Nu wil ik echt aankomen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Nu wil ik echt aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:39

Niet aan de pil gaan als je wilt aankomen, de pil is tegen zwangerschap of om je menstruatie onder controle te krijgen. Ik denk ook niet dat je huisarts anticonceptie meegeeft om aan te komen (vooral omdat dat niet bij iedereen gebeurt). Ben je uberhaupt al ongesteld, anders zeker niet pakken :n (Ik werd het pas op m'n 15e vandaar m'n vraag).

Verder minder sporten, krachttraining ben je inderdaad nog te jong voor. Dus daar zou ik helemaal mee stoppen. Daarnaast hebben meer spieren meer energie nodig, ook in rust. Dus moet je nog meer eten om je lichaam te voorzien.

Verder niet teveel over druk maken. Ik was 1.60 en 35 kilo toen ik zo oud was als jij, nu ben ik 1.70 en 50 dus een stuk gezonder. Je vetverbranding gaat vanaf je huidige leeftijd langzaam aan veranderen, waardoor je meer vet opslaat (en dus meer rondingen krijgt etc.) dus dan kom je vanzelf aan met hetzelfde eetpatroon.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:55

ik raad je aan om naar een dietiste te gaan als je er zo mee zit, deze kijkt naar jouw situatie en wat jij zou moeten wegen via BMI. Verder stelt deze een voedingsadvies op voor jouw situatie met jouw activiteiten.
Misschien komt het ook wel vanzelf goed, veel dames zijn wat lichter op jonge leeftijd, voor jongeren geld dan ook een andere BMI. Want zoals Focussed hierboven aangeeft, weet niet hoe oud zij is maar voor een volwassen is 1,70m met 50 kg wel degelijk ondergewicht.

De pil zelf kom je trouwens niet van aan, je krijgt meer eetlust en daardoor kun je aankomen. alle kilo's die je aankomt gaan via je mond.
Ook snacks en ongezonde dingen kom je niet per definitie van aan. Ik heb zelf een aantal jaar geleden ondergewicht gehad ( was 18 jaar, 1.74m en woog 52 kilo ) ben toen ziek geweest en doorgestuurd naar dieetiste via arts. Ik had er trouwens ook last van, was altijd maar moe en had veel spierpijn ( had spierverzuring doordat mijn lichaam geen reserve meer had gebruikte die de spieren als brandstof ) bij iedereen ligt deze grens natuurlijk wel anders.
Ik moest 9 maaltijden per dag eten, waarvan 3 tussendoortje ( dus fruit of muesli reep ofzo ) en 6 maaltijden waarvan 1 warme maaltijd en de rest broodmaaltijden, elke keer 2 snee bruin brood en 1 x 4 snee bruin brood.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:15

Ik ben 19, en met 50 kilo inderdaad nog steeds te licht. Maar het is al een stuk gezonder dan ik was :j Heb gewoon een snelle verbranding, waardoor ik veel kan eten en weinig hoef te sporten om op hetzelfde gewicht te blijven.

De pil werkt overigens op 2 manieren. Je krijgt inderdaad meer honger tot zelfs vreetbuien, maar die kan je weerstaan. Maar ook je vetverbranding verandert. Het wordt wat langzamer, waardoor je sneller vet opslaat dan verbrandt. Dit is op te lossen door meer te gaan bewegen, bijv. door intensief te wandelen (5-10 km) of hard te lopen. Hierdoor krik je je metabolisme weer op tot een normaal niveau. Dit zul je wel moeten blijven doen anders zakt het weer.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:10

Hoi meid,

Ik heb zelf anorexia dus ken wel wat van 'dieten' om aan te komen. Wat ze ons altijd gaven in de ziekenhuizen zijn van die proteïneshakes, vb. Nutridrink. Zeker niet het lekkerste om te drinken maar het helpt wel. Zitten aardig wat calorieën in maar kom je daadwerkelijk van aan, en is ook gezonder dan snoep en gebak.
Probeer ook regelmatig te eten. Ik las idd ook dat je veel sport, dit zal er zeker ook een rol in spelen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:43

ooooh, je bent nog maar 13. Tja, dan zou ik het gewoon nog even uitzingen. Bij de meeste dames komt het vanzelf wel ;) En anders kun je later alsnog mijn tip opvolgen :')

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:03

Vraag bij de huisarts een verwijzing voor de dietiste en maak een afspraak bij een goede sportdietiste, zij kan je een goed voedingsadvies geven op maat.

Ik heb ook vaak gezeur aan moeten horen, jeetje wat ben je dun, eet je wel genoeg bla bla bla
ik ging eerst de lengte in namelijk 12 cm in 1 jaar daardoor veel groeipijnen in de knien. dus wees echt zuinig op je zelf !!!!!!
Wat ze nu zeggen is meestal pos en de rest gaat het ene oor in en het andere oor uit ;)
Kom vast allemaal goed :j