Hulp gezocht met gezonder leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

emilyxx

Re: Hulp gezocht met gezonder leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:26

heey ik wil me er ook even bijvoegen, ik eet te slecht veel te ongezond en teveel en ik heb absoluut geen conditie dus ik moet meer gaan sporten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:57

Ik ben ook alweer een tijdje bezig, maar blijf het soms wel lastig vinden.

Mijn ontbijt gaat altijd wel goed. Een glas sinaasappelsap en magere joghurt met muesli (eigenlijk havervlokken, een paar rozijnen en een verdwaalde hazelnoot).
Lunch is volkorenbrood met suikervrije jam (3 boterhammen).
Tussendoor 1 of 2 stuks fruit.
Avondeten is meestal groente en een stuk vlees (veelal rundvlees).

Beweging is mijn grootste probleem. Op dit moment is het alleen paardrijden en toevallig heb ik maandagavond weer op de stepper gestaan. Ik reis iedere dag 2 uur naar mijn werk (1 uur heen en 1 uur terug) dus fietsen naar mijn werk zoals vroeger is helaas geen optie meer.
Omdat ik minimaal 8 uur slaap, is een sportschool oid naast het paardrijden erg lastig. Ik moet het echt hebben van een verdwaald uurtje thuis, voor de tv op het stepapparaat....

Edit: en zorgen dat ik niet snoep!

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:53

yeah vanaf volgende week naar de sportschool voor het eerst ik vind het wel spannend XD

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:59

love_western schreef:
Het liefst zou ik rond de 10/15 kilo af willen vallen.
Maar ben bang als ik op dieet ga, dat het derna net zo snel weer aan komt :+
Dus ik zie dat niet zo zitten. Vandaar ook gewoon gezonder leven.

Ook ben ik van plan om weer vaker met de hond te gaan lopen. Moet ik eerst wel een goed schoentje vinden voor zijn poot. Hij is vorig jaar volledig verlamd geweest in zijn achterpoten. En 1 poot wil soms nog niet helemaal mee werken waardoor het zijn poot openhaalt weer. En wil ook meer mountainbiken.

Alleen this makkelijker gezegd dan gedaan :\

Uhm, ik zie in je profiel dat je zestien jaar oud bent. Je lichaam is nog bezig met groeien en je wilt 10 tot 15 kilo afvallen? :\
Lijkt me niet echt de bedoeling. Gezond leven kan natuurlijk wel, maar nu al bezig zijn met afvallen niet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:42

Wat je zou kunnen doen nadat je fruit hebt gegeten is je mond spoelen met lauw water. Niet gelijk poetsen want dat schijnt juist niet goed te zijn.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:07

Wat goed helpt is dingen zoals aardappels, rijst en pasta links te laten liggen. Dus een bord opscheppen vol groente en vlees. Je krijgt dan nooit het gevoel dat je bomvol zit, maar je raakt wel verzadigt. Ook zul je minder snel weer honger hebben. Zin in een tussendoortje? Neem dan iets van groente, of een bakje yoghurt oid. (Niet volgooien met suiker hè!) Het is het beste als je je tanden 1 à 2x per dag poetst, het liefst zo ver weg mogelijk van een maaltijd. Anders doet de tandpasta het werk wat je tanden moeten doen en maak je geen goed glazuur meer aan.

Daarnaast zul je toch echt moeten gaan bewegen. Ik ben ook zo'n stokje wat kan eten wat ze wil, maar fiets dan ook 30km per dag en loop daarnaast zo'n 3u per dag.

Doordat ik zoveel beweeg heb ik altijd behoefte aan een échte maaltijd, je zult mij overdag niet zien snoepen. (Als je na 8-en niks meer eet, scheelt dat ook veel, ik moet juist 's avonds wat later eten zodat ik niet te mager wordt :+ )

Verder veel water drinken, geen frisdrank e.d.

Wat ik ook een tijdje gedaan heb wat érg goed werkt is als je wilt snoepen, daar beweging tegenover zetten. Wil je een strakke buik dan kun je er sit-ups tegenover zetten. Ik had destijds de regel: wil ik een snoepje/koekje oid, dan moet ik EERST 25 sit-ups doen. Snoepte een stuk minder daardoor :P

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:16

Oeps het is tot nu toe niet echt gelukt qua eten. Ook moet ik eten wat de pot schaft.
Bewegen is wel gelukt. Heb erg veel gefietst. Kan natuurlijk nog beter.
En zal zo de rest van topic even doorlezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:17

SdaphneS schreef:
love_western schreef:
Het liefst zou ik rond de 10/15 kilo af willen vallen.
Maar ben bang als ik op dieet ga, dat het derna net zo snel weer aan komt :+
Dus ik zie dat niet zo zitten. Vandaar ook gewoon gezonder leven.

