Aangeschoten/dronken voor je 16e

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:19

Ik was vroeger niet zo van het stappen maar dronk wel eens een glaasje shandy en later breezer. Ben inmiddels 18 en drink nog maar weinig alcohol. Soms ben ik een keer wat aangeschoten maar ik weet mijn grens heel goed dus dat is maar een paar keer voorgekomen en dan ook nog in combinatie met medicijnen of heel weinig eten. Met name als je dan zit, gaat het heel snel. Je zit lekker een wijntje te nuttigen en als je dan op staat voel je het opeens van woooow.
Maar eigenlijk overkomt het me maar heel weinig. Ik vind het ook dom om zoveel te drinken. Iedereen weet wat de consequenties van alcohol zijn en er is niks stoers aan niet meer weten wat je gedaan hebt.
Zal niet zeggen dat ik super braaf ben en nooit wat fout doe, ik heb zo ook mijn zuipblunders maar ben wel 18 dus dat is in ieder geval heel legaal. :P
Blijft erbij dat ik veel zuipen om het veel zuipen achterlijk vind.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Aangeschoten/dronken voor je 16e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:32

ik vind het dom.
Werk met mensen in de leeftijd 18-20 en de regelmatige drinkers kan ik er zonder problemen tussenuit pikken.
Ze denken zelf altijd dat het wel meevalt met de gevolgen maar helaas is dat niet helemaal zo.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:41

hihi ik ben ook wel een aangeschoten, ben nu nog geen maand 16,
ben zeker ook meerdere keren aangeschoten geweest voor mn 16e,
maar nog nooit dronken,
want als ik aangeschoten wordt, krijg ik hoofdpijn dus stop ik met dringen xD

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:28

Ik ben van mening dat alcohol in Nederland veel te normaal wordt gevonden. "Gezellig" drinken, dronken jongeren op tv, reclame's over alcohol heel de dag door enz.
Zelf ben ik 1 keer flink ziek geweest van de alcohol. Dat was ook meteen de eerste en de laatste keer. Rond m'n 17e/18e ging ik zo nu en dan wel uit. Maar nu echt hooguit 1-2 keer per jaar. Dan drink ik 3-4 drankjes en ben ik er wel weer klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:22

Ik ben 16 en dronk op mijn 15 de ook wel eens. Maar dan 4/5 keer per jaar 1 of 2 glaasjes. Vlak voor dat ik 16 was mocht ik echt uitgaan. Ben wel degelijk een aantal keren dronken geweest, maar als ik weet dat ik de volgende dag ergens heen moet kan ik ook makkelijk de hele avond cola drinken. En tsja. Waarom ik af en toe dronken ben.... Ik vind best dat je je af en toe helemaal mag laten gaan. Zodra het maar niet wekelijks gebeurd. En ik weet van mezelf dat ik alleen erg lollig word.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:30

lekker korsakov kweken!! Heel slim drinken als je hersenen nog niet uitgerijpt zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:35

Wat is op vandaag wel nog slim. Waar krijg je op vandaag geen ziektes van ?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:47

Ik ben nu 17 en ik heb wel eens wat slokjes gehad, maar ik denk in totaal nog geen twee wijnglazen, al die slokjes bij elkaar. Eigenlijk snap ik het nooit, dat alcoholgebruik. Tegenwoordig doet men alsof je het alleen nog maar gezellig kan hebben als er alcohol bij is, belachelijk! Drinken (dan heb ik het niet over eens proeven) voor je 17e is dom, iedere tiener van nu weet dat het slecht is. En toch doen. Verkloot je hersens toch lekker, je krijgt immers gewoon nieuwe, als deze het niet meer doen. Hersens heb je de rest van je leven tòch niet nodig.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:56

Hhilde schreef:
Ik ben nu 17 en ik heb wel eens wat slokjes gehad, maar ik denk in totaal nog geen twee wijnglazen, al die slokjes bij elkaar. Eigenlijk snap ik het nooit, dat alcoholgebruik. Tegenwoordig doet men alsof je het alleen nog maar gezellig kan hebben als er alcohol bij is, belachelijk! Drinken (dan heb ik het niet over eens proeven) voor je 17e is dom, iedere tiener van nu weet dat het slecht is. En toch doen. Verkloot je hersens toch lekker, je krijgt immers gewoon nieuwe, als deze het niet meer doen. Hersens heb je de rest van je leven tòch niet nodig.

