Vreemd soort buikpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Re: Vreemd soort buikpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:19

Ik had onlangs dezelfde pijn als jij nu hebt, ben ook naar de huisarts van wacht gegaan, was 50 % kans op blindedarmontsteking, 50 % kans dat het gewoon stress was (heb sowieso gevoelige darmen en zat midden in de examenperiode)
Uiteindelijk terug naar huis gegaan, en het is niet erger geworden. Is dus gewoon overgegaan hier.
Kijk het even aan maar als het erger wordt wel meteen naar spoed gaan, dan is er kans dat het wel zo is. De dokter toen zei me dat ik het echt wel zou voelen als het mijn appendix was, dus even afwachten zou ik zeggen. :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:21

Wat zou je voelen dan als het je appendix was?

Wat is een huisarts van wacht?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:23

Denk dat dat bij jullie de huisartsenpost is, of hoe noemen jullie het?
De huisarts die in je buurt beschikbaar is in het weekend, 's avonds, op feestdagen enz. :)

Hij zei me toen dat de pijn in de loop van de nacht veel, maar dan ook echt veel erger zou worden. Normaal heb je er nog symptomen bij, bv. koorts. Hij had echter ook een paar gevallen gezien die noch veel pijn noch andere symptomen hadden maar die toch wel een acute blindedarmontsteking hadden dus het is wat persoonlijk zo te horen. Hij raadde me toen aan, als het de volgende ochtend niet beter was, naar het ziekenhuis te gaan. Ik heb dat niet gedaan en koppig geweest want ik had examen. :+

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:25

Jep dat is de HAP (huisartsenpost)
Okee
Ik heb gewoon super veel pijn rechtsonder daarzo.
Kan geen normale broek aan.
Lopen gaat moeilijk.
en zitten gaat redelijk maar moet wel gebogen zitten

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:26

Dat klinkt toch niet erg goed.. Je kan wel even bellen en het voorleggen, kijken wat ze dan zeggen. Waarschijnlijk gaan ze zeggen dat je moet langskomen, maargoed. Zou je niet beter even laten checken? Ik dacht toen ook, beter even laten nakijken voor mijn appendix springt oid..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:26

Wegwezen jij.

Jij had allang bij de HA moeten zitten. Ik denk dat je bijkans nu meteen door kunt rijden naar de EH.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:30

Toch maar eens maken dat je bij een dokter komt, want ik vind dit echt niet goed klinken.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:31

Haha sorry mensen.
Maar ik ben niet zo'n dokter renner...
Dus ja
Maar ik zal het even zeggen :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:31

Ik ben ook absoluut niet tuk op dokters, maar dit kan te serieus zijn hoor.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:32

Ja ik weet het en me vader ook :')
alleen wou hij het aankijken

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:35

Ja oke, maar jij geeft aan heel veel pijn te hebben, en aangezien een appendix wel kan springen zou ik het risico liever niet nemen als ik jou was.
Jouw keuze uiteraard hoor, maar dit lijkt me toch niet iets dat veel langer kan wachten..

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:38

Als ik het zo aan hoor TS, zou ik toch even de HAP bellen.
het hoeft uiteraard niet een blinde darmontsteking te zijn, maar als jij zoveel pijn aangeeft zou ik het risico niet lopen.
Ik werk zelf als assistente in een huisartsenpraktijk, als ik dit aan de telefoon zou krijgen zou ik je direct laten komen ;)

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:39

Bel in ieder geval de huisartsenpost voor advies, dan hoor je vanzelf of ze het nodig vinden dat je langs komt. Ik was ook eigenwijs om niet te bellen en heb uiteindelijk een maand in het ziekehuis gelegen omdat m'n blinde darm geknapt was. Begon nij mij ook zo, vooral de combinatie niet rechtop kunnen zitten en pijn als je de plek loaslaat komen bekend voor.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:40

horseees schreef:
Hij zei me toen dat de pijn in de loop van de nacht veel, maar dan ook echt veel erger zou worden. Normaal heb je er nog symptomen bij, bv. koorts. Hij had echter ook een paar gevallen gezien die noch veel pijn noch andere symptomen hadden maar die toch wel een acute blindedarmontsteking hadden dus het is wat persoonlijk zo te horen. Hij raadde me toen aan, als het de volgende ochtend niet beter was, naar het ziekenhuis te gaan. Ik heb dat niet gedaan en koppig geweest want ik had examen. :+

Zo heb ik me twee weken geleden ook weg laten sturen, maar achteraf had ik dus wel blindedarmonsteking. Ze hebben me twee keer weggestuurd bij de spoedeisende hulp (geen koorts, onduidelijke onstekingswaarden) volgens de assistent had ik blaasontsteking (alsof ik zelf niet weet hoe dat voelt) en ben weggestuurd met een pakje antibiotica, ondanks dat mijn huisarts er nadrukkelijk op had aangedrongen dat ze me moesten echoën!
Omdat ik het niet vertrouwde, ik bleef hele nare scherpe pijn in mijn buik houden, ben ik zelf terug gegaan naar de poli chirurgie na het weekend. En daar kon ik, nadat er eindelijk een echo was gemaakt, meteen door naar de OK. Acute blindedarmonsteking, thank god voor de poli-arts die iets verder keek! Nu zit ik al voor de derde week thuis, terwijl ik als er wat sneller gereageerd was, ondertussen al weer aan het werk was geweest (en dan heb ik het er niet eens over dat ik dus drie keer terug moest....allemaal tijdverspilling voor zowel het ziekenhuis en mijzelf!).

Bij mij is aangegeven dat de pijn vaak rechtsonder de navel begint en dan verder naar beneden zakt. Als ik rechtsonder mijn navel drukte, zat ik echt tegen het plafond van de pijn! Als je het niet vertrouwd, toch maar even langs de HAP TS, of anders morgenochtend zo snel mogelijk naar de huisarts! Sterkte ermee, ik ben vorige week geopereerd, gelukkig valt het allemaal wel mee als je er snel genoeg bij bent!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 07:59

hoe is het nu TS?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:05

ja ben ik ook wel benieuwd naar :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:31

Ze is al twee dagen niet online geweest ben toch bang dat het haar blinde darm was.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:40

jesito schreef:
Ze is al twee dagen niet online geweest ben toch bang dat het haar blinde darm was.

Ja was ik idd ook aan het denken..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:25

heb in haar HK topic gelezen dat iemand had gezegd dat ze op een blinde darm operatie lag te wachten en snachts al in het ziekenhuis was gebleven.

Beterschap TS!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:32

ivy_power89 schreef:
heb in haar HK topic gelezen dat iemand had gezegd dat ze op een blinde darm operatie lag te wachten en snachts al in het ziekenhuis was gebleven.

Beterschap TS!

Dus toch...
Idd beterschap!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:32

Ook vanaf hier heel veel beterschap gewenst! Voor mij was het echt een verlossing toen die nare buikpijn weg was na de operatie, ik hoop dat TS dat ook heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:13

Beterschap TS!! :(:) Toch goed dat je er op tijd achter gekomen bent dan!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:04

Veel beterschap TS !!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:45

Beterschap hopelijk gaat het weer wat beter.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:47

beterschap