Afvallen voor m'n verzorgpaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:23

Citaat:
"Ik wil die broek van vorig jaar weer passen."

soms is dit niet mogelijk ivbm prive omstandigheden kinderen, groeien enz.... en misschein is die broek wel heel lelijk :9

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:39

horzlover schreef:
Citaat:
"Ik wil die broek van vorig jaar weer passen."

soms is dit niet mogelijk ivbm prive omstandigheden kinderen, groeien enz.... en misschein is die broek wel heel lelijk :9

Ze noemde het ook als voorbeeld.

Dilan1993

Re: Afvallen voor m'n verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:42

als het pas 2 maanden geleden is, kan ik me voorstellen dat je er nog erg mee zit hoor. Het allerergste gepest over mijn uiterlijk ligt nu 3 jaar achter me. Was in de 3e klas Havo. Daarna werd ik ook nog gepest, maar niet meer zo heel erg. Ben nu een jaar van school af, dus heb ik er geen last meer van, maar toch merk ik nu dat ik soms nog steeds onzeker ben over m'n uiterlijk.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:44

je kent de situatie van TS toch niet.......

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:49

horzlover schreef:
je kent de situatie van TS toch niet.......

:?

Dilan1993 schreef:
als het pas 2 maanden geleden is, kan ik me voorstellen dat je er nog erg mee zit hoor. Het allerergste gepest over mijn uiterlijk ligt nu 3 jaar achter me. Was in de 3e klas Havo. Daarna werd ik ook nog gepest, maar niet meer zo heel erg. Ben nu een jaar van school af, dus heb ik er geen last meer van, maar toch merk ik nu dat ik soms nog steeds onzeker ben over m'n uiterlijk.

Idd, het komt ook vaak harder aan dan je wilt dat het aankomt..

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:50

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik ga met je meedoen! Ik ben zoo klaar met mijn lijf, ik dacht als je misschien uit de omgeving komt kunnen we samen wandelen/zwemmen .. Met zn 2e is het al minder eng als alleen! :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:52

Seleentj schreef:
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik ga met je meedoen! Ik ben zoo klaar met mijn lijf, ik dacht als je misschien uit de omgeving komt kunnen we samen wandelen/zwemmen .. Met zn 2e is het al minder eng als alleen! :)

Wat lief! Nu zit ik nog anderhalve week in Wezep bij Zwolle, daarna in Apeldoorn. Jij woont vast aan de andere kant van het land? :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:55

Ik vind het trouwens echt top dat je wil afvallen zodat je je verzorgpaard niet in de weg zit! Zouden meer mensen moeten doen _/-\o_

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:58

phormicola schreef:
Ik vind het trouwens echt top dat je wil afvallen zodat je je verzorgpaard niet in de weg zit! Zouden meer mensen moeten doen _/-\o_

Ze is het driedubbel waard! Ik wil goed voor haar zorgen. Ookal heeft ze een barokke bouw en kan me nu ook wel houden, als ik ga afvallen is dat fijner voor haar :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:04

Aangezien je 5 kilo zou willen afvallen en je streefgewicht 70 a 75 is schat ik dat je 80 a 85 kilo weegt. Bij 85 zou je inderdaad tegen (een beetje) overgewicht aanzitten. Bij 70 ga je neigen naar ondregewicht en dat is ook niet handig. Als je dan nog schrijft dat je zware botten hebt (veel 'Hollanders' hebben nogal een krachtige bouw) is 70 gewoon best dun.

Ter vergelijking, toen ik een BMI had van ongeveer 22 (65 kilo bij 1,73) gingen verschillende mensen me vragen of ik misschien anorexia had, en ik ben behoorlijk iel gebouwd (er zou bij mij pas bij 56 kilo sprake zijn van ondergewicht.

Ga je jezelf geen eetstoornis aanpraten door vervelende topics? Volgens mij ben je helemaal niet te dik, hooguit lang (waardoor je dus geen maatje 36 kúnt hebben).

