Mooiste levensles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:13

ranna schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat alles is zoals het moet zijn. Toeval bestaat niet, alles gebeurt met een reden. Alles wat je overkomt helpt je voort in je ontwikkeling als mens zijnde ook al zien wij dingen soms graag anders en snappen we niet direct waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren.
Dankzij wat je hebt meegemaakt ben je wie je bent.

Dus ook als het niet zo loopt als ik had gezien realiseer ik me: Alles is goed zoals het is.

Iets wat ik ook vaker in m'n hoofd zou moeten houden :j

Suusje1972 schreef:
Zo is het leven nou eenmaal weet je, en drinken helpt niet maar soms een beetje... ;-)

(grappige uitspraak uit onze familie, terwijl ik zelf niet eens drink)

Dan hou ik 't toch liever bij, drank maakt meer kapot dan je lief is... Door wat persoonlijke ervaringen van mijn kant, vind ik jouw levensles eigenlijk niet zo grappig. Maar ik snap dat dat voor iedereen waarschijnlijk anders ligt. Al vind ik wel dat er over drank vaak te luchtig wordt gedaan maar goed, offtopic :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:16

_Tara_ schreef:
ranna schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat alles is zoals het moet zijn. Toeval bestaat niet, alles gebeurt met een reden. Alles wat je overkomt helpt je voort in je ontwikkeling als mens zijnde ook al zien wij dingen soms graag anders en snappen we niet direct waarom dingen gebeuren zoals ze gebeuren.
Dankzij wat je hebt meegemaakt ben je wie je bent.

Dus ook als het niet zo loopt als ik had gezien realiseer ik me: Alles is goed zoals het is.

Iets wat ik ook vaker in m'n hoofd zou moeten houden :j

Suusje1972 schreef:
Zo is het leven nou eenmaal weet je, en drinken helpt niet maar soms een beetje... ;-)

(grappige uitspraak uit onze familie, terwijl ik zelf niet eens drink)

Dan hou ik 't toch liever bij, drank maakt meer kapot dan je lief is... Door wat persoonlijke ervaringen van mijn kant, vind ik jouw levensles eigenlijk niet zo grappig. Maar ik snap dat dat voor iedereen waarschijnlijk anders ligt. Al vind ik wel dat er over drank vaak te luchtig wordt gedaan maar goed, offtopic :P

Drank/drugs maakt alles kapot wat je lief is.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:17

wowww allemaal!
Thanx, zit nu even in een wat rot-situatie. niet betreft echt mezelf, maar hoe het is gegaan met mn paardjes gisteren.

Hier heb ik wat aan! :j

DanceValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:18

Verander wat je niet kunt accepteren maar accepteer van je niet kunt veranderen.

Och en dat alles zo zijn reden heeft weet ik ook niet, heb een ernstig ongeluk gehad, scheelde niet veel of ik was er niet meer geweest. Maar het had zo moeten zijn? ik heb ervan geleerd?
En die mensen gister in Noorwegen, 92 onschuldige mensen dood, maar zo heeft het moeten zijn?

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:21

mlc schreef:
Mijn motto (en het motto van mijn favo band) is toch wel 'Provehito in altum'
Het is trouwens niet mijn motto omdat het het motto is van één van mijn favo bands, ik vind het gewoon een mooi motto.

En wat betekend dit juist ? :)

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:24

eowyn04 schreef:
wowww allemaal!
Thanx, zit nu even in een wat rot-situatie. niet betreft echt mezelf, maar hoe het is gegaan met mn paardjes gisteren.

Hier heb ik wat aan! :j

Dit was eigenlijk ook waarom ik dit topic opende, hihi :)
Wat is er juist gebeurd ? :n

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:28

ok, heel verhaal:

Ik sta te mesten, en de staleigenaresse komt voorbij en zegt niets.
Toen dr man, kwam ook voorbij en zegt niets. Komen ze later naar me toe dat ze met me wilde praten.
Dus ik: nou ik ook, want ik wilde mn stal opzeggen.

