Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:29

Ik heb Jesse via twitter op dit topic gewezen.... hopelijk meldt hij zic hier aan... wou wel tof zijn... de master himself... :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:31

Ik neem 't ook mee tijdens mijn work out in de sportschool.
Vandaag op zijn site gekeken maar oooh dat filmpje komt echt zo niet aan. Wat lijkt hij nep als hij de zaak verkoopt zeg :x

Maargoed, als 't maar werkt he :') Voor mij nog te vroeg om te zeggen. Maar eerlijk is eerlijk: ik vind het wel leuk om te doen!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:32

DVD's zijn niet los te koop maar ik heb in een van m'n eerste berichten een basic workout PDF link geplaatst. In deze PDF staat een link naar een video waarin de oefeningen ook voorgedaan worden. In de PDF staat een heel schema hoe je er een volledige training van kunt maken. Als je de Video gekeken hebt krijg je ook weer links naar nieuwe video's. Op die manier kom je zelf een heel eind, al is het maar om te kijken of het wat voor je is. Verder zijn er op You tube nog meer video's te vinden, vond deze bijv. ook wel handig, gelijk een aantal 'beginners' oefeningen voor vrouwen die je zelf in een workout kunt voegen: http://www.youtube.com/watch?v=BrXfqjJW ... re=related

Kaartje, die link naar de Vinyl Kettlebells had ik dus idd hierboven ook al een keer geplaatst, die zijn een stuk goedkoper, de gietijzeren zijn nog iets voordeliger maar ik vind die Vinyl er wel 'prettig' uit zien. Van die ga ik de 8 kg. bestellen.

Hier vond ik nog een lijstje over met welk gewicht te beginnen: http://kettlebellinfo.nl/welke-kettlebell-is-geschikt

Annash, ik vind hem juist heel sympathiek overkomen. Heb ook wat video's over voeding e.d. gekeken en hij lijkt me juist wel oprecht. Als ik zie wat ik nu al aan gratis info heb ontvangen en kunnen downloaden... Hoef je bij Sonja Bakker of Yvonne Lemmers niet mee aan te komen, dan moet je eerst hun boek kopen of betalen om op hun forum te mogen komen... En gut, de jongen mag er toch ook wát aan verdienen...
Alleen is't voor mij gewoon veel geld dus ik wil eerst zien of 't wat is voor me... Wat die voeding betreft ga ik eerst de gratis info lezen en tot me nemen, 't is meer herhaling van veel wat ik al weet en zien dat ik in de motivatie kom om het ook weer toe te gaan passen. En lukt dat kan koop ik misschien z'n receptenboek ofzo ook wel... alleen jammer dat de onderdelen niet los te koop zijn maar gelijk hele pakketten...
Laatst bijgewerkt door Francis op 10-08-11 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:35

Ik train overigens met acht. :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:37

Banjer schreef:
Ik heb Jesse via twitter op dit topic gewezen.... hopelijk meldt hij zic hier aan... wou wel tof zijn... de master himself... :D

Oh, dat zou idd we leuk zijn :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:38

het komt idd wel erg "nep" over ja... maar toch... ik vind het zeker niet onprettig om hem te zien en te horen praten.... en op de dvd's ook... ik proef veel enthousiasme en dan heb ik niet het gevoel dat het alleen uit commercieel oogpunt is... :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:42

Eerlijk? Ik heb het heel snel afgezet. :o
Maar als het systeem maar werkt, vind ik het best hahahaha. Ik heb geen DVD, keek alleen het filmpje op de site even. Miss is ie op de DVD's wel veel fijner om te zien/horen. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:43

Het werkt wel ja... :D Na 2 weken zakte mijn broek al bijna van mijn kont... :') (bijna he... ;) Mijn collega's hadden het wel lollig gevonden als het echt was gebeurd _O- )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:48

