Altijd maar die dromen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:34

Ik herken dit helemaal! Ik droom echt absurde dingen, die soms zo realistisch zijn dat ik ze moeilijk nog kan onderscheiden van wat echt gebeurd is en wat ik gedroomd heb...
Meestal als ik wakker wordt smorgens weet ik niks, maar door sommige dingen die gebeuren overdag besef ik plots dat ik een droom had. Meestal word ik 2 of 3 keer per nacht wakker (vooral de laatste weken) na een droom. Soms huilend, soms bevend van angst, soms volledig in de war..
1 augustus moet ik naar mijn psych, voor mijn medicatie (die ik alleen tijdens schooldagen neem) voor mijn concentratiestoornissen, en ik ga er met haar eens over praten. Hopelijk gaan deze dromen weg, want dromen is vermoeiend, ik raak bijna niet meer uitgerust

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:39

Ik kan er ook wat van dat dromen en vind het heerlijk. Nadeel is wel dat je er minder nachtrust van krijgt natuurlijk. Soms zijn mijn dromen ronduit vreemd en goed gesprekstof voor verjaardagen (als mensen al naar je toekomen om te vragen hoe dat nou zit, en zeggen dat ik maar eens een boek vol moet schrijven :P )

1, Ik ben en arts en blijkbaar nog bekend ook! ik weet nog dat ik die avond behoorlijk veel aan het dromen was en wou deze gaan sturen. Het moest een middeleeuws thema worden maar helaas kreeg ik het niet voor elkaar. Ik loop een gebouw binnen en word begroet door allerlei teams uit heel de wereld. Elk team bestond uit 4 man en blijkbaar kende ze mij erg goed, zij moesten instappen in een vliegend mijnkarretje en werden zo naar een arena gevlogen. In de Arena lag een gigantische eierkoek met gekleurde spikkels waar men tegen moest vechten. De eierkoek sloeg al grommend om zich heen (gewoon met zijn zijkanten) en sloeg zo de mensen dood. Mijn klus was het om de doden weer tot leven te wekken door ze mee de zee in te nemen.... en mijn zusje lag helemaal onderaan die berg mensen :S

2, ik ben op bezoek bij een groep zigeuners die het geheim hebben ontdekt voor het temmen van Everzwijnen. We gaan met een grote groep mensen waaronder kinderen op pad om die dieren op te zoeken. Zodra er een is gevonden word deze vast gegrepen en onthoofd. De kop van het dier word op een speer gezet en het lichaam komt weer overeind, snel klimmen de kinderen erop en begint het lichaam naast diegene met de speer-met-kop te lopen.

3, Ik ben een dief, en niet zomaar een! Grand theft space shuttles :D ik jat kleine spaceshuttles zoals je die wel eens ziet zoals in bv Starwars of firefly :) samen met mijn trouwe robot vriend zijn wij de schrik van de inter galactische politie :D

4, Ik zit in een nieuwe versie van het big brother huis, ik herinner me nog dat er een zwembad zat voor de deur. maar goed, als je eruit moest.. moesten de andere leden je vermoorden. Helaas voor mij werd ik eruit gestemt. Diezelfde droom ging plots verder op een andere locatie, ik was aan het lopen en zag 2 vrienden van mij dood aan een berg gespietst hangen, beide waren naakt en uit hun geslachtsdelen en mond spoot er vloeistof erg ERG naar om te zien en allemaal in zwartwit, ik weet nog dat er een rivier langs de bergwand stroomde. Toen ik dichterbij ging kijken kon ik in hun mond zo naar binnen kijken... en zag ik dansende hamstertjes in gebreide truien.

5, ik heb zojuist een kind gekregen. Maar zodra ik het in mijn handen krijg gaat het dood en begint het heel snel te rotten. Kon zo mijn hand dwars door zijn lichaam drukken.

6, Blijkbaar was ik een crimineel die had 'gepraat' en mijn partner was daar niet blij mee. Ik weet nog dat ik moest vluchten maar kon nergens echt schuilen. Toen ik eindelijk in een garage (waar auto's werden gemaakt.. niet gestalt) school dacht ik veilig te zijn. Niet wetende dat mijn partner een bloedbad aan het veroorzaken was op straat. Toen de deur weer openging en hij naar binen kwam zag ik over zijn schouder dat iedereen op straat dood was, en werd ik vermoord.

