Nachtlenzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 06:57

Ik heb vorige week vrijdag nachtlenzen (eigenlijk maar één, want ik heb aan één oog een + en een - en dat gaat dus niet) besteld, en ze zijn als het goed is a.s. vrijdag binnen. De opticien sprak over een contract. Iemand daar ervaring mee? Ga dadelijk toch eens even bellen of er een proefperiode is. Daarover is niet gesproken en dat lijkt me eigenlijk toch wel prettig. Stel dat het niet werkt, moet ik dadelijk de volle mep betalen...

mirror666

Re: Nachtlenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:01

Ik ben er ooit heel enthousiast over begonnen bij de opticien..
Maar mijn ogen zijn er veel te slecht voor.. Heel jammer vond ik dat..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:46

Ik wil er ook mee beginnen.
Ik ben een paar maanden geleden gestopt met mijn zachte maandlenzen door vaatingroei en zeer droge ogen.
Alleen haat ik mijn bril echt! Ook heb ik een vrij hoge sterkte ( -4 volgens mij).
Nog meer ervaringen met deze lenzen? (:

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:01

Hier ook nachtlenzen. Heb ze nu precies een jaar en moet volgende week voor nieuwe. Eerste jaar was bij mij het duurst, ivm regelmatige controles, en nu kosten ze me geloof ik iets van 300 euro. Ik had altijd gewone zachte maandlenzen, maar na mijn zwangerschap is er blijkbaar iets veranderd in mijn ogen en nu kan ik er niet goed meer tegen. Ik kon kiezen, of nachtlenzen, of duurdere, meer zuurstofdoorlatende zachte lenzen. Kosten waren praktisch hetzelfde.
Ik vind het een uitkomst. Okee, ik heb af en toe dat ik 's nachts wakker word en ze echt uit moet doen, omdat ze pijn doen, maar dat komt dan meestal omdat ik ze niet goed genoeg schoongemaakt had de vorige ochtend. Ik moet ze elke nacht in, mijn ogen vervormen heel snel. Daardoor waren ze heel snel op de goede sterkte, maar gaan ze ook heel snel terug naar de oude situatie zeg maar. Ook heb ik een cilinder in één oog, waardoor dat oog niet 100% gecorrigeerd wordt, maar daar merk ik niets van overdag.
Ik moet ze ook echt vlak voor het slapen gaan in doen, kan mijn ogen niet goed open houden ermee. Maar ondanks al die ongemakjes, zou ik niet meer terug willen naar lenzen voor overdag.

Alleen heb ik wel een vraag voor andere nachtlensgebruikers (sorry TS dat ik je topic daarvoor misbruik, maar misschien heb je ook wat aan de info): Als ik 's avonds laat in het donker autorij, heb ik sinds ik nachtlenzen heb, veel last van de lichten van tegenliggers. Die zijn heel fel, net alsof iedereen met groot licht rijdt. Dat is wel storend vind ik. Is echt iets dat ik heb sinds ik nachtlenzen draag. Iemand anders met het zelfde probleem?

Overigens weet ik mijn sterkte niet uit mijn hoofd, maar ik dacht -3.50 en -3.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:24