tattoo laten zetten, minst gevoelige plek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: tattoo laten zetten, minst gevoelige plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:37

Ierland is heel erg speciaal :). Ik weet precies welk teken ik erop wil hebben... K vidn het alleen heel eng om de tattoo te laten zetten...

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:43

Ik heb een redelijk brede tattoo rondom mijn pols en ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakte qua pijn. In mijn ogen maakt het geen R**t uit waar je hem zet, irritant gevoel is het toch. ( ja, irritant inderdaad. Althans zo heb ik het ervaren, echt geen helse pijnen geleden hoor! :+ )

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:44

Ik weet niet waar het het minst zeer doet, heb er maar eentje op mijn onderarm aan de binnenkant, was best gevoelig maar goed te doen, meer een soort heel irritant gevoel! Degene die mijn tattoo zette, zei tegen mij van tevoren, het voelt als een epilady! Dus haal zo'n ding eens over je arm of been, het is inderdaad een beetje dat gevoel!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:47

Sam2 schreef:
Ik heb een redelijk brede tattoo rondom mijn pols en ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakte qua pijn. In mijn ogen maakt het geen R**t uit waar je hem zet, irritant gevoel is het toch. ( ja, irritant inderdaad. Althans zo heb ik het ervaren, echt geen helse pijnen geleden hoor! :+ )

Nou die op mn onderrug was echt hel...op mijn buik was ook erg pijn[ijjk (vlakbij navel)

maar los van dat ga ik nu voor een hele grote over mn ribbenkast

pijn is niet fijn, maar ik heb het er weer voor over denk ik ;-)

Maarre OT

Iedereen zegt wat anders waar het meeste pijn doet. Los van dat, het is geen ontspanningsmassage dus reken maar dat het niet fijn is, maar als je iets echt wilt, zal dat je niet deren denk ik

en ik zou de plek niet op gevoeligheid selecteren maar op wat je mooi vind

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:56

Maar je hebt dus nog geen flauw idee waar je m wilt laten zetten? En de shop vindt t prima als je met een papiertje komt aanwapperen?
Het is natuurlijk je eigen keuze hoor, maar aan alle kanten krijg ik de kriebels.. De plek is net zo belangrijk als het ontwerp, dus denk daar fatsoenlijk over na.
Ik weet niet precies hoe het zit met de regels maar voor zover ik begrijp hoort het zo te zijn dat onder een bepaalde leeftijd een ouder aanwezig is bij het zetten, die shop lapt die regel dus aan zn laars? Heb je fatsoenlijk gekeken bij wie je m wilde laten zetten? Ik ben voor de mijne net zo lang shops af gegaan tot ik er eentje had gevonden die aan alle eisen voldeed én waarbij ze mijn ontwerp naar mijn wens konden tekenen.

De plek, tsja, er zijn vast wel plekken die minder rottig voelen dan andere.. Na 2,5 uur ging het op mn schouderblad iig toch wel goed zeer doen := Tattoo op mn pols was zó snel klaar dat ik het nauwelijks een vervelend gevoel vond :+

Maar echt, dénk na over die plek, want dat is echt belangrijk.. Ook daarmee moet je tevreden zijn en je moet er je hele leven mee door. Laat m iig niet op een bepaalde plaats zetten omdat dat het minst zeer doet, dat is gewoon puur dom. Sorry dat ik het zeg..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:54

Denk ook even na over zichtbaarheid. Op je pols oid. klinkt nu misschien hartstikke mooi, maar bij sommige beroepen hoef je daar écht niet mee aan te komen. En ook als het officieel wel mag, werkgevers kunnen toch anders naar je kijken bij een sollicitatie.

Ik heb 4 tattoo's op verschillende plekken. Die op m'n voet was verreweg het pijnlijkst, helemaal de 2e keer bij 't bijwerken. Dat was echt niet zo grappig meer. De rest viel mij best mee, maar van de tattoeerders hoorde ik wel dat ze weinig klanten hadden die zó stil bleven liggen. Maar goed. In de buurt van m'n ribben deed ook behoorlijk pijn. Dus inderdaad, alles waar bot direct onder je huid zit is rottig.

Zoals amyz zegt, zoek ook goed een tattooshop uit. Sommige leveren echt baggerkwaliteit! Zoek online naar ervaringen, loop er eens binnen en kijk hoe de hygiëne is (nieuwe handschoenen, steriele naalden, wordt alles ontsmet na gebruik?)

Ik durf te zeggen dat plek misschien nog wel belangrijker is dan ontwerp. Het ontwerp kan je over 20 jaar laten bijwerken/aanpassen/overheen tatoeëren, de plek zit je aan vast tenzij je 't hele ding weg laat laseren. Denk daar dus écht goed over na..