7, auto rijden!!! ik kan echt zo ontzettend goed auto rijden in dromen :) scheur er op los en haal de gekste kapriolen uit zonder enig blikschade :d (leuk om te weten, ik heb geen eens een rijbewijs)
Laatst bijgewerkt door Benfan op 24-07-11 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:41

T komt mij ook heel bekend voor ik ben een echte dromert, en heb ook vaak dromen die uitkomen,, niet dat ik een voorspeller ben maar soms gebeuren er dingen die ik gedroomt heb en dat is best vreemd..
De laatse mannden heb ik iedere nacht dezelfde soort droom t is net een soort tweede leven wat ik lijd want zodra ik in slaap val gaat t weer over t zelfde onderwerp, eerst droomde ik altijd over een huis waar in 1 kamer een geest zat, nu ben ik maanden lang besig geweest met dromen erover en ben zover dat die geest uiteindelijk uit die kamer is dus heb iets overwonnen denk ik... maar de droom gaat iedere nacht verder over dat huis, ik woon daar dan maar wil daar niet wonen want vind t daar verschrikkelijk ,, nu ben ik t snachts in mn droom maar aan t opknappen dan dat huis in de hoop dat ik t er iets fijner gaat vinden..
Ik word echt gek van die droom, weet niet wat die inhoud, en ben sochtends ook helemaal kapot want zo rust je gewoon niet uit, als ik in bed lig denk ik bewust aan leuke dingen andere dingen ik bid ook in mezelf en neem een slaaptabletje maar niets helpt...
Dus ja je ben echt niet de enigste ;)
Maar je wil zo graag weten wat t nou precies allemaal inhoud , want je zou denken slapen is om lekker uitgerust wakker te worden , maar niet dus door die dromen maak je overuren ;)

nobel1

Re: Altijd maar die dromen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:48

Wow Benfan, jij hebt echt bizarre dromen! dansende hamstertjes in wollen truitjes? :+

Ik droom ook heel vage dingen,het fijne voor mijn vriend is ook dat ik de hele nacht vol kan l*llen (ik praat/fluister/schreeuw dus in mijn slaap).
Tevens beweeg ik ook extreem veel.

Ik heb tegen draken gevochten, vlak boven water gevlogen en ik heb een paar keer gedroomt dat ik op een wit paard reed maar mijn schoen steeds uitviel waardoor ik die weer aan moest doen en terug op het paard moest springen (en blijkbaar was het een hoog paard want ik kwam er moeilijk op)
In de ochtend was ik gewoon kapot van al dat gespring :+
Ook droom ik wel eens dat mensen een last minute boeking doen (ik heb gites en chambre d'hotes in Frankrijk) en dan moet ik als een gek gaan opruimen en strijken en doen, ubervermoeiend kan ik jullie wel zeggen!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:55

Ik kan er wel wat van ja, heb een aardig rijke fantasie waardoor het denk ik al snel lekker bizar kan worden. Zo heb ik ook wel een keer vlak over water gevlogen MET vleugels anders ga ik lopen (dan ben ik gewoon boos in een droom omdat ik vlieg zonder vleugels :P) Ben ook een keer een transformer geweest en OWJA!

Ik ergens op het internet gelezen dat je je gezicht kon veranderen door je schedel aan te passen! Dat leek mij een super goed idee. Ik begon de droom dat ik de voorkant van mijn gezicht (het bot de rest niet) in mijn handen had en daarmee aan het boetseren was om het mooier te maken. Ik moet zeggen dat het meer een vaatdoek was maar goed. Nu kwam het probleem dat ik niet meer wist hoe hij terug moest en daar stond ik. Kon niks zien omdat mijn huid steeds voor mijn ogen zakte (waardoor mijn ogen erg geiriteerd waren en vuurrood, met aders en al) en was erg erg bang. Ik schaamde me vooral dat ik zo dom was geweest dit te doen en overwoog zelfmoord te plegen.

Ik kan soms echt en paar dagen best last hebben van mijn dromen, zoals deze hiervoor omdat ik dan ook erg emotioneel ben. Ik woel dan ook verschrikkelijk en word letterlijk badend in het zweet wakker (mijn shirt en dekbed/matras zijn dan gewoon nat) Ik kan er nog wel meer bedenken maar moet nu eigelijk naar bed :) Wie weet heb ik morgen weer stof om op te schrijven.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 06:48

Het klopt inderdaad dat hoog gevoelige mensen vaak heftiger/intenser dromen.

