Ergeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: Ergeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 00:34

Lees even beter.
Het is 's nachts dat we lopen
Bbq is over. Rommel laten slingeren
dus geen vlees maar BOTTEN!

Mensen liggen hier niet lekker in de buurt.
Hebben al veel tramalant veroorzaakt en ze wonen hier sinds februari ofzo
Honden zijn aangelijnd. Maar 's nachts zie je niet alles wat er ligt. En tuurlijk proberen we je de honden weg te houden daarvan. Maar ja wat ik zeg 's nachts zie je niet wat er allemaal ligt en ze gaan ook snuffelen op allerlei plekken. Tja...

Ga in vervolg beetje beter lezen...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 00:35

Oja daar kan ik me ook aan ergeren. Mensen die de helft gelezen hebben en dan een reactie plaatsen. Dus een reactie waar nergens op slaat...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:38

Waar maak je je toch zo druk om allemaal?
Je hebt weinig lol in je leven zo, volgens mij, veel te druk met ergeren aan van alles en nog wat.
Het enige wat helpt is verhuizen naar een vrijstaand huis in een seniorenbuurt (ook geen huilende baby's)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:41

Weet je waar ik me aan erger, aan TS. Man, klaag toch niet zo. Ga anders op zoek naar een hutje op de hei en slijt de rest van je leven daar maar. Jij van al het kabaal af en de rest van de wereld hoeft je gezever niet aan te horen.

Vind je trouwens behoorlijk onbeschoft met je buitenlanders en aso's. De enige aso hier ben jij op dit moment.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 00:49

Dan ben ik maar een aso.
Ik vind dat ieder zijn beklag mag doen.
Ik zeg niet dat elke buitenlander zo is.
Tuurlijk niet.
We hebben hier ook veel marokkanen wonen. En ook turken.
Geen problemen mee. Allemaal stuk voor stuk aardig en netjes.
We hebben hier ook mensen wonen die gewoon nederlands zijn en elke dag als het mooi weer is, staat hij te zingen tot diep in de nacht. Met boxen en al.
Die mensen waar ik het over heb zijn de enigen waar ik last van heb.

Maar goed. Jullie mogen vinden dat ik zeur.
Dan zeur ik maar. Als je vind dat ik zeur waarom reageer je hier dan of lees je dit überhaupt?
Als jij je er aan ergert waarom lees je het dan.
Ik KAN niet verhuizen. door meerdere dingen.
Ook al zou ik het dolgraag willen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:52

mika11 schreef:
Je hebt weinig lol in je leven zo, volgens mij, veel te druk met ergeren aan van alles en nog wat.
Het enige wat helpt is verhuizen naar een vrijstaand huis in een seniorenbuurt (ook geen huilende baby's)

Maar wel hardhorende senioren die de teevee wat harder zetten om 'm te kunnen verstaan. Dat kun je TS toch niet willen aandoen.

O jee je hond heeft een bot op. Uhh, wat denk je dat zijn voorouders aten :roll: Hou dat beest gewoon bij je, en doe 'm dan een muilkorf om als hij onderweg overal z'n tanden in zet en je dat vervelend vindt. Probleem opgelost zou ik zeggen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:53

Ik kan niet van te voren voorspellen dat als ik een topic aanklik, dat ik me ga ergeren... En klik ik eenmaal iets aan, dan lees ik meestal alles, zoals nu.

Als het niet om ras te doen is, dan zie ik het nut er niet van in om expliciet te vermelden dat ze Turks of Antilliaans zijn eigenlijk. Staat er toch los van.

Het enige wat je kan doen in zulke situaties is de mensen aanspreken op hun kabaal. Zoals die persoon die staat te zingen tot in de nacht. Gewoon netjes vragen of die dat misschien in de middag wil doen en niet wanneer er mensen proberen te slapen. Geen redelijk persoon die daar nee op zegt.

