Ik ga straks om 18.45 traditioneel ontbijten bij de familie van mijn werkgever. zal jullie op de hoogte stellen

Hoe is het bij jullie gegaan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

jasminex schreef:en niet te vergeten omdat God het ons heeft gevraagd te doen, en dan horen wij dat ook te doen ookal zien wij het nut er niet van in
voor 11 uur krijg ik niets door mijn keel heen. Daarnaast geloof ik niet. Vinden jullie het niet vreselijk zwaar als je hele omgeving gewoon eet terwijl jullie niets mogen?

Ramadan wou ik ook wel proberen (net als een week in klooster haha
) maar dat kan helaas niet vanwege chronische ziekte en medicatie dus voorlopig staat alleen het klooster nog de ideeenlijst 
lakshmi schreef:Zo he! Behoorlijk grof hoor, dat heeft toch verder niets met de Ramadan te maken?! Pfff vind dat eerlijk gezegd echt pijnlijk om te lezen, ik doe zelf dan wel niet mee met de Ramadan maar woon hier er wel tussenin en heb respect voor hoe mensen ermee omgaan. Dit is echt een tijd waarin de familie heel hecht is en heel veel samen is, waarin men leert zijn lusten te controleren en daardoor een sterker mens te worden. Dat is de bedoeling dan tenminste.. En voor het overgrote deel van de moslims die er wereldwijd zijn is dat ook zo, dus laten we daar maar even van uit gaan in plaats van een heel slecht en pijnlijk voorbeeld te nemen.
Heel jammer dat er door zo weinig mensen respectvol mee kan worden omgegaan, men schreeuwt maar allerlei totaal niet onderbouwde kreten, dat het hypocriet zou zijn etc.. Mensen verdiep jullie eens een beetje erin! Iedereen die hier wel een beetje normaal reageert zijn de mensen die of zelf moslim zijn of zich er wel in hebben verdiept... Daarbij ook nog eens heel pijnlijk, ik heb hier nog nooit zulke negatieve uitspraken gehoord over de westerse/christelijke gebruiken, mensen hier zijn juist altijd heel respectvol daar naartoe.

heb je lekker gegeten trouwens? Wat stond er allemaal op tafel? Benieuwd
maar verder, juist erg gezellig. 's Avonds gezellig allemaal samen spelletjes doen of de speciale Ramadan soapserie kijken
die is hier altijd echt geniaal
en heerlijk eten natuurlijk...

En m'n ouders vast ook.
En omdat ik denk ik de discipline niet heb. Nagini schreef:Hihi smakelijk iedereen..
Maar, hoe houden jullie dat vol? De hele dag? Terwijl andere mensen bijv. wel aan't eten zijn?
Of stel je voor je hebt zo'n turkse pizza/doner restaurant.. hoe doen die dat dan?
En met zo'n warm weer, mag je dan ook niets drinken? Hoe hou je dat vol? Ik heb vanmiddag 2 uur door de stad gelopen en in een warme auto gezeten en wat was ik blij met m'n spa'tje..
.