Ik heb zelf altijd een rustmomentje nodig als ik ook maar iets gedaan heb. Kan zijn dat je niet genoeg rustmomenten neemt overdag waardoor je het 's nachts allemaal pas verwerkt?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:45

Nou vanacht heb ik ook weer raar gedroomd hoor, echt te raar voor woorden. Ben er werkelijk nog moe van.
Het was ook allemaal zo onduidelijk.
Mijn schoonvader had ineens een kind vast, een klein negertje (is dit woord onbeleefd?).
Zo een schattig manneke, ik was helemaal verliefd op hem. Twas een baby en het was van hem zei die.
Mijn vriend moest er niks van weten. Dus hield ik hem even by. Mn schoonvader zei: Die stuur ik terug
naar zijn eigen land bij zijn ma... Het kindje, genoemd naar mijn dochter (en het kindje was een jongen)
werd terug gestuurd.
Eenmaal daar ontving ik een brief dat het niet goed ging met de 6 jarige ... Terwijl hij nu pas 2 jaar was
eigelijk in mijn droom. Ik wou hem terug, was bang dat er iets met hem gebeurde en besloot hem te
gaan adopteren. Eenmaal het kindje (ik noemde hem ondertusse Emiel, daar mijn dochtertje Emily heet
en die naam toch echt niet bij hem paste) hier was kon hij zich moeilijk terug aanpassen.
Ik besloot hem mee te nemen naar de opendeurdag van het schooltje waar emily ook komt...
Vanaf toen word het ineens allemaal onduidelijk.
En ineens droomde ik dat ik op ziekenhuisbezoek was. Bij mijn ex?! ( lees: mn eerste 'liefje' )
Hij is op vakantie met zijn vriendin in Spanje en beide liggen ze in het gips aan hun benen.
En dan vraagt hij mij ten huwelijk als zijn vriendin de kamer uit is. Hij heeft papieren vast die ik moet
zien? 4 documenten. Wat hij al heeft getekend. Ons huwelijkscontract ....

Wat was dit toch echt een hele rare droom en nu ben ik echt nog dood moe.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:58

Jouw openingspost had de mijne kunnen zijn.
Ik word er GEK van.

Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:01

Ben ook benieuwd of er oplossingen zijn, maar ik betwijfel het.

Sinds een aantal weken heb ik dezelfde droom, maar in een andere omgeving.
Ik ben constant mensen buiten het huis aan het houden. Het huis verschilt, de omgeving verschilt, de persoon die ik buiten moet houden verschilt, maar het komt elke keer terug.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:04

Dat droomde ik vroeger altijd, maar dan in een andere vorm. Ik droomde dat ik iedereen buiten mijn jas moest houden :+ Ik had zelf een grote regenjas aan waar ik naakt onder was. De omgeving en de mensen die ik buiten moest houden verschilde idd continu. Stukje onzekerheid denk ik.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:07

Ik heb eerder het idee dat er iemand op mijn pad komt die ik buiten moet gaan houden ofzo? Zal eens googlen :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:08

Ik heb hetzelfde probleem, ik droom bijna elke nacht en de dromen blijven me ook bij.
Ik kan een dag later nog vertellen wat ik die nacht ervoor heb gedroomd.
Sommige kleine details komen ook in elke droom weer terug, ze achtervolgen me..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:10

Soms in een gesprek moet m'n vriend lachen omdat ik dingen heb gedroomd waarvan ik denk dat hij dat gezegd heeft en dat klopt dan dus niet :+

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:11

haha! je haalt zelfs je droomleven en priveleven door elkaar dus, als ik het goed begrijp mikk?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:25

Ja. :') Laatst zei ik tegen 'm: "Maar waar zei je vd week nou dat ze spoken hadden in huis?"

Je had z'n gezicht moeten zien :+

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:34

Wat een dromen komen hier voorbij, dan zijn die van mij eigenlijk nog niet zo heftig ;).

Mijn vriend zegt overigens dat hij vrijwel nooit droomt, maar volgens mij doet hij dat wel degelijk. Kan het ook
echt aan hem merken, als ik toevallig wakker lig. Laatst werd ik wakker van zijn geklets, hij bleef maar roepen
dat ik mijn badpak aan moest doen. De volgende ochtend werd duidelijk dat hij in de dagen daarvoor veel had
geluisterd naar het nieuwe liedje van Barry Badpak. Sja, als je man bent, en je droomt die clip de hele nacht,
heb je volgens mij wel fijne dromen :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 10:23

Sassol schreef:
Het klopt inderdaad dat hoog gevoelige mensen vaak heftiger/intenser dromen.

