keelamandel operatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

Re: keelamandel operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:02

@sullebulle: Ik heb geen pijnstilling meegekregen vanuit ziekenhuis ze zeiden af en toe paracetamol oplossen, mijn moeder is nu langs drogisterij even kijken naar wat voor pijnstilling er nog meer is, zodat ik misschien wat meer kan eten..
En waneer aten jullie weer warm ? want dat opent toch de wondjes?

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:27

Jeetje, wat ben ik dan volgepropt met pijnstilling...

De nacht na de operatie moest ik blijven, was met een ander meisje op zaal die ook de amandelen eruit had en die kreeg 's nachts zelfs nog morfine omdat ze zo'n pijn had... Ik redde het wel met dicofinac en paracetamol afgewisseld.

Ehm, goede vraag, wanneer at ik weer warm... Ik geloof enkele dagen na de operatie al. Aardappelpuree met appelmoes en zachtgekookte worteltjes uit een potje. Wel goed laten afkoelen. Ik weet in ieder geval dat ik na precies een week dus met mijn moeder uit winkelen ging, en dat ik toen een croissant met gesmolten kaas uit de oven ging eten bij een croissanterie. Vond het doodeng, maar ging hartstikke goed, heb er daarna nog eentje genomen. Dat was denk ik mijn eerste echte 'vaste' voedsel, waar je echt op moest kauwen. (aardappelpuree en appelmoes slik je zo zonder kauwen door)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:24

Okee, mijn moeder is net langs kruitvat geweest heeft pyjama papje gehaald en bruistabletten tegen de pijn! Dus even afwachten of die helpen!
Ik heb na mijn operatie wat pijnstilling gehad, toen die avond nog wat toen hebben ze mijn infuus er weer afgehaald.. en die pijnstilling van de avond was gewoon paracetamol door infuus

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:56

Jordy schreef:
14 dagen zachte kost eten? Ik zat na 5 dagen alweer bij de mac donalds! :+
Verder heeft het bij mij ook echt 2 weken geduurd voordat ik me weer optimaal voelde.
Sterkte en succes met uitzieken!

Maar de Mac is ook best zacht eten! De patatjes waren het eerste vaste voedsel dat ik at na mijn operatie :D

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:42

Ik ben 4 juli geopereerd aan mijn keelamandelen. Het is mij erg meegevallen. 2 dagen later zat ik alweer op het paard! Je moet gewoon door de pijn heen eten, als je eet dan komt dat langs die korsten en dan geneest het beter en sneller. En inderdaad zetpillen 1000mg zijn een absolute must om te hebben!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:13

mayniac_val schreef:
Jordy schreef:
Verder heeft het bij mij ook echt 2 weken geduurd voordat ik me weer optimaal voelde.

Maar de Mac is ook best zacht eten! De patatjes waren het eerste vaste voedsel dat ik at na mijn operatie :D

Hahaha bij mij ook t waren er maar 10 maar lekker dat ze waren!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:55

ohh ik moest 1 nachtje extra in het ziekenhuis blijven omdat ik wel wat bloed had verloren en daardoor er misselijk en zwak was.. maar toen ik weer naar huis mocht ging ik gelijk met me vader naar het winkel centrum bij ons omdat het koninginne dag was _O- en dan lees ik hier dat heel veel mensen 2 weken niks mogen doen.. misschien niet slim van mij geweest om toen gelijk weg te gaan dus :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:39

wonderworst_ schreef:
ohh ik moest 1 nachtje extra in het ziekenhuis blijven omdat ik wel wat bloed had verloren en daardoor er misselijk en zwak was.. maar toen ik weer naar huis mocht ging ik gelijk met me vader naar het winkel centrum bij ons omdat het koninginne dag was _O- en dan lees ik hier dat heel veel mensen 2 weken niks mogen doen.. misschien niet slim van mij geweest om toen gelijk weg te gaan dus :P

Ach je doet t toch nog ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:51

Hahaha..ik ben afgelopen 6 juli "geholpen" aan mijn amandelen en ben gister dus voor het eerst weer aan het werk gegaan. Die 2 weken zijn echt niet voor de flauwekul geweest, was na 10 dagen pas weer zover dat ik een beetje kon praten. Ik had echt heeeeeeeeeeeeeeel veel pijn. De onstekeingen die ik altijd had waren qua pijn hetzelfde alleen was dit veel intenser op een of andere manier. Voroal 's ochtens als je wakker wordt is een ramp! Dan is je keel droog en ik heb liggen snurken omdat alles zo opgezet is en dan voelt het alsof ze in je open wonden hebben zitten raspen. :brr:
Nu gaat het eigenlijk best heel goed maar heeft dus echt wel 10 dagen geduurd voordat de pijn minder werd en dat viel me echt heeeeeeeeeeeel zwaar tegen!

