Binge Eating Disorder. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: Binge Eating Disorder. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:19

Ja ook ik heb het.
Ben hier ook al tijden voor in therapie maar ergens moet er nog steeds een knopje om om het aan te kunnen vechten. Heb ook een tijd in groepstherapie gezeten, dit leek heel erg te werken maar heeft helaas niet echt de uitwerkingen gehad die t moest hebben. (in die periode 10 kilo afgevallen, nu zeker weer 15 aangekomen)

Ik sta nu hier http://www.co-eur.eu/index.php op de wachtlijst.
Maar die is erg lang. Dit gaat een hele lange intensieve behandeling worden waar ik zeker 3 keer in de week heen zou moeten.

Het is ook niet alleen gericht op t eten, maar ook juist op wat er achter zit.

Nanne schreef:
Ik heb altijd al, sinds de pubertijd, eetbuien gehad, maar rond mijn 20e ben ik ruim 30 kg afgevallen onder het mom "als ik slank ben, ben ik gelukkig".

Dat is bij mij ook de grootste valkuil, ik hou mezelf ook nog steeds ergens voor dat ik pas gelukkig ben als ik afval. Maar de angst dat dat niet zo is is ook zo groot dat ik bijna niet durf af te vallen.
Nu kan ik me verschuilen achter dat dik zijn.

Tuurlijk weet ik ook echt wel dat dat onzin is, maar t zit echt tussen mn oren. :=

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:34

x_Anne_x schreef:
Ja ook ik heb het.
Ben hier ook al tijden voor in therapie maar ergens moet er nog steeds een knopje om om het aan te kunnen vechten. Heb ook een tijd in groepstherapie gezeten, dit leek heel erg te werken maar heeft helaas niet echt de uitwerkingen gehad die t moest hebben. (in die periode 10 kilo afgevallen, nu zeker weer 15 aangekomen)

Maar die is erg lang. Dit gaat een hele lange intensieve behandeling worden waar ik zeker 3 keer in de week heen zou moeten.

Nanne schreef:
Ik heb altijd al, sinds de pubertijd, eetbuien gehad, maar rond mijn 20e ben ik ruim 30 kg afgevallen onder het mom "als ik slank ben, ben ik gelukkig".

Dat is bij mij ook de grootste valkuil, ik hou mezelf ook nog steeds ergens voor dat ik pas gelukkig ben als ik afval. Maar de angst dat dat niet zo is is ook zo groot dat ik bijna niet durf af te vallen.

Tuurlijk weet ik ook echt wel dat dat onzin is, maar t zit echt tussen mn oren. :=

Dan was bij de groepstherapie nog niet de kern geraakt die bij jou de eetbuien laat ontstaan. Hopelijk gaat dit bij co-eur wel lukken.

Wat knap dat je goed van jezelf weet waar het probleem bij jou zit. Het begint bij zelfkennis! Het zou zo fijn zijn als het je lukt om het geluk uit jezelf te halen, in het nu, in plaats van in de toekomst.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 16:01

Fijn om al deze verhalen te lezen en de ervaringen van anderen te lezen mbt de therapie.

Gister viel mijn eetbui uiteindelijk mee.. Qua hoeveelheid voedsel dan.. :x

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:24

Dank je wel Linda!
Ik vind t doodeng, zeker omdat ik me in april al ingeschreven heb en t nog niet op lijkt te schieten maar ik heb t gevoel dat ik wel moet dat ik er anders helemaal nooit meer vanaf kom.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:07

Heeft iemand ook hier informatie over in het Nederlands..? Volgens mij heb k hier ook last van..

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:24

x_Anne_x schreef:
Dank je wel Linda!
Ik vind t doodeng, zeker omdat ik me in april al ingeschreven heb en t nog niet op lijkt te schieten maar ik heb t gevoel dat ik wel moet dat ik er anders helemaal nooit meer vanaf kom.

Graag gedaan!

Wees niet bang, maar juist trots op jezelf dat je deze stap maakt.
Is de wachtlijst erg lang?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:39

Ze zeggen half jaar.
Maar heb geen idee hoe t er nu voor staat :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:52

Ik heb een nederlandse site opgezocht en ik heb dit ook. Naja ik heb alle 'symptonen'.. Het is precies wat ik heb.. Ik ben in een korte tijd 13 kg afgevallen. En heb nu in een maand alles er weer bij. Als ik een vreetbui heb eet ik alles wat ik tegenkom. Eet alles door elkaar en tot overgeven aan toe prop ik mezelf vol. Ik geef trouwens niet expres over. Ik ben nu op vakantie en ik geniet er niet echt van want ik zit altijd te plannen in mijn hoofd. Dan om weer extreem af te vallen en als k een vreetbui heb dan te plannen wat ik allemaal kan en MOET eten. Ik loop bij een dieetiste. Alleen die weet niets van mijn vreetbuien en dan opeens heel obsest afvallen af.
Kan mijn dieetiste me hier bij helpen of moet ik echt hulp zoeken?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 18:58

MightyJoe,

Je kan het aangeven bij je dietiste, heb ik ook gedaan, maar echt helpen kunnen ze je vaak niet omdat dit iets psychisch is.

