Ben door een Teek gebeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:02

Femke schreef:
Ik ben een jaar of 18 geleden op schoolkamp te pakken genomen een teken na een speurtocht in het bos.

Thuis kwamen mijn ouders er een paar tegen, en hebben ze me helemaal gestript.
Toen we de laatste weghaalden lagen er 87 teken in het bakje.

En ik heb geen lyme opgelopen. Ook nooit een AB kuurtje gekregen. Sterker nog; niet eens naar de huisarts gegaan.

Natuurlijk bestaat er een kans dat je gebeten bent door een teek die Lyme bij zich draagt, maar lang niet iedere tekenbeet geeft zo veel risico dat er direct reden voor paniek is ;)
Kijk het even aan, doe inderdaad wat je huisarts zegt, en houd ook in de gaten hoe je jezelf voelt de komende tijd. :)

Direct alles behandelen met anti biotica is nooit goed. Er zijn al zo veel problemen ontstaan omdat artsen voor ieder wissewasje AB voorschrijven. Het is niet niets, zo'n AB kuur, en er wordt vaak veel te licht over gedacht.

zo jij hebt een geluk gehad dan! k vind die beesten doodeng, hoop ook niet dat ik er ooit 1 krijg :+

verootjoo

Re: Ben door een Teek gebeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:02

Wat een paniek :D
Ik ben zovaak door een teek gebeten. Als ik een bos inloop kan je er donder op zeggen dat ik een teek heb :+
Maar nog nooit lyme gehad :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:45

Zelden heb ik een teek gehad, maar wel de ziekte van lyme!!
Niets om over in paniek te raken, maar wel om allert te blijven.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:49

Ik heb helaas wel lyme
Al een aantal jaar, het is een hel
Zou eens in het lyme topic kijken... Teken zijn. Een serieus pronker
Artsen en anderen doen er helaas nog nuchter over terwijl lyme ook dodelijk kan zijn

Ab kuur zou je kunnen proberen... Maar voor korte dan een maand helpt het niet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:56

juudii5 schreef:
Ik heb helaas wel lyme
Al een aantal jaar, het is een hel
Zou eens in het lyme topic kijken... Teken zijn. Een serieus pronker
Artsen en anderen doen er helaas nog nuchter over terwijl lyme ook dodelijk kan zijn

Ab kuur zou je kunnen proberen... Maar voor korte dan een maand helpt het niet

een griep kan ook dodelijk zijn... Ik vind het nogal kwalijk dat er hier zo paniek gezaaid moet worden over AB of niet. AB heeft alleen zin als je een infectie hebt. Als je deze niet hebt kweek je alleen resistentie, en heb je een probleem als je echt AB nodig hebt.
Er worden per jaar massa's mensen gebeten door een teek, en slechts een heel klein deel houdt daar wat aan over. Er gaan meer mensen dood aan de normale seizoensgriep dan aan lyme...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:59

id....alertheid is zeker nodig, paniek niet

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:01

Je zou je bloed kunnen testen bij www.prohealth.nl

En geef alleen aan dat lyme zeker ernstig is ;)
Zit daardoor in een rolstoel en m'n leven staat stil.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:04

en ik geef alleen aan dat de griep statistisch net zo ernstig is, vallen meer doden door dan lyme.

En om dan AB gaan adviseren... daar voorkom je lyme niet eens mee. En ik neem aan dat een huisarts daar iets meer verstand van heeft dan wij hier op internet :+

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:05

Nou huisartsen weten er helaas niets van
Klopt het is bewezen dat ab niet helpt tegen lyme ;)
Het beste zou zijn je laten testen bij prohealth of teek opsturen

strawberry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:08

Ik woon in het bos en pas 1 keer in mijn hele leven gebeten door een teek!
Maar meteen AB krijgen is wel overdreven even afkijken.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:09

Juud misschien even een van de filmpjes die je bij ons hebt gepost, hier posten. Misschien reageren ze dan wat minder laconiek.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:14

verootjoo schreef:
een griep kan ook dodelijk zijn... Ik vind het nogal kwalijk dat er hier zo paniek gezaaid moet worden over AB of niet. AB heeft alleen zin als je een infectie hebt. Als je deze niet hebt kweek je alleen resistentie, en heb je een probleem als je echt AB nodig hebt.
Er worden per jaar massa's mensen gebeten door een teek, en slechts een heel klein deel houdt daar wat aan over. Er gaan meer mensen dood aan de normale seizoensgriep dan aan lyme...

Mijn nicht studeert medische wetenschappen en moest enkele jaren terug met haar hele jaar AB-testen doen(zij is zelf een 'gezondheidsfreak'). Op het einde bleek dat zij samen met slechts een ander persoon de énigste van de honderden(!) studenten waren bij wie alle AB-kuren nog effect hadden De anderen hadden van bepaalde dingen al zoveel gehad dat ze imuum waren.
Daarom zeg ik ook: niet beginnen panikeren en maar AB gaan eisen. Gewoon opschrijven, symptomen opzoeken en in de gaten houden als er iets zou gebeuren, zodat je er dan heel snel bij bent. Of als je écht niet gerustgesteld kunt worden is de tip van juudi om je te laten testen misschien wel een goede, daar zul je ook wel niets kwaad mee doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:19

Yviertje schreef:
Juud misschien even een van de filmpjes die je bij ons hebt gepost, hier posten. Misschien reageren ze dan wat minder laconiek.

