Ok, dit is toch niet normaal ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:06

Heel vervelend is dat, heb dat ook zo'n ambetante reacties op insectenbeten :(

Tegen de jeuk help Mentholpoeder heel goed sé, kan je gew los halen bij de apotheker ;)

Veel beterschap !

Anoniem

Re: Ok, dit is toch niet normaal ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:38

Dank jullie wel, ik ga azijn & koelen dan eens proberen .. zodadelijk .. momenteel is het allemaal vrij rustig (heb hier en daar wel jeuk, maar het gaat nog) dus dan blijf ik er liever af :+

Tips enzo wat kan helpen zijn altijd welkom, iets wat je in huis hebt graag, aangezien het zondag is .. En iets wat ik morgen op het werk eventueel kan toepassen is denk ik ook wel welkom :Y) :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:44

[***] schreef:
Hmm, dat moet ik eens opzoeken ... Bij mijn weten is er niks verandert qua smeersels en make-up, wasmiddel en dat soort dingen ... Iets van eten misschien, het is nu wel extreem maar het is wel elke keer als ik naar mijn paard ben geweest .. dus ik vrees dat het toch daar ergens moet zijn :=

Ik heb trouwens snel een foto gemaakt, geen technisch hoogstandje :P maar het geeft een idee ;)

jij hebt toch die progressie rups daar zitten? of nu niet?
kunnen die niet zoiets veroorzaken als je allergisch bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:50

Had denk ik ... Volgens mij zijn de nesten nu allemaal weg, en pony is verder ook weer (zo goed als) ok ..
Heb ik ook aan zitten denken :j Ga het aan de HA vragen, maar volgens mij heb ik daar een maand ofzo terug eens last van gehad en dat waren kleine puntjes, geen plekken zoals nu .. Maar misschien in samenwerking met ofzo :j Ik ga het zeker navragen ;)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:12

Ik heb geen idee, maar als de jeuk echt te erg wordt en t begint ook te gloeien kan je er menthol zalf op smeren, ik ben zelf ook echt superallergisch voor insectenbeten en die zalf is echt een wondermiddeltje. Als je wilt kan ik de naam wel voor je opzoeken.

En verder idd koelen, en eventjes langs je huisarts, dan krijg je vaak wel iets van tabletjes tegen de reacie en goed oppassen of je geen koorts krijgt of trillerig wordt, omdat je ookal allergisch bent.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:57

Zijn het soms geen vlooien beten? Ik heb het nl paar jaar geleden gehad, jeukt enorm! Het lijkt op een muggenbeet maar vaak rond de beet hard/gezwollen en veel jeuk rondom. Ook typisch is dat zein serie dus gegroepeerd; bijten dus vaak 3à5 beten op 1 rij of in net naast elkaar.

Ik heb toen paar dagen cortisonezalf gesmeerd en ingetaped met verband (ander krapte ik het tot bloedens toe :s) en vooral niet proberen aan te denken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:59

Paardenvlooien?
Ik weet niet of de plek zelf jeukt of dat het rondom is, alles jeukt gewoon :+ Het zijn er ook véél meer dan 3-5 op een rij .. het staat gewoon vol ... Maar er zijn ook plaatsen waar ze net heel verspreid zijn, op mijn armen heb ik er bv. ook maar dan pakweg 5 op 1 arm (van dus mijn hand tot aan mijn schouder). Maar mijn knieën staan gewoon vol ... Ik heb ook het idee dat het meer/uitgebreider wordt ... dus dan is het eerder een allergische reactie die verder zet, dan echt afzonderlijke beten denk ik ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:00

Pfff, dit hou ik niet uit |(
Net al met een ijskoud washandje erop gezeten, zelfs met een ijspack, maar dat doet toch niet zoveel ... Heb er nu weer een laag zalf op gedaan (andere dan de eerste, want die mag je maar 2x per dag en ik zat vanmorgen al aan 3x op iets meer dan 12u }:0 ), hoop dat die het zodadelijk gaat doen .. Momenteel zijn mijn knieën het grootste probleem, de rest voel ik wel, maar jeukt niet echt (daar heb ik nu dus ook niks op gedaan). Maar ik word gewoon gek ... Mijn knieën gloeien ook helemaal en voor de rest heb ik het koud }:0 Volgens mij komt dit niet goed :\

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:40

Vrees dat je toch even langs de HA praktijk zult moeten gaan, en vragen voor een anti-histamine!
Niet wachten totdat het helemaal onhoudbaar wordt, dit lijkt verdacht veel op een heftige allergische reactie op 'iets'.....

Sterkte... oh ja, ervaringsdeskundige, dat ben ik helaas!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:25

Ja klinkt toch als een allergische reactie netelroos/galbulten. Zo ziet het er ook wel uit. Ik geloof absoluut niet dat dit allemaal muggebulten zijn. Oorzaak? Ja zeg het maar, die is niet altijd bekend bij netelroos. Heb zelf een poosje gehad dat het 's avonds laat of snachts opkwam op mijn schouder/nek en dan jeukte als een idioot en tegen de tijd dat ik smorgens wakker werd was het allemaal weer weg, heel raar, blijkbaar door de druk van mijn tas want zoiets kan klaarblijkelijk soms door druk getriggerd worden (en ja mijn tas was zeker in die tijd nogal zwaar :o ).

