ontstoken teen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LauraKiara

Re: ontstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 21:06

Bedankt Nikki! Volgensmij is huisarts indd het beste :) Het gaat beter, heb nu Betadinezalf en zit regelmatig op een dag in de Biotex! Ik zie vooruitgang :+

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:12

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:36

Goede tip dankje!
Uhm dat ben ik vergeten :n volgensmij vvel, vvant ik hield ze meestal gevvoon bij snapje?
Dus niet te lang, maar daar zit nu al veel meer verandering in :j Ik ga er nu zeker op letten en hoop echt dat de pedicure het kan verhelpen vvant het doet vvel zeer soms! :(
(De letter vv doet het niet vandaar de dubbele v)

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:39

Hoe krijgen jullie dat spul uit die ontstoken soortvan ''pukkel'' in de hoek van je teen? (vvat ik nu heb) vvant daar zit een dikker ''laagje/korstje'' op en als al dat spul er niet uit gaat bouvvt het zich toch op? Heb el veel minder pijn :j

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 18:20

Ik heb dat laagje eraf vveten te krijgen :j Toen heeft het lekker gebloed :P :+ Hopelijk helpt dat om het vuil eruit te krijgen, daarna direct nu net in Biotex geeest dik 10 min. en een heel dun laagje Betadine zalf aangebracht: Dit is het resultaat voor zover: (Als je niet tegen bloed kan kan je beter niet klikken, het is maar een klein beetje maar toch even een vvaarschuing := )

http://tinypic.com/r/2he9bad/7

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 18:22

Vjestagirl schreef:
Dat helpt niets... Dat is misschien 45 graden, nogsteeds perfect voor bacteriën

Maakt niks uit omdat de Soda / Biotex de bacterien zelf al dood :j

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:20

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:16

LauraKiara schreef:
Vjestagirl schreef:
Dat helpt niets... Dat is misschien 45 graden, nogsteeds perfect voor bacteriën

Maakt niks uit omdat de Soda / Biotex de bacterien zelf al dood :j

:n Soda en biotex zijn schoonmaak middelen, geen desinfectanten. Het is bedoeld om je wond 'lekker schoon' te spoelen, waar je het eigenlijk alleen maar erger maakt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:21

Mocht het met je soda niet opschieten: Die 'operatie' is echt zo erg niet, ik heb dat ook laten doen.
De 2 verdovingsspuiten zijn even pijnlijk, maar daarna ben je er gelijk vanaf. Heeft ook geen pijn meer gedaan na de operatie, toen de verdoving uitgewerkt was.
Die pijn van de prikken was echt niks, vergeleken met de maanden pijn in mijn schoen!

Soda helpt niet zolang je niet zorgt dat die nagel eruit is.
Dat hoeft niet door een operatie, kan je ook zelf met een pincet.

Ik lees dat je bang bent als ze dingen weghalen..Je zal je verbazen wat voor klein stukje nagel dit allemaal veroorzaakt.
Ze halen echt bijna niets weg, tenzij het heel erg is.

Oh, Tea Tree Oil helpt heel goed, voor een paar euro bij de drogisterij.. :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:25

Bij mij hebben ze de nagel er gisteren uitgehaald. Bij de huisarts ;). Quote uit ander topic:
Citaat:
Dokter heeft eerst even gekeken en gedrukt, wat al niet te harden was. Had vriendje meegenomen voor de steun, en daar was ik met de verdoving héél blij mee! Dus op die tafel gaan liggen. Dokter had eerst een elastiekje om mijn teen gedaan om het te stuwen, dus er kwam nóg meer druk op. Deed ook machtig zeer. Toen kwam de verdoving, maar door de druk van de rommel die in mijn teen zat, en door de druk van het stuwen knalde er een stuk open. Verdoving spoot er weer uit, pus en rommel spoot eruit. De verdovingsspuit deed al hellig zeer. Heb de handen van vriendlief helemaal fijn geknepen := Maar toen moest er nóg een keer zo'n spuit in. Gelukkig was het toen goed verdoofd, en heeft hij alles losgesneden/geknipt. Bloeden als een gek, en een vieze ontstekingslucht wat eruit kwam := Toen heeft hij het ingegroeide stuk eruit geknipt, beetje schoongemaakt en verbonden.

Heb het vanmorgen zelf even schoongemaakt en opnieuw verbonden :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:19

Ik ben inmiddels een expert in ontstoken tenen. 3 keer geopereerd waarvan 1x onder algehele narcose (was erg prettig dat het op die manier kon).

Biotex/soda badjes helpen op zeker hoogte.

Waar ik ben achtergekomen is dat uitdrogen het beste werk!

Jou teen valt nog mee als ik vergelijk waarmee ik heb rondgelopen (dit was dan ook niet meer goed te krijgen zonder operatie :+). Voor jou zie ik nog hoop :P

Gewoon niet meer prutsen met bakjes. Af en toe even schoonmaken met een watje met desinfectie. Ook geen zalf gaan smeren en er dan een pleister of gaasje overheen doen, want dat houdt de wond zacht. Schoenen zo min mogelijk aan zodat je teen droog blijft en zo veel mogelijk laten luchten.
Ook met douchen/in bad gaan zorgen dat je teen niet nat wordt. Voet buiten boord houden of even iets over je teen doen zodat hij niet nat kan worden.

Probeer een watje onder je nagel te krijgen en die langzaam beetje bij beetje richting de ontstoken kant duwen. Zo maak je ruimte voor je nagel en kan deze groeien en groeit deze niet verder in.

Zinkzalf helpt ook wel, want dit droogt uit. Dun laagje opsmeren.

Op deze manier heb ik mijn laatste ontstoken teen weer normaal en pijnloos gekregen :D

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:41

Heb ik ook gehad!
2 keer ingegroeide nagel laten verwijderen en loop nu bij de podoloog, werkt beter dan die 2 keer verwijderen,
want het blijft terugkomen!!! En als die verdoving uitwerkt doet het PIJN :o Heb toen de hele nacht niet geslapen....