Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordowner18 schreef:relaxed, wat een heftige periode voor je vriendin, is inderdaad zenuwslopend om tussen vrees en hoop hier te moeten liggen.
pentax, hoe groot was je kleintje met de geboorte?
een meisje die tegen over me lag, s met 37 weken bevallen van een meisje, 2400 gram. heel klein dus, is woensdag nacht geboren, mocht vandaag naar huis. wat ik van de info hier begrijp is het ook niet het gewicht maar de zwangerschapsduur, wat niet lang genoeg is. de longetjes zijn nog niet helemaal klaar ervoor. maar net wat er gezegd gezegd word, ze kunnen tegenwoordig een hoop
JaBa schreef:Ook van mij een hart onder de riem! 33 weken is vroeg, maar met de huidige wetenschap echt geen ramp meer hoor! Mijn dochter was ook zogezegd aan de kleine kant. Werd op net geen drie kilo geschat de dag voor haar geboorte. Ze was uiteindelijk 3,5 kilo! Wel slechts 48,5 cm. En ik vind 1900 gram op 33 weken ook niet schrikbarend klein hoor! Mijn dochtertje was op 30 weken 1100 gram. Mijn zus is nu ook zwanger en op 30 weken opeens ook grote paniek en veel onderzoeken omdat de kleine niet meer groeide. Navelstreng was bij haar ok en kindje heeft nu inhaalslag gemaakt en heeft alles ingehaald. Ondertussen is ze 39 weken. Laat je niet gek maken, laat je vertroetelen in de kliniek en vertrouw maar op de artsen. Ze zullen alles afwegen en uiteindelijk missch snel beslissen, maar ze weten echt wel wat ze doen hoor! Elke dag er bij is een gewonnen dag! Succes!
Nathalie schreef:Ze kunnen veel tegenwoordig, maar daar heb je op dit moment niets aan. Ik heb zelf 10 weken weeën gehad en elke x gedacht dat ik ging bevallen en dat bracht een hele hoop stress met zich mee. (en meer) Ik wist dat ze tegenwoordig veel kunnen (een ex-klasgenootje is net bevallen met 26 weken en kindje doet top) maar toch. Het is zwaar!
Ik duim voor je fjordowner en blijf je zeker volgen.
lesilla schreef:Ben blij dat het kaartje een lichtpuntje is, echt lekker voor mij als belgje dat je via het ziekenhuis eentje kan sturen. Anders komt het ofwel veel te laat ofwel nooit aan vanuit belgie. En zo snel dat het er is, herhaling waardMaar hopelijk moet je er niet zo lang meer liggen. Verder geen ervaring met deze situatie, maar wil wel medelen dat ik aan je denk
Nathalie schreef:Herkenbaar Relaxed. Met onze dochter was dan gelukkig niets mis. Maar ik heb wel die stress gehad. Maar zij bleef zitten tot 38 weken terwijl er met 28 weken tegen me gezegd werd dat ze ging komen. (en ik van streekziekenhuis naar academisch ziekenhuis overgeplaatst werd met de ambu) Wat een stress brengt dat mee en dat doet echt wat met je! Mensen begrijpen dat vaak niet want je hebt toch utieindelijk een gezond kindje.
Fjordowner wat gaaf dat je zo veel kaartjes gehad hebt, fijn hoor!!!
Citaat:Wel in de eerste tijd elke keer gezeur op het CB, maar ja n kind wat geboren is met 2100 gram kan je moeilijk in zelfde curve zetten als n kind van 8 pond!..
Ook ik gaf volledig borstvoeding en daarmee groeide ze echt enorm, meer als 200 gram per week, niks afgevallen.. gelukkig..