Afijn, kort gezegd, alles mijn schuld, ik stook mensen op stal op
Ik zeg gewoon wat ik ervan denk en wat andere ervan denken, vraag ik wel eens, maar wat ze doen, moeten ze zelf weten.
Afijn, zij waren met zijn 2-en en ik dus alleen en ik had begrepen dat ze het fijn vonden dat ik snel weg ging, hoe sneller hoe beter.
Zo kwam dat dus op mij over.
Dus ik via, waar ik in september ga staan, maar de stal is nog niet klaar, kon ik bij een boertje terecht op het land.
Heb ik wel even geen stal en geen rijbak, maar ik kan naar haar toe om te rijden en het zit midden in het natuurgebied, dus buitenrijden is daar geen probleem!
Dus ik in de middag al mn spullen ingepakt en wilde weg. Komt die vent naar me toe dat ik een maand opzeg termijn heb en bla bla bla. dus ik: jullie willen toch dat ik weg ga. Nou was dat dus absoluut niet zo nou en ik had dus begrepen van wel.
Dus ik ging echt volledig uit mn stekker. Ik flipte helemaal geloof ik
Maargoed, had meneer mn trailer geblokkeerd, zodat we niet weg konden. Dus ed en ik die baal kuil opzij geschoven, dus nog mooi een zweepslag eraan over gehouden in de kuit
Had hij natuurlijk niet verwacht, dus ik mn paarden uit de boks getrokken en aan mn vriendin gegeven en haar van het erf af laten gaan. dus die stond op de weg met 2 paardjes.
Had meneer de uitgang geblokt. Toen heb ik de politie gebeld.

Afijn, ik had natuurlijk geen poot om op te staan. Had natuurlijk een contract ondertekend. met een maand opzegtermijn.
Stom natuurlijk, maargoed.
En ik had dus begrepen dat ik zsm weg moest en nu moest ik nog effe een maand opzegtermijn betalen.
Afijn, met dank aan de polite konden we wel weg, want daar zorgde ze gewoon voor.
Ik heb die vent 300 euro betaald en hij mag erin stikken.
We hadden het ook via het gerecht kunnen doen natuurlijk, maar ik weet niet of dat ervan was gekomen, want dan kwam dit zwarte geld natuurlijk ook aan het licht...
Ben benieuwd of hij het nu nog wel terug stort als hij een andere klant heeft voor 1 augustus, want dat zou hij doen. en anders stikt hij er maar in.
Misschien dat ik nog wel eens ga denken aan de belasting......

Dus nu staan mijn paardjes bij een boer op het land. Gelijk de vuurdoop, want het blijft hier regenen. Heb ze wel lekker een regendekentje opgedaan....
Hopelijk vinden de paardjes het even niet erg in de regen en zonder stalletje. Ze zijn met zijn 2-tjes dus kunnen aan elkaar optrekken.

Dus een hoop gezeik allemaal.
Heb ook lekker hoofdpijn en dan die kuit. Jippie!!

Zal allemaal wel goed komen, maar voor mij op dit moment om het even een plekje te geven, vind ik moeilijk.... ;(

KarinvdM

@ Inepeet: voorwaarts strijden wij de diepte in.

Carpe diem, erg afgezaagd maar wel erg belangrijk.
Sinds het overlijden van mijn moeder vorig jaar ben ik veel bewuster gaan leven en probeer ik meer te genieten van alle fijne dingen in het leven, ondanks dat er ook dingen behoorlijk tegen zitten en ik een lijf heb wat niet altijd meewerkt. Wat dat betreft sluit ik mij ook bij de post van Richtje aan. :)

StonedRomy

de dood is je beste vriend dus wees niet bang, al vanaf mijn 10e mijn vaste uitspraak.
en vanaf mijn 5e zeg ik dit:
liever dood dan een kasplant.
dat laatste is ook voor een deel omdat ik gewoon iets heb van altijd in een gesloten ruimte en eigelijk ben je dan al dood, je blijft leven om misschien een nieuw hart te krijgen maar wie zegt dat dat lukt.
deze teksten hebben mij heel veel kracht gegeven al klinken ze down.
maar nu ik weet dat mijn hart waarschijnlijk niet gaat dichtgroeien heb ik ze iets veranderd.
It seems to me I lived my life like a candle in the wind.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:29

en natuurlijk is dit een schijntje bij alle mensen die ziek zijn, bv kanker hebben.
Maar op dit moment voor mij een moeilijk moment.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:30

DanceValley schreef:
Verander wat je niet kunt accepteren maar accepteer van je niet kunt veranderen.