Ik zou je dan toch aanraden om eens met een therapeut/psychiater te gaan praten. :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:06

Okee :) ik heb altijd wel gedacht dat ik er dus zelf wel af kon komen. En elke dag denk ik morgen ga ik echt weer beginnen met gezond eten. en daar ben ik dan ook de hele dag mee bezig. Ik word er gek van. Ik ben nu op vakantie en voel me gewoon zwaar klote.. het is nu erger dan ooit. Heb nu al zon 2/3 week elke dag een vreetbui. En dan wil ik weer afvallen en houd ik dan weer niet vol enz. Maar dan eetik ook te weinig op zo'n dag..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:13

Te weinig eten kan idd ook een vreetbui opwekken. :j

En wat jij beschrijft van constant denken morgen stop ik ermee en ga ik gezond eten, herken ik ook heel erg. :j

Knabbelgirl,

Jij ook heel veel succes en ik hoop dat je de anorexia de baas zult worden. :(:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:14

Dank je wel :) Moet zeggen dat ik dat van, steeds uitstellen naar morgen heel erg herken :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:15

Ik doe het elke dag.. en als het dan niet lukt kan ik wel janken om mezelf de avond als ik in bed lig..

het kan zo echt niet langer zie ik nu..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:17

Je ziet het nu in, dat is al heel wat. :j

Knabbelgirl, het stomme is dat van uitstel afstel komt.. Dat weet je eigenlijk zelf al, maar toch geloof je er in.
Ik denk dat ik het doe om mezelf teleur te stellen en mezelf een reden te geven om te eten.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:21

Ik heb het zelf niet, maar ik heb pas wel meegedaan aan een tvprogramma over mensen met overgewicht waarvan de andere 4 deelnemers dus wel allemaal BED hadden. Ik was overigens wel veel te zwaar, maar heb een maagverkleining gehad waardoor ik nu dus een normaal gewicht heb.
Ik weet ook wel dat BED echt ontzettend moeilijk is, zeker nu ik mensen ken die het hebben. Ik heb heus ook wel eens dagen dat ik echt ontzettende trek heb overal in, maar echt vreetbuien heb ik niet, nu kan dat zowiezo niet meer, want dat zou niet goed gaan.

Ik hoop heel erg dat voor iedereen de therapie aan gaat slaan, want ik weet hoe ontzettend rot het is om ermee te moeten leven en omdat er nog zoveel achter zit, heel veel sterkte voor iedereen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:23

dat klopt..!

Al vraag ik me echt af hoe ik ooit normaal weer gezond kan afvallen.. leren ze je dat bij therapie? Want ik wil toch wel graag afvallen. Maar nu kan ik dat niet gezond. En ik vind het al heel moeilijk om een dag zonder vreetbui te krijgen.. Hoe kom ik er ooooit van af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:25

x_Anne_x schreef:
Ja ook ik heb het.

Nanne schreef:

vind het wel ontzettend knap dat je de stap zet naar zo'n zwaar programma, hoop voor je dat er snel plek is :j

Ik gunde mezelf dan ook altijd nog een extra vreetbui ' omdat ik toch morgen zou stoppen' . :D
Je kan jezelf zo voor de gek houden soms :+ ....

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:26

MightyJoe schreef:
Ik heb een nederlandse site opgezocht en ik heb dit ook. Naja ik heb alle 'symptonen'.. Het is precies wat ik heb.. Ik ben in een korte tijd 13 kg afgevallen. En heb nu in een maand alles er weer bij. Als ik een vreetbui heb eet ik alles wat ik tegenkom. Eet alles door elkaar en tot overgeven aan toe prop ik mezelf vol. Ik geef trouwens niet expres over. Ik ben nu op vakantie en ik geniet er niet echt van want ik zit altijd te plannen in mijn hoofd. Dan om weer extreem af te vallen en als k een vreetbui heb dan te plannen wat ik allemaal kan en MOET eten. Ik loop bij een dieetiste. Alleen die weet niets van mijn vreetbuien en dan opeens heel obsest afvallen af.
Kan mijn dieetiste me hier bij helpen of moet ik echt hulp zoeken?

