vitamine gebrek ik ben er klaar mee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:48

Eleionomae schreef:
ik schrik wel van sommige tabellen zeg...

ik heb m zelf ook even gedaan en ik heb eigenlijk alleen een tekort aan b11 en d, maar dat had ik zelf ook wel door want ik voel me momenteel wat moe en lusteloos :j

De tabellen kloppen niet, als je ziet wat voor een tekorten ik zou moeten hebben. Die heb ik echt niet hoor. ;)

Daarnaast kan iemand een helemaal groene tabel hebben, maar toch een tekort hebben aan een vitamine (door bijvoorbeeld niet (kunnen) opnemen, vaak bij B12).

Dus t zegt niets. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:48

Ik heb ook de test gedaan;

Afbeelding

Maar bij mij is het wel beter dan bij jou. Ik ben niet zoveel moe. Lijkt me wel heel vervelend.

Eleionomae

Re: vitamine gebrek ik ben er klaar mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:50

ja ik had ook wel verwacht dat de tabellen iets erger zouden zijn dan het daadwerkelijk is, maar wat bij mij aan te korten is klopt wel :j daar heb ik het namelijk laatst met mn ha namelijk ook nog over gehad :j

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:58

moyra schreef:
Ben ik de enige die die test niet helemaal vertrouwt? ;)

Zou bijvoorbeeld juist verwachten dat ik - door het niet eten van vlees - B12 zou missen, maar juist die kolom is helemaal groen :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:59

maar als jij je b12 zelf door het eten van genoeg groenten/noten/vleesvervangers je vlees voldoende vervangt heb je toch geen tekort aan b12?

DreamUp

Afbeelding

had wel verwacht dat ik veel te kort zou komen. Bij mij klopt het schema ook. Wel was het bij mij erger, maar ik ben al een tijdje bezig met proberen gezonder te leven.
Al is dat nu in de vakantie wel weer op een laag pitje komen te staan. Dus dit topic is heel goed voor mij.
Ik ben dus nu gelijk bezig met uitzoeken hoe ik mijn tekorten kan opvangen, voor de omega3 worden dat bij mij toch echt capsules ik krijg echt geen vis naar binnen :n...
Nou ik heb ondertussen mijn zak chips weer ver weg gestopt en er maar een appel voor in de plaats gepakt :D

HLPoto: eet jij geen vlees vervangers dan, zoals tofu enz? Bij mij klopt die als ik realistisch naar mijn eetpatroon kijk wel :j

x_Rebecca

HLPhoto schreef:
moyra schreef:

Zou bijvoorbeeld juist verwachten dat ik - door het niet eten van vlees - B12 zou missen, maar juist die kolom is helemaal groen :=

Als je het topic helemaal leest kun je zien dat de meeste vrij sceptisch zijn over de test :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:01

HLPhoto schreef:
moyra schreef:

haha ik wilde het net zeggen! Ik geloof niks van die site, willen je gewoon supplementen aansmeren :+

Maar goed, als je geen vis, fruit en groente eet kan ik me inderdaad voorstellen dat je een reuze tekort hebt :=

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:01

Hmmk, gelukkig maar. Eet soms wel tofu, maar niet heel vaak (gisteren toevallig).

Vond het ook nogal opvallend dat er meteen pillen aangeraden worden die ik vooral iedere dag moet slikken :=

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:07

Klopt niks van die test hoor, ik heb een B12 tekort daar hoef ik geen test voor te doen dat merk ik gewoon aan alles, ben toevallig sinds kort weer bezig met vlees eten dus ik heb volgens die test totaal geen B12 tekort :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:02

HLPhoto schreef:
Hmmk, gelukkig maar. Eet soms wel tofu, maar niet heel vaak (gisteren toevallig).

Vond het ook nogal opvallend dat er meteen pillen aangeraden worden die ik vooral iedere dag moet slikken :=

Haha idd ja. En vitaminen uit pillen worden door je lichaam niet eens opgenomen :+

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:17

Ik leef best gezond en ik heb de helft rood! Wat een onzin test.
En dan adviseren ze ook nog dat ik dagelijks slaaptabletten moet gaan slikken (waar gewoon valeriaan enzo inzit := )

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:20

Meis, vraag aan je huisarts een verwijzing naar een dietist. Die kan jou alles vertellen over lekker en gevarieerd eten :(:) .

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:30

:') Ik heb die vitaminetest ook gedaan. Volgens de test moet ik pillen gaan slikken voor de aanvulling van calcium, vezels, visolie en slaappillen en ik kan gelukkig gelijk bestellen :') . Site maar weggeklikt, een paar weken geleden is m'n bloed nog getest en bleek dat ik geen enkel vitaminegebrek heb. Ze willen je dus gewoon vitaminepillen aansmeren.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:26

Misschien past het hier in.. hoef ik geen topic te openen.