En tja, nog een paar jaar wachten en dan kun je een eigen stek gaan uitzoeken, maar wees alvast gewaarschuwd, als je buren naast je hebt wonen zul je altijd geluid horen.. En zoals iemand anders hier al noemde, op het platteland is dat ook niet op te lossen, want dan zijn het niet de buren maar de ganzen. Er zit haast niets anders op dan je erbij neer te leggen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 29-07-11 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:55

Fujita_Amor schreef:
Oja daar kan ik me ook aan ergeren. Mensen die de helft gelezen hebben en dan een reactie plaatsen. Dus een reactie waar nergens op slaat...

Maar goed, je topic gaat over je ergeren. En ik erger me groen en geel aan mensen die slordig Nederlands schrijven. Want je bedoelt natuurlijk: "een reactie die nergens op slaat" ;)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:55

Zwerfafval trekt ongedierte aan, dat kan ik ook niet waarderen.
Ik denk dat je echt zelf moet veranderen, de mensen om je heen veranderen gaat je niet lukken..
Je zo ergeren vreet energie, maak je moe waardoor je je weer snel ergert. Probeer die cirkel te doorbreken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:56

hestejente schreef:
Fujita_Amor schreef:

Maar goed, je topic gaat over je ergeren. En ik erger me groen en geel aan mensen die slordig Nederlands schrijven. Want je bedoelt natuurlijk: "een reactie die nergens op slaat" ;)

En ik erger me aan kommaneukers :') .

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 00:59

En ik erger me ook weer aan mensen die mensen verbeteren zonder te weten of diegene er wat aan kan doen dat ze een fout maakt.

nee want ik kan daar niks aan doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 01:04

Hemel, wat een gezeur allemaal.
TS, succes met je buren verder!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 01:05

En zo hebben we allemaal wel iets om aan te ergeren, maar het is niet het einde van de wereld. Nou, het is laat en mijn vader ergert zich aan mijn getyp op mijn toetsenbord }> , die hoort het door de muur heen, dus ik sluit lekker af.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 01:06

Fujita_Amor schreef:
En ik erger me ook weer aan mensen die mensen verbeteren zonder te weten of diegene er wat aan kan doen dat ze een fout maakt.

nee want ik kan daar niks aan doen.

Ah joh wat maakt het uit. Je ergerde je toch al aan mij ;)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 01:18

Gosh...
Ik erger me aan de hele wereld nou goed?
Op bokt kan je blijkbaar ook al niks kwijt.
Tja dan moet je toestemming hebben voor een SA. Dan kun je dingen kwijt.
Trouwens ook lang niet alles want bokt heeft haar woordje wel klaar...

Jonge jullie weten niks van mijn geschiedenis af.
Jullie weten niet precies waarom ik me erger.
Ja wat ik heb getypt.
Dat weten jullie.
Verder niet.
Ergeren heeft altijd meerdere kanten.
Waarom iemand zich ergert kan gewoon zeuren zijn. Maar kan ook iets zijn wat dingen uit het verleden naar boven brengt.

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 05:54

Ik begin me af te vragen waarom je van de dokter thuis moet zijn en voornamelijk of jou ergernissen wel echt door de buren komen of doordat je zelf niet goed in je vel zit.
Het is natuurlijk makkelijker om de buren de schuld te geven dan echt diep van binnen te kijken naar waar je ergernissen echt vandaan komen.
Ik las ook dat je thuis kwam van een hectische dag en dat je dan rust wilt, is er een mogelijkheid om je dagen minder hectisch te maken, waardoor je al iets relaxter thuis komt en dus minder ergernissen hebt?
Zonder denigrerend over te komen zit je natuurlijk nu ook in een moeilijke leeftijd. Met 16 denk je dat de hele wereld om jou draait, en is het moeilijk om je in anderen te verplaatsen.

Veel sterkte en ik hoop dat je ergernissen snel voorbij zijn.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:04

ik heb het topic nog niet helemaal doorgelezen maar meid kies een andere leerrichting.Want in de zorg heb je ook veel irritante mensen en onverwachet geluiden := .
Als ik jou was een hutje op de hei boeken en daar gaan zitten en anders als je wilt ontspannen een koptelefoon op doen en muziek luisteren ofzo.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:20

Ik snap niet zo goed waarom je dit topic geopend hebt? Om een potje te zeuren over aso's en buitenlanders?