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 23:09

sallandval schreef:
Aangezien je 5 kilo zou willen afvallen en je streefgewicht 70 a 75 is schat ik dat je 80 a 85 kilo weegt. Bij 85 zou je inderdaad tegen (een beetje) overgewicht aanzitten. Bij 70 ga je neigen naar ondregewicht en dat is ook niet handig. Als je dan nog schrijft dat je zware botten hebt (veel 'Hollanders' hebben nogal een krachtige bouw) is 70 gewoon best dun.

Ter vergelijking, toen ik een BMI had van ongeveer 22 (65 kilo bij 1,73) gingen verschillende mensen me vragen of ik misschien anorexia had, en ik ben behoorlijk iel gebouwd (er zou bij mij pas bij 56 kilo sprake zijn van ondergewicht.

Ga je jezelf geen eetstoornis aanpraten door vervelende topics? Volgens mij ben je helemaal niet te dik, hooguit lang (waardoor je dus geen maatje 36 kúnt hebben).

Eerst maar eens 5 kilo schreef ik, in totaal wel meer :') En ik hèb een eetstoornis, dus die kan ik mezelf al niet meer aanpraten. Ik ben wel serieus te dik, heb daar best een reëel beeld van. Wil ook geen 36 hebben, maar wel 40 of zo.. Misschien als het lukt nog iets minder.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:15

Hhilde schreef:
Seleentj schreef:

Wat lief! Nu zit ik nog anderhalve week in Wezep bij Zwolle, daarna in Apeldoorn. Jij woont vast aan de andere kant van het land? :')

Ja, nog letterlijk ook :') Dordrecht haha!, we kunnen elkaar wel motiveren via pb ! :)
Ik heb/had btw ook een eetstoornis.. veel minder als vroeger maar soms steekt het weer een aantal weken de kop op... ;(

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 23:21

Dordrecht, echt de andere kant van het land :') En motiveren en praten via pb gaan we doen! Ga nu slapen, maar morgen pb'en we!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:22

Hhilde schreef:
sallandval schreef:

Eerst maar eens 5 kilo schreef ik, in totaal wel meer :') En ik hèb een eetstoornis, dus die kan ik mezelf al niet meer aanpraten. Ik ben wel serieus te dik, heb daar best een reëel beeld van. Wil ook geen 36 hebben, maar wel 40 of zo.. Misschien als het lukt nog iets minder.

Als je weet dat je een eetstoornis heb neem ik aan dat je beter aan je hulpverlener (degene die de diagnose gesteld heeft) kunt vragen hoe je het dieet moet aanpakken dan aan de mensen op bokt. Je lichaam is het enige dat je hebt. Dat zou ik niet toevertrouwen aan een forum vol gezellig kletsende meiden maar eerder aan een professional. Als je verzorgpaard een serieus probleem had zou je toch ook eerder naar een dierenarts gaan dan naar een klasgenoot die toevallig ook een pony heeft?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:24

Wat een gaaaaaaaaaaf verzorgpaard :D Ik heb ook een gestipte (eigen dan). :D

Je probleem herken ik, ik heb flink overgewicht, maar kan me 100x voornemen dat ik nu écht weer ga lijnen en dan na 2 uur denken 'ach ik neem dit dan ga ik morgen wel echt beginnen' en morgen is het natuurlijk precies hetzelfde. En als ik dan voor de spiegel sta en mezelf zie dan báál ik zo en dan weet ik héél zeker dat ik er nu echt mijn best voor ga doen omdat ik het echt echt echt wil, maar op de een of andere manier is die motivatie vaak zo ineens weer verdwenen. :(

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 23:25

Ik wilde mijn eetstoornis er liever buiten laten. Het is niet dat ik niet kan afvallen met een eetstoornis..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 23:27

Alwiene schreef:
Wat een gaaaaaaaaaaf verzorgpaard :D Ik heb ook een gestipte (eigen dan). :D

Je probleem herken ik, ik heb flink overgewicht, maar kan me 100x voornemen dat ik nu écht weer ga lijnen en dan na 2 uur denken 'ach ik neem dit dan ga ik morgen wel echt beginnen' en morgen is het natuurlijk precies hetzelfde. En als ik dan voor de spiegel sta en mezelf zie dan báál ik zo en dan weet ik héél zeker dat ik er nu echt mijn best voor ga doen omdat ik het echt echt echt wil, maar op de een of andere manier is die motivatie vaak zo ineens weer verdwenen. :(

Precies hetzelfde als jij schrijft inderdaad! En stippies zijn leuk hè? Spiekte even op jouw profiel en wat een knapperd!