Ik heb zelf altijd een rustmomentje nodig als ik ook maar iets gedaan heb. Kan zijn dat je niet genoeg rustmomenten neemt overdag waardoor je het 's nachts allemaal pas verwerkt?

Dat zou op zich wel kunnen, ben wel gehaast en ben sowieso altijd bezig...Ik zit eigenlijk nooit gewoon te zitten, heb ook weinig rust voor tv kijken, i-netten kan ik wel, maar ja dan ben ik vaak op forums, ondertussen bewerk ik mijn foto's en klets ik met vriendinnen ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 10:26

SteffiiY schreef:
Ik heb hetzelfde probleem, ik droom bijna elke nacht en de dromen blijven me ook bij.
Ik kan een dag later nog vertellen wat ik die nacht ervoor heb gedroomd.
Sommige kleine details komen ook in elke droom weer terug, ze achtervolgen me..

Ben dus niet de enige, toch raar..

Sommigen vinden dromen heerlijk, ik vind dromen vermoeiend, uitputtend en vervelend...Heb ook wel mooie interessante dromen hoor, maar doordat ze zo intensief zijn wordt ik altijd moe wakker...Dat is gewoon vervelend..

Vannacht ook weer opgestaan en toch een slaappil genomen, ik bleef maar zweven tussen dromen en wakker worden en al dromend realiserend dat ik droomde maar er niet uit kon komen...Gek is dat...Of ik droom ook wel dat ik dan wakker wil worden en dan denk ik tegen mezelf, 'beweeg' jezelf en dan probeer ik een arm of been op te tillen, maar kan ik mijn lijf niet bewegen, alsof alles op slot zit...Raaaaaaarr is dat...

Kennis van me is vanwege dezelfde 'problemen' nu naar een homeopatisch arts gestapt om te horen wat zijn advies is, ben benieuwd

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:27

Hahaha ik hou jouw posts even in de gaten, kunnen echt exact de mijne zijn. Ook dat rust hebben overdag bijvoorbeeld. :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:29

Zo herkenbaar. Ik kan ook heel heftig dromen, dat ik de volgende dag gewoon nog helemaal niet uitgerust ben. Gelukkig heb ik het niet altijd. Maar het komt regelmatig voor. Ook inderdaad met verkrampte ledematen wakker worden, met hoofdpijn van het aanspannen van de spieren, of dat de tranen over mijn wangen lopen. Kan er soms ook heel erg van in de war raken :j
Als ik bijvoorbeeld droom over een moord oid. Kan ik heel erg mee zitten. dan vraag ik mij telkens af: Waar komen die gevoelens vandaan? Waarom droom ik daarover?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 10:31

Ben je ook altijd zo druk in je hoofd?

Ik vraag wel eens aan mensen... 'waar denk je nu aan?' en dan zeggen ze...moeahhhh...niets eigenlijk

Dat kan ik me niet voorstellen, ik heb altijd zoveel in m'n hoofd?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:31

Ik blijf dit ook even volgen! OP pag. 1 heb ik ook mijn verhaaltje gedaan.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:33

colway: inderdaad, ben ook heel druk in mijn hoofd. Heb duizend dingen on my mind. Taken, maar ook, ja, hoe noem je dat? Een soort gedachtes over bepaalde mensen, wat ik ermee aanmoet, ongerustheid en dat soort dingen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:39

Ik onthoud ze ook

een tijdje geleden stal ik perongeluk een terrein op waar ze broodfok honden hadden ik hoorde geblaf en wilde kijken waar het vandaan kwam en zag ook een dode pup liggen en veel honden in een kooitje en bakken..

Sindsdien heb ik al een paar keer gedroomd van hondjes en puppies .
een van die dromen was dat er puppies werden aangevreten door ratten ;( toen werd ik gelijk wakker..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:47

Colway schreef:
Ben je ook altijd zo druk in je hoofd?

Ik vraag wel eens aan mensen... 'waar denk je nu aan?' en dan zeggen ze...moeahhhh...niets eigenlijk

Dat kan ik me niet voorstellen, ik heb altijd zoveel in m'n hoofd?

Same :)