Ook ben ik van plan om weer vaker met de hond te gaan lopen. Moet ik eerst wel een goed schoentje vinden voor zijn poot. Hij is vorig jaar volledig verlamd geweest in zijn achterpoten. En 1 poot wil soms nog niet helemaal mee werken waardoor het zijn poot openhaalt weer. En wil ook meer mountainbiken.

Alleen this makkelijker gezegd dan gedaan :\

Uhm, ik zie in je profiel dat je zestien jaar oud bent. Je lichaam is nog bezig met groeien en je wilt 10 tot 15 kilo afvallen? :\
Lijkt me niet echt de bedoeling. Gezond leven kan natuurlijk wel, maar nu al bezig zijn met afvallen niet.

Lees de topic eens goed door ;) En mijn lichaam is helaas gestopt met groeien, is door een arts vastgesteld in het UMCG

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:18

Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 25-07-11 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:18

emilytje schreef:
yeah vanaf volgende week naar de sportschool voor het eerst ik vind het wel spannend XD

Ik zou echt niet naar een sportschool durven. Waarom weet ik niet. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:19

F_Orumster schreef:
Ik kan koolhydraatarm echt aanbevelen.
Afvallen zonder honger en jezelf een nieuwe eetstijl aanmeten.
Juist brood etc maken dat je snel weer honger hebt.

Hoef niet persee af te vallen, zou natuurlijk mooi zijn.
Maar wil juist gezonder leven :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:20

Ik hoef ook niet af te vallen. Ik dacht dat alleen in je OP te lezen.
Maar ik had last van een heftig schommelende suikerspiegel (slapjes voelen en willen eten), was futloos en moe. Ben nu fit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:51

F_Orumster schreef:
Ik hoef ook niet af te vallen. Ik dacht dat alleen in je OP te lezen.
Maar ik had last van een heftig schommelende suikerspiegel (slapjes voelen en willen eten), was futloos en moe. Ben nu fit.

Ow haha, maakt niks uit. Ben ook meestal futloos en moe. Maar dat komt denk ik meer door B12 te kort.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:42

Magnesium is erg belangrijk voor goede vertering van eiwitten, vetten en koolhydraten maar daarnaast is magnesium samen met vit. B-complex verantwoordelijk voor voldoende energie.
Magnesium zit erg weinig in onze voeding omdat het doodgewoon niet in de bodem zit dus supplementen nemen zou niet verkeerd zijn. Je zou dan magnesiumcitraat moeten hebben.

Dierlijke eiwitten zijn ongezond hebben onderzoek uitgewezen dus wil je gezonder leven beperk dan de inname van dierlijke eiwitten zoveel mogelijk.

Ontbijten is geen must in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Luiter naar je lichaam. Eet wanneer je honger heb maar stop als het hongergevoel weg is.
Eet, het liefst, veel rauwe groente en fruit. Als de tandarts er niet zo happig is dat je fruit eet, spoel dan direct na het fruit eten je mond met water waarin zuiveringszout is opgelost. Dit neutraliseert de zuren en maakt dat je een gezonde zuurtegraad in je mond heb. Bovendien stimuleert zuiveringszout je speekselvorming en de beste bescherming voor je tanden is je eigen schone speeksel.

Over bewegen heb je al voldoende tips gehad ;)

Succes met het omstellen van je lifestyle :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:36

Ik ben benieuwd wat er zo ongezond is aan dierlijke eiwitten? En in het kader van gezond leven.... hoe ga je, zonder dierlijke eiwitten, dan zorgen dat je ook daadwerkelijk voldoende voedingsstoffen binnen krijgt zonder op lange termijn tekorten op te lopen zoals toch wel vaak bij vegariers/veganisten gebeurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:48

Ik moet dierlijke eiwitten eten omdat hier B12 inzit.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:54

Ik wil ook gezonder gaan leven.
Ik eet en drink echt weinig goede dingen. Er mogen van mij ook wel wat kilo's vanaf, maar ik heb wel een gezond gewicht. Ik drink bijna alleen maar cola.
Ik heb nu al een fles spa blauw op mijn bureau staan, maar ik grijp toch weer gauw naar de cola.
Ook drink ik veel redbull waar ik ook echt mee moet stoppen. Dan nog dagelijks een portie groente en fruit en dan leef ik al een stuk gezonder.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:59