Btw ook de mac patat was hier weer het eerste vaste voedsel. is prima te doen, is zo zacht! :+

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 11:14

mayniac_val schreef:
Jordy schreef:

Mc patat <3 krijg ik spontaan zin in!

berbertje schreef:
Ik ben 4 juli geopereerd aan mijn keelamandelen. Het is mij erg meegevallen. 2 dagen later zat ik alweer op het paard! Je moet gewoon door de pijn heen eten, als je eet dan komt dat langs die korsten en dan geneest het beter en sneller. En inderdaad zetpillen 1000mg zijn een absolute must om te hebben!

Ik mag vandaag pas weer brood zonder korstjes eten en dan met een aantal dagen warm, en denk niet dat ze bij het ziekenhuis dat voor de grap zeggen.

wonderworst_ schreef:

nouwja als je er geen last van onder vonden hebt?

zimbabwe schreef:
Hahaha..ik ben afgelopen 6 juli "geholpen" aan mijn amandelen en ben gister dus voor het eerst weer aan het werk gegaan. Die 2 weken zijn echt niet voor de flauwekul geweest, was na 10 dagen pas weer zover dat ik een beetje kon praten. Ik had echt heeeeeeeeeeeeeeel veel pijn. De onstekeingen die ik altijd had waren qua pijn hetzelfde alleen was dit veel intenser op een of andere manier. Voroal 's ochtens als je wakker wordt is een ramp! Dan is je keel droog en ik heb liggen snurken omdat alles zo opgezet is en dan voelt het alsof ze in je open wonden hebben zitten raspen. :brr:
Nu gaat het eigenlijk best heel goed maar heeft dus echt wel 10 dagen geduurd voordat de pijn minder werd en dat viel me echt heeeeeeeeeeeel zwaar tegen!

Btw ook de mac patat was hier weer het eerste vaste voedsel. is prima te doen, is zo zacht! :+

's morgends is echt een ramp ja :j dan kan ik ook niet meer praten...
Ik zit te denken of ik zometeen gewoon even op mijn tanden ga bijten en een broodje met kaas ga nemen of niet ( zonder korsten dan uiteraard).

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:15

De eerste nacht ben ik elk uur wakker gemaakt voor een paar slokjes water. De tweede nacht elke 3 uur ofzo. Dan blijft het wat soepeler. had jij dat niet?

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:21

Ik wil je inderdaad aanraden véél water te drinken!
Als je wakker bent 's nachts ook even wat drinken, ook al heb je geen pijn of dorst.
Dat hielp bij mij een stuk tegen de pijn. En dan kon ik tenminste ook redelijk praten.
Hoewel het nog wel de eerste dagen meer fluisteren en zacht praten was maarja.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:13

god als ik jullie verhalen zo lees mag ik mezelf dus heel gelukkig prijzen dat ik er amper last van heb gehad! :wow: ondanks dat ik al 16 was en mijn amandelen dus abnormaal groot waren, dus de wonden ook erg groot.. ik heb er echt geen last van gehad... toen ik op de uitslaapkamer lag ik gelijk met me moeder te praten, en zei gelijk dat het minder erg was als een echte ontsteking die ik altijd had! voor alle mensen die nog moeten sterkte! :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:19

Ik ben vorig jaar (26e) geholpen en ze zeiden dat t een hele klus geweest was maar heb er eigenlijk ook weinig last van gehad. Was alleen heel boos toen ik weer wakker werd uit de narcose want was net aan t dromen over t paard hahaha helemaal de weg kwijt ;)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:00

ik werd wakker met een heel bebloed kleedje naast me _O- op de uitslaapkamer was me keel nog gaan bloeden en ik lag op me zei dus het bloed liep zo me mond uit, en de andere helft van het bloed had ik doorgeslikt ( en geloof me, daar word je pas misselijk van, en uiteindelijk spuug je dat uit, en dat stinkt een partij!! :wow: :)) )

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 17:10

Rebel_Jits schreef:
De eerste nacht ben ik elk uur wakker gemaakt voor een paar slokjes water. De tweede nacht elke 3 uur ofzo. Dan blijft het wat soepeler. had jij dat niet?

nee de hele nacht ben ik niet wakker gemaakt.....

sullebulle schreef:
Ik wil je inderdaad aanraden véél water te drinken!
Als je wakker bent 's nachts ook even wat drinken, ook al heb je geen pijn of dorst.
Dat hielp bij mij een stuk tegen de pijn. En dan kon ik tenminste ook redelijk praten.
Hoewel het nog wel de eerste dagen meer fluisteren en zacht praten was maarja.