Och en dat alles zo zijn reden heeft weet ik ook niet, heb een ernstig ongeluk gehad, scheelde niet veel of ik was er niet meer geweest. Maar het had zo moeten zijn? ik heb ervan geleerd?
En die mensen gister in Noorwegen, 92 onschuldige mensen dood, maar zo heeft het moeten zijn?

Ja dat is de mijne ook. Mensen mekkeren te veel en doen er te weinig aan. In het Arabisch (geloof ik) is er ook een mooie: vertrouw op Allah, maar bindt wel je kameel vast.

Inney

Re: Mooiste levensles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:31

eowyn04: Inderdaad nooit leuk. Bah, nare manier om weg te gaan! Sterkte :(:)

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:33

eowyn04 schreef:
ok, heel verhaal:

Ik sta te mesten, en de staleigenaresse komt voorbij en zegt niets.
Toen dr man, kwam ook voorbij en zegt niets. Komen ze later naar me toe dat ze met me wilde praten.
Dus ik: nou ik ook, want ik wilde mn stal opzeggen.

Afijn, kort gezegd, alles mijn schuld, ik stook mensen op stal op
Ik zeg gewoon wat ik ervan denk en wat andere ervan denken, vraag ik wel eens, maar wat ze doen, moeten ze zelf weten.
Afijn, zij waren met zijn 2-en en ik dus alleen en ik had begrepen dat ze het fijn vonden dat ik snel weg ging, hoe sneller hoe beter.
Zo kwam dat dus op mij over.
Dus ik via, waar ik in september ga staan, maar de stal is nog niet klaar, kon ik bij een boertje terecht op het land.
Heb ik wel even geen stal en geen rijbak, maar ik kan naar haar toe om te rijden en het zit midden in het natuurgebied, dus buitenrijden is daar geen probleem!
Dus ik in de middag al mn spullen ingepakt en wilde weg. Komt die vent naar me toe dat ik een maand opzeg termijn heb en bla bla bla. dus ik: jullie willen toch dat ik weg ga. Nou was dat dus absoluut niet zo nou en ik had dus begrepen van wel.
Dus ik ging echt volledig uit mn stekker. Ik flipte helemaal geloof ik
Maargoed, had meneer mn trailer geblokkeerd, zodat we niet weg konden. Dus ed en ik die baal kuil opzij geschoven, dus nog mooi een zweepslag eraan over gehouden in de kuit
Had hij natuurlijk niet verwacht, dus ik mn paarden uit de boks getrokken en aan mn vriendin gegeven en haar van het erf af laten gaan. dus die stond op de weg met 2 paardjes.
Had meneer de uitgang geblokt. Toen heb ik de politie gebeld.

Afijn, ik had natuurlijk geen poot om op te staan. Had natuurlijk een contract ondertekend. met een maand opzegtermijn.
Stom natuurlijk, maargoed.
En ik had dus begrepen dat ik zsm weg moest en nu moest ik nog effe een maand opzegtermijn betalen.
Afijn, met dank aan de polite konden we wel weg, want daar zorgde ze gewoon voor.
Ik heb die vent 300 euro betaald en hij mag erin stikken.
We hadden het ook via het gerecht kunnen doen natuurlijk, maar ik weet niet of dat ervan was gekomen, want dan kwam dit zwarte geld natuurlijk ook aan het licht...
Ben benieuwd of hij het nu nog wel terug stort als hij een andere klant heeft voor 1 augustus, want dat zou hij doen. en anders stikt hij er maar in.
Misschien dat ik nog wel eens ga denken aan de belasting......

Dus nu staan mijn paardjes bij een boer op het land. Gelijk de vuurdoop, want het blijft hier regenen. Heb ze wel lekker een regendekentje opgedaan....
Hopelijk vinden de paardjes het even niet erg in de regen en zonder stalletje. Ze zijn met zijn 2-tjes dus kunnen aan elkaar optrekken.

Dus een hoop gezeik allemaal.
Heb ook lekker hoofdpijn en dan die kuit. Jippie!!

Zal allemaal wel goed komen, maar voor mij op dit moment om het even een plekje te geven, vind ik moeilijk.... ;(

Wow, wat een verhaal inderdaad !
Maar goed dat je weg bent van je stal, als het zo'n onvriendelijke mensen waren had je er vroeg of laat toch problemen mee gehad.
En je paardjes zullen toch blij zijn nu, met z'n tweetjes op een wei, en lekker veel buiten rijden in een mooie omgeving, dat zullen ze helemala niet erg vinden hoor !
Veel sterkte, en je hebt hopelijk wel iets aan die spreuken hier he ! :)

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:35

Ik zit hier echt met kippenvel al jullie post's te lezen , :+
Nee echt, ik vind ze een voor een mooi !

