Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lidewijke schreef:Ik heb ook een klein vraagje. Ik heb de microgynon 20 (dus je neemt steeds dezelfde pil) en als je dan eens doorneemt, kun je dan ook vroeger stoppen? Dus dat je 4 of 5 weken de pil slikt ipv 6 als je 2 hele strips na elkaar zou innemen.
Logica zegt me dat het moet kunnen, maar het staat niet in de bijsluiter.
Als ik 1 pil vergeet in de 5e week ofzo durf ik ook niet goed dan een week erna mijn stopweek te houden uit schrik dat mijn lijf die ene dag als 'stopweek' gaat zien ofzo.(Gebeurt ook wel eens dat ik dan die dag al bloeding krijg dus ja, misschien toch niet zo raar van dit te denken?)
Jans schreef:Antibiotica heeft ook geen rechtstreekse werking op de pil, de pil wordt alleen minder betrouwbaar omdat je kan gaan overgeven of diarree kan krijgen van antibiotica.
DaisNBenj schreef:[***] schreef:Antibiotica heeft ook geen rechtstreekse werking op de pil, de pil wordt alleen minder betrouwbaar omdat je kan gaan overgeven of diarree kan krijgen van antibiotica.
Dit is niet juist, er is 1 bepaalde antibiotica die een stof bevat dat de werking van je pil kan gaan tegen werken.
En het is met deze antibiotica dat je net moet opletten...
Optiwolk schreef:Maar moet je dokter dat dan niet zeggen als hij je antibiotica voorschrijft en je aan de pil bent?
Zeker je vaste HA weet dit toch?
Mas schreef:Mijn HA geeft standaard een informatiebrief mee over de verminderde werking van antibiotica icm de pil. Aangezien ik er doodmoe van wordt dat ik de pil nu al bijna 6 maanden voor niks slik door alle AB kuren zoek ik naar iets anders. De Mirena lijkt me wel wat, maar van de bijwerkingen wordt ik niet vrolijk zeg... Al lees ik ook veel positieve reacties.
Zijn er mensen bij wie de acne erger is geworden door de Mirena? Mijn huid is daar namelijk wel gevoelig voor, ik slik nu de Yasmin en
dankzij die pil is mijn huid een stuk rustiger en egaler geworden.