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:27

Spreek je morgen! Slaap lekker!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:28

Nee dat kan inderdaad wel, maar ik zou het dan wel doen met begeleiding van een diëtiste.
Voor je eigen veiligheid. En dan weet je ook gelijk zeker dat je het goed doet en heb je minder kans dat het er gelijk weer aan komt ;)
Gewoon lekker veel bewegen en gezond eten. Niet minder, maar gezonder. En meerdere kleine porties per dag ipv 3 grote. Dat is goed voor je stofwisseling :j

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:29

OOoooooh. Heel herkenbaar.
Ik wil ook afvallen, ben overigens niet te zwaar ofzo. Maar mijn paarden moeten "atleten" zijn. Dus vind ik dat ik ook een sportersconditie moet hebben en dus wel wat zal moeten afvallen.

Maar jeetje wat is het moeilijk na een lange dag nog sportief te worden en 's avonds mijn snoepies/chippies/koekies te laten staan......

:o

Binnenkort toch maar hardloop kleding kopen en dan mezelf maar eens onder mijn kont schoppen denk ik....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:36

Hhilde schreef:
Ik wilde mijn eetstoornis er liever buiten laten. Het is niet dat ik niet kan afvallen met een eetstoornis..

wist je dat heel veel mensen met overgewicht kunnen worden geholpen door gedragstherapie? Helaas kan een eetstoornis ook erger worden als je meer met eten bezig gaat houden.

Het werkt ongeveer zo... Als je constant denkt "ik mag niet eten" denk je dus telkens aan eten en wordt het juist daardoor heel moeilijk om iets anders te doen dan eten. Het maakt namelijk dat je er de hele bezig bent met 'niet eten' en dat kost mentale energie die je weer aan gaat vullen met (je raadt het al;) eten!.

Het is vergelijkbaar met de wens om niet te denken aan een roze olifant. Dan lijkt het misschien logisch om in jezelf te blijven herhalen 'denk niet aan een roze olifant' of je kunt overal in huis stickertjes opplakken met 'denk niet aan een roze olifant' en bovendien je vrienden vragen je er vaak aan te herinneren dat je vooral niet aan een roze olifant moet denken... Kun je je voorstellen dat zo'n aanpak averechts werkt?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:38

Ik heb niet het hele topic door gelezen :o Maar ik heb wel wat tips voor je die misschien handig kunnen zijn.

Ten eerste kan je zorgen dat je geen zoetigheid (snoep, koek, maar bijvoorbeeld ook chocopasta) meer in huis hebt. Wat er niet is, kun je niet op eten. Is natuurlijk de meest voor de hand liggende tip :P
Nu hoorde ik van een kennis dat, op het moment dat zij echt trek heeft in iets zoets, ze een zoet stuk fruit pakt. Lekker én gezond. Dit vond ikzelf eigenlijk best een goede tip. :)
En ikzelf heb altijd het idee, dat op het moment dat ik kauwgum (schrijf je dat zo?) kauw, ik geen trek/behoefte heb aan iets anders zoals snoep. Ik pak zelf dus vaak kauwgum i.p.v iets anders. :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:39

@sallandval, het schijnt sowieso zo te zijn dat onze hersenen niks kunnen met het woordje 'niet' en ze het dus negeren. Dan wordt 'ik mag niet eten' dus hetzelfde als 'ik mag eten' en dat werkt helemaal averechts natuurlijk. Ik heb deze theorie al vaker uitgeprobeerd, het werkt namelijk ook bij 'Ik moet niet vergeten om..' je hersenen maken hier dus 'Ik moet vergeten om' van en resultaat is dat je het vaak alsnog vergeet. Als je in plaats daarvan jezelf leert om te denken 'Ik moet er wel aan denken om..' dan vergeet je het véél minder vaak. Ik probeer mensen in mijn omgeving dit altijd te leren omdat ik zelf heb ondervonden dat het echt werkt :j :D