Ja probeer zoveel mogelijk te drinken maar snachts ben ik meestal te moe en te duizelig om op te staan.

wonderworst_ schreef:
god als ik jullie verhalen zo lees mag ik mezelf dus heel gelukkig prijzen dat ik er amper last van heb gehad! :wow: ondanks dat ik al 16 was en mijn amandelen dus abnormaal groot waren, dus de wonden ook erg groot.. ik heb er echt geen last van gehad... toen ik op de uitslaapkamer lag ik gelijk met me moeder te praten, en zei gelijk dat het minder erg was als een echte ontsteking die ik altijd had! voor alle mensen die nog moeten sterkte! :D

zo jij hebt geluk!

wonderworst_ schreef:
ik werd wakker met een heel bebloed kleedje naast me _O- op de uitslaapkamer was me keel nog gaan bloeden en ik lag op me zei dus het bloed liep zo me mond uit, en de andere helft van het bloed had ik doorgeslikt ( en geloof me, daar word je pas misselijk van, en uiteindelijk spuug je dat uit, en dat stinkt een partij!! :wow: :)) )

dan is er ook niet goed op je gelet! daar hadden ze direct wat aan moeten doen!

@hier: Het gaat vandaag iets beter lang leve de pijnstilling. heb brood zonder korstjes gehad met boter en gepureerde lauwe bloemkool kon het gewoon opdrinken :P

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:57

gelukkig krijg je dan nu wel wat binnen zeg! :D en hoe heb je de pijnstilling nou genomen dan?

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:19

Ik wilde ze eigenlijk ook nog eruit laten halen maar als ik dit zo lees.......
Brrr ik zie het nu al niet meer zitten als de pijn zolang blijft! |(

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:29

veel drinken en waterijsjes eten <3
hielp bij mij veel!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 09:20

wonderworst_ schreef:
gelukkig krijg je dan nu wel wat binnen zeg! :D en hoe heb je de pijnstilling nou genomen dan?

We hebben bruistabletten die los ik op en dan neem ik het in kleine slokjes.. wel heel vies maarja :r

MickeyenVici schreef:
Ik wilde ze eigenlijk ook nog eruit laten halen maar als ik dit zo lees.......
Brrr ik zie het nu al niet meer zitten als de pijn zolang blijft! |(

Ik zou het alleen doen als het echt meot !

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:46

Mickeyenvici als je meer dan 4 keer per jaar een echte keelontsteking hebt dan doe je er wel goed aan om ze weg te laten halen hoor!

Wat ik vroeger trouwens altijd zo erg vond, is dat ik dan een keelontsteking had en dan kon ik niet gapen! Dan sliep je slecht van de pijn en was je al onwijs moe en dan kon ik nooit gapen omdat dat te veel pijn deed _O-

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:36

Ik heb er regelmatig last van, maar het ene jaar wat meer dan het andere.......
Van de ene kant denk dan is het nog een keer pijn na de operatie maar ik ben zowieso al niet echt een held met zulk soort dingen! :o

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 17:12

wonderworst_ schreef:
Mickeyenvici als je meer dan 4 keer per jaar een echte keelontsteking hebt dan doe je er wel goed aan om ze weg te laten halen hoor!

Wat ik vroeger trouwens altijd zo erg vond, is dat ik dan een keelontsteking had en dan kon ik niet gapen! Dan sliep je slecht van de pijn en was je al onwijs moe en dan kon ik nooit gapen omdat dat te veel pijn deed _O-

haha dat heb ik nu ook echt een rot gevoel :7

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:08

vervelend is dat he! ik ben ook geopereerd aan mijn keelamandelen toen was ik 15.
Heb anderhalve week niet kunnen eten :P en had er ook echt geen zin in, had een frikandel in de blender gedaan maar dat was niet zo'n succes :o maar wat ik voor het eerst kon eten waren knakworstjes in heeeeeeele dunne stukjes en een sateprikker als vork gebruiken, en gewoon heel veel drinken en niet teveel praten ookal denk je dat je je beter voelt :+

ik kon ook wel janken dat ik niet naar mijn paard mocht (staat op pensionstal) :') ivm die stofjes

maar geloof mij als alles weer goed is ben je blij dat je het hebt gedaan!!
Alleen na het verwijderen van mijn keelamandelen kon ik geen water meer uit de kraan drinken, want het ging door mijn neus er weer uit nu 4 jaar later gaat het soms nog wel eens mis :p

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 10:17

nog even een vraagje.. Ik ben nog steeds niet echt beter (zit ook te twijfelen of ik nou wel of niet moet gaan werken) maar wat voor drinken namen jullie altijd? want ik krijg ja klinkt heel vies overal heel veel slijm van...