of op de bank ligt en de deur bijna niet uit komt). Der zijn er ook een heleboel die wel wat kunnen maar nog steeds afhankelijk zijn van anderen voor bepaalde dingen, en der zijn er ook die bijv nog parttime (en in sommige gevallen zelfs fulltime) werken maar die daarnaast weinig anders kunnen doen. Het is voor iedereen anders en ook de andere klachten zijn bijna nooit bij 2 mensen exact hetzelfde.
@TS: Fijn dat je bloed getest wordt, ik hoop dat je daar iig wat aan hebt
Zorg wel idd dat je goed slaapt en eet, maar ga ook niet teveel slapen (na meer dan ik geloof max 10 uur heeft dit namelijk eerder negatief effect dan positief). Probeer als het kan een vast ritme aan te houden, bijv elke dag om 11 uur naar bed en om 8 uur op, hier went je lichaam aan en daardoor ben je dan ook rond die tijd slaperig