Hmm, nee, ik vind 't echt meevallen. Eerste filmpje wat ik keek wel een beetje maar naarmate ik er een paar gekeken had kreeg ik toch wel 't idee dat hij gewoon oprecht enthousiast en betrokken is. Geen 'glad praatje' want ik heb nu verschillende filmpjes gezien waarin hij zich bijv. wel es verspreekt of even hakkelt omdat 'ie niet direct uit z'n woorden komt... Dat zou bij echt commerciële filmpjes volgens mij wel weg ge-edit worden. Ik heb in ieder geval niet het gevoel naar een TelSell filmpje te zitten kijken ;)
Maar misschien kan'ie gewoon heel goed acteren en is bovenstaande dus juist expres zo gedaan zodat dozen als ik er lekker in trappen ;)

Hmm, daar zou ik voor tekenen Banjer... ben bang dat 't bij mij iets langer gaat duren voor dat daadwerkelijk gebeurt.
Maar goed, om maar even de motivatie van Jesse in z'n mail (niet uitstellen en denken 'doe ik later wel') ter harte te nemen, heb ik net gelijk maar m'n Kettlebell besteld :=

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:09

Nog een beetje aan't zoeken geweest, volgens mij heb ik hier een serie video's met een heel meerweeks programma. En geen slanke atletes die 't voor doen, kan voor sommige mensen ook 'prettig' zijn ;) http://livefitrevolution.com/?page_id=191550
Heb ze nog niet gekeken dus weet nog niet of er ook goed uitgelegd wordt hóe je 't moet doen, lijkt me wel weer belangrijk, ik heb al wel her en der gelezen dat je bijv. de Swing ook heel fout kunt doen...
Edit: Zie nu dat rechts in het scherm een hele lijst 'how to' video's staan waarin alle oefeningen uitgelegd worden. Handig!
Ik ga eerst maar es met Jesse's download-filmpjes beginnen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 22:52

Jesse legt in ieder geval alles heel duidelijk uit op de dvd's... en in de 60 seconden pauze na elke set zie je nog eens een tekst waarin de oefening omschreven wordt en waar je op moet letten :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 22:48

De DVD-serie toch ook los verkrijgbaar: http://www.helisports.nl/kettlebells/Ke ... D-Box.html Nu in augustus met nog wat extra korting. Alleen ben je met de andere aktie nagenoeg net zo goedkoop uit aangezien een kettlebell ook nog geld kost. De mijne (8 kilo Vinyl) kost me nu incl porto 24 euro.
Ik heb trouwens iemand in Deventer gevonden die echt aan kettlebell sport doet en ook lessen en workshops geeft, die heb ik gemailt of ik een eenmalige les/workshop kan volgen om de techniek te leren van een aantal basic oefeningen, zodat ik ze goed uit voer.
Verder nog een sportschool in Nijmegen (niet naast de deur maar voor een eenmalige les wil ik dat nog wel doen) die ook kettlebell les geven gemailt.
Als het mogelijk is en betaalbaar overweeg ik wel zo'n eenmalige workshop/les, zodat ik zeker weet dat ik 't goed doe...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 23:12

ik weet niet waar je precies woont Francis (ik gok rond of in Deventer :P ), maar als je een keer naar prov. Groningen wil komen, dan mag je wel een keer met mij mee trainen?

Maar op de dvd's wordt de techniek ook echt heel goed uitgelegd... :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 23:25

Nee, niet in Deventer, ik woon in Garderen. Deventer is voor mij toch snel ruim een half uur / 40 minuten rijden. Dank je voor het aanbod Banjer.
Ik wacht de antwoorden wel even af en ga na 't weekend (verwacht m'n kettlebell morgen of maandag) eerst met Jesse's video aan de slag. Dat zijn redelijk rustige oefeningen dus handig om te wennen aan werken met de kettlebell. Ik denk dat ik dan al een eind kom. Als dat lekker gaat ga ik es naar die Amerikaanse site kijken en dan zie ik wel even of ik zo'n les ga doen of dat ik 't zelf wel red.
En misschien doe ik zo'n les wel gewoon sowieso, voor het leuk en de motivatie zeg maar ;)
Ik heb er in ieder geval wel zin in. Na alles wat ik gelezen heb, in't verleden gedaan en geleerd heb, denk ik dat dit wel es iets kan zijn... ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:03