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:45

Hhilde schreef:
Ik ben 184 cm lang. Lengte weegt ook wat dus ik stel me geen doel van 50 kilo oid. Ook heb ik altijd gezegd dat ik zware botten heb, maar moet nu stoppen met de smoesjes en gewoon afvallen! Mijn streefgewicht is 70 kilo, maar 75 is ook goed. Bij 70 zou ik op een BMI van ongeveer 20 zitten. Dat topic heb ik al eens geprobeerd, maar het lukt me niet goed daar mee te praten.

Meis, een BMI van 20 is tegen ondergewicht aan! En bij een lengte van 1.84 en een gewicht van 70 ben je echt vel over been. Ik ben 1.85 en 85 kilo. Ik heb maat 38 boven en maat 42 beneden. En geloof me, dik ben ik echt niet.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe zwaar je bent en hoe het gewicht bij jou verdeeld is, maar goed afvallen begint met een reëel doel. Als je een streef gewicht van 70/75 neerzet stel je jezelf alleen maar teleur. En je gaat daardoor alleen maar naar de kilo's staren.

Als je met (groot) overgewicht wilt afvallen heb je een doelgericht plan nodig. Het belangrijkste onderdeel daarvan is het veranderen van je eetgedrag en gewoontes. Het is per persoon verschillend of je bijv. snoep absoluut nooit meer eet of in kleine hoeveel heden/ alleen op zondag. Met je normale maaltijden is structuur zeer belangrijk. Zo weet je als je om 4 uur trek krijgt, nee ik neem nu alleen een appel, ik ga om 6 uur een volledige maaltijd nuttigen. Je mag trouwens als je 1.85 meter bent zeker 2400 kilocalorien per dag nuttigen om op een gewicht van 80/85 te blijven. Dit is heel wat meer dat het achterlijke crash-dieet van Sonja Bakker! Een handige tip is trouwens om voor al je maaltijden en tussendoortjes te gaan zitten en je aandacht alleen bij het eten te houden en langzaam te eten. Zo voor de tv eet je zo zonder het te merken eeen zak chips leeg. Door jezelf bewust te maken van wat je eet zal je sneller een vol gevoel hebben.

Extra beweging is altijd aan te raden. Met overgewicht snap ik heel goed dat je jezelf niet graag in de sportschool laat zien. Dit hoeft ook niet. Elke dag een stevige wandeling (half uur/ uur) is genoeg (op goede wandelschoenen). Voor vetverbranding hoeft je hartslag namelijk niet hoog te zijn. Als je dus stevig doorloopt zit je qua hartslag al in het optimale gebied om vetverbranding te stimuleren.

Maar het allerbelangrijkste is dat je omgeving je steunt. En steunen is niet dat ze je alles moeten ontzeggen, terwijl ze naast je een mars op zitten te eten. Steunen is meewandelen als je een dag niet zoveel zin hebt. Helpen met gezond koken en boodschappen doen, zodat alles wat je kookt en koopt goed voor je is. Steunen is luisteren als je een mindere dag hebt en blij zijn als je een keer een super dag hebt!

Afvallen is niet makkelijk. Er zijn zoveel factoren die het je zo moeilijk maken. En we kunnen pagina's vol met tip geven. Maar het begint bij jezelf. Zet de eerste stap en maak een plan. Het is vallen, het is opstaan, het is geven, het is nemen, maar als je het ECHT wil, dat GAAT het je ECHT lukken!

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:19

misschien is het een tip om wat vaker je tanden te poetsen? Klinkt heel gek, maar altijd als ik mijn tanden gepoetst heb heb ik nergens zin in omdat ik ze 'schoon' wil houden. Ik ben niet bezig met afvallen, maar misschien helpt het jou. Heel veel succes!