Hier hetzelfde. Ik ben nu 17 en heb eigenlijk nog nooit gedronken, en ik heb er ook geen behoefte aan. Voor zover ik weet heb ik een glaasje wijn op, en een half flesje breezer. Maar als ik hoor wat mijn vriendinnen drinken, die überhaupt toen nog géén 16 waren, daar viel ik gewoon bijna steil van achterover. En dat noemden zij dan 'weinig', en het was zowat een hele waslijst...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 01:02

Keej heb vanavond 1,5 wijntje op ofzo...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 01:18

ik ben best wel vaak voor mn 16e aangeschoten geweest.
maar mijn ouders vonden ook alles goed mijn pa gaf me ook altijd een fles wijn met met oud en nieuw.
heel fout maargoed niks aan te doen drink nu gewoon wel is een biertje en wijn maar meer niet,
ben nu veel ouder en wijzer :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 01:49

Ik dronk ook al op m'n 15e (ik word morgen 16). Tja, ik ben me heel goed bewust van de gevolgen, maar er zijn wel meer dingen niet goed voor je, uiteindelijk is het mijn eigen keuze, toch?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 06:46

Fujita_Amor schreef:

op een doodnormale dinsdagavond :x :n

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 08:56

Polly schreef:
Fujita_Amor schreef:

op een doodnormale dinsdagavond :x :n

Ja als je weet dat ik niet hoef te werke, naar school hoef en gewoon een verjaardag was.
Niet iedere dag wordt je opa 70

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:49

Ik ben nu bijna 26 en ben nog nooit dronken of aangeschoten geweest. Tuurlijk drink ik af en toe een glaasje of flesje alcohol maar 2 glaasjes/flesjes is bij mij de max.(nu drink ik helemaal niets i.v.m. zwangerschap)
Ik zie ongeacht leeftijd geen voordelen in aangeschoten of dronken zijn. Het kost je een hoop geld, vaak zet je jezelf compleet voor paal en de volgende morgen heb je opeens een vervelend huisdier genaamt kater....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:01

Een keer dronken of flink aangeschoten worden kan gebeuren, maar daar zou je juist van moeten leren.
Verder vind ik het dom als iemand zoveel drink of je nu 16 bent of 50

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:02

Ik vind drinken voor je 16de echt dom :\
Ik ben nu 14, maar ik heb echt totaal niet de behoefte om alcohol te drinken ofzo.
Een aantal kinderen uit mijn klas drinkt wel alcohol. Dat snap ik echt niet.
Ik denk dat ik maar gewoon wacht totdat ik 18 ben ofzo, misschien ga ik helemaal niet drinken.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:25

Maartentje: Ik zei op mijn 14e ook van: Ik ga geen alcohol drinken enzo
Nou ik was 15...

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:32

Eigenlijk vind ik aangeschoten/dronken zijn voor je 16e goed, voor sommige personen dan. Ik ben een keer op mijn 15e heel dronken geweest, zelfs zo erg dat ik in mijn eigen kots ben gaan slapen.. :o Ik vind het absoluut niet stoer, en sinds die ene keer heb ik nooit meer zoveel gedronken(2/3 glaasjes per avond, en dan heeel soms). Ook heb ik het 'voordeel' dat mijn maag niet zo goed tegen alcohol kan, soms kan mijn maag 1 smirnof ice niet eens verdragen :).
Voor je 16e dronken worden kan dus ook goed uitpakken ;).

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:35

Ja inderdaad. Maar ik heb als nadeel/voordeel hoe je het wil zien dat mijn maag gewoon zoveel alcohol kan hebben...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:42

Vergeet je maag - denk aan je hersens. Daar heb je maar één setje van gekregen en dat ben je nu aan het verkloten. Dat merk je nu nog niet, dus je houdt er ook geen rekening mee. En als je het wel merkt ben je ruimschoots te laat. Laat dat drinken voorlopig lekker voor wat het is en ga op je 18e nog eens uitproberen....

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:42

Ik vind je berichten wat verwarrend over komen.
Je wil niet drinken en moet en zal bij zinnen blijven, maar als het gezellig is en het is een zoete drank dan merk je het niet en drink je meer? Maar je wil helemaal niet aangeschoten worden..?
Je reactie op Maartentje snap ik al helemaal niet eerlijk gezegd.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:48

Als je zelf niet weet wanneer je stoppen moet, dan niet drinken. Zo moeilijk is het toch niet. Je voelt toch aankomen, dat je niet meer moet drinken.
Als je dat dus niet onder controle hebt, ben je er duidelijk niet aan toe.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:50

Marielle: Kijk dat heb ik niet gezegd volgens mij. Ik wil best een keer wat drinken zolang het maar met mate is. Als het dan wat gezelliger is en wat zoeter drink je toch wel wat meer maar dan blijft het meestal ook maar bij 3 glaasjes hoogstens 4.
En die op Maartentje bedoel ik mee dat ik op mijn 14e ook dacht van: Alcohol? Ik kom er niet aan. Maar dat ik toch op mijn 15e toch begon met alcohol

Ik weet wel wanneer ik moet stoppen hoor Johanna

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:52

Maar je kunt toch ook zeggen van joh ik ben pas 16 ik drink niet door de weeks.. óók niet als het in de vakantie is en een verjaardag, maar alleen in het weekend en dan 1 of 2 glaasjes als er een feest ofzo is.