Ik weet heus wel wat lyme is en wat het met je doet en hoe ernstig het is (of kan zijn). Maar ik weet ook dat deze ziekte minimaal voorkomt, dat er meer doden vallen door de griep waar ook iedereen laconiek over doet, en dat preventief AB nemen resistentie veroorzaakt en niks uithaalt tegen de borreliabacterie.

TS kan dus niks anders doen dan afwachten of ze symptomen krijgt en dan aangeven dat ze ooit is gebeten door een teek. Paniek zaaien over het mogelijke lot van TS heeft daarom niet zoveel zin imo.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:20

Op verzoek van Juud

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:20

Thanks mir

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:21

verootjoo schreef:
Yviertje schreef:

Ik weet heus wel wat lyme is en wat het met je doet en hoe ernstig het is (of kan zijn). Maar ik weet ook dat deze ziekte minimaal voorkomt, dat er meer doden vallen door de griep waar ook iedereen laconiek over doet, en dat preventief AB nemen resistentie veroorzaakt en niks uithaalt tegen de borreliabacterie.

TS kan dus niks anders doen dan afwachten of ze symptomen krijgt en dan aangeven dat ze ooit is gebeten door een teek. Paniek zaaien over het mogelijke lot van TS heeft daarom niet zoveel zin imo.

Jij misschien wel, maar voordat ik Juud leerde kennen, wist ik er helemaal niets van. En ik denk dat dat er heel veel mensen zijn die het niet weten.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:23

Afwachten????????
Sorry maar deze hel gun ik niemand
Een arts kan je niet eens helpen!!
En een ziekenhuis kan je bloed niet testen
Maar joh als je met lyme wilt Rond lopen
Prima
Is een fijn leven hoor ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:24

Yviertje schreef:
Jij misschien wel, maar voordat ik Juud leerde kennen, wist ik er helemaal niets van. En ik denk dat dat er heel veel mensen zijn die het niet weten.

maar dan heeft het toch alsnog geen zin om paniek te zaaien :? Die filmpjes te plaatsen en TS bang te maken omdat ze een keer is gebeten door een teek?

Gewoon afwachten of je symptomen krijgt, en dan naar de HA zeggen dat je ooit door een teek bent gebeten. De mijne vroeg dat overigens toen ik symptomen had van lyme. (had het niet)

En als je gerust gesteld wordt door je bloed te testen, dat staat natuurlijk vrij ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:25

Mijn moeder heeft ook Lyme, ook maar 1 of 2 x door een teek gebeten. Je moet maar net pech hebben, en ja, dan heb je écht pech want geloof me, mijn moeder is na een jaar nog steeds enorm ziek ;) ze kan nog steeds niet werken, zelfs naar mijn diploma uitreiking gaan was al onwijs zwaar voor haar vandaag. Vandaar ook dat ik vind dat dit absoluut serieus moet worden genomen. Mijn moeder gaat er echt aan onderdoor, dat gun je niemand ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:26

Renée Thanks
De juiste woorden

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:26

Je kan altijd pech hebben, maar iedere keer AB nemen om te voorkomen dat je pech hebt, brengt ook weer heel veel pech

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:27

Uhm Juud liep er ook al jaren mee, voordat ze uberhaupt merkte dat ze daadwerkelijk ziek werd. En nu moet ze maar hopen dat ze beter word.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:27

verootjoo schreef:
Yviertje schreef:

maar dan heeft het toch alsnog geen zin om paniek te zaaien :? Die filmpjes te plaatsen en TS bang te maken omdat ze een keer is gebeten door een teek?

Gewoon afwachten of je symptomen krijgt, en dan naar de HA zeggen dat je ooit door een teek bent gebeten. De mijne vroeg dat overigens toen ik symptomen had van lyme. (had het niet)

En als je gerust gesteld wordt door je bloed te testen, dat staat natuurlijk vrij ;)

Als je eenmaal sympotomen hebt is het vaak al te laat ;)

Maar hey, wat boeit het, je kan ook dood gaan aan griep is het niet? ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:29

Yviertje schreef:
Uhm Juud liep er ook al jaren mee, voordat ze uberhaupt merkte dat ze daadwerkelijk ziek werd. En nu moet ze maar hopen dat ze beter word.

2002 besmet.. 2008 ziek geworden... Klachten werden niet serieus genomen
Sinds juni 2010 weet ik dat het lyme is...

Maar ag idd Renée aan een griepje kan je ook dood gaan
Lyme? Onzin :') juist
Ik vecht iedere dag voor m'n leven!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:30

Een potentiele lyme-ziekte bestrijden met een preventieve AB-kuur is gewoon kwaad bestrijden met ander kwaad, dat is ook geen oplossing. Laat je dan liever gewoon testen als het kan en je er echt niet gerust op bent.