Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnoukS_ schreef:Heel toevallig zat ik vandaag ook weer eens na te denken over lensimplantatie. Ik heb nu -8 fzo aan beide ogen, en zie steeds minder. Kan ook niet meer laseren, dus dan zou dit de enige optie zijn. Ik vroeg me alleen af, moet de sterkte constant zijn? Want ik heb nu -8, maar bij elke lenzencontrole elk half jaar, blijven me ogen nog slechter worden. Is daar bij jullie iets over gezegd?
Wendy schreef:Ik ben zeker nog niet over de streep getrokken, maar ik heb hier wel veel aan.
Eigenlijk is het voor mij duidelijk dat ik het een keer moet gaan doen. Maar ik sta al jaren niet meer onder controle van een oogarts en misschien is dat iets wat ik eerst weer eens moet gaan regelen. De laatste jaren ga ik namelijk steeds minder zien met mijn contactlenzen. De sterkte is goed, ik heb geen cylinder (ook getest door opticien). Dat zou ook een mooie aanleiding zijn om het daar eens aan voor te leggen.
Er is een kliniek uit Ahaus die hier veel adverteert. Dat zou handig in de buurt zijn, maar ik blijf het toch wel eng vinden allemaal.
Mijn man werkt bij een bedrijf die apparatuur test en ontwerpt voor dergelijke operaties, ook hij heeft al geprobeerd me gerust te stellen, maar goed... ik ben nogal zuinig op mijn ogen. Juist omdat ze al niet optimaal functioneren denk ik.

kamaron schreef:Hier meld zich nog eentje nu ruim 10 jaar geleden.
van -14 naar -0.25 en eentje perfect.
Ene week ene oog week later andere oog....ivm infectiegevaar doen ze niet beiden ogen tegelijk.
Ik vond het best heftig en pijnlijk, was wel onder algehele narcose maar de napijn is best heftig en je handicap van een oog afgeplakt en eentje niet gecorrigeerd was 3 maal niets.
Maar goed week later toen het 2e ook werd gedaan was het zicht van het 1e oog alweer 90 % dus dat ging erg vlotjes.
Ik vond het niet niets zon operatie maar zou het weer meteen doen als het nodig was.
Kosten waren toen al 4800 gulden dus nu reist dat de pan uit met de euro.