Ik heb een minderwaardigheidscomplex

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:19

pff, ik herken het heel erg!
Als ik alleen aan het rijden ben gaat het vaak gewoon echt lekker, en zodra er anderen kijken word ik zenuwachtig, ben ik bang wat ze van me zullen vinden, of ik het wel goed doe, of het er wel uit ziet ed. Dan ga ik twijfelen aan mijzelf, en dan komen de fouten.
Net zo op mijn werk (horeca, sowiezo al een grote stap). Als ik teveel ga nadenken over wat ze van mij vinden gaat alles mis. Gelukkig denk ik nu vaak: 'ik werk hier'. Dus, zoals zij ook zeiden, het is 'mijn' terrein. Dat helpt wel :j

Mijn tip voor jou, hoe moeilijk het ook is: Geloof in jezelf, en denk niet té veel na, dat werkt namelijk just averechts.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 00:17

Dat nadenken is wel een probleem.

Vanmiddag had 1 iemand 3x achter elkaar een kritische opmerking. Persoon is altijd wel zo als ze moe is, en zeker geen blad voor d'r mond type. Maar vandaag dus op mij gericht. Ik wist na de eerste opmerking al niks meer te zeggen en na de 3de (uren geleden) ben ik nog steeds van slag.

Ik probeer in mezelf te geloven, maar zulke mensen trappen het dan in 1 gooi echt vol onderuit en ik kan niet stoppen met er over te denken.

Astaloca

Re: Ik heb een minderwaardigheidscomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 07:51

Of je zorgt dat je misschien ergens anders op richt? Ik kan overigens ook echt van slag zijn na kritiek oid..