Beter even langs de huisarts in ieder geval voor nieuwe antihistamine, want dat is denk ik wat je gehad hebt maar wat nu dus op is. Helaas, want daar zou je nu waarschijnlijk het meeste baat bij hebben :j Misschien dat je morgen overdag je collega's na kan gaan of iemand met hooikoorts een pilletje bij zich en over heeft voor je :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:15

Ik heb het overleefd :Y) Mijn collega's hielpen me er wel aan denken dat ik niet mocht krabben :') Oh, maar zo irritant ..
Ben bij de HA geweest en heb nu in ieder geval nieuwe anti-allergicum :j en ook nieuwe zalf om te smeren (al had ik die nog wel, maar als het zo doorgaat is die snel op :7 ). Hij heeft ook bloed getrokken en dat wordt nu getest op allergie algemeen, en specifiek op een aantal dingen die bij pony voorkomen (dus paard zelf, maar ook gras & bomen enzo .. ).

Hij denkt niet dat het een paarden-allergie is, want het is totaal niet logisch dat ik zowat niks op mijn armen heb, terwijl dat hetgeen is wat het meeste in contact is met het paard :+ Het zit echt geconcentreerd op hals/nek, buik, knieën & enkels en dan hier en daar wat plekjes tussenin .. Heel raar vond hij het, maar dat ben ik al gewoon }:0 Maar hij wilde wel proberen de oorzaak te vinden, want dat is toch wel belangrijk. Moest er uit het bloed niks komen dan zou ik mijn pony eens moeten laten bekijken door een veearts, dan zit het misschien in vlooien of iets dergelijks ...

Maar ik blijf het raar vinden dat het vooral mijn benen zijn, en daar dus totaal niks aan kan komen, omdat ik altijd een lange broek & sokken (en uiteraard schoenen :P ) aan heb (ook kleding is uitgesloten, omdat ik vanalles draag en ik doe bv. ook die kleren aan als ik met de hond in het bos ga wandelen en heb het alleen bij mijn pony ... ).

Dus ja .. strange .. :+
Maar misschien komt er iets uit het bloed .. Momenteel zijn ze trouwens mooi paars, echte bloeduitstortingen zeg maar, maar die wel enorm jeuken .. is dus typisch voor een allergie .. nu nog weten voor wat :Y)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:46

Nu, dit is de manier om erachter te komen he? Alleen de HA kan uitsluitsel geven, en idd. laten testen.
Eh, als het b.v. zandvlooien of zo zijn, kruipen die wel degelijk ook in 'n lange broek hoor.
Helaas wel! Zal niet zo vaak voorkomen, maar kán dus wel.

Nou... nogmaals sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:48

Ik zat ook te denken aan iets wat op of in de grond zit en dan door het lopen & springen enzo omhoog, en dus onder mijn broek komt :j Heb ik ook tegen de HA gezegd, maar hij zei ook: dat komt ook allemaal op je armen en daar heb je niks ... En dat is ook, als het weer een beetje mee zit (of tegen) dan ben ik, als ik klaar ben met poon, net iemand die uit de mijn komt ofzo ... :') Alles hangt dan vol zand & stof .. dus ook mijn armen enzo .. en daar heb ik eigenlijk niks. Dus het blijft raar :+

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:35

heb je de mentholpoeder al geprobeerd ? helpt echt super !
hopelijk is het snel beter !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:56

Neen, heb andere dingen nu ;) Het is al beter .. Die zalf helpt wel goed tegen de jeuk, en dan in combinatie met het anti-allergicum .. Heb vandaag al een stuk minder last ;) (heb er toch wel eentje op mijn arm open gekrabt :o Zit vaak onbewust te krabben ... ). Morgen de bloeduitslag, ben toch wel benieuwd :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:22

Wat voor zalf heb je gekregen [***]? Want eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niets echt goed helpt tegen insectenbeten/steken. Metho (zo heet die Mentholzalf die ik hier heb) of zo helpt bij mij ook niet afdoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:25

Diprosone ... Zit cortisone in en dat helpt altijd wel (gezond is wat anders ;) ).
Dit dan in combinatie met een 'sterk' anti-allergicum zorgt ervoor dat het nu wel gaat :j Het is niet weg, en de jeuk ook niet, maar het is dragelijk .. en dat was het eerst niet ;)

Het is ook niet zeker of het insectenbeten zijn, eerder niet dan wel eigenlijk ... HA vindt het ook sterk dat het van insecten zou zijn, gezien de hoeveelheid en de plaatsen enzo ... Het is waarschijnlijk 'gewoon' een contactallergie .. maar voor wat is nog de vraag :+ (tenzij er vlooien ofzo zijn die alleen je benen nuttigen, dan is dat ook nog wel een optie :') )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:34