Kijk eens of er geen mensen van bokt in de buurt wonen en daarmee afspreken om te gaan sporten, fietsen, wandelen of sportschool of iets? Zowiezo aansluiten bij een vereniging zodat je contacten maakt en verplicht weleens van de bank getrokken wordt anders is het makkelijk om te zeggen van daag weer even niet:)

Zowiezo een bokt meeting met het aantal mensen wat hetzelfde wil ergens in het land afspreken waar je dan iets gaat doen of leren over gezonder leven en je lichaam gezonder maken.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:09

B12 zordt door bascteriën gemaakt en is heel goed in supplementvorm in te nemen.
Als we niet zo vreselijk hygiënisch waren m.b.t. ons voedsel schoonmaken kregen we zowiezo al voldoende binnen want de betreffende bacteriën zitten in aarde. Dat is ook de reden dat het in vlees terechtkomt. Dieren die gras eten krijgen vaak kleine beetjes aarde binnen. Was dat niet het geval, zat er ook geen B12 in vlees van dieren.
Je kunt dus kiezen uit een supplement nemen of een hap aarde op z'n tijd :D

@Wendy, de lijst van nadelige gevolgen voor ons lichaam is lang maar in het kort komt het hier op neer. Dierlijke eiwitten verzuren ons lichaam en in een zuur milieu ontstaan ziektes.
In dierlijke eiwitten zit niets wat bij persé nodig zijn, in groente en fruit daarentegen wel. Gewoon veel groenten, fruit en noten e.d. eten. Ik leef al jaren zo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:14

En dat is wetenschappelijk aangetoond?
Er doen zoveel fabels de ronde over voeding (bijvoorbeeld dat je geraffineerde suiker nodig zou hebben, terwijl dit echt niet zo is) dat ik niet zomaar alles geloof.
In een zuur milieu ontstaan geen ziektes, dat is echt onzin.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:18

Wendy schreef:
Er doen zoveel fabels de ronde over voeding (bijvoorbeeld dat je geraffineerde suiker nodig zou hebben, terwijl dit echt niet zo is) dat ik niet zomaar alles geloof.

*zucht*
Dat al die knappe koppen jou niet gewoon gevraagd hebben. Zou 50+ jaar nutteloos onderzoek gescheeld hebben. 8)7

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:34

ranna schreef:
Wendy schreef:

*zucht*
Dat al die knappe koppen jou niet gewoon gevraagd hebben. Zou 50+ jaar nutteloos onderzoek gescheeld hebben. 8)7

Zo lang je niet met feiten komt... zoals ik al eerder zei, er wordt zoveel onzin gezegd en geschreven over voeding. Ik geloof ondertussen lang niet alles meer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:34

ranna schreef:
Wendy schreef:

*zucht*

Minister van volksgezondheid is ook een knappe kop, en die wilde ook heel nl laten vaccineren tegen de mexicaanse griep. Totaal overbodig, maar meneertje spekte mooi zijn zakkie via de aandelen in de farmacie.

Ik bedoel maar, niet alle onderzoek staat netjes losstaand van geldschieters.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:44

Lol - moet wel lachen dat je de minister van Volksgezondheid een knappe kop noemt. Hilarisch gewoon.
Nee, die valt bij mij niet echt onder de noemer 'knappe kop'.

Het is met alles altijd - follow the money - en dat is in geval van vaccinaties nogal duidelijk. Dus nee, ook geen goed idee.
Maar we dwalen af hier.

Heb inmiddels heel wat jaren achter de rug met het lezen over gezondheid en alles wat daar mee te maken heeft en dan heb ik het niet over de zogenaamde gezondheid die je uit pharmaceutische bedrijven krijgt maar over échte gezondheid. Hoe je je lijf dátgene geeft waarmee het gezond wordt / blijft en verzuring van je lichaamscellen is dé oorzaak van ziektes. Ondertussen kun je daar helaas het vererven van zaken van je moeders eet- en leefgewoonte aan toevoegen en de effecten van de toxische wereld die we om ons heen hebben geschapen.
Over verzuring kun je overal op het net plenty info over vinden. Dus doe jullie best.
Hoef je niet eens de boekenkast met gezondheids- en voedingboeken te lezen die ik heb gelezen of de opleidingen te doen die ik heb gedaan en nog steeds doe op dit gebied.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:58

Ik denk inderdaad dat je Ranna echt wel kunt vertrouwen in het geven van juiste informatie :j