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:40

heb zeker wat aan die uitspraken.

Tuurlijk zijn er mensen daar die wel tevreden zijn, maar als ik het ergens niet mee eens was, dan zei ik dat en dat werd niet geaccepteerd. Als mijn paarden bv binnen staan en die van haar wel buiten en dan zeggen dat het een prive stuk is geworden, terwijl ze ong 2 maanden ervoor heeft gezegd dat ze daar ook een stuk weiland van maakt....
Ze staan bij de de minste geringste spetter binnen enz... en ik ben juist daar gaan staan omdat ze land had.
tja en eerlijkheid is ver te zoeken, want ze heeft me wel eens eerder "genaaid". Eerst zei ze dit en vervolgens was het iets heeeel anders en had ik het allemaal weer gevreten. Het emmertje was vol...

Ik vind deze uitspraak op dit moment een goed voor mij:

DanceValley schreef:

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:43

Inderdaad ook dat anderen het altijd erger hebben dan mij!
En mijn paarden helpen er ook altijd een grote rol in :)

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:44

DDW1190 schreef:
Inderdaad ook dat anderen het altijd erger hebben dan mij!
En mijn paarden helpen er ook altijd een grote rol in :)

Inderdaad, en mijn hond ook , die weet perfect wanneer hij schattig moet komen doen hoor ! :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:44

Haha dat hebben die van mij ook :+

Ik had vroeger een kat die alleen maar kopjes door bleef geven als ik vroeger huilde :o

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:52

DDW1190 schreef:

Ik had vroeger een kat die alleen maar kopjes door bleef geven als ik vroeger huilde :o

Superlief ! <3

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:12

DDW1190 schreef:

Ik mag niet huilend in de zetel liggen van mijn hond, dan komt hij de tranen weglikken.
En als ik me omdraai port-ie in m'n rug.

Dieren weten het héél goed wat er met je scheelt.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:40

Dat andere mensen het slechter hebben, wil niet zeggen dat jouw problemen minder erg zijn, en je ze niet serieus moet nemen!

Paradise is in your mind, vind ik een goede. Het is ook zo, je kunt zelf beinvloeden hoe je leven eruit ziet, gezien welke omstandigheden ook. Kan af en toe wel moeilijk zijn.

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat, speelt ook vaak in mijn hoofd. Ik heb nogal wat dingen waar ik niet tevreden over ben, maar soms moet je je er gewoon bij neerleggen, omdat het gewoon niet anders kan.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:44

ikenindi schreef:
Liedje van Guus Meeuwis... Ik zal hem even opzoeken op youtube voor je.

edit: snel gevonden :) kijk (vooral luister!) maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=-T4uKZvorAc

Dit liedje werd gedraaid op mijn ooms begrafenis, hij heeft 2 jaar gevochten tegen kanker. Hij had de songtekst zelf ook uitgeknipt.
Als het bij mij ook even tegen zit denk ik ook zo slecht gaat het nog niet eens

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:04

Als ik me rot voel of het rot gaat luister ik altijd naar Guns 'n Roses - November rain

So never mind the darkness, we still can find a way,
cause nothing last forever, even cold November rain

Hoe erg de dingen ook zijn, er is altijd een weg en een oplossing. Het blijft niet altijd donker, en uiteindelijk houdt het wel op met regenen.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:35

Toen ik in een moeilijke periode zat, kreeg ik een boekje. Het heette 'Ga Ervoor'.

Er is één zin wat mij echt overal doorheen duwt :
'Ze zeggen soms dat ik me heel wat verbeeld - zou kunnen. Dat moet ook, denk ik : Je moet in jezelf geloven als een ander dat niet doet. Dat maakt je een winnaar.

En waarom? Omdat als je in jezelf blijft geloven, je overal kan komen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:39

Ik heb een aantal jaar terug heel lang heel slecht in mn vel gezeten en op een moment dat ik het allemaal echt niet meer zag zitten zei een van mn beste vriendinnen tegen me;

In het donkerste van de nacht kan het alleen maar lichter worden.

Dat is toen echt een tijd mijn motto geweest, ben echt superblij dat zij er voor me was toen.. :)