Hoe een weekje ponykamp leiden na de 1e rit voorbij is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe een weekje ponykamp leiden na de 1e rit voorbij is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:10

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 17:47

Ben ik weer effe alles is goed gegaan arts is nog niet geweest dus weet niet precies wat ze hebben gedaan ik heb in elk geval geen gips en pees was niet gescheurd wel iets anders morgen hoor ik meer. Als alles goed is mag ik morgen al naar huis.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:07

da's opzich best positief nieuws dan.. Hopen dat de uitslag van morgen ook mee valt

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:09

hallo hier even de tweelingzus van sandorra.

gelukkig was de quadriceps pees niet gescheurd en heeft ze met haar val haar voorstekruisband afgescheurd. Ook is aan de onderkant van de knieschijf het kraakbeen beschadigd. Ze hebben nu eerst de voorste kruisband er uit gehaald en de knie verder schoon gemaakt.
Waarschijnlijk moet ze nu eerst herstellen en door middel van fisio de knie sterker maken ( de spieren.) Daarna zal ze waarschijnlijk nog een keertje geopereerd moeten worden om een nieuwe voorste kruisband er in geplaatst te krijgen.

En ik kan daar over meepraten. Straks hebben we beide een nieuwe voorste kruisband in de rechterknie zitten. Deze operatie heb ik namelijk in maart 2009 ondergaan.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:23

Nou fenja, met recht een tweeling mocht het zo zijn. wens je zus maar succes met het herstel.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:09

En hoe gaat het nu met Sandorra?

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:07

Zo hehe vanmorgen mocht ik het ziekenhuis verlaten iets later als gepland. Was namelijk nogal ziek geworden van de narcose. En hield tot gisteren niks binnen.

Ben volgens de artsen best wel een bikkel, dat ik heb door gelopen met mijn knie tot dinsdag. Gelukkig is de pees niet gescheurd. Waarvan de dachten dat die stuk was. Dat scheeld weer een hoop echter als die stuk was geweest en er verder niks stuk was ik na 1 operatie klaar.

Nu volgt er hoogst waarschjnlijk een 2e operatie om de voorste kruisband te herstellen. Het meeste pijn heb ik nu van de ongeveer 10cm lange wond recht over de knie heen. Maar met veel rust pijnstillers en oefenen hoop ik dat een 2e operatie niet nodig is.

Mocht die 2e operatie nodig zijn moet ik maar kijken of ik volledige narcose of een ruggenprik wil. Ik was nu zo beroerd. Heb van alles gehad via infuus (dipidolor, paracetamol, iets voor de misselijkheid en iets van ketofen of zo.) Daarnaast kreeg ik ook naproxen 250 mg. Nu ben ik thuis en ga het proberen met 4 maal 2 paracetamol.

Ik ga weer effe slapen, kan mij snachts geen houding geven met slapen dus slaap erg onrustig.
Doei doei

Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 07:34

Zo een week verder gaat het redenlijk beter erg veel pijn van de wond. Hechtingen trekken erg. 1e keer fysio is ook geen pretje wel nog erg veel pijn en zonder krukken lopen is geen optie. Knie zwabbert alle kanten op. Dus moet jet en kan ook niet anders rustig aan doen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:30

Jammer dat het niet zo goed gaat maar de wond doet al minder pijn dus dat is een pluspunt. ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:44

Dat klinkt net als mijn snowboardavontuur, wat na de eerste 20 minuten van de vakantie al voorbij was.
Meis heel veel sterkte en beterschap!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:45

Is vasaline niet iets om op je hechting te smeren dan trekt het niet zo. Beterschap verder.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 18:25

Vanmiddag hechtpleisters eraf gehaald 1e van de wondjes is niet zo fris. Goed schoon gemaakt en pleister erop. 5 augustus gaan hechtingen eruit.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 23:17

Toch effe een update plaatsen. 6 december weer naar de orthopeed hopenlijk geen 2e operatie. Maar ik heb er een hard hoofd in. Ik kan nog steeds niet rennen. Ook heb ik soms slotklachten.. Fysio 2 maal in de week. Het verbeterd wel maar gaat niet van harte. Vorige week ook een kleine opertie aan mijn linkerbeen ondergaan. Rechts wordt dus nu meer/anders belast en dat voel je wel. Nog 2weken om aan te sterken.