Vaginale schimmelinfecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:14

Zag nu trouwens ook een nieuwe reclame over Chilly gel? Is dat wat :) ?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:17

gitje65 schreef:
Zo min mogelijk suiker gebruiken, dus suikervrij drinken en minder snoepen! Scheelt echt! Google ook maar eens op Candida; als je dat hebt, heb je veel last van vaginale schimmelinfecties. Het is echt lastig. Ik pb je ook even.

Een vriendin van mij is er inderdaad vanaf gekomen door een speciaal dieet met weinig suiker...

SteffiiY

Ik denk dat het niet verstandig is om alles maar te proberen zonder te weten wat het precies met je doet, een vaginale schimmelinfectie kan heel erg gevaarlijk uitpakken.

Mareng

Focussed schreef:
Als het chlamydia is zou het niet weggaan van een tablet Flucozanol...

Bedankt voor alle overige reacties!
Amazone77: Wat is dat precies? Nog nooit van gehoord, zal eens googlen...

Urine is al eens op kweek geweest en kwam niks uit!

Je kan het allebei hebben.. Heb je weleens laten checken op chlamydia?

DaisNBenj

Re: Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:20

Ik heb hier vroeger ook heel veel last van gehad, maandelijks bijna en als ik ongesteld was geweest was mijn
schimmelinfectie weg. Ik ging hiermee na de dokter en kreeg allerlei zalfjes maar niks hielp.
Uiteindelijk bij de gyneacoloog een staaltje laten nemen van vaginaal slijm. En ik bleek gewoon meer schimmeldraden
in mijn vagina te hebben als de 'normale' vrouw, waardoor ik ook sneller zo een infectie kreeg.
Ik heb toen van haar een speciale kuur gekregen, jammer genoeg weet ik de naam niet.
Heb die toen een tijd genomen, en mijn vriend moest ook 1 tabletje nemen.

Sinds dien, nooit meer een infectie gehad.

Dus ga eens na de gyneacoloog, laat je vaginaal slijm eens controleren, en dan weet je het meteen.
Hopelijk ben je er snel van af, het is zo vervelend!

Groetjes Daisy

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:21

Mareng schreef:
Focussed schreef:

Je kan het allebei hebben.. Heb je weleens laten checken op chlamydia?

Nope, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ik chlamydia heb. Zowel ik als mijn vriend hebben nog nooit zonder condoom gesekst, alleen met elkaar. Dat zou dus moeten betekenen dat we het al van onszelf zouden hebben (of er moet een vreemd zijn gegaan). Daarnaast verder nooit andere klachten (ookal weet ik dat chlamydia vaak geen klachten geeft). Samen met het feit dat het altijd overgaat bij een tablet Flucozanol en ook mijn HA geen reden ziet om me te testen op SOA's sluit ik chlamydia enigzins uit.
Ik wil nooit nooit zeggen, en zou me (als dit lang zo blijft) best eens willen laten testen, maar het lijkt me op dit moment redelijk onwaarschijnlijk.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:22

Denk dat je gelijk hebt TS, eerst de kern van de schimmelinfectie normaal proberen weg te krijgen anders kun je altijd nog bijzaken gaan controleren.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:23

Negra_Lover schreef:
Zag nu trouwens ook een nieuwe reclame over Chilly gel? Is dat wat :) ?

Is hetzelfde als Lactacyd. Sterker nog, dit heeft PH waarde 5 terwijl (om schimmels uit te schakelen ) een PH waarde van 4 het beste is #). 5 is dus te basisch, en dus beter voor schimmels.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:28

Dan zou ik als ik jou was, een afspraak maken met de Gynacoloog! Die weet het het beste! Niet te lang mee wachten hoor.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:32

Het schijnt dat Lactasyd ed. ontzettend slecht is, inlegkruisjes, tampons alles moet je vermijden....mij werd verteld gewoon je broekje een paar keer per dag verschonen.....bah geef iets waardoor het weg gaat.

Succes ik weet maar al te goed wat het is!!!!
(ik reageer sterk na gemeenschap (combinatie van beide), daar al eens aan gedacht??) Jeetje dat we het erover hebben :o :o

Edit. al heel vaak naar de Gynacoloog geweest maar die heeft meerdere onder zoeken gedaan en komt nergens mee, TS wel even doen en hoop dat ze bij jou wel wat vinden vinden!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:01

Gyno Daktarin is toch alleen op recept verkrijgbaar? Die vaginale capsules?

Vervelend TS, er is dus idd een flinke onbalans down there.
Ga niet zomaar smeren met spulletjes, daar vererger je de onbalans vaak alleen mee.
Je lichaam krijgt de schimmel niet zelf onder controle, dus moet je gericht de oorzaak aanpakken.
Andere pil proberen misschien, een lichtere? Inderdaad suikers in je voeding vermijden, evt een detox-kuurtje?
Laat je door een HA niet afdoen met 'slik maar een pilletje' want daar pak je de oorzaak niet mee aan en de schimmel blijft zo terugkomen.
Als het blijft aanhouden idd een verwijzing vragen naar de gyneacoloog, want het is enórm vervelend zo'n schimmelinfectie, I know. :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:21

Ja je moet echt gewoon naar de gyneacoloog gaan, dan weet je het meteen. Zij kan rechtstreeks
onder de microscoop het slijm bekijken en zien of je veel schimmeldraden hebt (zo noemen ze dat) en
welke. Dan kan zij jou ook behandelen.