Ik ben zelf naast counsellor ook diëtist. Ik ben de opleiding tot counsellor gaan doen, omdat er (naar mijn mening) te weinig aandacht aan psychologie besteed wordt in de studie.
Ik denk dat je er het meeste aan hebt om hulp te zoeken bij een counsellor of psycholoog. Je kunt dan tegelijkertijd ook naar de diëtist blijven gaan, maar daar zou ik me met name op voeding blijven richten.

Veel succes ermee, en mocht je nog vragen hebben mag je me pb'en!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:28

Menino schreef:
vind het wel ontzettend knap dat je de stap zet naar zo'n zwaar programma, hoop voor je dat er snel plek is :j

Ik gunde mezelf dan ook altijd nog een extra vreetbui ' omdat ik toch morgen zou stoppen' . :D
Je kan jezelf zo voor de gek houden soms :+ ....

Ik hoop t ook want ik ben t wachten ernstig zat.
Gelukkig ken ik daar al wel iemand, de psych die ik jaren heb gehad werkt nu daar. Dus ik heb tijdelijk een andere psych tot ik daar terecht kan.
En daar hebben we niet echt een doel meer dus dat is echt lastig.

En dat morgen stop ik dus vandaag kan ik nog wel eten is echt te herkenbaar :')

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:28

x_Anne_x schreef:
Ze zeggen half jaar.
Maar heb geen idee hoe t er nu voor staat :=

Jeetje, dan moet je nog even wachten. Hopelijk hebben ze sneller plaats :) .

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:30

Ik heb een maand gemaild met hoe t er voorstaat en toen was t antwoord ongeveer dat ik geduld moest hebben :')

Hoop alleen dat t met mn studie een beetje gaat passen :=

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:33

MightyJoe schreef:
dat klopt..!

Al vraag ik me echt af hoe ik ooit normaal weer gezond kan afvallen.. leren ze je dat bij therapie? Want ik wil toch wel graag afvallen. Maar nu kan ik dat niet gezond. En ik vind het al heel moeilijk om een dag zonder vreetbui te krijgen.. Hoe kom ik er ooooit van af..

Het afvallen moet je sowieso los laten. De therapie is niet bedoelt om af te vallen, maar om te zorgen dat je weer bewust word van een normaal eetpatroon en dat de psychische achterliggende problemen opgelost worden.

Je moet gelukkig worden met jezelf en daarna kan je altijd nog gaan afvallen dmv gezonde voeding en sporten. :j

En als jij je eetbuien gedag kan zeggen, komt het afvallen van zelf. :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:35

Ik snap het.. ik zit nu gewoon heel erg in me hoofd met afvallen omdat ik mezelf niet accepteer en dik vind en de vreetbuien. En idd als de vreetbuien weg zijn en ik kan gewoon weer gezond eten en ik sport dan komt het vanzelf. Op de gezondste manier die er is lijkt me. Gezond eten en sporten.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:36

Ik meld me hier ook..
14 toen me moeder het ondekte en me meenam naar de huisarts en die stuurde me door naar de RIAGG(Nu de grote rivieren). Daar moest ik elke week op gesprek en inderdaad een eetdagboek bijhouden.Ik was toen een puber en erkende niet dat ik een probleem had en schaamde me er diep voor dus schreef niet op wat ik at (niet eerlijk iedergeval :') ) Tot ik zelf zei:"Dit praten werkt niet voor mij er moet actie komen" Toen werd ik doorgestuurd naar een kliniek in Hilversum en op gesprek geweest.Ik woog toen te weinig om 't door de verzekering te laten vergoeden en particulier kostte het 200 euro per dag. Dit konden mijn ouders niet opbrengen en hebben toen besloten alles achter slot en grendel zetten wat met eten te maken had(In zo'n bui at ik zelfs een heel droog wit brood achtermekaar op ) Dit ging goed totdat ik mijn eigen salaris kreeg en dus zelf dingen kon kopen.. Het gaat nu redelijk met me..ik heb me ups en downs om het zomaar te zeggen maar er van af ben ik nog steeds niet. Ik ben wel trots op waar ik nu ben zonder hulp van buitenaf en zal me ouders hier altijd dankbaar voor zijn..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:59

En ik wilde nu even mededelen dat het voor mij de as weken echt heel moeilijk word. Vriendlief is 5 min geleden vertrokken voor 2,5 week naar Spanje met zijn broertje en schoonzusje (ik moest paard afbetalen dus kon niet mee)... Maar heb t nu al heel slecht.

Sorry voor de egopost...