Ik ben al meer dan een jaar echt heeél down, snel moe, sago, nergens zin in, lui en ga zo maar door. Ook heeel duizelig!
Ik eet geen groente, dus heb echt vitamine te kort. Vrijdag was mijn nicht bij me en die slik rode rondje pilletjes voor vitamine te kort. Ik had er eentje op, en was meteen wat levender en voelde me op me gemak was niet zo snel moe. Maar nu heb ik het toch weer half dood.. Nergens zin in, geen zin om naar vriendinnen te gaan. Wie o wie kan mij helpen??

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:04

Je nichtje? Paar van die pillen lenen :D

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 01:09

Wat ik me afvraag: TS, je bent 21 en je eet al 10 jaar geen groente, fruit en vis. Heb je geen moeder gehad die voor je kookte? Zelfde geldt voor Maaikee43, jij ziet er ook nog erg jong uit volgens je profiel.

Heel goed van je dat je er iets aan gaat doen hoor, moyra!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 06:29

het grafiekje neem ik ook totaal niet serieus anders zou ik geen bloed laten prikken.

SaskiaKa uiteraard heb ik die.
En nog steeds
Maar als jij jaren lang een strijd heb gestreden met je dochter ben je er ook wel een keertje klaar mee.

Zo bloedprikken en woensdag de uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:07

Maaikee43 schreef:

Ik ben al meer dan een jaar echt heeél down, snel moe, sago, nergens zin in, lui en ga zo maar door. Ook heeel duizelig!
Ik eet geen groente, dus heb echt vitamine te kort. Vrijdag was mijn nicht bij me en die slik rode rondje pilletjes voor vitamine te kort. Ik had er eentje op, en was meteen wat levender en voelde me op me gemak was niet zo snel moe. Maar nu heb ik het toch weer half dood.. Nergens zin in, geen zin om naar vriendinnen te gaan. Wie o wie kan mij helpen??

Groenten eten.

Ik vind groenten echt niet lekker maar toch eet ik het. Vroeger lustte ik niks, tegenwoordig wel. Alleen gekookte wortels, peultjes enz. krijg ik echt niet naar binnen. Maar het is zo belangrijk.. ik ben zo blij dat mijn ouders mij echt verplicht hebben vroeger om er minstens 5 van alles altijd te eten. Worteltjes gekookt lust ik nog steeds niet, maar bijv. boerenkool, hutspot, spinazie, sperziebonen enz. lust ik nu wel allemaal. Fruit eten heb ik nooit problemen mee gehad maar mijn god.. hoe krijg je het voor elkaar op te leven zonder groenten, fruit en vis? Dan eet je enkel brood/aardappelen/pasta en vlees? :=

Ts ik wens je heel veel succes! Ik hoop voor je dat je snel resultaat krijgt van je nieuwe leefstijl en je snel weer wat beter voelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:54

ongelovelijk....ik begrijp ggewoon werkelijk niet hoe je uberhaupt leven kan zonder groenten en fruit.
vind het ook oerstom om dit niet te eten, en vervolgens een topic te plaatsen over je vitaminengebrek.
geef jezelf een schop onder je reet, ga gewoon normaal eten.
je doet het jezelf aan...

maak shakes,als je fruit en groenten éten niet lekker vindt...
ik pers mijn fruit ook vaak,dan vind ik het ook lekkerder.
kan met groentes ook prima.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:58

Maaikee43 schreef:

Wat wil je horen? :')
Wat dacht je van om te beginnen eens zelf vitaminepillen kopen als je dan toch geen groente en fruit eet?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:41

Anoniem schreef:
ongelovelijk....ik begrijp ggewoon werkelijk niet hoe je uberhaupt leven kan zonder groenten en fruit.
vind het ook oerstom om dit niet te eten, en vervolgens een topic te plaatsen over je vitaminengebrek.
geef jezelf een schop onder je reet, ga gewoon normaal eten.
je doet het jezelf aan...

maak shakes,als je fruit en groenten éten niet lekker vindt...
ik pers mijn fruit ook vaak,dan vind ik het ook lekkerder.
kan met groentes ook prima.

Ik snap het ook niet hoor. En ik snap ook niet hoe je ál het fruit en groenten niet lekker kan vinden :? Er zijn wel 100 soorten groenten en fruit, en alles smaakt weer anders. En je kan alles weer op een andere manier klaar maken. Dan moet er toch wel één ding zijn wat je lekker vindt :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:02

ja precies. Ik vind sinaasappels bv om te eten niets,maar persen doe ik ze graag.
En ik lust geen bloemkool,maar van macaroni en wortels bijvoorbeeld schep ik graag nog eens op..
om maar te zwijgen over spinazie!

Kan er met mijn hoofd gewoon echt niet bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:25

inderdaad. Zo vind ik gekookte andijvie echt vreselijk, maar er rauw stamppot van maken vind ik heerlijk! Gekookte wortels vind ik ook niet zo lekker, maar rauw zijn ze echt heel erg lekker. En rauw zitten er nog meer vitaminen in ook 8-)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 08:52

UItslag is bekend.
Vitamine b12 te kort