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:24

Tja meid, als je er zoveel 'last' van hebt waarom ga je dan niet met de buurtbewoners praten? Als jou honden het afval van hun bbq opeten en jij last hebt van hun dan ga er eens een gesprek mee aan, net zoals je met je buren. Bij sommige mensen valt het kwartje nou eenmaal niet in een keer dat ze overlast veroorzaken.

En de nationaliteit van die mensen heeft toch helemaal niks mee te maken? Moet eerlijk zeggen dat je het allemaal wel een beetje overdrijft....

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:48

inderdaad, het is een beetje leven en laten leven. denk dat je het hier nog geen dag vol houd, hebben een zogenaamde asociaal buurt en dan zit naast mijn kamer ook nog de buurman dag en nacht dj te spelen incl het gevoel uit bed gedreund te worden. denk dat je inderdaad gewoon even moet kijken waar die ergernissen vandaan komen, als ik een kromme dag heb erger ik me natuurlijk ook veel sneller dan wanneer ik gewoon relaxed ben..

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:03

Ik begrijp best, dat je, je ergert aan dit soort dingen. Maar praten is toch de beste oplossing. uit eigen ervaring..Als je mensen vriendelijk benaderd en het uitlegt, heb je heus wel een kans dat ze het begrijpen!

marisje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:06

Fujita_Amor schreef:
Gosh...
Ik erger me aan de hele wereld nou goed?
Op bokt kan je blijkbaar ook al niks kwijt.
Tja dan moet je toestemming hebben voor een SA. Dan kun je dingen kwijt.
Trouwens ook lang niet alles want bokt heeft haar woordje wel klaar...

Jonge jullie weten niks van mijn geschiedenis af.
Jullie weten niet precies waarom ik me erger.
Ja wat ik heb getypt.
Dat weten jullie.
Verder niet.
Ergeren heeft altijd meerdere kanten.
Waarom iemand zich ergert kan gewoon zeuren zijn. Maar kan ook iets zijn wat dingen uit het verleden naar boven brengt.

Ik wil niet vervelend doen, Maar misschien moet je ipv hier gaan zeuren eens met een maatschappelijk werken gaan praten, want 16 jaar en je zo ergeren aan de wereld, Sjonge dan krijg je een zwaar leven :(:)

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:11

hestejente schreef:
mika11 schreef:

Maar wel hardhorende senioren die de teevee wat harder zetten om 'm te kunnen verstaan. Dat kun je TS toch niet willen aandoen.

O jee je hond heeft een bot op. Uhh, wat denk je dat zijn voorouders aten :roll: Hou dat beest gewoon bij je, en doe 'm dan een muilkorf om als hij onderweg overal z'n tanden in zet en je dat vervelend vindt. Probleem opgelost zou ik zeggen.

Pardon? Moet je je hond muilkorven omdat een stel aso 's hun vlees en plastic afval maar gewoon op straat dumpt i.p.v. op een plek waar het thuishoort, nl. de vuilnisbak?? Ik zou daar ook heel nijdig om kunnen worden. Dat zie je steeds meer, dat mensen maar overal hun vuil neerpleuren en zich er ook totaal niet voor schamen. Hup .. raampje open en dumpen maar. Bleeeeegh..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:12

Laat het toch lekker zo zijn, het is toch zonde daar je tijd aan te verdoen?!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:13

Ik zou gewoon eens met je buren gaan praten, als je je zo ergert moet je er ook wat aan proberen te doen en dat kan niet van één kant komen. Je buren kunnen toch niet weten dat het je zo irriteert als je het ze niet vertelt? Zij zijn zich misschien helemaal niet bewust van jou irritatie. Ga gewoon een keer met ze praten, dat vinden ze vast niet erg :) .
Wij hadden bij onze buren nl. ook erg veel geluidsoverlast, maar na een gesprek gaat het al veel beter want zij waren zich niet eens bewust van hoe gehorig de huizen hier zijn en hoe irritant dat soms is.