Is het wel een contact allergie? Zitten die bulten eigenlijk ook op plekken waar geen kleding zit of zat toen ze op kwamen?
Heb je helemaal nergens last van als je niet bij je paard geweest bent, of kom je daar elke dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:41

Wat zou het anders kunnen zijn? 'Gewoon' insectenbeten is toch wel heel sterk, de HA zei ook 'dat kan als je eens 1 plek of een paar hebt, maar zoals dit is toch niet normaal en niet van insecten'. Mede ook door de plaats waar het zit ... De bulten zitten onder mijn Tshirt/broek (buikzone), op mijn knieën en op mijn enkels (dus sokken). Verder ook wat op mijn armen (niks van kleding) en hals (afhankelijk van wat voor kraagje ik aan heb wel of geen kleding). Maar de knieën en enkels zijn het meeste voorzien ...

Dan heb ik helemaal nergens last van .. ben nu in deze periode door omstandigheden bv. 2 weken niet kunnen gaan, dan was alles weer weg .. een paar uur bij mijn pony en het was weer prijs (alleen nooit zo erg als nu). Dus denk dat de oorzaak toch daar ergens ligt ... Of aan de kleding die ik aan doe, maar aangezien dat altijd andere is en ik dat al jaren doe, en ook wel als ik niet naar mijn paard ga (bv. met de hond het bos is, of mijn sokken naar het werk ofzo) ...

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:09

Insectenbeten zou je in de winter dan niet moeten hebben. Klopt dat of is dit vrij recent?
Nou ja... insecten kunnen ook behoorlijk tekeer gaan hoor... en vlooien bijten in de regel ook niet 1 keer maar maken plekken van 3, 4, 5 beten achter elkaar. Ben je misschien door een vlooiennest heengelopen? Ergens 'n nest met jonge katten of zo? Verzin het ook maar ter plekke....
Maar je hebt het dus al vaker gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:14

Inderdaad niks in de winter ... Maar dat hoeft niet noodzakelijk met insecten te maken hebben, kan ook bomen, gras, ... gerelateerd zijn bv. Ben niet op andere plaatsen geweest dan anders, of er zou spontaan een vlooiennest midden in de paddock moeten zitten, maar dat weet ik dus niet :+ Ook geen jonge katten of iets dergelijks. Verder heb ik dus een jeansbroek aan, waardoor bv. mijn knieën toch wel goed bedekt zijn .. En mijn enkels zijn bedekt door broek, sokken & schoenen, en daar heb ik het ook ... Dan moet het al een hele horde insecten geweest zijn denk ik, zou ik toch wel iets van moeten gemerkt hebben ... En de HA had nog wel ergens wat redenen waarom hij niet dacht dat het door beten/steken van insecten was, maar dat weet ik niet meer :+

Ik zit er nu een jaar of 3 mee denk ik, enkel in het "zomerseizoen". Is begonnen met 2x 1 grote plek, dus toegewezen aan een beet/steek (wat ik nog kon begrijpen, al bleef de plaats heel raar .. ik zou bv. gestoken zijn aan de binnenkant van mijn knie terwijl ik een rijbroek, lange sokken, chaps aan had en op mijn paard zat) en de laatste tijd was het steeds wat meer, maar nooit zo extreem als nu ... Dus het is iets wat vordert volgens mij, dus toch wel handig om de oorzaak te weten...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:15

Nee ik geloof ook niet zo in insectensteken. Ik zat een beetje te denken aan een vorm van vertraagde drukurticaria. Was dus benieuwd of het ook op plekken zit waar totaal géén druk is, want het lijkt voornamelijk op drukplekken te zitten waar kleding snel drukt/knelt zoals je sokkenelastiek, knieen (met buigen etc.) en broekbandhoogte(?)... maar dat zou dan dus ook wel voor moeten komen als je níet bij je paard bent, dus dat valt ook af denk ik. :=

Ik kan het niet uitstaan, wil het kunnen verklaren :') Ben dus ook erg benieuwd naar de bloeduitslagen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:17

Haha, geweldig! :')
Ik vind het super dat je zo meedenkt hoor! Al is het vooral om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen :P

Mijn knieën op zich zit ook geen druk op, heb wel een broek aan maar geen broek die knoertvast zit zeg maar (ok, met buigen misschien wel :j ).. Maar inderdaad, dan zou ik het 'altijd' moeten hebben :j En blijkbaar zit er ook nog een verschil tussen dit soort vlekjes die blauw/paars worden & jeuken (want gisteren waren ze dat, is daarvoor ook niet geweest, met uitzondering van die 2 mega-plekken 'vroeger' ) en dit soort vlekjes die niet jeuken ..

Morgen kan ik bellen, dan weten we misschien meer :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:20

Het lijken mij galbulten, heb je geen Zyrtec (antihistaminica) of Prevalin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:21

Ik ben voorzien :j En wachtende op (hopelijk) resultaat (om een oorzaak te vinden) :)