Van hygienisch tot smetvrees!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:23

Simone0308 schreef:
joozz schreef:
ik heb alleen smetvrees voor (zoals ik het noem ;-) ) menselijk vuil |(

Bij de paarden of in de tuin (werk zelfs in de agrarische sector) heb ik er totaal geen last van, kom dan ook regelmatig onder de prut thuis.... :o Dit noem ik natuurlijk vuil

Maar deurkrukken, toiletten, hotels etc. brrrrrr daar krijg ik dus direct smetvrees kriebels van :brr: (draag in metro's bijv. handschoenen om je aan die vieze stangen vast te houde :o ) Heb dus ook altijd desinfectiespul bij me.... en raak zo min mogelijk deurkrukken enz aan.

Haha, jaaa hier ook bekend! Bij mij komt het met vlagen, als ik me goed voel is het minder, als ik niet lekker in m'n vel zit is het erger.
Bij de paarden of m'n andere beesten (honden, katten) heb ik er helemaal geen last van.

ja dat herken ik ook, als ik ff wat minder in mn vel zit wordt het bij mij ook erger. Vroeger probeerde ik het ook te verbergen, maar inmiddels maak ik en bekenden er grapjes over. Op verjaardagen bijv. knikken vrienden naar me, ik houd dus ook niet van dat gezoen op verjaardagen :x Daar wordt dan wel hard om gelachen :o

AnneJa

Re: Van hygienisch tot smetvrees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:25

Hier ook nog een, bij de paarden en buiten enzo vind ik het helemaal niet erg om vies te worden, maar als ik binnen ben, dan moet zowieso mijn bed, de eettafel en dat soort dingen wel echt schoon zijn, bij dat soort dingen heb ik er echt een hekel aan als het vies is.

shadowflower

Re: Van hygienisch tot smetvrees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:07

beetje vuiligheid is goed voor de weerstand. hier is het altijd schoon maar ik heb helaas niet de tijd om oeverloos te blijven poetsen dus echt bling bling is het niet door tijd gebrek. (moeten jullie eens proberen, het druk hebben en dan nog je obsessie houden , eg nie dat dat gaat lukken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:33

Ik heb het als ik bij vrienden ben totaal niet! Ook als ik met vrienden op vakantie ben, slapen met z'n 3-en in één bed, in dat zelfde bed eten, drinken, haren doen, nagels lakken, hond op bed.. Nee ik heb dat dus echt absoluut niet. :') Thuis moet mijn bed trouwens wel schoon zijn.

Ik douche ook elke dag, ik wil sowieso m'n haar wassen namelijk. Dat is anders vet en dat vind ik zoooo vies he. Echt heel ranzig..

Maar thuis wil ik wel dat de badkamer schoon is, dat vind ik echt vies als die niet schoon is.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:54

shadowflower schreef:
beetje vuiligheid is goed voor de weerstand. hier is het altijd schoon maar ik heb helaas niet de tijd om oeverloos te blijven poetsen dus echt bling bling is het niet door tijd gebrek. (moeten jullie eens proberen, het druk hebben en dan nog je obsessie houden , eg nie dat dat gaat lukken )

nou das ook het rare aan de obsessie... mijn eigen huis is dus helemaal niet zo proper, heb het vooral in het openbaar en bij sommigen thuis (tja, het is ook niet normaal als een neurotische tik hebt he :o

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:19

joozz schreef:
shadowflower schreef:

nou das ook het rare aan de obsessie... mijn eigen huis is dus helemaal niet zo proper, heb het vooral in het openbaar en bij sommigen thuis (tja, het is ook niet normaal als een neurotische tik hebt he :o

Dat is hier exact hetzelfde! Ik heb twee katten en een hond, dus je kunt je misschien wel voorstellen hoe het gaat hier: als ik gestofzuigd heb is het een minuut later alweer een bende. Het gaat mijn inderdaad ook voornamelijk om buitenshuis en om m'n bed, zoals al eerder genoemd is.