Tegen de jeuk help Mentholpoeder heel goed sé, kan je gew los halen bij de apotheker

Veel beterschap !
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

[***] schreef:Hmm, dat moet ik eens opzoeken ... Bij mijn weten is er niks verandert qua smeersels en make-up, wasmiddel en dat soort dingen ... Iets van eten misschien, het is nu wel extreem maar het is wel elke keer als ik naar mijn paard ben geweest .. dus ik vrees dat het toch daar ergens moet zijn
Ik heb trouwens snel een foto gemaakt, geen technisch hoogstandjemaar het geeft een idee
Ga het aan de HA vragen, maar volgens mij heb ik daar een maand ofzo terug eens last van gehad en dat waren kleine puntjes, geen plekken zoals nu .. Maar misschien in samenwerking met ofzo
Ik ga het zeker navragen
Het zijn er ook véél meer dan 3-5 op een rij .. het staat gewoon vol ... Maar er zijn ook plaatsen waar ze net heel verspreid zijn, op mijn armen heb ik er bv. ook maar dan pakweg 5 op 1 arm (van dus mijn hand tot aan mijn schouder). Maar mijn knieën staan gewoon vol ... Ik heb ook het idee dat het meer/uitgebreider wordt ... dus dan is het eerder een allergische reactie die verder zet, dan echt afzonderlijke beten denk ik ...
), hoop dat die het zodadelijk gaat doen .. Momenteel zijn mijn knieën het grootste probleem, de rest voel ik wel, maar jeukt niet echt (daar heb ik nu dus ook niks op gedaan). Maar ik word gewoon gek ... Mijn knieën gloeien ook helemaal en voor de rest heb ik het koud
Volgens mij komt dit niet goed
).
Misschien dat je morgen overdag je collega's na kan gaan of iemand met hooikoorts een pilletje bij zich en over heeft voor je
Mijn collega's hielpen me er wel aan denken dat ik niet mocht krabben
Oh, maar zo irritant ..
en ook nieuwe zalf om te smeren (al had ik die nog wel, maar als het zo doorgaat is die snel op
). Hij heeft ook bloed getrokken en dat wordt nu getest op allergie algemeen, en specifiek op een aantal dingen die bij pony voorkomen (dus paard zelf, maar ook gras & bomen enzo .. ).
Het zit echt geconcentreerd op hals/nek, buik, knieën & enkels en dan hier en daar wat plekjes tussenin .. Heel raar vond hij het, maar dat ben ik al gewoon
Maar hij wilde wel proberen de oorzaak te vinden, want dat is toch wel belangrijk. Moest er uit het bloed niks komen dan zou ik mijn pony eens moeten laten bekijken door een veearts, dan zit het misschien in vlooien of iets dergelijks ...
) aan heb (ook kleding is uitgesloten, omdat ik vanalles draag en ik doe bv. ook die kleren aan als ik met de hond in het bos ga wandelen en heb het alleen bij mijn pony ... ). 
Heb ik ook tegen de HA gezegd, maar hij zei ook: dat komt ook allemaal op je armen en daar heb je niks ... En dat is ook, als het weer een beetje mee zit (of tegen) dan ben ik, als ik klaar ben met poon, net iemand die uit de mijn komt ofzo ...
Alles hangt dan vol zand & stof .. dus ook mijn armen enzo .. en daar heb ik eigenlijk niks. Dus het blijft raar
).
Het is niet weg, en de jeuk ook niet, maar het is dragelijk .. en dat was het eerst niet 
(tenzij er vlooien ofzo zijn die alleen je benen nuttigen, dan is dat ook nog wel een optie
)
Ook geen jonge katten of iets dergelijks. Verder heb ik dus een jeansbroek aan, waardoor bv. mijn knieën toch wel goed bedekt zijn .. En mijn enkels zijn bedekt door broek, sokken & schoenen, en daar heb ik het ook ... Dan moet het al een hele horde insecten geweest zijn denk ik, zou ik toch wel iets van moeten gemerkt hebben ... En de HA had nog wel ergens wat redenen waarom hij niet dacht dat het door beten/steken van insecten was, maar dat weet ik niet meer 

Ben dus ook erg benieuwd naar de bloeduitslagen!
).. Maar inderdaad, dan zou ik het 'altijd' moeten hebben
En blijkbaar zit er ook nog een verschil tussen dit soort vlekjes die blauw/paars worden & jeuken (want gisteren waren ze dat, is daarvoor ook niet geweest, met uitzondering van die 2 mega-plekken 'vroeger' ) en dit soort vlekjes die niet jeuken ..
En wachtende op (hopelijk) resultaat (om een oorzaak te vinden)