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:59

ik heb hem op mijn voet.
vreselijke pijn haha maar inderdaad gewoon even doorzetten.
je zet het daar wel neer omdat je dat mooi vind.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:03

Zichtbaarheid is idd een heel belangrijke :j

Die op mn schouderblad loop ik eigenlijk haast te zoeken naar shirts enz dat je m ziet :') Maar goed, hij is heel makkelijk te verbergen, met een gemiddelde trui of een gewoon t-shirt zie je m al niet.. Op mn pols was ook een heel bewuste keuze, als ik mn horloge om heb zie je m niet. Veel kennissen wisten niet eens dat ik die had tot ik een keer mn horloge was vergeten om te doen := Op mn werk (kantine) helemaal leuk, daar moet je officieel afplakken als een tattoo zichtbaar is, vanzelfsprekend mag je geen horloge om.. Ik heb die op mn pols al iets van 2 jaar, tot nu toe 1 collega die t is opgevallen :')

Maar inderdaad wel iets om over na te denken :j Sowieso, je wordt ook een keer ouder, dan ben je ook blij als je makkelijk kunt verbergen..

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:04

Je moet zelf een plek kiezen voor je tattoo de ene plek is gevoeliger dan de ander ik heb een tattoo op me voet laten zetten ik had helemaal geen pijn ik voelde natuurlijk wel wat door die naald die in me huid werd geprikt.
Je moet hem zelf neer zetten waar je wil ik weet niet wat voor beroep je hebt maar bij sommige beroepen mag geen tatoeage zichtbaarder zijn

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:08

Chantaliiejj schreef:
Je moet zelf een plek kiezen voor je tattoo de ene plek is gevoeliger dan de ander ik heb een tattoo op me voet laten zetten ik had helemaal geen pijn ik voelde natuurlijk wel wat door die naald die in me huid werd geprikt.
Je moet hem zelf neer zetten waar je wil ik weet niet wat voor beroep je hebt maar bij sommige beroepen mag geen tatoeage zichtbaarder zijn

Ts is 15, denk dat ze rekening moet houden met élk willekeurig beroep.. Althans, ze moet er rekening mee houden dat ze later een baan kan hebben waarbij een zichtbare tattoo niet toegestaan is..

Er kan nog zoooo veel veranderen in je leven!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:13

Ik denk dat dit aan de persoon ligt of het gevoelig is of niet :) Ik heb toch best wel een hoge pijngrens en heb nu twee (impulsief gezette) tattoo's waarvan men zegt dat dat gevoelige plekken zijn. Ik heb er namelijk eentje op mijn schouderblad (op bot) en eentje op mijn middelvinger van mijn rechterhand. Ik ga er zo weer voor zitten hoor, geen probleem (zal ook nog wel gebeuren want heb altijd gezegd dat ik er uiteindelijk vijf wil) :P Ken ook mensen die flauwgevallen zijn van de pijn tijdens het zetten. Wat ik zeg, ligt helemaal aan de persoon :D
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 14-07-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:14

ik heb er 1 op me bovenarm en er helemaal niets van gevoelt .
sterker nog door dat ik amper wat voelde hebben ze er een schaduw om heen gezet zonder dat ik het in de gaten had .
heel me tatoo verpest :(

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:15

Och, ik was er ook van overtuigd dat ze de hele tijd aan de vleugel bezig waren ofzo :+ Vond het iig onmogelijk te bepalen waar en wat ze op een bepaald moment aan het doen waren..

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:52

Je moet niet de minst pijnlijke plek kiezen, je moet een plek kiezen die je zelf mooi vind. Ben je nog niet zeker van een plek of de tattoo die je wil. Laat hem dan niet zetten! Bovendien ben je nog zo jong!

Ik heb een tattoo op m'n voet en ik vond de pijn echt heel erg meevallen!
Iedereen roept dat je voeten zo ontzettend gevoelig en pijnlijk zijn. Nou ik heb er echt niks van gemerkt. Dit verschilt denk ik erg per persoon, hoe hoog je pijngrens ligt.
Toen ze bij mij begon met zetten was mijn reactie; '' oooohh, is dit alles !! :') ''
Vond het schaduw inkleuren wel iets gevoeliger, maar pijn deed het zeker niet. Paar minuten na het zetten deed het wel even zeer en was mijn voet helemaal dik, rood en gezwollen. Maar ook dit was na een dagje wel weer over. En nu ben ik ontzettend blij met m'n tattoo!!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:55

Je moet het ergens laten zetten waar je het mooi vind, ondanks de pijn! :D

Ik heb er zelf voor gekozen een te nemen op een plek die niet zo zichtbaar is voor mezelf, zodat ik er af en toe nog verbaasd over ben als mensen erover beginnen of ik het in de spiegel zie :') op je arm oid is zo in your face (waar je overigens later nog problemen mee zou kunnen krijgen op het werk, hoe ouderwets en preuts dat ook eigenlijk klinkt, ik ken zat mensen die het moeten verbergen op het werk).

*mooie fries heb je trouwens*

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:48

Mijn voet vond ik de eerste keer ook alles meevallen, na de waarschuwingen. Deed niet echt veel meer pijn dan m'n vorige tattoo's. Maar dat bijwerken..mén, dat was wel vervelend.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:50

Guttegut op je 15e al een tattoo MET toestemming....

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:51

Sabinee__ schreef:
Je voorhoofd :))

Ja :')

Je moet doen waar jij het mooi vind.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 15-07-11 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:52

Je ribben! Go for it!

Wat laat je trouwens zetten, een playboy bunny, je eigen naam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:51