Is dit ook geschikt voor mensen met o.a. rugproblemen en reuma?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:18

Zou je een kettlebell instructeur moeten vragen denk ik Kaspar, kan me voorstellen dat begeleiding dan nog een tikkie belangrijker is. Maar het werkt wel ook versterkend voor je rug en houding verbeterend dus wellicht kun je er met een lichte kettlebell (heb ze al van 2 kilo gezien) toch nog iets mee... Ik zou 't in zo'n geval echter niet zelf gaan uitproberen maar echt onder begeleiding... Als je even goed googelt zijn er nog wel wat instructeurs en vooral personal coaches te vinden die er mee werken. Echt sportscholen waar ze het doen zijn er maar héél weinig. Erasmussport in Rotterdam verzorgt wel workouts: http://www.erasmussport.nl/index.php?p=31
Jesse geeft zelf ook workshops door het land, in't verleden ook in Rotterdam geweest (geloof dat hij zelf ergens in de buurt van Amsterdam zit) maar heb nog niet uit kunnen vogelen wanneer hij nog meer workshops geeft. Maar er zijn veel meer Personal Trainers die met kettlebells werken dus kwestie van zoeken. Denk dat er in 't westen wat makkelijker een te vinden is... Ik moet naar Nijmegen of naar Deventer, in Nijmegen zit een sportschool die lessen geeft en in Deventer zit iemand die het echt als sport doet en daar trainingen voor verzorgt. Daar heb ik een e-mail van gehad, ik kan een beginnersles mee doen of een privé les boeken, dat laatste kost me 45 euro...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:26

Ik vind die pakketten wel aardig aan de prijs := Op Wehkamp hebben ze ook wel zo'n bal, maar die is maar 2,5 kilo.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:33

Ik heb nu info van verschillende mensen gehad, ook per mail, maar je moet de kettlebell in ieder geval niet te licht nemen. Ik heb de 8 kilo besteld en die was volgens iemand al 'aan de lichte kant', als vrouw kun je ook met de 12 kilo goed uit te voeten. Het gewicht van de kettlebell is belangrijk omdat het dus wel een krachttraining moet zijn en geen cardio workout. Hij moet dus 'zwaar' zijn. Ook voor de juiste uitvoering van de oefening is het gewicht belangrijk want juist door z'n gewicht kun je de oefeningen doen zoals ze horen... Ik zou dus - als je normaal gezond en geen blessures/lichamelijke ongemakken hebt - zeker geen kettlebell van 2,5 kilo kopen en gewoon minimaal met die 8 kilo starten...
Ik vermoed dat ik al heel snel de 12 kilo kan gaan kopen maar weet nu in ieder geval dat ik in de gaten moet houden dat het geen cardio training moet worden maar echt een krachttraining moet blijven. Gelukkig heb ik genoeg aan krachttraining gedaan om het verschil te herkennen.
Moet zeggen dat ik wel steeds enthousiaster word... Vond krachttraining vroeger altijd al leuk maar zo 'langdradig' als je een heel circuit wil afwerken om je hele lijf te doen (zeker als 't dan ook nog druk is en je moet wachten voor je verder kunt :roll: ). Het feit dat dit een workout van een half uur is en je daarmee toch je hele lijf traint vind ik ideaal.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:39

Ik ben van mezelf aardig sterk, dus die 2,5 kg lijkt me zo ie zo te licht. Mocht ik er mee gaan beginnen, dan bestel ik gelijk 12 kg denk ik :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:50

Zeker als je al fysiek fit bent is dat denk ik een goede keus. Misschien had ik die ook wel direct kunnen kopen, ben van nature vrij sterk, maar momenteel zo ongetraind als maar kan en conditioneel echt een stuk zwakker dan ik altijd was dus met de 8 beginnen kan nu denk ik voor mij geen kwaad :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 15:29

Net weer een sessie gedaan... eindelijk wordt het "makkelijker" om de split squat 10x te doen... op de een of andere manier blijf ik dat de zwaarste/moeilijkste oefening vinden... :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:04

Ik heb contact met iemand uit Deventer die behoorlijk fanatiek in de kettlebell sport zit (heeft in Rusland les gehad van een heel bekende meneer en deze meneer ook naar Nederland gehaald voor workshops).
Ik ga daar in september een paar beginnerslessen mee draaien denk ik maar hij schreef het volgende over de kettlebell die ik dus besteld heb.

