Slecht tegen verandering kunnen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:04

Misschien een slecht idee, maar gewoon ding voor ding plannen?

Dus niet: oh, word ik over een uur opgehaald dus kan ik daarvoor nog dit en dat en zus en zo. Maar: Oh, ik heb nog een uur. Dan ga ik even de kattenbak schoonmaken. Als je daar dan klaar mee bent, oh nog 55 min. dan ga ik broodjes maken. *ding dong* oh, je bent te vroeg!! Nou, dan smeer ik even de broodjes en dan ben ik klaar om te gaan!

Zo houd je dus alle controle, maar per stukjes periode, ipv dat je de gehele dag in één keer onder controle moet hebben.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:39

Sassol schreef:

Dus niet: oh, word ik over een uur opgehaald dus kan ik daarvoor nog dit en dat en zus en zo. Maar: Oh, ik heb nog een uur. Dan ga ik even de kattenbak schoonmaken. Als je daar dan klaar mee bent, oh nog 55 min. dan ga ik broodjes maken. *ding dong* oh, je bent te vroeg!! Nou, dan smeer ik even de broodjes en dan ben ik klaar om te gaan!

Zo houd je dus alle controle, maar per stukjes periode, ipv dat je de gehele dag in één keer onder controle moet hebben.
Voor mij werkt dit absoluut niet.. wil dingen juist al ver van tevoren weten :j.

zonnebloem18

Re: Slecht tegen verandering kunnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 10:29

Ik bedacht me ineens dat ik soms totaal geen problemen heb met onverwachte dingen.
Zoals zaterdag belt mij tante rond 4 uur of ze 's avonds langs mag komen en dan is het geen probleem en geen paniek.
Vriend heeft nog even iets lekkers voor bij de koffie gehaald terwijl ik de stofzuiger er nog even doorheen heb gehaald.

Toch kan ik altijd maar moeilijk wennen aan kleine veranderingen op het werk of nieuwe mensen.
Het wordt wel beter maar het moet niet ineens uit het niets komen.
Zelfde als ik ingeroosterd sta met (voorbeeld) Jan en Frits komt ineens werken, ik stel me dan in op werken met Jan en als Frits er dan ineens is moet ik echt even een kwartiertje tot een half uur aan dat idee wennen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:51

Ik heb het met sommige dingen heel erg en met andere dingen helemaal niet. Echt raar en behoorlijk irritant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:13

Sassol: dat zou voor mij ook niet werken. Als ik al bedenk dat ik vind dat ik de kattenbak nog schoon moet maken voor ik ga komen ook gelijk alle 100.000 andere dingen die ik nog moet doen naar boven, en die wil ik dan natuurlijk het liefste doen in dat uurtje tijd dat ik nog zou hebben voor ik opgehaald zou worden. Ik kan echt niet 1 ding doen en dan niet aan alle andere dingen denken die ik vind dat nog moeten gebeuren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:16

Sassol schreef:

Haha, zo te zien was het inderdaad een slecht idee :+

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:01

Ja, ik heb het ook maar wel op een andere manier dan jij.
Ben eigenlijk helemaal geen controlfreak, ik kan rustig mijn schema's (als ik die al heb) in de war gooien, maar kan wel van slag raken als dingen opeens anders gaan/zijn dan dat ik gewend ben of vertrouwd mee ben... .
Vroegah, toen ik nog inimini was, heb ik wel eens enorm staan janken omdat m'n ouders de koelkast op een andere plek hadden neergezet, dat was echt een drama want daar hoorde die koelkast gewoon niet te staan en nou was het niet meer 'onze' keuken! :D
Nou ik samenwoon met mijn vriend is het wel beter geworden. Ik heb geleerd me er bij neer te leggen dat sommige dingen nou eenmaal gewoon veranderen en dat verandering niet altijd slecht hoeft te zijn. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:05

Oooh ik heb dit ook zo erg! Dan ga ik met manlief naar de stad om ding X te doen en dan zegt ie "Kom, we gaan eerst even naar de kapper." AAARGGGG! Ik ben dan echt helemaal pissig en praat niet meer tegen 'm, zo erg vind ik het.
Ik plan alles helemaal uit, tot in de puntjes secuur, tijd klopt helemaal en als dat dan in de war wordt geschopt dan word ik gek. Het gaat nooit om iets belangrijks, dat weet ik ook wel, maar ik kan er gewoon echt niet tegen :n

Ik wacht nog op de ultieme oplossing :Y) (en m'n man ook :') )