wie ook dun haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:03

Charica schreef:
Voor dun haar zou ik juist geen laagjes knippen... Houd het op één lengte... dan is de onderkant ook wat voller. Met laagjes dun je in feite de onderkant uit. Dat is wel het laatste wat je wil.
Een kort kapsel tot aan je schouders, of wat langer, past het beste.

Maar met laagjes creëer je het volume op het hoofd en dan is het minder erg dan het onderaan wat dunner is. Ik zet de onderkant van mijn haar gewoon wat naar binnen met zo'n ronde borstel, dat creëert ook wat volume (of toch het gevoel). :P
Met één lengte en sluik haar gaat het er volgens mij snel flets uit zien.

Mysla34

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:40

ik had eerst ook heel dun haar dat elke keer brak enzo.
toen heb ik het in laagjes laten knippen,en dat werkt erg goed. Nu heb ik erg dik en vol haar.

Gina

Re: wie ook dun haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:11

Ik meld me ook, ik heb ook echt ontzettend dun haar.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:43

Ik meld me. Heb ook érg dun haar (volgens kapper wel veel, maar dat zie je dan toch niet). Ik heb het overigens ook niet meer in laagjes, omdat het dan gaat krullen en dat wil ik niet (meer) (heb het vroeger wel gehad). Het is gewoon één lengte nu. Ik krijg er meer volume in door mijn kop ondersteboven te houden en dan te kammen. Dat blijft bij mij wel een tijdje goed (vrij dik) zitten. Tenzij er veel wind is :+

Mijn haar klit trouwens ook erg snel, omdat het zo fijn is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:46

Mijn haar is zo danig dun, dat de laagjes die er destijds in geknipt zijn niet eens zichtbaar waren _O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:46

Oh proberen om je haar vast te zetten met een klem ipv een elastiek! dat voorkomt breken!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:32

Hier nog een slachtoffer :') . Dun én weinig haar..
Beetje hetzelfde probleem als Katyatje..

Ik heb het dan wel in laagjes, maar het ligt er echt zo gigantisch aan wélke kapper het knipt. Bij de ene kom ik namelijk uit dat ik nóg minder haar lijk te hebben en een ander knipt het wel heel fijn.
Ook mijn haar komt nooit langer dan mijn schouders, omdat die punten wel dood lijken te slaan op mijn schouders. Verschrikkelijk!

Heb extensions geprobeerd, maar omdat mijn haar zo fijn, zacht en dun is, glijden die er allemaal zo 1 voor 1 uit. Langer dan 2 weken heb ik er geen plezier van gehad.
Ook matten geprobeerd, deze bleven dan iets langer zitten, maar moesten echt met max. 4 weken omhoog gehaald worden (a 100 euro per keer) dus dat werd me een te duur geintje.

Kan mijn haar ook wel elke 10 minuten kammen als het los in, want het blijft maar in de klit raken.

Nouja, ach.. Hadden mijn ouders maar wat meer hun best moeten doen ;). Ze kennen me allemaal gelukkig al een poos zo, dus why bother :)..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:52

Ik zit er ook aan te denken om m'n extensions eruit te laten groeien en dan in laagjes te laten knippen. Ik heb de extensions al jaren en op een gegeven moment ben je daar aan gewend en lijkt het alsnog heel weinig. Scheelt weer een hoop geld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:07

Ik heb ook heel dun haar en dan is het ook nog lichtblond en stijl.
Als ik met de krultang er een beetje slag in heb gemaakt en ik ga naar buiten,wég zijn alle krullen/slagen.
Ik laat ze af en toe wel eens heel grof permanenten,dan hangt het tenminste niet zo stijl naar benenden.
En ik heb ze bijna altijd in een staart.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:11

ja ik heb ook heel dun haar, al is het al weer veel voller dan vroeger toen was het echt niks :+
Ik heb een vriendin en die heeft echt práchtig haar, blond en met krullen het glanst altijd en het is heel dik maar mooi dik dus niet superdik. Maar niet van die kroezige krullen maar echt móóie krullen. In de zon lijkt het net goud en het zit gewoon áltijd goed zo niet eerlijk. Ik baal echt van mijn dunne haar... Wat bij mij wel helpt is een knotje indoen voor het slapen (als het nog vochtig is van het douchen) dan heb ik de dag erna hele mooi krullen en lijkt het net alsof ik dik haar heb :P School is echt vreselijk! ik fiets 17 km naar school dus tegen de tijd dat ik daar ben zit het echt voor geen meter. Dan zitten die plukjes weer aan elkaar enzo en als ik een staart heb heb ik van die zijvleugels langs mijn hoofd. één voordeel is dat het überzacht is, maar soms is dat ook wel irritant want dan wil iedereen eraan zitten en het aaien. Gek wordt ik van dat gefriemel :')

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:13

Ik heb dun haar helaas!
Heb regelmatig laagjes gehad, en dat gaf bij mij juist meer volume! Vooral in een staart zag dat er een stuk beter uit. Ook heb ik een pony (gehas), hij is nu bijna bij mijn haar gegroeid.

