Hoe pak ik dit aan? Ouders vertellen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:39

Mij lijkt dat je niet meteen hoeft te melden dat je af wil vallen, maar dat je vooral wat gezonder wil eten en niet zoveel wil snoepen.
Misschien kun je ze aanleren dat een bord met lekkere stukjes paprika, worteltjes en andere groenten met een gezond dipsausje ook een keertje lekker zijn. Op die manier vervang ik regelmatig de "slechte" snacks en heb je 's avonds toch wat te knabbelen en krijgt daarbij nog wat vitaminen binnen ook.
Ik weet niet hoe zwaar je bent bij welk gewicht, maar kijk ook uit dat je niet doorslaat in je gedrag!

Vayo

Re: Hoe pak ik dit aan? Ouders vertellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:49

Ik zou gewoon niets zeggen. Pas als ze je iets aanbieden zou ik zeggen: nee dank je wel. Dan zullen ze vanzelf vragen waarom niet. En dan kun je gewoon zeggen. Ohh wil eens even iets minder snoepen, mijn broeken gaan wat strak zitten. Zolang dat je ouders zien je je gewoon ontbijt, luncht en avond eten eet zullen zich toch geen zorgen hoeven maken?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:55

zijn je ouders van het type 'kind wat ongezellig' ? Dan gewoon zeggen dat je er geen trek in hebt (Het kan! ik heb ook soms weken (naja, dagen) geen behoefte aan chocolade :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:52

Ze stellen 's avonds een snack voor je zegt
"Nee dankje"

Ouders gaan fronsen en zeggen "Waarom nou?"

Jij denkt aan je voorbereid verhaaltje
"Ik kan niet meer in m'n favo (rij)broek, dus er mag een kilootje af. Minder snoep is minder kilo's aan de poep" Met 'n vettige knipoog erachter.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 18:32

Het is gelukt! *\o/*
Zat na jullie reacties onwijs te twijfelen: Ik MOET het zeggen maar ik durf niet. En toen dacht ik gisteren: JA, vandaag ga ik het doen! En toen lukte het me weer niet. En gisteravond echt een geweldige avond gehad, en ik voelde me heel goed vandaag. En toen heb ik het tijdens het kijken van de tour de france een beetje tussendoor gezegd.. Ik hoop wel dat ze het uberhaupt gehoord hebben, want ze reageerde nou niet bepaald schokkend ofzo. M'n vader een beetje lacherig: Zo zo, ga je aan de appels en het water. en m'n moeder heeft niks gezegd..

Nouja, ik ben blij dat het eruit is en nu ga ik voor het gezonde leven! Ik wilde jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie reacties en dat jullie me probeerde te helpen. Ik denk dat ik mezelf er niet overheen had kunnen zetten zonder dit topic. Maar het voelt echt ontzettend fijn dat het er nu uit is! :D