Ik vermoed dat als het weg gaat, het toch alleen maar terug komt. Want zowel jij als je partner zijn
momenteen hiermee besmet, en hij kan jou ook weer de schimmel overdragen bij gemeenschap.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:04

Focussed schreef:

die krijg je op recept van je huisarts...zijn 3 vaginale capsules die je 1 x daags voor het slapen gaan in brengt,
ze lossen vanzelf op.
dit moet je 3 dagen achter elkaar doen en dan is het gedaan met de schimmel.
bij mij is dit het enige wat wil werken.
geen vaginale pasta laten aansmeren want daar ben je minstens 2 weken mee in de weer terwijl je er binnen 3 dagen van af kan zijn.
succes.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:28

Die vaginale pasta's zijn idd niks hé. Vond het ook maar zever. Bah.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:33

Ik loop al ruim een jaar bij de gynacoloog voor SI, ik heb alleen 1 probleem erbij, ik reageer allergisch op de schimmel.. Nou ga der dan maar aanstaan!
Het gaat de laatste tijd eigenlijk goed, this niet helemaal over..

Maar ik heb nu een koperspiraaltje en ik maak WEL schoon met lactacyd.. (hier was ik allang mee gestopt, maar wilde het toch proberen, naar mijn idee maakte dat het beter, was ook zo helemaal nu in combinatie met het spiraaltje..) Ik zit nu eigenlijk te wachten tot het weer omslaat

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:58

Die Gyno Dakterin had ik ook gehad.. kwam daarna ook weer gewoon terug..
En grooot minpunt is dat voor mijn gevoel alles down under de hele dag in de fik stond..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 20:01

Ik heb vandaag dat Multi Gyn Acti Gel gehaald, ben benieuwd. Het is wel eigenlijk voor bacteriele vaginose maar het houdt ook de goede bacteriën in stand, en dat is wat ik nodig heb. Ben benieuwd.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:19

Ik lees ook even mee. Ik heb hier ook vaak last van.
Ik ben mijn milt kwijt en heb hierdoor een verminderde weerstand wat schimmeltjes dus erugg lekker vinden (ik niet dus) vooral tijdens mijn zwangerschap wist ik niet waar ik het zoeken moest en zo'n tablet mocht ik niet hebben :-(..Ik kreeg vooral van die zalfjes maar helaas hielp dat niet..wat wel verzachtend werkte was een paar keer per dag een zout bad nemen..
Met mijn koperspiraaltje had ik er meer last van trouwens dan met het mirena spiraaltje wat ik nu heb..

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:15

Focussed schreef:
Ik heb vandaag dat Multi Gyn Acti Gel gehaald, ben benieuwd. Het is wel eigenlijk voor bacteriele vaginose maar het houdt ook de goede bacteriën in stand, en dat is wat ik nodig heb. Ben benieuwd.

Die prikte bij mij heel erg! Maar dat bleek achteraf denk ik ook door de allergische reactie te komen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:41

_Inga schreef:
Focussed schreef:

Die prikte bij mij heel erg! Maar dat bleek achteraf denk ik ook door de allergische reactie te komen

Prikt bij mij ook enorm, maar ja je moet toch wat.. De bevochtigingsgel prikt echt als de hel, dat moet je gewoon niet willen, de actigel prikt ongeveer 5 minuten en dan gaat het wel.. Ik heb nu net capsules gehad die ik 3 maanden lang 1x per maand in moest nemen, maar ook dat hielp niet. Ik kon het zelfs niet redden, 1x in de maand, ik heb het uit nood maar om de 2 a 3 week gedaan omdat het nu steeds in het weekend op komt zetten..

Ik heb het er echt compleet mee gehad, zit er nu dus ook weer mee.. Ik bel morgen (voor de 100ste keer) naar de huisarts en ik wil nu een verwijzing naar een gyneacoloog. Ben er klaar mee, ik heb geen leven meer zo.. Klinkt misschien overdreven voor sommige mensen, maar ik ben er nu maximaal 2 weken vrij van en dan is het er weer... Hou het gewoon niet vol..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:46

__Suzanne__ schreef:
gitje65 schreef:
Zo min mogelijk suiker gebruiken, dus suikervrij drinken en minder snoepen! Scheelt echt! Google ook maar eens op Candida; als je dat hebt, heb je veel last van vaginale schimmelinfecties. Het is echt lastig. Ik pb je ook even.

Een vriendin van mij is er inderdaad vanaf gekomen door een speciaal dieet met weinig suiker...

:j
Ik wilde eerst aan je vragen of je heel toevallig diabeet bent. Daar komt het héél vaak bij voor. En inderdaad wanneer je dan goed op je suikergebruik let, is het helemaal over!! (ik weet precies hoe het voelt, was dagelijks van plan om een schuurspons te pakken.... }:0 )

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:26

Focussed schreef:

Ik heb er ook heel vaak last van, gebruik sinds kort ook dit spul en het werkt super! Het werkt ook direct verzachtend, je kan het ook gewoon opsmeren zegmaar. :+

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:51

Nu zou ik toch wel willen weten hoe die kuur heette die ik het gehad...
Heeft iedereen hier die er last van heeft al eens een testje van het vaginaal slijm laten doen?!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:37

Nagini schreef:
Hoezo hoeft je vriend niet behandelt te worden? :)

Weet niet of hier al antwoord op gegeven is ..
Maar iedereen heeft die candida bacterie bij/in/op zich.
Allen bij een "schimmelinfectie" is de balans een beetje zoek en slaat de groei van die schimmel een beetje door. En dat geeft symptomen.
Je partner kan de bacterie dus niet "doorgeven" omdat je m sowieso al hebt.

Die actigel dinges op de eerste pagina heb ik ook van meerdere mensen gehoord .. Heb een lroefverpakking thuis liggen maar nog niet uit geprobeerd..

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:20

Mijn vriend is tijdens die pillenkuur van mij wel behandeld. Hij moest ook 1tje nemen (terwijl ik er meer nam)..