Ben erg benieuwd wat ik overhou na de bevalling. Je haar schijnt dan uit te vallen :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:21

Ik had heel dun haar, tot ik 2 jaar geleden Herbal Essences Hello Hydration begon te gebruiken (shampoo + conditioner) _/-\o_
Nu is het ontzettend gezond en stukken voller! Na het douchen doe ik er trouwens ter bescherming nog wel wat hair protection in van Gliss Kur omdat ik heel teer haar heb. Werkt als een tierelier!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-07-11 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:22

Oh, dat ga ik ook eens proberen!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:25

Zou ik zeker doen! Er zullen vast wel siliconen oid in zitten, maar daar stoor ik me niet aan. Het lijkt bij mij echt te werken. Ik wissel het ook weleens af met Happy Ends en Uplifting Volume (ook van Herbal Essences uit dezelfde lijn) maar Hello Hydration werkt echt het beste :j en het blijft ook nog eens dagen lekker ruiken :D
(Ik was mijn haar trouwens ook maar 1 a 2 keer per week. Dat is echt voldoende omdat teveel wassen het beschermlaagje verwijderd.)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:26

Dat doe ik inderdaad ook!! Maar ik gebruik eigenlijk juist geen conditioner, omdat ik het idee heb dat m'n haar daar juist slapper van wordt!?

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:28

Vroeger had ik veel haar, maar ook dun, maar wegens omstandigheden is het nu weinig en nog dunner geworden..
Ik moet het elke ochtend wassen, het is dan gewoon zo vet dat het niet meer om aan te zien is.
Ik heb ook al veel geprobeerd, maar ik laat het gewoon telkens kort knippen, enige oplossing bij mij.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:30

Kentaro schreef:
Dat doe ik inderdaad ook!! Maar ik gebruik eigenlijk juist geen conditioner, omdat ik het idee heb dat m'n haar daar juist slapper van wordt!?

Dat van mij kreeg er juist meer volume door :j Na het wassen doe ik in handdoek droog haar nog wat Hair Repair van Gliss Kur en dat laat ik een uurtje intrekken door het haar op te rollen in een klem zodat het extra erin komt zeg maar. Daarna zit er al wat slag in en dat blijft heel lang zitten :j
Fohnen doe ik trouwens niet en kleuren ook niet, want daar kan mijn haar heel slecht tegen :=
Ooit gedaan en ik kon er meteen de bossen uittrekken :+ Nu heb ik nog amper haaruitval!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:33

Maar is nu je goede resultaat van de Herball of Gliss kur........ }> :D
Ik fohn het inderdaad ook nooit! (en dat is weer het voordeel van dun haar, dat is erg snel droog :D )

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:40

owja....ik heb ook van dat dunne doorkijkhaar :(
Ik schaam me dood als ik mijn cap af moet doen.
Dan ligt het ook nog eens plat op mijn hoofd.......voel me echt soms joep meloen hoor.
Daarbij is het ook nog zo slap als wat, kan föhnen maar dat helpt ook maar een uur tenzij ik het helemaal stijf spuit met extra sterke haarlak :')
Permanentje houd niet langer als 2 maanden en dan is ook dat weg........ -O-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:47

Dan ga ik die shampoo ook maar eens proberen.
Door mijn haar rommelig in een elastiek te doen en dan een paar uur te laten drogen krijg ik ook volume. Daarna een beetje gelspray erin en het lijkt een stukje dikker en net alsof ik van nature veel slag in mijn haar heb.

Naast dat mijn haar dun is en nog eens weinig heb,is het ook heel stijl. Leuke haarklipjes en elastieken glijden er vrij gemakkelijk uit. Als ik snel mijn haar gedaan wil hebben moet ik het wel föhnen. Als ik het aan de lucht laat drogen ziet het het er helemaal armmoedig uit en hangt het alleen maar naar beneden.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:54

Ik ga die shampoo van herbal ook proberen! Hoelang duurde het voordat je resultaat zag?
Ik was mijn haar om de dag. Eerst elke dag, en ben nu aan het afbouwen. Dus hopelijk over een poosje ook maar 2 keer in de week!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:56

Kentaro schreef:
Maar is nu je goede resultaat van de Herball of Gliss kur........ }> :D
Ik fohn het inderdaad ook nooit! (en dat is weer het voordeel van dun haar, dat is erg snel droog :D )

Misschien een combinatie van, maar ik gebruik ook weleens Henna Wonder Hair Repair als bescherming na het douchen en dan werkt het ook. Ik denk dus dat het vooral door Herbal Essences komt :D
Mijn haar groeit trouwens ook alsof ik met Pokon douche :=

Ik voelde het resultaat meteen :j Het is gewoon veel beter gehydrateerd.
Na een paar weken merkte ik ook dat het dikker begon te worden! Dat heeft natuurlijk wel even de tijd nodig.

Doordeweeks draag ik mijn haar thuis zoveel mogelijk in een klem om beschadiging te voorkomen.
Dat scheelt ook al een heleboel! Wanneer je het los of in een staart draagt beschadigen de puntjes veel sneller of valt het sneller uit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:00

Toch mensen. Je kan verschillende dingen proberen, maar ga er niet vanuit dat het ook echt gaat helpen. Het blijft bovenal een kwestie van genen en proberen. ;)
Laatst bijgewerkt door Lous op 31-07-11 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:02

hier ook iemand met redelijk dun en vooral breekbaar haar ,heb er nu extensions in, maar deze gaan ertui omdat ik in het najaar geopereerd moet worden aan mijn schouder en dan mn haar niet kan doen.
ben sinds gisteren begonnen met lijnzaad van zonnatura, schijnt een gunstige werking te moeten hebben dus probeer het gewoon.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:03

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt