continu nachtmerries

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:49

Oh ik heb ook nachtmerries. Maar vooral met periodes. En ze gaan bijna altijd over familie/vrienden die dood gaan waardoor ik huilend wakker word. Dit heb ik dan een tijdje tot ik niet meer wil slapen omdat ik niet nog meer nachtmerries wil. Want soms zijn ze zo realistisch.
Soms gaan ze ook over compleet andere dingen maar ik word er echt bang van soms. Vooral als ik droom dat een hele goede vriendin van mij plotseling overlijd of mijn vader dood is. Bah dan durf ik niet meer te slapen

trustHim

Re: continu nachtmerries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:51

ik weet niet wat je gebruikt natuurlijk maar ik heb in vrij hoge dosis efexor geslikt en sinds ik gestopt ben heb ik nauwelijks meer nachtmerries. Even overleggen kan nooit kwaad natuurlijk en een goede rustige nachtrust is heel belangrijk voor je gezondheid

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:01

Ik heb ook last van mijn dromen. Ze zijn vaak heftig en ik blijf er in hangen als ik wakker word. Dat heb ik altijd al gehad en voor zover ik weet komt het niet door een trauma. Het helpt als ik uitgeput (lichamelijk erg moe) ga slapen. Dan droom ik vaak 'oppervlakkig'. Meer in kleuren, geuren en bewegingen dan realistische voorstellingen. Het nadeel daarvan is dat ik door de nog aanwezige adrenaline niet zo goed in slaap kan vallen, maar dat nog liever dan een nacht vol nare dromen waar ik niet uit kan komen.

Ik slik helemaal geen medicatie (dus ook niets met dromen als bijwerking) en ook geen trauma, dus ik kan me zo indenken dat het bij jou nog een slag heftiger is. Als de dromen je functioneren zo sterk beinvloeden, dan is het wel zo verstandig om met je huisarts in overleg te gaan over je medicatie. Misschien is er iets anders waar je niet zo heftig van gaat dromen?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:29

Hier heb ik dus sinds een halfjaar ook last van. Ik heb volgens mij gemiddeld 5-6 nachtmerries per week. Vooral over heftige ongevallen, mensen en dieren die sterven en achternagezeten worden. Het gevoel waarmee ik wakker wordt is onbeschrijfelijk en ontzettend zwaar. Het duurt dan ook een tijdje vooraleer ik volledig bewust ben van de 'echte' wereld en ik weer goedgehumeurd en vrolijk ben. Heb geen flauw idee waarmee het te maken heeft, ik heb geen problemen of stress of trauma's. Ik weet wel dat ik soms badend in het zweet wakker wordt. Ik lees dus even mee.

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:06

Ik kende iemand, die dit ook had. Ik zei, heb je het niet te warm tijdens het slapen want dat is vaak de oorzaak van nachtmerries. Sinsdien slaapt ze onder 1 dekentje ofzo en heeft ze het nooit meer! Dus probeer anders een keer te slapen met een klein dekentje en het raam op ofzo ;) !
Succes