Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Voor mij nog te vroeg om te zeggen. Maar eerlijk is eerlijk: ik vind het wel leuk om te doen!

Na 2 weken zakte mijn broek al bijna van mijn kont...
(bijna he...
Mijn collega's hadden het wel lollig gevonden als het echt was gebeurd
)

http://livefitrevolution.com/?page_id=191550
), maar als je een keer naar prov. Groningen wil komen, dan mag je wel een keer met mij mee trainen?

Op Wehkamp hebben ze ook wel zo'n bal, maar die is maar 2,5 kilo.
). Het feit dat dit een workout van een half uur is en je daarmee toch je hele lijf traint vind ik ideaal.
Citaat:De kunstof kettlebell van Fitness Seller vind ik persoonlijk totaal ongeschikt...sorry. Ik heb ze in mijn handen gehad, het handvat is te dik en plastic is niet goed vasthouden met veel herhalingen. Je kunt geen magnesium gebruiken.
Heb je 8kg besteld? Dat is bovendien veel te weinig. Als je de basistechnieken kent, en je bent gezond, moet je zo gauw mogelijk met 16 en 20kg aan de slag
8kg is een goed gewicht om technieken in begin stadium te leren, maar voor een swing bv laat ik beginners vaak al een 12kg pakken. Een beetje getrainde man kan zelfs met 16kg gaan swingen.
De meeste kettlebells op internet zijn niet goed omdat het handvat vanaf 16kg te dik wordt. Dit is belachelijk, want je handen worden tenslotte niet groter als je een zwaarder gewicht pakt. De competition kettlebells blijven exact dezelfde grootte behouden ongeacht het gewicht. Ik kan je aanbevelen alleen de officiele competition kettlebell te kopen.

)
Denk dat we volgende maand maar eens moeten gaan kijken naar een zwaardere... kan ik alvast aan het idee wennen, voordat ik 'm ga gebruiken...