Citaat:
De kunstof kettlebell van Fitness Seller vind ik persoonlijk totaal ongeschikt...sorry. Ik heb ze in mijn handen gehad, het handvat is te dik en plastic is niet goed vasthouden met veel herhalingen. Je kunt geen magnesium gebruiken.
Heb je 8kg besteld? Dat is bovendien veel te weinig. Als je de basistechnieken kent, en je bent gezond, moet je zo gauw mogelijk met 16 en 20kg aan de slag
8kg is een goed gewicht om technieken in begin stadium te leren, maar voor een swing bv laat ik beginners vaak al een 12kg pakken. Een beetje getrainde man kan zelfs met 16kg gaan swingen.

De meeste kettlebells op internet zijn niet goed omdat het handvat vanaf 16kg te dik wordt. Dit is belachelijk, want je handen worden tenslotte niet groter als je een zwaarder gewicht pakt. De competition kettlebells blijven exact dezelfde grootte behouden ongeacht het gewicht. Ik kan je aanbevelen alleen de officiele competition kettlebell te kopen.

Doe je voordeel met deze info als je zelf wat wilt aanschaffen. Nu heb ik deze 8 kilo besteld om het uit te proberen en voor mij dus geen man over boord, ik was sowieso al van plan om zo snel mogelijk naar een zwaarder gewicht te gaan en had deze echt besteld om het 'uit te proberen'...
De volgende moet dus wel zo'n 'echte' worden. Ook deze stonden wel op de site van Fitness Seller, maar gaan er uit dus waren alleen nog de twee zwaarste te bestellen. Maar die moet je dus hebben, de gekleurde kettlebells die allemaal even groot zijn maar wel verschillen van gewicht (en kleur).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:31

hmm... dus volgens hem werk ik met een te lichte kettlebell... ik werk met 5 kilo... maar ik moet wel zeggen dat ik het tot nu toe zwaar genoeg vind... :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:44

Ja. Dat had ik trouwens ook al van anderen begrepen hoor. Het moet echt een 'kracht' training zijn, je moet dus niet 'veel herhalingen' willen doen, maar de oefening op zich moet al 'zwaar' zijn zeg maar. Dan heb je het volle profijt van de oefeningen. Ga je het tempo opschroeven en veel meer herhalingen doen, dan wordt het al snel een soort cardio training en dat is niet de bedoeling. De effectieviteit van de kettlebell zit em juist in het feit dat het cardio en kracht combineert en daardoor werkt het zo goed... Is nogal een ingewikkeld verhaal over aanmaak van verschillende hormonen enzo die me ook nog niet helemaal duidelijk is (nou ja, ik snap het als ik 't lees maar kan het je niet uitleggen), maar dat werkt dus alleen zo als je kettlebell zwaar genoeg is... uh.. zoiets ... :D
Die 8 kilo van mij is dus eigenlijk al aan de lage kan. Ik heb die gekozen omdat Jesse die als 'beginnersgewicht voor vrouwen' aanmerkte op z'n site, maar de meneer uit Deventer laat de meeste vrouwen dus gelijk met 12 kilo beginnen. Ik kon de 8 wel gebruiken om de techniek onder de knie te krijgen maar daarna moet ik dus zo snel mogelijk omhoog, volgens hem dus zelfs naar 16 (poeh... krijg al zweetdruppels op m'n rug van de gedachte := )
Dit is z'n site: http://www.kettlebellsport.nl/

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 17:08

Mijn vriend werkt met 16 kilo... :D Denk dat we volgende maand maar eens moeten gaan kijken naar een zwaardere... kan ik alvast aan het idee wennen, voordat ik 'm ga gebruiken... :D